Stránka 1 z 2

Tipy a triky

Napsal: 24. 8. 2006 13.44
od Lord Xeen
Tak jsem si dnes zase uvedomil, jak dokazi NWN byt nekdy zaludna hra :smile:
Muj spolubojovnik umrel tak nestastne, ze byl primo pod vertikalnim prechodem mezi lokacemi a jeho telo neslo zvednout, protoze kurzor mysi mel podobu takovych tech dveri, jak uz to tak u prechodu byva. :smile:
Zkousel jsem prijit k telu z obou stran, ruzne natacet kameru, ale nedarilo se.
Nakonec jsem s velkym stestim prisel na zpusob, jak telo zvednout. Kdyz postava prechazi skrz ten modry obdelnik (klikne se za nej, aby nedoslo k prechodu do dalsi lokace), tak kdyz je prave pobliz tela, tak se ten kurzor na malou chvilku zmeni a telo jde vzit. Je dobre jit takto okolo pomalu, potom je vic casu.

Velice hezky trik, o kterem jsem se dozvedel az na tomhle foru od Labira, je kdyz chcete vykonavat nejakou animaci po delsi dobu, tak pohnete necim v inventari a animace neskonci (jde tak napriklad upadnout a zustat lezet bez pouziti hulky emoci).

Pokud vite o podobnych tricich a chcete se o ne podelit, tak nevahejte a piste... :smile:

Re: Tipy a triky

Napsal: 25. 8. 2006 1.29
od kolja
Lord Xeen píše:Velice hezky trik, o kterem jsem se dozvedel az na tomhle foru od Labira, je kdyz chcete vykonavat nejakou animaci po delsi dobu, tak pohnete necim v inventari a animace neskonci (jde tak napriklad upadnout a zustat lezet bez pouziti hulky emoci).

Pokud vite o podobnych tricich a chcete se o ne podelit, tak nevahejte a piste... :smile:
Hmm alhambrijská :) Ja znam samy hezky triky... jeden treba mi zakazal pouzivat Alcatraz, a po ostrejsi diskuzi sem musel pripustit, ze sesilani kouzel bez gestikulace a animace neni spravny... Nebo taky "jak nekomu prerusit kouzlo ci jinou akci", "jak utocit na nekoho na koho to nema jit", "jak simulovat hips" a podobne uzitecnosti.. :blush: no doporucuji nepouzivat ani nezkouset :biggrin:

Napsal: 25. 8. 2006 23.11
od labir
OT příspěvky dle oznámení promazány.

Napsal: 26. 8. 2006 14.24
od kolja
Tak jo, tak sem napisu snad aspon neco uzitecnyho a treba to jeste nekdo nevi :)

Tenhle mi ukázal Farix, a tim mi ušetřil mnoho zbytečných restartů hry:
Občas se stane, že se vám "zmrví" text buď v logu nebo v chat window tak, že je prostě nečitelnej a rozmazanej. Restart hry funguje, ale stačí většinou ESC -> Nastavení videa -> Rozšířené volby videa -> Použij font pro vysoké rozlišení -> OK .. potom ten font zase vypněte.

Napsal: 26. 8. 2006 14.55
od Lord Xeen
Pokud jste experimentovali s barvenim obleceni a chcete se vratit k puvodnimu vzhledu (jak vypadalo po zakoupeni), funguje nasledujici postup:

-Zajdete k nejakemu obchodnikovi, ktery prodava veci stylem klasicke NWN (u ATS truhel nedoporucuji :smile: ) a pockejte az uvidite hlasku 'start obchodu'.
-Vec ktere chcete vratit puvodni barvy libovolne nabarvete
-Vec by se po nabarveni mela vratit do puvodnich barev

Behem celeho procesu musite byt v modu 'start obchodu'

Napsal: 29. 8. 2006 13.42
od labir
Drobnost, ale ne každý to asi ví: Čas a datum zjistíte jednoduše tak, že podržíte myšku nad kompasem jenž je obvykle vpravo dole. Rok lze zjistit jen z Astrálních hodin ve hře.

