Stránka 1 z 2

Ve dvou se to lépe táhne aneb přenos mezi postavami hráče

Napsal: 13. 11. 2006 18.30
od Gran
4.3. Je přísně zakázán přenos předmětů či zlata mezi dvěma postavami jednoho hráče a to ani přes prostředníka. Taktéž je přísně zakázáno vytváření postav pouze za účelem skladování předmětů (chodící perzistentní truhly).

Tak jsem nad tímhle trochu přemýšlel =) Jistě, na první pohled správné, vyřazující munchkiny, kteří by chtěli vytvořit 9 postav, přičemž všechny by předaly své počáteční 2000 desáté postavě, která by tak začínala s 20 000, místo 2000.

Oooovšem .) Co když někdo chce již začít jako boháč? Řekněme, že někdo hraje šlechtice, co zdědil po svém otci zbroj a meč. To znamená, že schopnostmi to je looser, ovšem majetkem je dobře založený.
Aktuální pravidla to vlastně nepovolují. Jasně, vždy se to dá okecat tak, že si dotyčný na to našetří a pak si to koupí a pak tvrdí, že to zdědil, ovšem co když chce mít vyloženě postavu, kterou nikdo nikdy neviděl pracovat a která žije jen z dědictví po mrtvém otci? Ano, i v našem životě jsou tací.

Podle mě by se třeba dalo nějak udělat, že dotyčný má jednu postavu, s tou maká, a pak je dá té druhé .)

Proč? No řekněme, že chceme mít navíc postavu, která je opravdu looser... jenže když budeme makat, dostaneme expy .)

No, ne že bych to v blízké době plánoval použít (mám jiné cesty k rychlému zbohatnutí :shades: xD), ale zajímal by mě váš názor, a to hlavně hráčů... autoři by akorát mohli říct, proč to pravidlo vůbec vzniklo, ovšem mám pocit, že je mi to relativně jasné, viz. mé první věty .)

Napsal: 13. 11. 2006 19.55
od photter
myslim, že je to víc než jenom jasný a doufám, že to tak zůstane...aspoň víš, jakou "postavu" si nemáš vymejšlet, nechceš si vymyslet postavu co je nejsilnější na světě a vyžadovat pro ní startovní sílu 30 ?
nic ve zlým ale někdy žasnu, kam na ty nápady chodíš....nechceš ve svejch příspěvkách nahradit kvantitu kvalitou ? (jenom dotaz!!!)

Napsal: 13. 11. 2006 20.04
od Arto
Měnit se to nebude! A pokud se o tom uvažuje tak Já jsem ZÁSADNĚ proti!!!

Dělalo by to velký problémy a zneužívalo by se toho! :angry:

Napsal: 13. 11. 2006 20.06
od Gran
Ne, tady nikdo nehovoří o síle. Věta "víš, jakou postavu si nemáš vymejšlet", mi přijde skutečně fascinující .)

Protože většinou to bývá jen o svobodě, ne? No ale jen mě to tak napadlo... jen si všimni, že jsem se snažil, aby to nevyznělo jako "pokus o namakanost", protože vlastně jde o způsob jak mít více peněz na nízkém levelu, ne jak mít více peněz _a_ vyšší levely. Damn, teď jsem to řekl špatně, ještě jednou: Nejde o to, jak mít více peněz, ale o to, jak mít více peněz výměnou za nižší level .)
Protože ty peníze by musel hráč stejně nějak vydělat, ne? O ty hodiny práce by ochuzen nebyl, jen by vlastně sám sebe ochudil o expy (resp. měla by je ta druhá, řekněme "pomocná postava").

Ty nápady mám zamčené ve skříni, problém je, že ta skříň nemá zámek, takže je zamčená trochu špatně .) Kvalita bude v tomto případě subjektivní, opravdu mě nenapadá, jak "kvalitněji psát"… pokud se nabízíš, budu vděčný za nějaké tipy a rady od očividně zkušenějšího uživatele diskusních fór.
A co se týče počtu vykřičníků... odvolávám se na Terryho Pratcheta =P .)

