Stránka 1 z 2
Trezory a poklady se zámky.
Napsal: 13. 2. 2009 22.04
od hrusi
Nový větší update mi dneska nedal spát a musel jsem si to jít vyzkoušet na nejmenované místo
(sdělim DM po tellu, abych se tu nežířil s tim kde to všude prošmejdim) a zkoušel pasti a zámky na na truhlách a trezorech. Pasti mi přišli celkem v pořádku s TO 38 na zničení, což mi přijde v pořádku, ale zámky na se kterými jsem se setkal byli poměrně silné proti předchozímu systému a proti tomu, že ve změnách bylo napsáno že to budou slabé (jednoduché) zámky zámky co jsem zkoušel odemykat měli TO 38 a druhý s TO 100, což mi přijde trochu hodně a to TO 100 spíše jako chyba než jako zámek hodný odemčení.

Díky za odpověď.

Napsal: 13. 2. 2009 22.29
od labir
TO je vyšší než u běžných zámků, dal jsem na rady lidí kteří se v tom pohybují a myslím že je to vyvážené dobře aby nestačilo jen pár bodíků do odemykání a nekonečné opakování pokusů s doufáním v pád 20-tky. DC 38 to znamená už poměrně slušný poklad. A ta stovka? To je nemechanický zámek, který běžným odemykáním odemknout jít nemá. Stačilo na tu truhlu kliknout (tj. nezkoušet ji stále odemykat) a spustil by se systém alternativních zámků - zrezivělý, démončí či číselný.
Napsal: 13. 2. 2009 22.44
od hrusi
Aha tedy potom děkuji.

Napsal: 14. 2. 2009 2.34
od drake127
Přiznám se, že je to zajímavé, jen bych se chtěl zeptat, zdali je vhodné a nutné stavět DC podle postav s maxovanými skilly.
Není to sice žádná promyšlená stížnost, jen takové podotknutí, zdali se to neděje. Protože to je jeden z nešvarů NWN, kdy je hráč nucen maxovat nějaký skill, aby mu byl alespoň k něčemu.
Napsal: 14. 2. 2009 9.25
od hrusi
Jo ještě jsem si vzpomenul. Ten poklad je poměrně těžkej zase jak se to vezme, ale před tím jsem tam ty truhly běžně odemykal s TO 28 teď to skočilo na TO 38 to je o 10. To je docela dost nebo ne?
Napsal: 14. 2. 2009 9.29
od The_Balrog
TO 28 odemkne rozumny zloděj bez paklíčů na 2-3 úrovni, vyšťourá ho dokonce i Alkaran.
Bylo to fakt málo, to jako by byla odemčená.
Napsal: 14. 2. 2009 10.31
od hrusi
To je taky pravda 28 je málo, ale o 10 mi přijde jako velkej skok o 5 by to bylo akorát ne? Jo a co se týče paklíčů nejsou tak snadno k sehnání, tam kde by měli být jsem je ještě neviděl.
Napsal: 14. 2. 2009 10.58
od The_Balrog
Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni. (Bez paklíčů.) Otázka je, kde jsi tu truhlu našel, žejo.. jestli to je k tomu okolí adekvátní - osobně si myslím, že 7 level není nijak moc vysoký - dá se na něj dost rychle dostat; a zloději teď mají opravdu důvod, proč by měli být na výpravy (kromě zneškodňování pastí) bráni : )
Může se aspoň objevit build zloděje spesializovaný na odemykání : )
(Ono ani ti zloději, ač mají spousty skillpointů, nemají ve skutečnosti na rozhazování.)
Napsal: 14. 2. 2009 11.01
od drake127
Ehm, můj příspěvek jste si nepřečetli, že? Proč by měla být jakákoliv postava nucena své skilly maxovat? Opravdu se vám líbí mít skilly 0 0 0 28 0 0 0 0 34 0 0 0 0 0 34 0? // Toto je například mág se spellcraftem, lore a concentration.
Napsal: 14. 2. 2009 11.10
od The_Balrog
nikdo nikoho nic maxovat nenutí
Napsal: 14. 2. 2009 11.15
od drake127
The_Balrog píše:TO 28 odemkne rozumny zloděj bez paklíčů na 2-3 úrovni, vyšťourá ho dokonce i Alkaran.
The_Balrog píše:Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni.
Tak nám k tomu i řekni, na jaké úrovni dá TO 28 a 38 zloděj, který má tu smůlu být normální a neobětoval otvírání zámků svůj život?
Jako já chápu, že v mechanice NWN je nutné některé věci maxovat (Discipline, Concentration), ale přijde mi u některých skillů smutné, že v nich nelze být průměrný. Prostě buď max nebo je to ztráta bodů. :-/
Napsal: 14. 2. 2009 11.27
od hrusi
drake127 píše:Ehm, můj příspěvek jste si nepřečetli, že? Proč by měla být jakákoliv postava nucena své skilly maxovat? Opravdu se vám líbí mít skilly 0 0 0 28 0 0 0 0 34 0 0 0 0 0 34 0? // Toto je například mág se spellcraftem, lore a concentration.
Já jsem ho čet. A řeknu k tomu, že zrovna zámky třeba maxnutý nemam a ani jsem si neškrtnul.

