DMs
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Pokud někdo nechce třeba nějaké speciální věci, nechce ve světě nic vybudovat, nebo dosáhnout nějaké funkce, odehrát questy a miniquesty dokreslující charakter postavy, tedy pokud nechce DM podporu v pozitivním (opět, ne vždy pozitivním pro postavu) slova smyslu, podle mě se jí lze vzdát. Proč by to ale někdo dělal?
Ta "negativní" DM podpora, kvůli které pravděpodobně vznikl tenhle topic je z veliké části zrkátka reakcí světa, který reaguje na IC činnost "ublížených", případně reakce na pravidla porušující hráče. Z toho důvodu je principielně nemožné se něčeho takového vzdát.
Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Ta "negativní" DM podpora, kvůli které pravděpodobně vznikl tenhle topic je z veliké části zrkátka reakcí světa, který reaguje na IC činnost "ublížených", případně reakce na pravidla porušující hráče. Z toho důvodu je principielně nemožné se něčeho takového vzdát.
Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Kraki Skengdrang
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Inu ještě že tak, protože nevím jak ty, ale moje zkušenost je, že u papírových je relativně málo lidí, PJuje ten nejschopnější z nich obvykle.Jon píše:Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Jinými slovy v tomhle počtu a vzhledem k politice "nemá cenu z nejlepších hráčů dělat DM, protože tím svět dost ztratí", je lepší, že tu funguje nějaká diskuze.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
No, bodu 4 určitě ne, když se jedná o dohlížení na pravidla.Dron píše:Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.
Pár příkladů mě napadá, ve své podstatě nemusí každému sednout styl našich DM (a že každé nějaký ten svůj styl hry a vedení questů má), přístup nebo komunikaci. U starších hráčů pak samozřejmě může jít o princip, snahu DM nezatěžovat, když víte, že si vystačíte sami a nechat ho věnovat se jiným... jasněže je fajn, když tenhle požadavek vůbec nevznikne, ale nežijeme v ideálním světě ideálních vztahů.Jon píše:Pokud někdo nechce třeba nějaké speciální věci, nechce ve světě nic vybudovat, nebo dosáhnout nějaké funkce, odehrát questy a miniquesty dokreslující charakter postavy, tedy pokud nechce DM podporu v pozitivním (opět, ne vždy pozitivním pro postavu) slova smyslu, podle mě se jí lze vzdát. Proč by to ale někdo dělal?
Tohle pravidlo ale musí mít i nějaký základ v realitě. Samozřejmě, že DM nemůže mít vždycky pravdu, ale mělo by ji mít většinou, mělo by mít přehled o hře, hráčích, mělo by disponovat character sheety postav a to tu není realizovatelné ani v idealizovaném stavu dokonalých DM.Jon píše:Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Není tedy důvod nepokusit se domluvit s DM na naší vzájemné užší nebo širší spolupráci, vše ale samozřejmě záleží na vašem postavení a důvodech. Je něco jiného, když tu žádost podám já a když tak udělá sicrevic (navíc veřejně a tak obecně na základě nikdo neví čeho).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Chyba, myslel jsem 2, 3 samozřejmě. Ale pokud tedy ne, tak už chápu proč se někdo dívá na player list a loguje se podle toho.drake127 píše:No, bodu 4 určitě ne, když se jedná o dohlížení na pravidla.Dron píše:Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
vzpomínám si, jak jsme se s pár postavami ožrali uprostřed Tirianu a dva dny na to nás sebrala stráž... takhle já si představuju DM podporu + samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Škoda, že jsi odešel v době, kdy Hag Hargol prudce ožívá...Street_cz píše:vzpomínám si, jak jsme se s pár postavami ožrali uprostřed Tirianu a dva dny na to nás sebrala stráž... takhle já si představuju DM podporu + samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
já ti dám doplněk, to je snad naprosto mandatorní funkce ne?Street_cz píše: + samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...
to je ten mne nepochopitelný přístup tady. Imo funkce DM je nahrazovat reakce světa. Což se podle mých zkušeností zde vypadá takto: negativní reakce světa dostaně každý; pozitivní jen ten, kdo si to zaslouží. (o měřítkách bychom neměli debatovat :))
Což je podle mě největší WTF (možná až na ten status quo, který tu kdosi zmínil:)) tohoto skvělého světa a zároveň bohužel stavební myšlenka (jak jsem pochopil) interakce DM s hráči
Naposledy upravil(a) OneHeart dne 16. 3. 2010 12.35, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
možná v počáteční vizi tomu tak bylo, ale co pozoruju ty 3 roky EQ (až na pár světlých chvil) tak se Dx na jednu stranu nedivím, že se do takových "nad-funkcí" pouštět nechtějí... a poslední dobou se obvzlášť rozjel trend negativních vln na Dx... ale dobře, já to přeformoluju - což je podle mých informací spíš doplněkOneHeart píše: já ti dám doplněk, to je snad naprosto mandatorní funkce ne?
