Horničina...
Moderátor: Dungeon Master
Horničina...
Předem řikam, že nechci nic a nikoho napadat , nebo obviňovat... Jenom mě zajímá co na to řikaj braši. Protože když byc hse chtěl uživit horničinou, tak je to skoro nemožný...(Teda opomenu-li těžbu kovů, který sou pro 3lvl nedosažitelný :oD)...Když vemu, že třeba za obyčejnou železnou rudu dostanu u lidí 17zl a blbý sušený proužky masa stojí 10zl...Ale to zacházim do detailů, prostě mě jenom zajímá Váš názor braši
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
Noo, musim brát v potaz taky to, že se po vykutání tak deseti-dvanácti hroudek rud unavim a musim eze šichty pryč (jo a ještě k tomu sem přetíženej, ale to mě ani tak netrápí)… No kdyby někdo kutal třeba železnou rudu, tak za 15 kousků to má 255zl Jak je to s ostatníma rudama, zatim nevim
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
Horničina je dost drsná práce. Popíšu to z pohledu mojí postavy. Než se naložím tak, abych mohl jít prodat první várku do mithalliru, musím se minimálně třikrát vyspat, nakoupit hromady jídla a pití a ještě se po cestě nemůžu hýbat rychleji, než chůzí (pokud se mi nepovede se těžce přetížit). Nejvíc za jednu unesitelnou várku (s Macem tomu pracovně říkáme Karavana ) se mi povedlo utržit asi 1800 zlatých. To všechno za nejdražší volně přístupnou rudu.
Holt to není úplně nejvýdělečnější práce, já na tohle nadávám furt, ale co naděláš. I když by mně osobně bohatě stačilo, kdyby se trochu snížila unavitelnost nebo zvýšila výkupní cena (těžič železa si neškrtne ani trochu a ceny jsou IMHO opravdu podsazené )
EDIT: abych jenom nekritizoval, tak přidám druhou, pozitivní stránku věci. Zatím se mi nepovedlo chytit při kutání žádnou nemoc, tak buďme rádi alespoň za to
Holt to není úplně nejvýdělečnější práce, já na tohle nadávám furt, ale co naděláš. I když by mně osobně bohatě stačilo, kdyby se trochu snížila unavitelnost nebo zvýšila výkupní cena (těžič železa si neškrtne ani trochu a ceny jsou IMHO opravdu podsazené )
EDIT: abych jenom nekritizoval, tak přidám druhou, pozitivní stránku věci. Zatím se mi nepovedlo chytit při kutání žádnou nemoc, tak buďme rádi alespoň za to
A to jsi od těch 1800 neodečet ty náklady za ty tuny jídla a hektolitry pití, co?
Třeba teď sem prodal svou první měděnou rudu a že by mě to nějak posadilo na zadek, to se říct nedá
Doufam, že aspoň s tou stříbrnou to bude lepší...
Dyž já fakt nechci skončit jako většina postav a to jako živý sítka na drahokamy
Třeba teď sem prodal svou první měděnou rudu a že by mě to nějak posadilo na zadek, to se říct nedá
Doufam, že aspoň s tou stříbrnou to bude lepší...
Dyž já fakt nechci skončit jako většina postav a to jako živý sítka na drahokamy
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
Tak ono těch 1800 zlatých není rozhodně špatná částka, nakoupíš, co potřebuješ a když šetříš, tak nakoupíš i to, co potřebuješ míň. I přesto, že než tu várku nahromadíš, docela to trvá a mákneš si :)
Problém vidím spíše v tom, že nikdo nevyvíjí snahu (což se ani nedivím, nikdo by na tom nevydělal) kutat levnější rudy. Všichni se jen na nich honem vypracují a pak šup na stříbrnou. Škoda, že tady nefunguje to vyvažování cen, o kterém se na fóru kdysi psalo, protože např. měď by v takové situaci byla mnohem více ceněná než stříbro, které je těžený v největším měřítku.
Pak mě taky mrzí, že je tak málo typů rud k dolování a lze jen doufat, že tohle všechno vyřeší craft.
Problém vidím spíše v tom, že nikdo nevyvíjí snahu (což se ani nedivím, nikdo by na tom nevydělal) kutat levnější rudy. Všichni se jen na nich honem vypracují a pak šup na stříbrnou. Škoda, že tady nefunguje to vyvažování cen, o kterém se na fóru kdysi psalo, protože např. měď by v takové situaci byla mnohem více ceněná než stříbro, které je těžený v největším měřítku.