Opět jedna možnost ovládání: Pravým klikem na vytahovací lištičce dialogových oken se objeví kruhové menu nastavení okna. Lze tak vypnout zobrazování nejrůznějších hlášek a dokonce i spojit okna do jednoho. Ale pozor, než se v tom začnete vrtat tak si zapamatujte nastavení jenž bylo na začátku. Tell bohužel vypnout nejde. :bigwink:

Hraní v okně

Napsal: 25. 9. 2006 8.18
od The_Balrog
Hrát Nwn v okně jde po zeditování souboru nwn.ini

[Display Options]
FullScreen=0 // přepište z 1 na 0
AllowWindowedMode=1 // a tenhle řádek připište

Re: Hraní v okně

Napsal: 25. 9. 2006 8.49
od kolja
Zapnutí logování do souboru

Zapíná se nastavením:

ClientEntireChatWindowLogging=1

v souboru NWN/nwnplayer.ini (u mě je to cca 9tej řádek souboru).

Log se ukládá v txt formě do souboru nwclientlog1.txt v adresáři NWN/logs. Ta cesta lze měnit v souboru nwn.ini, asi na sedmym řádku je:

LOGS=.\logs

Po každym zapnutí hry se starej log přepíše, tak je dobrý si ho zálohovat. Lenoši si můžou napsat utilitku, která to zálohuje za ně a pak pustí NWN :bleh: Možná se i dal měnit název souboru s logem, ale to už sem zapomněl...

Napsal: 25. 9. 2006 11.01
od Alcatraz
start_eq.cmd ulozen v hlavnim adresari s hrou, a spoustet z nej (nebo zastupce na tenhle soubor na plose)

Kód: Vybrat vše

echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo START %date% %time%>>logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log

ipconfig /flushdns 
nwmain.exe +connect 81.2.209.14:5121

type logs\nwclientlog1.txt >> logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo KONEC %date% %time% >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
Samozrejme se zapnutym prepinacem co napsal kolja.

EDIT: chytra poznamka od Praetora ohledne data a casu na jednom radku :)

Napsal: 25. 9. 2006 13.05
od Praetor
jenom kdyby nekdo chtel vypis toho casu v jedny radce, muze pouzit:

Kód: Vybrat vše

echo %date% %time% >> logs\zaloha_equilibrie.log

Napsal: 3. 10. 2006 15.41
od The_Balrog
Pár tipů k vyrábění vlastních portrétů postav (ne jenom kreslení, ale i upravování fantasy obrázků)

:: Teda.. tohle je to nejhlavnější... uvědomte si, že nikde není psáno, že všechny velikosti portrétů musí být nachlup stejné obrázky! Zvlášť u těch menších verzí se některé obrázky zdrcnou na barevný flek a není nic poznat... můžete si přeci klidně udělat z (třeba) 64x100 výřez na 32x50, nemusíte to otrocky zmenšovat o 50% ^_~

:: Když zmenšujete, je lepší mít "základní" obrázek a z něj zmenšovat na potřebné velikosti, než jet zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->…..
Kvalita bude lepší - hlavně u těch prťavých.

:: Kde se který obrázek objevuje? (můj soukromý průzkum)
(za použití Labirova seznamu)

xxxxxxxxxxxxxxxh.tga (256x512 canvas) - jen při tvorbě postavy při výběru portrétu (jinde jsem ho neviděl)
xxxxxxxxxxxxxxxl.tga (128x256 canvas) - váš osobní deník
xxxxxxxxxxxxxxxm.tga (64x128 canvas) - Portrét, co je vidět ve hře a co vidí ostatní, když se na vás mrknou
xxxxxxxxxxxxxxxs.tga (32x64 canvas) - portrétek, co vidí ostatní, když vás mají ve družině
xxxxxxxxxxxxxxxt.tga (16x32 canvas) - čudlíček v chat okně. A to už je na vás, jestli ho chcete udělat tak, aby z něj bylo poznat, kdo to je, nebo to bude jen barevnej flek