EDIT: Jasně, sežerte mě, jsem munchkin .)

Napsal: 13. 11. 2006 20.21
od Jezura
Arto píše:Měnit se to nebude!
:megalol: To jsem někde slyšel...


Grane, celkem ty tvoje nápady chápu. Taky bych si představoval v různých ohledech reálnější RP. Vadí mi, že musím vymýšlet postavu tak, aby přežila i z OOC hlediska - např. pokud je důležité, aby měla peníze, musím jí nějak IC odůvodnit "creepovací" povolání (kameny, dřevo, jahody apod.) Jenže tohle není RP u stolu s DMkem, kde hráče, který to začne kazit, prostě odporoučíš z místnosti ven. Takže je tu nutná spousta kompromisů, přizpůsobení hráče světu a pravidla i systémy, které toto zajistí.

Napsal: 13. 11. 2006 20.23
od psin
Především by to bylo nespravedlivé proti ostatním hráčům - ať už těm co hrají a museli začínat od nuly tak oproti těm, kteří hrát budou a chtějí hrát jednu jedinou postavu. Nechápu proč by měl někdo mít něco "zadarmo" a někdo ne. V životě to taky tak není - chceš hrát boháče co zdědí miliony? - zahraj nejdřív jeho předky co mu je vydělali - pak nebudu mít proti převodu peněz vůbec nic.

Pokud ti jde o unikátní itemy na startovací pozici nic ti nebrání analogicky využít toto: http://www.equilibrie.cz/pravidla.php konkrétně pak bod 3., 3.2, 3.3 a nechat na DM, zda ti takový unikátní item vytvoří či povolí.

Nikdo ti nebrání hrát loosera a namakanou postavu, ovšem spojení mezi nimi - takové jaké popisuješ je naspravedlivé -viz. výše. Můžeš to klidně vyřešit spojením s dalším hráčem a můžete se střídat kdo kdy bude hrát co.

Jinak 100 % souhlasím jak s příspěvkem Arta, tak Phottera.

Napsal: 13. 11. 2006 20.25
od Gran
Jezura píše:Grane, celkem ty tvoje nápady chápu. Taky bych si představoval v různých ohledech reálnější RP. Vadí mi, že musím vymýšlet postavu tak, aby přežila i z OOC hlediska - např. pokud je důležité, aby měla peníze, musím jí nějak IC odůvodnit "creepovací" povolání (kameny, dřevo, jahody apod.) Jenže tohle není RP u stolu s DMkem, kde hráče, který to začne kazit, prostě odporoučíš z místnosti ven. Takže je tu nutná spousta kompromisů, přizpůsobení hráče světu a pravidla i systémy, které toto zajistí.
Jistě, napadají mě právě proto, že jsem vášnivým hráčem Pen & Paper .) Ale jistě, já to beru, jen sem ty návrhy prostě musím vrhat - bez šíleností není pokroku a dochází k ustrnutí, což nikdo určitě nechce .) =)
psin píše:Především by to bylo nespravedlivé proti ostatním hráčům - ať už těm co hrají a museli začínat od nuly tak oproti těm, kteří hrát budou a chtějí hrát jednu jedinou postavu. Nechápu proč by měl někdo mít něco "zadarmo" a někdo ne. V životě to taky tak není - chceš hrát boháče co zdědí miliony? - zahraj nejdřív jeho předky co mu je vydělali - pak nebudu mít proti převodu peněz vůbec nic.
Ty jsi mě očividně nepochopil =) Jaké zadarmo? Hráč bude makat tak jako tak - rozdíl je jen v tom za jakou postavu.

Napsal: 13. 11. 2006 20.32
od The_Balrog
psin píše:Především by to bylo nespravedlivé proti ostatním hráčům - ať už těm co hrají a museli začínat od nuly tak oproti těm, kteří hrát budou a chtějí hrát jednu jedinou postavu. Nechápu proč by měl někdo mít něco "zadarmo" a někdo ne. V životě to taky tak není - chceš hrát boháče co zdědí miliony? - zahraj nejdřív jeho předky co mu je vydělali - pak nebudu mít proti převodu peněz vůbec nic.….
Nikdo ti nebrání hrát loosera a namakanou postavu, ovšem spojení mezi nimi - takové jaké popisuješ je naspravedlivé -viz. výše.
Moc ti nerozumím.…. zdá se mi to, neby si ty dva odstavce tak trochu protiřečí?