Hold si tam teď dam pár bodů no, musim se přizpůsobit systému. Jinak to nevidim, protože tam kde jsem normálně odemykal si ani neťuknu. Na maxování už je bohužel pozdě.

Napsal: 14. 2. 2009 11.45
od The_Balrog
drake127 píše:The_Balrog píše:TO 28 odemkne rozumny zloděj bez paklíčů na 2-3 úrovni, vyšťourá ho dokonce i Alkaran.
The_Balrog píše:Tak namaxovaný zloděj dá 38 na sedmé úrovni.
Tak nám k tomu i řekni, na jaké úrovni dá TO 28 a 38 zloděj, který má tu smůlu být normální a neobětoval otvírání zámků svůj život?
Jako já chápu, že v mechanice NWN je nutné některé věci maxovat (Discipline, Concentration), ale přijde mi u některých skillů smutné, že v nich nelze být průměrný. Prostě buď max nebo je to ztráta bodů. :-/
Nevím teda, co tím přesně sleduješ...
Vždycky ti bude platit, že ten, kdo se něčemu věnuje víc, bude úspěšnější než ten, kdo se o to jen otřel. U zánků to tak zatím až tak úplně neplatilo. No a teď začne.
Zloděj, který je normální (jak jsem již psal), odemkne 28 na druhém levlu. Za jak dlouho si skill zvýší o deset, to je na něm, ne? Prostě buď se na záímky bude zaměřovat a otevře i složitější, nebo ne a pak je neotevře. Stejně tak jako kouzelník, který nebojuje, si bude těžko stěžovat, že nezabije s dýkou skřeta.
Navíc hysterčit z jedné hodnoty zámku, která se také může +- měnit v určitém intervalu a vyvozovat z ní závěry je, řekl bych, krátkozraké a od tebe bych to nečekal ;)
Napsal: 14. 2. 2009 12.10
od drake127
Zloděj na druhém levelu s třemi body v otvírání zámků a obratností 16 otevře DC 26. Samozřejmě, může mít obratnost 18 a všech pět bodů v otvírání zámků, což je při Take20 dokonce DC 29.
DC 38 je Take20 + 4 za obratnost + 14 skill, což je maxovaná 11. úroveň. Samozřejmě, lze mít maxovanou obratnost, nasazených 10 prstýnků, bot a chráničů a k tomu namaxovaný skill, ale …
Zkrátka, vše na co se ptám je fakt, zdali opravdu chceme, aby DC zámků, ke kterým se obvykle dostane postava na úrovni X měla být stavěna tak, aby ji otevřela postava pouze postava s namaxovaným skillem pro daný level (stále se bavím jen o zlodějovi). A jestli to tak není, tak mlčím.
Napsal: 14. 2. 2009 12.35
od Jája CZE
Popravdě jsem na rozpacích, na jednu stranu má Drake pravdu, na stranu druhou, specializace by měla být znatelná. Přeci jen bych nechtěl, aby uměli všichni všechno. A také je pravda že i v reálném světe by se do tvorby pastí a především jejich demontáže neměl pouštět jen tak někdo..
Ano, je potom nutné brát sebou schopné zloděje, ale to je třeba brát i kleriky, mágy.. A navíc zloděj v tomto případě není nezbytný, prostě se výprava odehraje bez lootu. A ruku na srdce, kdo z vás dneska otevře byť obyčejný zámek. Kasaři to dělají běžně.