Pak mě taky mrzí, že je tak málo typů rud k dolování a lze jen doufat, že tohle všechno vyřeší craft.
Abys neměl přehnaná očekávání: viewtopic.php?p=10694#10694ojta píše:*prohne se v zádech, utře si zpocený čelo a vysmrká se přes prsty* tohlejc řemeslo holt nejni pro měkoty ...a co se cen týče, doufejme že si přijde našinec na svý až se rozjede craft
To Ikkie: Když ono se fakticky nejde uživit třeba jenom kopáním železné rudy A že bych jí klidně i kutal, protože mi přijde, že se vždycky spotřebovávala nejvíce a tak po něm bude největší poptávka, než třeba po stříbře, které se tolik nevyužije Ale protože jsou za něj největší penízky, tak to samozřejmě dělám
Tady holt musí RP stranou
Tady holt musí RP stranou
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
Tak jo, děkuji všem, kteří hlasovali
Jak na to tak koukám, tak se moc hráčům trpů ceny nelíbí
A teď co s tím? Můžem zkusit něco vymyslet a pokusit se to, podat vejš?
Takže kdo chce, ať mi pošle nějaký návrhy do PM, já je zkusím zpracovat a pak zveřejnim co se sešlo
Ještě jednou díky za všechny hlasy a zatím čau
Jak na to tak koukám, tak se moc hráčům trpů ceny nelíbí
A teď co s tím? Můžem zkusit něco vymyslet a pokusit se to, podat vejš?
Takže kdo chce, ať mi pošle nějaký návrhy do PM, já je zkusím zpracovat a pak zveřejnim co se sešlo
Ještě jednou díky za všechny hlasy a zatím čau
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Nechce se mi ti psát do PM.
Těžba rudy je asi nejnáročnější práce. Mezi začátkem těžby a prvními hláškami o hladu a žíznimi je velice krátká doba, to se dá ovšem vyřešit zásobami. Únava však přichází hned vzápětí.
Záleží tedy na tom, jak moc schopný horník je, protože každý v této krátké době nakutá jiné množství. Je pravda, že je fajn, že ačkoliv máte "Váše disposice nejsou dobré", můžete např. mědi během této doby natěžit tolik, že jste přetíženi. To už se vám ale objevuje druhá hláška únavy, Začínáš být unavený.
A navíc, ještě se mi nepovedlo začít na "ne dobrých" disposicích, vždy jen špatné. A o i s namaxovanou Sílou a Odolností.
Ostatně, řekl bych, že postavy s nízkou odolností musí mít všechny ty hlášky o únavě mnohem dřív, alespoň pokud je systém udělaný tak, aby odolnost únavu ovlivňovala (což by IMHO měla).
Navíc, tahat se někam až k vysokejm, to vás dřív sežerou vlci, sktřeti nebo ňáká čarodějná roba .) A pokud prodáváte v Hagu, jsou ceny přibližně stejné, jako za dřevo, které ale zdaleka není vyčerpávající... a přitom samotné dřevorubectví velice zaostává za rýžováním, které se vzhledem k náročnosti dá přirovnávat k dovolené u vody. Výdělek z rýžování je přitom několikanásobně vyšší než dřevorubectví - hornictví je tedy oproti němu na tom ještě hůř.
Sice jsem klikl, že jsou ceny příliš nízké, ale myslel jsem to vůči vynaložené námaze. Rozhodně bych ale ceny nezvyšoval o mnoho a mnoho zlatek, maximálně o pár drobných - spíše bych se zaměřil na náročnost kutání.
Ono totiž nevím, jak moc to ovlivňuje Síla a Odolnost, ale když sleduju trpaslíka, který je na tom velice, velice dobře s těmito vlastnostmi, jak po chvilce odpadne únavou, tak přemýšlím, jestli elfové nechodí do dolu v Hargolu ne proto, že se obávají nevraživosti trpaslíků, nýbrž proto, že po prvním kutnutí zemřou vyčerpáním.
A pokud tomu tak není, tak pravděpodobně ony zmíněné dva parametry Sil a Odl celou věc neovlivňují, což by ale IMHO měli.