Napsal: 13. 11. 2006 20.35
od Gran
A jo, tou větou vlastně se mnou psin souhlasí =P Když já už to nechtěl číst xD =P .))

Napsal: 13. 11. 2006 20.37
od psin
Já jsem tě pochopil - ale ty jsi jaksi přehlédl uvozovky okolo slova zadarmo - proto ti to napíši jinak: jakoby zadarmo a váže se to konkrétně k těhle části tvé věty: "ovšem co když chce mít vyloženě postavu, kterou nikdo nikdy neviděl pracovat a která žije jen z dědictví po mrtvém otci?" a navázal jsem na to tímto: V životě to taky tak není - chceš hrát boháče co zdědí miliony? - zahraj nejdřív jeho předky co mu je vydělali - pak nebudu mít proti převodu peněz vůbec nic.

A chtěl bych dodat, že bych byl rád, kdyby jsi pochopil můj příspěvek jako celek a účelově z něj nevytahoval jeho části. Díky.

EDIT: to Balrog - nevím jak bych to lépe vysvětlil - ale je to jak říká Gran - dočíst a zamyslet se. Díky

Napsal: 13. 11. 2006 20.40
od Gran
Omlouvám se, opravdu se v tom neskrývala účelovost, jen moje zbrklost... ještě jednou se omlouvám, příště budu číst pozorněji =) .)

Napsal: 13. 11. 2006 20.54
od labir
Tohle pravidlo se měnit nebude nikdy.

Napsal: 13. 11. 2006 21.14
od kucik
Gran píše:A jo, tou větou vlastně se mnou psin souhlasí =P Když já už to nechtěl číst xD =P .))
AAAAAAAAAAUUUUUUUUU :no:
Zkus víc čist a míň psát prosím, možná to bude oboustraně prospěšný.

Napsal: 13. 11. 2006 21.22
od Gran
labir píše:Tohle pravidlo se měnit nebude nikdy.
cool přístup =)
kucik píše:AAAAAAAAAAUUUUUUUUU :no:
Zkus víc čist a míň psát prosím, možná to bude oboustraně prospěšný.
Viz. omluvy výše, omg stane se, i DM chybuje =P

Napsal: 14. 11. 2006 0.36
od kolja
No takze.. co bych k tomu.. Naprosto chapu, co Gran myslel, ovsem je treba si uvedomit nekolik veci.
Predne jak je to udelany ted je imho fer vzhledem k systemu omezovacich pravidel.

V rpgckach druhe generace (ve smyslu PnP) je to reseny trebas v DrD+, kde tohle skutecne jde, ale pak si systemove omezujete postavu vzhledem k tomu co umi - coz tusim v DnD a NWN urco neni. Kdyz zapomenem co kde je, ano, da se na to vymyslet system kamkoliv (neco jinyho by mohla byt jeho realizace ;) ), ale proc si komplikovat zivot ze :)
Nechápu proč by měl někdo mít něco "zadarmo" a někdo ne.
Na tohle poskytujou RPG systemy treti generace naprosto jednoduchou odpoved: Protoze chce? No, myslim, ze je jasny, ze tohle je v online NWN nemyslitelny (aspon pro 99% serverů, nebo rekl bych pro naprosto vsechny PWs).
A proto by to melo zustat jak to je, a tyhle speciality nechat pro papiraky, nebo servery, kde mame jednoho DM a 5 lidi a pousti se jenom v predem dohodnutych terminech :)

Ale presto se soucasnymi pravidly myslim reseni existuje. Zahrat predky, ze neco vydelali, dostat se k tomu, ze budou mit potomky(a), predci zemrou, a pak by myslim melo jit, aby te nekdo nechal hrat za potomka. Reseni je znacne neprakticke ovsem, protoze tohle by mi zabralo nejmene pul roku. (nekde nalootit statisice za tejden se silnou postavou a pak zalozit novou jakoby potomka by asi nikdo neuznal - nehlede k tomu, ze to je nesmysl :) motivace to delat by nemela byt mit penize, ale mit specifickou postavu... a bez venovaneho casu by to neslo). Mozna by se dal najit kompromis mezi delkou hrani predka a vysledkem, kterej by byl prijatelnej, to nevim. Ale nesmi se zapominat na dohodu s DMs a konzultace, nejlepe pred celou akci.