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
Kraki Skengdrang
Obavam se, ze 90% dostupnych realii je ve hre uz IC zpracovano. Zbytek jsou spis takove speky (viz. adopce), na kterou musi odpovedet primo WB, spis nez DM.Jon píše:Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
cybermisa píše:Obavam se, ze 90% dostupnych realii je ve hre uz IC zpracovano. Zbytek jsou spis takove speky (viz. adopce), na kterou musi odpovedet primo WB, spis nez DM.Jon píše:Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
A nebylo by fajn, kdyby tady takové forum bylo a dotaz by pak hráči nemuseli adresovat jednotlivě všem DX případně WB přes PMka, ale napsali by to sem a odpověděl by mu nejrychlejší z teamu?
"Tinve"
Soví pírko
Morgie †
Tilia Cordata
Jo, ale pak tu jsou případy "zneužití nepřítomnosti DM ve hře", kdy hráč ani nemá možnost vědět, že dělá něco špatně. Viz *strhávání* vzkazu z nástěnek, chození hledaných kolem stráží v invisu, vyvolávání nemrtvých v drujdských hájcích, nebo hromadné pobíjení medvědů u Amfiberai. IC informace typu "mělo mu to dojít", nebo jeden řádek v jedné ze stopedesáti devíti knih (navrch o něčem uplně jiném) nepovažuji za dostatečné.cybermisa píše:Navic dalsi vec je vynaseni IC informaci, ktere se navic v prubehu casu mohou menit.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Promin, ale zrovinka ty pripady, co jsi vyjmenoval, jsou spis otazka jednoduche logiky fungovani sveta a ne realii. Krom toho, kdyz novacek netusi, ze u Amfi s enemaji pobijet medvedi, tak je to imho ic korektni, protoze to proste nemel kde zjistit …kokosak píše: Jo, ale pak tu jsou případy "zneužití nepřítomnosti DM ve hře", kdy hráč ani nemá možnost vědět, že dělá něco špatně. Viz *strhávání* vzkazu z nástěnek, chození hledaných kolem stráží v invisu, vyvolávání nemrtvých v drujdských hájcích, nebo hromadné pobíjení medvědů u Amfiberai. IC informace typu "mělo mu to dojít", nebo jeden řádek v jedné ze stopedesáti devíti knih (navrch o něčem uplně jiném) nepovažuji za dostatečné.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
A co je s nemrtvými v "druidích" hájcích? Já o ničem nevím
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Zase děláš fóry, jak se DM killem onhoo trpajzlíka, nebo to myslíš vyjímečně vážně, jak přísluší po právu tvému titulu v ideálním stavu?cybermisa píše:Ja taky neNalk píše:A co je s nemrtvými v "druidích" hájcích? Já o ničem nevím
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
..a přesto páchá přestupek, na který ho, podle mé zkušenosti, DM ani neupozorní, pokud s ním zrovna nechce odehrávat "rozhořčeného arcidrujda". A jistě, ty příklady jednoduchá logika jsou... pro člověka znalého věci. I v PnP se běžně stává, že DM je všechno jasné a logické, ale je u stolu jediný a ostatní se mlátí do hlavy ;)cybermisa píše: Promin, ale zrovinka ty pripady, co jsi vyjmenoval, jsou spis otazka jednoduche logiky fungovani sveta a ne realii. Krom toho, kdyz novacek netusi, ze u Amfi s enemaji pobijet medvedi, tak je to imho ic korektni, protoze to proste nemel kde zjistit …
A co jiného jsou reálie, než jednoduchá logika fungování světa? Hráč může předpokládat... ale zrovna ohledně těch stráží to nemůže vědět. Jestli se nepletu neexistuje IC veřejně přístupná informace o jejich vybavení a schopnostech. Vybavení písařů co hlídají nástěnky zůstává i mě dodnes IC záhadou.
To samé chování stráže u Hobitína, u Fagadského přístavu. Kontrolují pocestné, nechávají sundávat kápě... nebo jen brání před "červenejma"? Dá se kolem nich proklouznout? Jednoduché reálie, které hráč nejenomže nemůže, ale podle pravidel ani NESMÍ odhadovat (hra za NPC). Ale pokud radši chcete odpovídat na dotazy hráčů každému jednotlivě a po PM, než veřejně a jednou, proč ne, je to vaše rozhodnutí a vaše práce. Já si svou jednu PM s dotazem napíšu, vy si pište odpovědi dvaceti hráčum na to samý, když vás to baví.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!