EQ 3

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

cybermisa píše:
Pavel Urban píše: Tak to je jiná. :bigwink:

Jinak mě ještě napadlo, že by bylo moc pěkné, kdyby kněží, paladiné, hraničáři a druidé mohli nekouzlit dokud by se svému patronovi (bohu, přírodě) neprokázali jako jedinci, kteří si přízeň svých patronů zaslouží. Mohl by k tomu být i nějaký pělkný inicializační rituál (variabilní dle povahy víry/náboženství). :innocent:

A teď mě někdo sežere. :biggrin:
By vyzadovalo DM a bylo by to nesystemove, co je trend, ktery se Labirovi nelibi a ja s tim souhlasim. Jinak udelat to systemove, tak se to moc nelisi napriklad od levelovani pomoci NPC Mistru.
Moc si nedovedu představit, jak by se to dělalo systémově - tj. to rozpoznání toho, zda je kandidát opravdu hoden či nikoliv.
Měl jsem spíš představu nějaké vlaječky "nekouzlí", která by se pak mohla odstranit (nikoliv automaticky) v případě, že by se vidělo, že ten dotyčný skutečně hraje kněze své víry. A naopak by se pak mohla nasadit zpět v případě, že by se dotyčný zpronevěřil své víře (musel by pak projít nějakým očištěním, zasloužit si odpuštění, zíszkat zpět důvěru, kterou ztratil atd.).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

což ale pořád naráží na potřebu, aby někdo zjistil, zda se kněz podle víry chová, či ne.

No smiř se s tím, že se kvalita kněží nedá vynutit a je to pouze vyspělost a dovednost hráčů : / Taky mi tu poslední půlrok nějaký normální přesvědčivý kněz chybí.. ale Tess sem kvuli tomu pretahovat nebudu :)) (interni vtip me a Pavla :))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ome
Příspěvky: 57
Registrován: 29. 3. 2007 22.03

Příspěvek od Ome »

2 Pavel Urban : to o cem tu pises ,aniz bys o tom vedel,tak se deje.a pokud to hrac s knezem mysli vazne,nejak uz si to vymsli sam.ale taky me celkem mrzi ze jsem nikoho,teda zadneho kneze, ktery to mysli vazne nepoznal.ale netvrdim ze tu zadny takovy neni
/edit/ teda jednoho jsem potkal.na vkus me postavy trochu netradicni ,ale co by hraci se me jeho hra libi.nechci jmenovat ,ale jeho jmeno je Bornin :smile:
__________________


Coincidentia oppositorum
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

The_Balrog píše:což ale pořád naráží na potřebu, aby někdo zjistil, zda se kněz podle víry chová, či ne.

No smiř se s tím, že se kvalita kněží nedá vynutit a je to pouze vyspělost a dovednost hráčů : / Taky mi tu poslední půlrok nějaký normální přesvědčivý kněz chybí.. ale Tess sem kvuli tomu pretahovat nebudu :)) (interni vtip me a Pavla :))
Jistě, chtělo by to, aby si toho DM všiml, v některých případech by se dalo soudit i podle reakcí ostatních hráčů. Je ale fakt, že by prvolevelový kouzlící kněz/druid byl možná výjimkou... možná ne. Ale i kdyby ano, bylo by to vážně na škodu ? :smile:

Vtip: :megalol:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ome píše:2 Pavel Urban : to o cem tu pises ,aniz bys o tom vedel,tak se deje.a pokud to hrac s knezem mysli vazne,nejak uz si to vymsli sam.ale taky me celkem mrzi ze jsem nikoho,teda zadneho kneze, ktery to mysli vazne nepoznal.ale netvrdim ze tu zadny takovy neni
/edit/ teda jednoho jsem potkal.na vkus me postavy trochu netradicni ,ale co by hraci se me jeho hra libi.nechci jmenovat ,ale jeho jmeno je Bornin :smile:
__________________


Coincidentia oppositorum
nechápu tě. Říkáš, že jsi nikoho, kdo to myslí vážně, nepotkal, ale přitom se tu děje to, o čem Pavel mluví? Neodporuješ si?
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ome
Příspěvky: 57
Registrován: 29. 3. 2007 22.03

Příspěvek od Ome »

ne neodporuji.jen nechci vynaset IC informace.ted uz si rozumime?

__________________


Coincidentia oppositorum
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Pavel: Ty se směješ, ale já už o tom vážně přemýšlel (z toho důvodu, že se s Borninem, Paks a Voxeem ztratili ti "praví" kněží). Bohužel nejdou hrát svědomitě dvě postavy zároveň (a pokud počítám i vílu, tak tři už vůbec ne) a není v mých silách si ji tu zahrát, i když bych někdy rád. Ale kněz potřebuje hodně kontaktu, je to sociální povolání - tedy musí být často ve hře. : /


Ome: spíš se jen neumíš vyjídřit : ) Pavel tu píše o spoustě věcí a když ty řekneš "to o čem mluví" a myslíš z toho jen nějaký zlomek, pak se nediv, že dojde k nedorozumění.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ome
Příspěvky: 57
Registrován: 29. 3. 2007 22.03

Příspěvek od Ome »

promin.ne kazdy je rodily recnik,ehm pisar.:megalol:
jen se me to tak trochu tyka.spousty z tech veci o kterych Pavel pise me prislo,ze je mysleno tak jak je napsano.tzn iniciace,obrady,modlitby atd. nejsou na Desce provadeny nebo zcela chybi ,ze klericy jsou chodici lekarnicky a bufferi.proste me to tak vyznelo....aa asi se me to dotklo :cray:.
jsem se do toho nejak zamotal ,tak to pozbylo smyslu :smile:.prislo mi to osobni tak jsem zaeragoval.

__________________


Coincidentia oppositorum
Naposledy upravil(a) Ome dne 8. 3. 2008 17.11, celkem upraveno 1 x.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Jakékoliv informace či dohady v tomto topicu jsou vcelku mimo toho jak případně v novém systému magie (EQ3 F2 nebo F3) budou vypadat modlitby. Jakékoliv spekulování jak to bude/nebude a jaké to bude mít případné negativní/pozitivní dopady na věci xyz tak jsou jen zbytečnými dohady až fámami.

Až bude systém připraven a implementován a bude tím bude jisté jak bude vypadat tak v příslušném topicu, jak je zvykem, bude zveřejněno obsáhlé info včetně analýzy dopadů, důvodů zavedení a předpokládaných žádoucích efektů. Při tvorbě systému se samozřejmě zohledňují všechna možná hlediska (přesněji všechna ta na které přijdu já a rádci). Doufám že po těch 2 letech provozu už nikdo nepochybuje že jsou nové systémy psány pro obohacení světa a zlepšení zábavnosti ze hry a nikoliv na eliminaci/zhoršení hry. Tedy alespoň u slušných hráčů jenž hrají ku obohacení světa.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Btw nekolikrat tu padlo knez = klerik to podle me neni pravda. Knez anglicky Priest a klerik neboli Cleric je dost rozdil. Knez je klasicky knezi ktery neovlada zadne bojove schopnosti ale naopak leceni a posileni pomoci modliteb ke svemu bohu u kneze dobreho boha a naopak prokleti a harmy u boha zleho a oba dva maji velke schopnosti co se tyce ovladani ostatnich. Predstava takoveho kneze je vzata vseobecne z jihoevropske kultury atd. ale fantasy klerik vychazi z severskych knezi kteri byli velmi obavanymi bojovniky a sve bohy uctivali prave svymi vykony v boji - pobiti nepratele byli obeti a tak dale. NWN class klerika umoznuje zahrat oboji ale rozhodne bych to neupinala na jednu nebo druhou variantu, at si kazdy vybere co mu sedi vic a rozhodne to neni stejne.

Ale to je na okraj, co se tyce rozhodnuti velkeho sefa... no uvidime, lhala bych kdybych rekla ze se nebojim, ale kdyztak si necham v zaloze ty dyne a sandaly nebo zacnu uctivat velkeho Ateie virou v ateismus :)
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Jen si malinko pohraju se slůvky a hned zase půjdu. Osobně věřím, že Labir systém vymyslí tak, aby byl klerik dále hratelný, i když mírně omezen, aby nekolidoval s válečníkem.

Souhlasím s posledním příspěvkem Wendigo co se týče rozdílu kněze a klerika:
Kněz je takový ten moula co pobývá v kostele, modlí se k bohu, vede bohoslužby, poskytuje duchovní útěchu věřícím atd. Ve fantasy pojetí dále ještě léčí, může odstraňovat i prokletí a provádět další činnosti. Slovo klerik jsem zaslechl porpvé ve významu bojový nebo bitevní kněz. Jeho úkolem je s pomocí víry (resp. té síly která je mu dodána) pomáhat v boji a bránit ideály svého boha (nechci psát bezpráví, protože pokud si bůh libuje v chaosu, tak je to ošemetné pojmenování), podobně jako paladin, ale klerik se více zaměřuje na magickou stránku boje. Paladin je vlastně jen obyčejný rytíř, který získal další schopnosti (mimochodem, to že paladin dle NWN je použitelný jen pro dobré bohy to asi nikdo neřešil že? :helpsmilie: ). Pokud se účastní bitev, tak asi nemá přímo čas každý den zajít do kostela, ale zároveň je pravda, že takový klerik by neměl bezdůvodně creepit. Vyznávat filozofii je hezké, leč to může každý a mít z toho hned sílu, která u lidí není běžná, se mi zdá poněkud silné. Protože pokud se to vezme kolem a kolem, tak takový klerik, druid, hraničář - ti kteří sesílají vyšší mocí, nemusí mít žádný magický potenciál jako jednotlivci a pouze víra samotná - pouze jím nadřízená bytost (bůh / příroda) jim dává tuto sílu.

:spam:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
eqileus
Příspěvky: 173
Registrován: 25. 2. 2007 20.30

Příspěvek od eqileus »

Přestože již téměř nehraji, bedlivě sleduji co se chystá... :smile:

:point: Placos - Restrikce a absolutní kontrola - pokud bude adekvátně vyladěn, bude pro hru dozajista přínosem. Také když sem četl co vše systém bude zahrnovat, napadllo mě: Co když (i třeba mimálně) se stane chyba? Taková chybka by mohla být docela nepříjemná. (Hodně lidí si tu dost užilo třeba s perzistentními trezory, NEukládáním postav při pádu serveru...)

:point: Extras - Zpestření postav - Připadá mi skvěle vymyšlené, každé PC může být krásně unikátní... Prakticky nemožné zneužít na PB.

:point: Systém měny - Zbytečná komplikace - Měna o jediné hodnotě mince byla podle mě přijatelnější v poměru: Hratelnost vs. Reálnost


-Labir má moje uznání - ani by mě nenapadlo, že něco takového půjde v NWN udělat... Vypadáto, že Equilibire se stane opravdu vyjímečnou... (Ikdyž na jednom světě sem viděl jak vám krejčová upravuje šaty podle toho jak si přejete... :smile:)
-Je mi jasné, že to co sem napsal nic neovlivní - chtěl sem jen vyjádřit.
-Určitě si najdu čas abych se na EQ3 podíval... :hi:
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Nalk: No vzhledem k tomu ze moje druha postava pise o "samanske" magii seminarni praci (o lidech vyuzivajici magii neobvyklymi zpusoby) tak tam tu teorii mam dost promyslenou a jde v podstate o mix hranickarske a zaklinacske verze, takze je to cerpani magie ze zeme v podstate. Vyuzivani okolni volne magie zapomoci nauceneho talentu ktery ta postava ma diky tomu ze ovladla magii ve svete ze ktereho prisla.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Ome
Příspěvky: 57
Registrován: 29. 3. 2007 22.03

Příspěvek od Ome »

OT
Wendigo píše:No vzhledem k tomu ze moje druha postava pise o "samanske" magii seminarni praci …..
Mircea Eliade - Smanismus a nejstarsi techniky extaze.trocha inspirace.:biggrin:
jelikoz nemame v NWN class samana.co kdyz budu chtit zahrat neco v tomhle stylu,jak pravi Wendigo.saman nevzyva bohy.pracuje se svym straznym(osobnim) duchem.i pres to disponuje vselijakymi paranormalnimy prostredky.uff … celkem dost se v tom rypu.ale samani by meli byt brani v potaz.a nedokazu si predstavit class v NWN ,ktery by mu byl podobnejsi nez klerda.proste si myslim ze opravdu ten buh ,ci bohove nejsou treba a pokud tedy ano,tak jen v pozadi(u samana samozrejme).tim vsak v zadnem pripade nevylucuji kneze verici v bohy(boha),coz by melo byt pravidlem.
to s tim klerik, knez bych to nebral az tak vazne.je to asi jako neco mezi medicinman a saman.jejich role ve spolecnosti jsou rozdilne,avsak vychazeji ze stejneho vzorce posvatna(duchovna).no v kontextu kultur to zni odlisne.podstata je,ale stale stejna
jde mi jen o to,ze klerik se da zahrat na tisic zpusobu.nerad bych o tohle vsechno prisel :smile:

__________________


Coincidentia oppositorum
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ome píše: jde mi jen o to,ze klerik se da zahrat na tisic zpusobu.nerad bych o tohle vsechno prisel :smile:
labir píše:Doufám že po těch 2 letech provozu už nikdo nepochybuje že jsou nové systémy psány pro obohacení světa a zlepšení zábavnosti ze hry a nikoliv na eliminaci/zhoršení hry. Tedy alespoň u slušných hráčů jenž hrají ku obohacení světa.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Já beru kněze ve hře hodně obecně, pro mne kněz=duchovní. Je jedno, jestli se modlí ke křesťanskému bohu, pohnským bohům, duchům předků, přírodě nebo k čemukoliv jinému. A stejně tak je pro mne jedno, jestli se mu říká kněz, klerik, šaman, druid medicinman nebo jakkoliv jinak.
Každé náboženství a každá víra může mít mít několik názorových frakcí (a to někdy i dosti protichůdných a dokonce soupeřících nebo vzájemně si odporujících i bojujících proti sobě) a každé "náboženství" má jiné praktiky (ne každé oddává, ne všechny rituály jsou stejné nebo podobné, pba právě naopak).
To, že kněz v DnD/NWN je nazýván klerikem a je prezentován jako bojový duchovní je IMHO trochu škoda, ale rozhodně bych se tím nenechal nijak omezovat. Dovedu si představit takového opancéřovaného kněze vpodstatě u každého nábožnenství na EQ (i když u některých jen když zavřu oči a otočím se zády) - pozor, opancéřovaný kněz zdaleka neznamená, že se s vervou vrhá do každého boje a tluče co se hýbe. :bigwink:
Jde o to, aby ten kněz měl charakter, aby měl hráč představu a postava víru či náhled na ní, které postavu vedou k tomu, že se chová tak, jak se chová. Bylo by dobré, aby takový kněz znal svou víru a ideálně i věděl víc než každý kdo si přečte forum nebo knihu v knihovně ve hře. Je pro mne máloco smutnějšího než kněz, který sotva zná jméno svého boha.
Ale tahle diskuze je dost OT, takže navrhuji v případě vůle v ní pokračovat, tak v samostatném tématu (a prosím doderátory o přesunutí těchto příspěvků jinam).
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 9. 3. 2008 10.52, celkem upraveno 1 x.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Mám další nápady na runy, pro případ, že by nebyly tak obtížné na napsání.

