Stránka 1 z 2
Tipy a triky
Napsal: 24. 8. 2006 13.44
od Lord Xeen
Tak jsem si dnes zase uvedomil, jak dokazi NWN byt nekdy zaludna hra
Muj spolubojovnik umrel tak nestastne, ze byl primo pod vertikalnim prechodem mezi lokacemi a jeho telo neslo zvednout, protoze kurzor mysi mel podobu takovych tech dveri, jak uz to tak u prechodu byva.
Zkousel jsem prijit k telu z obou stran, ruzne natacet kameru, ale nedarilo se.
Nakonec jsem s velkym stestim prisel na zpusob, jak telo zvednout. Kdyz postava prechazi skrz ten modry obdelnik (klikne se za nej, aby nedoslo k prechodu do dalsi lokace), tak kdyz je prave pobliz tela, tak se ten kurzor na malou chvilku zmeni a telo jde vzit. Je dobre jit takto okolo pomalu, potom je vic casu.
Velice hezky trik, o kterem jsem se dozvedel az na tomhle foru od Labira, je kdyz chcete vykonavat nejakou animaci po delsi dobu, tak pohnete necim v inventari a animace neskonci (jde tak napriklad upadnout a zustat lezet bez pouziti hulky emoci).
Pokud vite o podobnych tricich a chcete se o ne podelit, tak nevahejte a piste...

Re: Tipy a triky
Napsal: 25. 8. 2006 1.29
od kolja
Lord Xeen píše:Velice hezky trik, o kterem jsem se dozvedel az na tomhle foru od Labira, je kdyz chcete vykonavat nejakou animaci po delsi dobu, tak pohnete necim v inventari a animace neskonci (jde tak napriklad upadnout a zustat lezet bez pouziti hulky emoci).
Pokud vite o podobnych tricich a chcete se o ne podelit, tak nevahejte a piste...

Hmm alhambrijská :) Ja znam samy hezky triky... jeden treba mi zakazal pouzivat Alcatraz, a po ostrejsi diskuzi sem musel pripustit, ze sesilani kouzel bez gestikulace a animace neni spravny... Nebo taky "jak nekomu prerusit kouzlo ci jinou akci", "jak utocit na nekoho na koho to nema jit", "jak simulovat hips" a podobne uzitecnosti..

no doporucuji nepouzivat ani nezkouset

Napsal: 25. 8. 2006 23.11
od labir
OT příspěvky dle oznámení promazány.
Napsal: 26. 8. 2006 14.24
od kolja
Tak jo, tak sem napisu snad aspon neco uzitecnyho a treba to jeste nekdo nevi :)
Tenhle mi ukázal Farix, a tim mi ušetřil mnoho zbytečných restartů hry:
Občas se stane, že se vám "zmrví" text buď v logu nebo v chat window tak, že je prostě nečitelnej a rozmazanej. Restart hry funguje, ale stačí většinou ESC -> Nastavení videa -> Rozšířené volby videa -> Použij font pro vysoké rozlišení -> OK .. potom ten font zase vypněte.
Napsal: 26. 8. 2006 14.55
od Lord Xeen
Pokud jste experimentovali s barvenim obleceni a chcete se vratit k puvodnimu vzhledu (jak vypadalo po zakoupeni), funguje nasledujici postup:
-Zajdete k nejakemu obchodnikovi, ktery prodava veci stylem klasicke NWN (u ATS truhel nedoporucuji

) a pockejte az uvidite hlasku 'start obchodu'.
-Vec ktere chcete vratit puvodni barvy libovolne nabarvete
-Vec by se po nabarveni mela vratit do puvodnich barev
Behem celeho procesu musite byt v modu 'start obchodu'
Napsal: 29. 8. 2006 13.42
od labir
Drobnost, ale ne každý to asi ví: Čas a datum zjistíte jednoduše tak, že podržíte myšku nad kompasem jenž je obvykle vpravo dole. Rok lze zjistit jen z Astrálních hodin ve hře.
Opět jedna možnost ovládání: Pravým klikem na vytahovací lištičce dialogových oken se objeví kruhové menu nastavení okna. Lze tak vypnout zobrazování nejrůznějších hlášek a dokonce i spojit okna do jednoho. Ale pozor, než se v tom začnete vrtat tak si zapamatujte nastavení jenž bylo na začátku. Tell bohužel vypnout nejde.

Hraní v okně
Napsal: 25. 9. 2006 8.18
od The_Balrog
Hrát Nwn v okně jde po zeditování souboru nwn.ini
[Display Options]
FullScreen=0 // přepište z 1 na 0
AllowWindowedMode=1 // a tenhle řádek připište
Re: Hraní v okně
Napsal: 25. 9. 2006 8.49
od kolja
Zapnutí logování do souboru
Zapíná se nastavením:
ClientEntireChatWindowLogging=1
v souboru NWN/nwnplayer.ini (u mě je to cca 9tej řádek souboru).
Log se ukládá v txt formě do souboru nwclientlog1.txt v adresáři NWN/logs. Ta cesta lze měnit v souboru nwn.ini, asi na sedmym řádku je:
LOGS=.\logs
Po každym zapnutí hry se starej log přepíše, tak je dobrý si ho zálohovat. Lenoši si můžou napsat utilitku, která to zálohuje za ně a pak pustí NWN

Možná se i dal měnit název souboru s logem, ale to už sem zapomněl...
Napsal: 25. 9. 2006 11.01
od Alcatraz
start_eq.cmd ulozen v hlavnim adresari s hrou, a spoustet z nej (nebo zastupce na tenhle soubor na plose)
Kód: Vybrat vše
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo START %date% %time%>>logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
ipconfig /flushdns
nwmain.exe +connect 81.2.209.14:5121
type logs\nwclientlog1.txt >> logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo KONEC %date% %time% >>logs\zaloha_equilibrie.log
echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
Samozrejme se zapnutym prepinacem co napsal kolja.
EDIT: chytra poznamka od Praetora ohledne data a casu na jednom radku :)
Napsal: 25. 9. 2006 13.05
od Praetor
jenom kdyby nekdo chtel vypis toho casu v jedny radce, muze pouzit:
Kód: Vybrat vše
echo %date% %time% >> logs\zaloha_equilibrie.log
Napsal: 3. 10. 2006 15.41
od The_Balrog
Pár tipů k vyrábění vlastních portrétů postav (ne jenom kreslení, ale i upravování fantasy obrázků)
:: Teda.. tohle je to nejhlavnější... uvědomte si, že nikde není psáno, že všechny velikosti portrétů musí být nachlup stejné obrázky! Zvlášť u těch menších verzí se některé obrázky zdrcnou na barevný flek a není nic poznat... můžete si přeci klidně udělat z (třeba) 64x100 výřez na 32x50, nemusíte to otrocky zmenšovat o 50% ^_~
:: Když zmenšujete, je lepší mít "základní" obrázek a z něj zmenšovat na potřebné velikosti, než jet zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->zmenši o 50% ->…..
Kvalita bude lepší - hlavně u těch prťavých.
:: Kde se který obrázek objevuje? (můj soukromý průzkum)
(za použití Labirova seznamu)
xxxxxxxxxxxxxxxh.tga (256x512 canvas) - jen při tvorbě postavy při výběru portrétu (jinde jsem ho neviděl)
xxxxxxxxxxxxxxxl.tga (128x256 canvas) - váš osobní deník
xxxxxxxxxxxxxxxm.tga (64x128 canvas) - Portrét, co je vidět ve hře a co vidí ostatní, když se na vás mrknou
xxxxxxxxxxxxxxxs.tga (32x64 canvas) - portrétek, co vidí ostatní, když vás mají ve družině
xxxxxxxxxxxxxxxt.tga (16x32 canvas) - čudlíček v chat okně. A to už je na vás, jestli ho chcete udělat tak, aby z něj bylo poznat, kdo to je, nebo to bude jen barevnej flek
snad vam tyhle rady trošku pomůžou ^_~
Napsal: 3. 10. 2006 16.42
od photter
důležitý taky je, když to konvertujete do targy (já to konvertuju až nakonec, většina editorů ja s targou pomalá) zaškrtnout tu volbu "bottom up orientation" - není to vo tom, že by ten obrázek byl pak vzhůru nohama, bude se zobrazovat správně a to i ve hře - určitě se vám stalo, že ste dělali portrét a von se ve hře ukazoval vobráceně - to se stane, když tuhle volbu nezaškrtnete
jinak mám dojem, že v deníku se právě zobrazuje ten největší obrázek ale jistej si nejsem
a rozhodně doporučuju dělat výřezy, aspoň u těch dvou největších, prostý zmenšování je naprd - dobrej postup je udělat ten největší jako část postavy nebo aspoň bystu, ten druhej jako obličej s okolím a ty menší už jenom jako detail obličeje
pokud chcete, aby se vám pro ženskou postavu zobrazovaly jenom ženský xichty a pro chlapskou jenom chlapský, pojmenujte ženský f_xxxxx_y a chlapský m_xxxxx_y (y = suffix velikosti)
moc dlouhý názvy s hodně podtržítkama bugujou - zobrazujou se podle nálady jenom občas, neptejte se mě proč
Napsal: 17. 11. 2006 9.03
od The_Balrog
Lord Xeen píše:Pokud jste experimentovali s barvenim obleceni a chcete se vratit k puvodnimu vzhledu (jak vypadalo po zakoupeni), funguje nasledujici postup:
-Zajdete k nejakemu obchodnikovi, ktery prodava veci stylem klasicke NWN (u ATS truhel nedoporucuji

) a pockejte az uvidite hlasku 'start obchodu'.
-Vec ktere chcete vratit puvodni barvy libovolne nabarvete
-Vec by se po nabarveni mela vratit do puvodnich barev
Behem celeho procesu musite byt v modu 'start obchodu'
… Po nedávných úpravách … funguje to ještě?
Jestli ne - jak se dá oblečení/zbroj teď odbarvit?
Napsal: 17. 11. 2006 9.13
od Gran
Tak než jsem to nahlásil Labirovi, který to opravil, tak se pomocí přebarvování dali z Módního salónku krást ty nejdražší šaty (myslím, že teď už to prásknout můžu =P) .))
Napsal: 17. 11. 2006 12.58
od Alfray
Gran píše:Tak než jsem to nahlásil Labirovi, který to opravil, tak se pomocí přebarvování dali z Módního salónku krást ty nejdražší šaty (myslím, že teď už to prásknout můžu =P) .))
jo proto byli u vetesnika vzdycky tak tri ty anticky saty slechticny..a ja blbec si myslel ze nekdo prehrabuje satnik..

Napsal: 17. 11. 2006 15.22
od Alcatraz
Alfray píše:jo proto byli u vetesnika vzdycky tak tri ty anticky saty slechticny..a ja blbec si myslel ze nekdo prehrabuje satnik..

povesit za koule .. ehm chci rict za IP adresu toho, co to dela!

Napsal: 17. 11. 2006 15.34
od labir
Pokud zjistím (a podle poměru majetek/level + log by to mělo jít) kdo to dělal tak skončil.
Napsal: 6. 3. 2007 4.00
od Praetor
po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole
(prosim promaznout predchozi OT msgs)
Napsal: 12. 3. 2007 22.35
od Lord Xeen
Praetor píše:po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole
To je bajecny trik, diky za nej. Jeste bajecnejsii trik by ale byl, kdybys prozradil, jak se toho zase zbavit...

Napsal: 12. 3. 2007 23.33
od Praetor
Lord Xeen píše:Praetor píše:po zmacknuti "~" napsat "trace fps" (bez uvozovek) - do restartu je videt aktualni frame rate vlevo dole
To je bajecny trik, diky za nej. Jeste bajecnejsii trik by ale byl, kdybys prozradil, jak se toho zase zbavit...

bohuzel neexistuje prikaz na zbaveni, jak jsem psal - do restartu nwn