That's all, folks x)
Těžba rudy je asi nejnáročnější práce. Mezi začátkem těžby a prvními hláškami o hladu a žíznimi je velice krátká doba, to se dá ovšem vyřešit zásobami. Únava však přichází hned vzápětí.
Záleží tedy na tom, jak moc schopný horník je, protože každý v této krátké době nakutá jiné množství. Je pravda, že je fajn, že ačkoliv máte "Váše disposice nejsou dobré", můžete např. mědi během této doby natěžit tolik, že jste přetíženi. To už se vám ale objevuje druhá hláška únavy, Začínáš být unavený.
A navíc, ještě se mi nepovedlo začít na "ne dobrých" disposicích, vždy jen špatné. A o i s namaxovanou Sílou a Odolností.
Ostatně, řekl bych, že postavy s nízkou odolností musí mít všechny ty hlášky o únavě mnohem dřív, alespoň pokud je systém udělaný tak, aby odolnost únavu ovlivňovala (což by IMHO měla).
Navíc, tahat se někam až k vysokejm, to vás dřív sežerou vlci, sktřeti nebo ňáká čarodějná roba .) A pokud prodáváte v Hagu, jsou ceny přibližně stejné, jako za dřevo, které ale zdaleka není vyčerpávající... a přitom samotné dřevorubectví velice zaostává za rýžováním, které se vzhledem k náročnosti dá přirovnávat k dovolené u vody. Výdělek z rýžování je přitom několikanásobně vyšší než dřevorubectví - hornictví je tedy oproti němu na tom ještě hůř.
Sice jsem klikl, že jsou ceny příliš nízké, ale myslel jsem to vůči vynaložené námaze. Rozhodně bych ale ceny nezvyšoval o mnoho a mnoho zlatek, maximálně o pár drobných - spíše bych se zaměřil na náročnost kutání.
Ono totiž nevím, jak moc to ovlivňuje Síla a Odolnost, ale když sleduju trpaslíka, který je na tom velice, velice dobře s těmito vlastnostmi, jak po chvilce odpadne únavou, tak přemýšlím, jestli elfové nechodí do dolu v Hargolu ne proto, že se obávají nevraživosti trpaslíků, nýbrž proto, že po prvním kutnutí zemřou vyčerpáním.
A pokud tomu tak není, tak pravděpodobně ony zmíněné dva parametry Sil a Odl celou věc neovlivňují, což by ale IMHO měli.
That's all, folks x)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
A to nezmiňuji to, že železo je tak bezcenné, že vůbec nemá smysl ho řešit.
Ale pozor!
S funkčním systémem craftu a možností tedy z rudy vyrobit něco cennějšího bych se musel nad touto otázkou zamyslet ještě jednou, páč by v tu chvíli hodnota rudy stoupla.
Ale pozor!
S funkčním systémem craftu a možností tedy z rudy vyrobit něco cennějšího bych se musel nad touto otázkou zamyslet ještě jednou, páč by v tu chvíli hodnota rudy stoupla.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
*zahazuje lopatu a dívá se na kostlivce*
ohledně rohohletoho horničina byla vždycky nejdrsnější a jedno z nejhůř placených prací a zaměstnávali se na ni vězni atp. vis třeba Galeje tam šlo teda hlavně o kamenolomy ale víte jak to myslim ceny rud podle mě nejsou nijak nízké ale zato ceny ostatního jsou poměrně vysoké(myslim samozřejmě kamínky), mám nápad co takle zajmout pár špiclouchů a nechat je v dolech vidělávat na naše živobytí *o oku se mu nebezpečně zajiskří*. Na druho stranu k těm šutříkům dovedete si představit trpaslíka jak se s prstama jako hobití zápěstí hrabe v bahně a snaží se vylovit kamínek jak jeho no čtvrt nechtu? Já taky ne to si řekněme otevřeně prostě v tomhle to byla naše volba hrát trpaslíka a sním i věci které k tomu patří. od sprosté mluvy nenávisti k vyšším tvorům (až na vyjimky), přez poctivou fušku. Mezi náma já trochu (spíš málo) kutám trochu kácim (jen mě mrzí že se tis dá prodat v mithu jenom vetešnikoj ale to nic) a trochu žiju z toho co mi hodí šichta dolobránce = loot ze skřetů v dolech mno a to je asi tak všecko co jsem měl na srdci když jsem se v práci moc nudil!!!