Postih na sesílání kouzel/modliteb - fungovalo by to jako při nošení brnění (ale představa je že by to nebylo vázané na motoriku) prostě % pravděpodobnost na selhání seslání kouzla/modlitby

Postih na seslání kouzel/modliteb dle školy/sféry vlivu - viz. výše jen pro specifickou školu či sféru vlivu sesilatele

Bonus na sesílání kouzel/modliteb - jako výše, jen by to snižovalo/eliminovalo případné postihy za brnění

Bonus na seslání kouzel/modliteb dle školy/sféry vlivu - opět specifická varianta té obecné

Kosmetické doplňky - ocasy, rohy křídla (já vím, že to bude nejspíš i obsahem podras, ale někdo by třeba chtěl jen mít člověka s křídly - pokud to má zůstat jen jako bonus od DM, tak jako bych nic nenapsal :bigwink: )

Opak Světlobolu a Světloplachosti - nešlo by napsat i opak.. tedy stejné/podobné efekty i ze tmy ?
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

eqileus píše:Přestože již téměř nehraji, bedlivě sleduji co se chystá... :smile:

:point: Placos - Restrikce a absolutní kontrola - pokud bude adekvátně vyladěn, bude pro hru dozajista přínosem. Také když sem četl co vše systém bude zahrnovat, napadllo mě: Co když (i třeba mimálně) se stane chyba? Taková chybka by mohla být docela nepříjemná. (Hodně lidí si tu dost užilo třeba s perzistentními trezory, NEukládáním postav při pádu serveru...)
Když se stane chyba v PGR (Player Game Rating) nebo PWB (Player Wealth Balance) tak ji WB master nástrojem opraví a hotovo.
eqileus píše: :point: Systém měny - Zbytečná komplikace - Měna o jediné hodnotě mince byla podle mě přijatelnější v poměru: Hratelnost vs. Reálnost
Nutnost. Systémové zlato v NWN je prakticky nedetekovatelné při transferech - tj. beze změny tohohle nemožnost funkčnosti PLACOSu. Navíc jej nelze ukládat do trezorů. Mince ano.
Pavel Urban píše:Mám další nápady na runy, pro případ, že by nebyly tak obtížné na napsání.

Postih na sesílání kouzel/modliteb - fungovalo by to jako při nošení brnění (ale představa je že by to nebylo vázané na motoriku) prostě % pravděpodobnost na selhání seslání kouzla/modlitby

Postih na seslání kouzel/modliteb dle školy/sféry vlivu - viz. výše jen pro specifickou školu či sféru vlivu sesilatele

Bonus na sesílání kouzel/modliteb - jako výše, jen by to snižovalo/eliminovalo případné postihy za brnění

Bonus na seslání kouzel/modliteb dle školy/sféry vlivu - opět specifická varianta té obecné

Kosmetické doplňky - ocasy, rohy křídla (já vím, že to bude nejspíš i obsahem podras, ale někdo by třeba chtěl jen mít člověka s křídly - pokud to má zůstat jen jako bonus od DM, tak jako bych nic nenapsal bigwink )

Opak Světlobolu a Světloplachosti - nešlo by napsat i opak.. tedy stejné/podobné efekty i ze tmy ?
Většina němožné napsat, nebo možné jen při masivním zásahu do hry (tj. nebude). Kosmetické doplňky - nebude nikdy, tohle je pouze od DM pouze pro vybrané hráče než musí prokázat že si doplněk zaslouží a uhrají.

Strach či bolest ze tmy - velmi jednoduše zneužitelné. Nebude, nevo maximálně za cenu 0.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

eqileus píše: :point: Systém měny - Zbytečná komplikace - Měna o jediné hodnotě mince byla podle mě přijatelnější v poměru: Hratelnost vs. Reálnost
Nutnost. Systémové zlato v NWN je prakticky nedetekovatelné při transferech - tj. beze změny tohohle nemožnost funkčnosti PLACOSu. Navíc jej nelze ukládat do trezorů. Mince ano.
To mě vede k otázce: Tudíž spořílci budou moct spořit stále přes bankovní účty (počítám že tam se bude počítat se zlatými a ty se při výběru rozmění na mince) a boháči si budou moct odložit své zlato doma do trezoru (a uchránit jej tak před rukama nenechavců)? Trefil jsem to? :shades:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

To je přeci očividné. Přečti si to info v tom topicu o postupu prací.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Odpovědět