Napsal: 14. 11. 2006 7.01
od Gran
Hmm, půl roku hraní jsou tři EQ roky, nebo se pletu?
Jestli se nepletu, tak je to trošku moc na to mít potomka, kterej už bude vědět, co s těma penězma dělat.…
Leedaže by ho měl už předtím a během toho času byl někde "zašitej" a teprve dospíval... no ale to furt řešíme právě to předání mezi postavami hráče =)

(Ledaže by nějaká dvojka byla tak cool, že by se domluvila, že budou hrát otce a synka, jenže chci vidět, jak někdo bude vydělávat nejen za sebe, ale ještě na dalšího =P)

Napsal: 14. 11. 2006 8.13
od Eve
Gran píše: jenže chci vidět, jak někdo bude vydělávat nejen za sebe, ale ještě na dalšího =P)
Tak se koukni na sestry Tifovy (nefunguje to sice porad v jednom směru, ale neni přece problem koupit neco sestra sestře, otec synovi atd. ) :smile:

Napsal: 14. 11. 2006 8.15
od Alcatraz
hele, myslitelny to je. Pravidlo je dany a je jasny. Jestli chces bohace, pristup k tomu jako ke kazde dalsi specialite a zkus se osobne domluvit s DM. Nevidim moc duvodu, proc by ti v tom DM branil. Nicmene si uvedom, ze hrat plnokrevnyho slechtice na EQ vyzaduje opravdu HODNE ucty, ze strany DM, takze necekam, ze by ji na EQ nekdo dostal tak rychle :) Stejne jako by nekdo chtel hrat na MUNI arcimaga.

Nicmene, kazda postava si tak zacina. Vetsina jich nekde neco delala uz driv a taky se IC vyporadava s tim, ze najednou neumi nic. Odkazy na existujici highlevely (znami, pribuzni), kteri na EQ nemaji zadne schopnosti, apod.

Napsal: 14. 11. 2006 8.18
od Alcatraz
Gran píše:(Ledaže by nějaká dvojka byla tak cool, že by se domluvila, že budou hrát otce a synka, jenže chci vidět, jak někdo bude vydělávat nejen za sebe, ale ještě na dalšího =P)
no ja nevim, ja pak muzes vubec v realu premyslet o detech :))

ale jinak bych ti poskytl ciste prakticky pohled moji postavy ohledne dotaci jinych postav: Investice do budoucnosti

Napsal: 14. 11. 2006 18.28
od Gran
Ok, ok, tohle už je mi jasné, už mám svůj názor a představu o vašem názoře .)

A další:

Příklad: Mám postavu, která má 73 bodů ve Znalosti (ano, je to skutečně highlevel), a druhou postavu, která má 1 bod ve Znalosti, ovšem zato je to Bojovník na 73-tím levelu (nad čísly se nezamýšlejte, jsou úmyslně přehnaná). Bojovník vymlátí dungeon s nálepkou "HERE DIES GODLIKE" a najde úžasný megaultra... věc. Co to je? Čučí na to, neví co s tím, hehe... on to prostě nepozná .)
Tak se zamyslí... kdo je známý, že jako jediný je shopný poznat artefakt z těchto high-lvl míst?

No přece naše druhá postava .))

Je povolen přenos předmětu za účelem jeho poznání? Např. v onom příkladě, kdy je postava s vysokou Znalostí vyloženě touto schopností známá? (A tedy všichni, kterých se zeptáme, kam s artefaktem, nás odkáží právě na ni, protože nikoho lepšího neznají) =)