snad vam tyhle rady trošku pomůžou ^_~

Napsal: 3. 10. 2006 16.42
od photter
důležitý taky je, když to konvertujete do targy (já to konvertuju až nakonec, většina editorů ja s targou pomalá) zaškrtnout tu volbu "bottom up orientation" - není to vo tom, že by ten obrázek byl pak vzhůru nohama, bude se zobrazovat správně a to i ve hře - určitě se vám stalo, že ste dělali portrét a von se ve hře ukazoval vobráceně - to se stane, když tuhle volbu nezaškrtnete

jinak mám dojem, že v deníku se právě zobrazuje ten největší obrázek ale jistej si nejsem
a rozhodně doporučuju dělat výřezy, aspoň u těch dvou největších, prostý zmenšování je naprd - dobrej postup je udělat ten největší jako část postavy nebo aspoň bystu, ten druhej jako obličej s okolím a ty menší už jenom jako detail obličeje

pokud chcete, aby se vám pro ženskou postavu zobrazovaly jenom ženský xichty a pro chlapskou jenom chlapský, pojmenujte ženský f_xxxxx_y a chlapský m_xxxxx_y (y = suffix velikosti)

moc dlouhý názvy s hodně podtržítkama bugujou - zobrazujou se podle nálady jenom občas, neptejte se mě proč

Napsal: 17. 11. 2006 9.03
od The_Balrog
Lord Xeen píše:Pokud jste experimentovali s barvenim obleceni a chcete se vratit k puvodnimu vzhledu (jak vypadalo po zakoupeni), funguje nasledujici postup:

-Zajdete k nejakemu obchodnikovi, ktery prodava veci stylem klasicke NWN (u ATS truhel nedoporucuji :smile: ) a pockejte az uvidite hlasku 'start obchodu'.
-Vec ktere chcete vratit puvodni barvy libovolne nabarvete
-Vec by se po nabarveni mela vratit do puvodnich barev

Behem celeho procesu musite byt v modu 'start obchodu'
… Po nedávných úpravách … funguje to ještě?

Jestli ne - jak se dá oblečení/zbroj teď odbarvit?

Napsal: 17. 11. 2006 9.13
od Gran
Tak než jsem to nahlásil Labirovi, který to opravil, tak se pomocí přebarvování dali z Módního salónku krást ty nejdražší šaty (myslím, že teď už to prásknout můžu =P) .))

Napsal: 17. 11. 2006 12.58
od Alfray
Gran píše:Tak než jsem to nahlásil Labirovi, který to opravil, tak se pomocí přebarvování dali z Módního salónku krást ty nejdražší šaty (myslím, že teď už to prásknout můžu =P) .))
jo proto byli u vetesnika vzdycky tak tri ty anticky saty slechticny..a ja blbec si myslel ze nekdo prehrabuje satnik.. :bang:

Napsal: 17. 11. 2006 15.22
od Alcatraz
Alfray píše:jo proto byli u vetesnika vzdycky tak tri ty anticky saty slechticny..a ja blbec si myslel ze nekdo prehrabuje satnik.. :bang:
povesit za koule .. ehm chci rict za IP adresu toho, co to dela! :dry:

Napsal: 17. 11. 2006 15.34
od labir
Pokud zjistím (a podle poměru majetek/level + log by to mělo jít) kdo to dělal tak skončil.

Napsal: 6. 3. 2007 4.00
od Praetor
po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole

(prosim promaznout predchozi OT msgs)

Napsal: 12. 3. 2007 22.35
od Lord Xeen
Praetor píše:po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole
To je bajecny trik, diky za nej. Jeste bajecnejsii trik by ale byl, kdybys prozradil, jak se toho zase zbavit... :biggrin:

Napsal: 12. 3. 2007 23.33
od Praetor
Lord Xeen píše:
Praetor píše:po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole
To je bajecny trik, diky za nej. Jeste bajecnejsii trik by ale byl, kdybys prozradil, jak se toho zase zbavit... :biggrin:
bohuzel neexistuje prikaz na zbaveni, jak jsem psal - do restartu nwn