Nevím jak si kdo nastavuje body vlastností.. Ale počítám, že zlodějů s obratností pod 18 moc nenajdu. Skill bodů mají opravdu hodně. Oběť v podobě cca 15 bodů v odemykání nepovažuji za nic fatálního.. dle tabulky je to někdo, kdo to dělá často. Je otázka, kde se takovýto zámek objevuje, Ale pokud je to od "druhých pater" nevidím v tom problém.
Napsal: 14. 2. 2009 12.49
od labir
Zbytečně hysterčíte, maxovat statistiky není třeba. To DC není pevné, ale je také dynamické. No a koukal jsem se do systému a ten poklad má rozpětí DC zámku 30-39. Teď náhodou padlo 36, příště to může být 31 a příště nemusí být zamčen vůbec (s víc jak poloviční pravděpodobností). Je to prostě dynamické, jednou to vylootuje i naprostý zámečnický ňouma, jindy průměrný zloděj a jindy zase jen zkušený zloděj. Zrovna teď to padlo na třetí možnost.
Napsal: 14. 2. 2009 12.50
od drake127
labir píše:Zbytečně hysterčíte, maxovat statistiky není třeba. To DC není pevné, ale je také dynamické. No a koukal jsem se do systému a ten poklad má rozpětí DC zámku 30-39. Teď náhodou padlo 36, příště to může být 31 a příště nemusí být zamčen vůbec (s víc jak poloviční pravděpodobností). Je to prostě dynamické, jednou to vylootuje i naprostý zámečnický ňouma, jindy průměrný zloděj a jindy zase jen zkušený zloděj.
Díky, v to jsem doufal.
Napsal: 14. 2. 2009 12.55
od Naylun
Nejlepší by asi bylo nějakou dobu počkat, dokud se ten nový systém celkově neoťuká a neosahá, a a teprve pak uvažovat o nějakých korekcích.
Napsal: 14. 2. 2009 13.31
od The_Balrog
drake127 píše:
DC 38 je Take20 + 4 za obratnost + 14 skill, což je maxovaná 11. úroveň. Samozřejmě, lze mít maxovanou obratnost, nasazených 10 prstýnků, bot a chráničů a k tomu namaxovaný skill, ale ….
+ modlitba do obratnosti (+1 - +1,5) a lektvar (kouzlo) kočičí elegance (+0,5 - +2, nevím, s cim se stackuje) a +3 specializace do skillu (to popravdě neočekávám, že bude někdo dělat, ale napsat se to sem pro jistotu musí) + 3 (řekněme) za paklíče.
To je dalších +5 - +9 o které se mohou zloději boostovat.
Jsem si jistý, že hráči, kteří mají nwn mechaniku zažitou a hrají akční hru, moc dobře ví, jak si s podobnými zámky poradit.
Navíc platí prostě to, co jsem tu už psal a píšou to tu i jiní. Jeden až dva zámky opravdu nejsou statisticky významnou veličinou ; )
Napsal: 14. 2. 2009 13.44
od Nalk
Balrog:
Takže už nejde o plus mínus RP char, ale o to znát co nejlíp mechaniku hry a plně se vyboostit a hrát tvrdé PG?
