Pavel Urban píše:…


Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
To je zásada pramenící z římského práva, ovšem už okolo 13. století v trestním právu překonaná a nahrazená. Řekl bych, že právní systém na EQ je ve vývoji "dál" než římské právo... (Aby mě někdo nechytal za slovo, tahle zásada platí dodnes - bavíme se ale o právu v době cca vrcholného-pozdního středověku).Aefar píše:Totiž, kde není žalobce, není soudce
Beru navědomí, přesto si myslím, že má právní systém EQ díry, a ty díry jsou v neprospěch obžalovanýchJon píše:To je zásada pramenící z římského práva, ovšem už okolo 13. století v trestním právu překonaná a nahrazená. Řekl bych, že právní systém na EQ je ve vývoji "dál" než římské právo... (Aby mě někdo nechytal za slovo, tahle zásada platí dodnes - bavíme se ale o právu v době cca vrcholného-pozdního středověku).Aefar píše:Totiž, kde není žalobce, není soudce
Uvedu příklad.
Chlap zabil druhého chlapa, otce dvou dětí a manžela nějaké ženy. I když bylo plno svědků, i když to viděla žena a děti a nikdo z nich (třeba pod vlivem vydírání) nepodal žalobu, chlapovi číslo jedna, vrahovi, se nic nestalo.
Příklad číslo dvě, tato zásada uvedena ve svůj modernější smysl, kde roli žalobce přebírá stát (v našem případě království, potažmo soudce).
Chlap zabil druhého chlapa. I když ho nikdo nežaluje a doví se to příslušná místa (najde se tělo...), začne se vyšetřovat a v případě potvrzení viny bude potrestán nehledě na to, jestli ho někdo žaloval a nebo ne. V případě, že bude opravdu podezřelý z oné vraždy přebere úlohu žalobce stát a proces může začít.
Ke středověké historii práva:
Z římského práva byl přejat akuzační charakter soudního procesu, tedy charakter obžalovací, který vystihuje výše psaná zásada "nemo iudex sine actore" - takové bylo procesní právo civilní i trestní.
V pozním středověku se začalo rozlišovat procesní právo civilní a trestní. Civilní řízení zůstalo řízením obžalovacím, s onou dispozitivní zásadou.
V trestním právu ovšem začala být prosazivána (po roce 1215) zásada inkviziční (vyšetřovací) díky níž hrál soudce poněkud aktivnější úlohu. S akuzačním procesem totiž byla spjata i zásada kontradiktornosti, což znamenalo že obstarávání a předkládání procesních důkazů bylo záležitostí sporných stran.
Zpět k inkviziční zásadě. Podle ní byl královský soudce povinen zahájit trestní řízení okamžitě po té, co se dověděl o spáchání trestního činu. Nebyl tak závislý na podání třetí osoby (zásada oficiality). Úkolem soudců bylo ve veřejném zájmu postavit pachatele trestných činů před soud, opatřit si důkazuy proti nim a potrestat je za jejich provinění.
Právo nevypovídat je naprosto moderní záležitostí 20. století a ve fantasy světě jako je Equilibrie nemá co dělat (u nás bylo přijato až po revoluci 1989). Tím méně, že neposkytnutí pomoci (výpovědi) královskému vyšetřovateli je považováno za trestný čin. Kromě toho, většina lidí raději mluví dobrovolně :))
EDIT: Ještě jsem zapomněl na jednu věc, a to sice fakt, že méně přístný trest, pokud je vykonán, je pro viníka větší hrozbou, než trest sice přísná ale spojený s nadějí, že k potrestání nedojde. I takhle je třeba přemýšlet... z hlediska "nápravy".
A pak, co se právního systému na EQ týká:
"Právní systém je v obou královstvích hodně podobný soudobému reálnému, jen je jednodušší a neklade se takový přehnaný důraz na korektnost chování a procedury či na nezaujatost."
(Jen bych asi netvrdil, že je prvání systém na EQ podobný soudobému reálnému - i když pravda je, že stejně jako v soudobém reálném právu si soud na EQ snaží obstarat si procesní důkazy racionální cestou. Žádné boží soudy, žádná na mučidlech vynucená přiznání považovaná za korunní důkaz...).
Víš jak dlouho se vymýšlel název? Bo spíš, co jsem v sobě měl, než to ze mě vypadlo?Ikkie píše:Koláčkobrana.
jojo na tohle jsem taky koukal kam furt běžíkokosak píše:Jak mnohý jezevec a medvěd proběhne nevšímavě kolem hordy dupajících trpaslíků v těžkém brnění, aby se raději vrhnul na krásku v černém jdoucí pěkných pár desítek metrů za nima. Jo, AI funguje