ohledně rohohletoho horničina byla vždycky nejdrsnější a jedno z nejhůř placených prací a zaměstnávali se na ni vězni atp. vis třeba Galeje tam šlo teda hlavně o kamenolomy ale víte jak to myslim ceny rud podle mě nejsou nijak nízké ale zato ceny ostatního jsou poměrně vysoké(myslim samozřejmě kamínky), mám nápad co takle zajmout pár špiclouchů a nechat je v dolech vidělávat na naše živobytí *o oku se mu nebezpečně zajiskří*. Na druho stranu k těm šutříkům dovedete si představit trpaslíka jak se s prstama jako hobití zápěstí hrabe v bahně a snaží se vylovit kamínek jak jeho no čtvrt nechtu? Já taky ne to si řekněme otevřeně prostě v tomhle to byla naše volba hrát trpaslíka a sním i věci které k tomu patří. od sprosté mluvy nenávisti k vyšším tvorům (až na vyjimky), přez poctivou fušku. Mezi náma já trochu (spíš málo) kutám trochu kácim (jen mě mrzí že se tis dá prodat v mithu jenom vetešnikoj ale to nic) a trochu žiju z toho co mi hodí šichta dolobránce = loot ze skřetů v dolech mno a to je asi tak všecko co jsem měl na srdci když jsem se v práci moc nudil!!!
PODPIS
//Myslím že dnes jsou horníci placeni velmi dobře vzhledem k vzdělání.Za své peníze však odváději neskutečně fyzicky náročnou a nebezpečnou práci.sciorp píše:*
...ohledně rohohletoho horničina byla vždycky nejdrsnější a jedno z nejhůř placených prací a zaměstnávali se na ni vězni atp. vis třeba Galeje..
Spíš by se mohla udělat stávka.Buď budete vykupovat za 2x tolik a nebo trpaslici z Hagu nebudou dodavat kov...Teží se na desce někde jinde?myslím že ne...
jo doly jsou i jinde a nemůžeš srovnávat horničinu dnesk kdy je věčina práce prováděna pomocí mechanizace ale manuálu je samozřejmě dost i ted ale já měl na mysli spíš horničinu jako takouvou která by se dala aplikovat na svět eq tedy svět nejvíce podobný středověku a v tédobě byli, teda podle mě, horníci velmi zle placeni a dřina byla ještě větší než dneskaGrunt píše://Myslím že dnes jsou horníci placeni velmi dobře vzhledem k vzdělání.Za své peníze však odváději neskutečně fyzicky náročnou a nebezpečnou práci.sciorp píše:*
...ohledně rohohletoho horničina byla vždycky nejdrsnější a jedno z nejhůř placených prací a zaměstnávali se na ni vězni atp. vis třeba Galeje..
Spíš by se mohla udělat stávka.Buď budete vykupovat za 2x tolik a nebo trpaslici z Hagu nebudou dodavat kov...Teží se na desce někde jinde?myslím že ne...
PODPIS
s tím máš rechtsciorp píše:jo doly jsou i jinde a nemůžeš srovnávat horničinu dnesk kdy je věčina práce prováděna pomocí mechanizace ale manuálu je samozřejmě dost i ted ale já měl na mysli spíš horničinu jako takouvou která by se dala aplikovat na svět eq tedy svět nejvíce podobný středověku a v tédobě byli, teda podle mě, horníci velmi zle placeni a dřina byla ještě větší než dneskaGrunt píše://Myslím že dnes jsou horníci placeni velmi dobře vzhledem k vzdělání.Za své peníze však odváději neskutečně fyzicky náročnou a nebezpečnou práci.sciorp píše:*
...ohledně rohohletoho horničina byla vždycky nejdrsnější a jedno z nejhůř placených prací a zaměstnávali se na ni vězni atp. vis třeba Galeje..
Spíš by se mohla udělat stávka.Buď budete vykupovat za 2x tolik a nebo trpaslici z Hagu nebudou dodavat kov...Teží se na desce někde jinde?myslím že ne...
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Po nedávných zkušenostech musím dodat, že co se týče vzácných rud (zlato a výše), tak ty jsou velice, velice podhodnocené, vzhledem k rozdílu v dostupnosti oproti méně vzácným rudám (stříbro a níže).
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila