Stránka 1 z 3

Popisek postavy

Napsal: 5. 3. 2009 15.58
od Braenn
Panathian píše:Jinak odhad PC postav by měl fungovat přes popisy postav, které nyní lze i přímo ve hře jednoduše editovat, tak je používejte. Přijde mi škoda, že 10% postav tam má nwn default "Toulavá duše tě degradovala na další nevýrazné plivnutí v louži.…". Nerad vidím i prosté "mladá elfka/hobit/zrůda/cokoliv", ale je to lepší než nic.
No jo, měl by. Ale znáš to: Nádherné něžné elfky co upoutají tvůj zrak, jenž každým krokem prozrazují obratnost a ladnost pohybů, jejichž paže nejsou slabé a z očí jim září moudrost a přirozená chytrost.

Takovým odhadem bych se ráda přesvědčila osobně, nakolik je ten popis "trefný":) Sociální skilly to samé.

Napsal: 5. 3. 2009 16.00
od Akira
Braenn píše:No jo, měl by. Ale znáš to: Nádherné něžné elfky, jenž každým krokem prozrazují obratnost pohybů, jejichž paže nejsou slabé a z očí jim září moudrost a přirozená chytrost.

Takovým odhadem bych se ráda přesvědčila osobně, nakolik je ten popis "trefný":) Sociální skilly to samé.
navíc, když se dozvíš, že nedávno ztratily luk, ale ten se jistě brzy zase objeví... :blink:

Napsal: 5. 3. 2009 16.10
od Naylun
Heh, tak se jim nevysmívejte, ale učte je, časem se možná zlepší.

Napsal: 5. 3. 2009 16.13
od Braenn
Bez debat. Nemůžu ale tvrdit dané elfce (ani ooc), že přece nemůže být taková jako má v popisu, neboť jí nevidím do charakter listu. Tady se dá "poznat" leda moudrost a inteligence.

Napsal: 5. 3. 2009 17.12
od Akira
Panathian píše:Heh, tak se jim nevysmívejte, ale učte je, časem se možná zlepší.
ale já se přece nevysmívám..to je jen zdůraznění braenniných slov...no, možná je na čase opět vytáhnout rady kterako psát popis a čeho se v něm vyvarovat, aby to nevyznělo zavádějícím způsobem.

Napsal: 5. 3. 2009 17.35
od The_Balrog
A podotknout třeba to, že jak se u popisu musí scrollovat (je delší než ta jedna obrazovka), tak ho skoro nikdo nebude číst : )

Ale to už jsme asi někde jinde.

Napsal: 5. 3. 2009 17.44
od Street_cz
The_Balrog píše:A podotknout třeba to, že jak se u popisu musí scrollovat (je delší než ta jedna obrazovka), tak ho skoro nikdo nebude číst : )

Ale to už jsme asi někde jinde.
a většinou je to proto, že do popisku někdo cpe historii postavy ( :bleh: ), což by tam podle mého názoru nemělo vůbec co dělat

Napsal: 5. 3. 2009 18.10
od Naylun
Tak sem zkuste sepsat doporučení pro tvorbu popisu postavy a já ho pak vložím do Rad a triků, třeba si to někdo vezmě k srdci :)

Napsal: 5. 3. 2009 19.16
od Akira
ale já už ho jednou sepsal

Napsal: 5. 3. 2009 19.18
od hrusi
Panathian píše:Tak sem zkuste sepsat doporučení pro tvorbu popisu postavy a já ho pak vložím do Rad a triků, třeba si to někdo vezmě k srdci :)
Určitě bych toho využil. :bigwink:

Napsal: 5. 3. 2009 19.21
od Akira
Kopie z dřívějška:

Posledních pár dní mě přivedlo k nápadu sepsat tohle krátké a zcela jistě nepodnětné a nutné pojednání. Bude spousta lidí, které to nezaujme a zase spousta těch, které to bude urážet. Těm se omlouvám.
O čem chci mluvit? O takové nepodstatné věci, která je svým způsobem nedůležitá a OOC. Popis postavy. Nevím jestli budu mluvit za více lidí, ale já, když potkám novou postavu, kliknu na ni pravým tlačítkem a pak dám takové to malé očičko. Nyní nastanou dvě věci. Vlastně tři.
1 – Uvidím přednastavený popis o lidských rodičích, slávě, špinavých trpajzlících a neklidných duších. Budiž. Nic tím dotyčný nezkazil ani nevylepšil a považuji to za stejnou kategorii jako bod 2.
2- Uvidím prázdnou černou obrazovku. V tomto případě, stejně jako výše, se podívám na postavičku a buď počkám na popis *ve hvězdičkách* a nebo beru avatara a obrázek. Rozhodně tím nikdo nic nezkazil.
3- Bohužel se v poslední době stává, že po otevření „popisového okna“ narazím na osobitý, vlastní popis. Pak jsem často velice šokován. (nic osobního). Uvedu příklady co mě zaráží a co je (jen dle mého) nevhodné.
Nazývám to MM5M: Merlinovo memorandum o 5 M

Minulost: Rodiče mu zabili skřeti
Myšlenky: Často vzpomíná a myslí na své rodiče
Motivace: Zabíjí proto všechny skřety
Morálka: Vypadá jako válečník, ale nezabíjí bez příčiny jako ostatní válečníci
Mentalita: Často se rozčílí, ale nemyslí to tak

Chápu, že především začínající hráči a nováčci se mohou snadno nechat zmást přednastaveným popisem. Avšak i tak by měli trochu popřemýšlet. Uvědomit si, že se jedná o vizuální popis postavy, tak jak je na první, případně druhý či třetí pohled viditelná.
Jak již z logiky věci vyplývá, že do vizuálního popisu nepatří žádné z M. Myslím, že tohle vysvětlovat nemusím. Nepopisujte ostatním hráčům co vaše postava udělala, neudělala, dělá, nedělá. Popisujte pouze co vidí. Jak se pohybuje, jak se směje, jaké má zvláštní znamení. Ale i to má své meze. Popis: Muž je vysoký 178,2 cm, bez bot a bez helmy - taky není zrovna košer.
Pamatujte, že někdy méně je více a pokud chcete, můžete další detaily popsat ve hře. A zbytek nechte na hře. Ať se postava sama projeví, jaké má myšlenky, chování, vztah k trpaslíků, či hrochům. Jaké má cíle, může říct v hospodě, nebo taky nikomu.

Nesnažte se zaplétat do složitých dlouhých popisů se spoustou frází a slov, které nejsou vhodné. Například (neuvádím nikoho konkrétního), ale například: vyšisované svaly, není úplně nejvhodnější spojení.. Déle neuvádějte nějaká rádoby dogmata, která jste bohové ví odkud vyčetli: I když je člověk, tak nemá žádné tetování, i když ho všichni mají.
Závěr tohoto zmateného článku je tento: Mluviti stříbro, mlčeti zlato.

Napsal: 5. 3. 2009 20.00
od drake127
Rasa, výška, barva, stavba těla, zvláštní znaky tváře/postavy, styl oblékání+výstroj/výzbroj, je-li stálé.

Napsal: 5. 3. 2009 20.06
od Street_cz
jednoduše - je to popis postavy, jak vypadá... ne životopis

Napsal: 5. 3. 2009 21.54
od Sethiel
drake127 píše:Rasa, výška, barva, stavba těla, zvláštní znaky tváře/postavy, styl oblékání+výstroj/výzbroj, je-li stálé.
Určitě důležité. Ale minimálně stejně důležité jsou hlas, mimika, výraz. Že má někdo nezvykle hluboký hlas nebo že při rozhovoru mává rukama je pro mě důležitější, než je vyšší o půl hlavy než já.

A výraz je kapitola sama o sobě. Spousta postav to nebude psát, protože se to hodně mění podle nálady. Ale pokud někdo hraje postavu MěsíčekNaHnoji, je jeden z nejdůležitějších prvků v popisu napsat, že má většinou příjemný vřelý výraz ve tváři. Obdobně nedůvěřivá, cholerická nebo jinak výrazná postava může podat podobný popis výrazu tváře, očí, rukou (složené před sebou v obranné pozici, připravené blízko meče, roztěkané, nějaké obsedantně-kompulzivní znaky :bigwink: ) atakdále

Napsal: 5. 3. 2009 22.14
od The_Balrog
Nic proti akirově pojednání, ale osobně bych upřednostnil, aby ten tip měl formu spíš "co a jak tam psát", než "co a jak tam nepsat".

Protože vodítka co psát, na co nezapomenout a nějaká aspoň hrubá osnova, čeho se držet, je didakticky mnohem názornější a šikovnější :)

Napsal: 5. 3. 2009 22.19
od Sethiel
The_Balrog píše:Nic proti akirově pojednání, ale osobně bych upřednostnil, aby ten tip měl formu spíš "co a jak tam psát", než "co a jak tam nepsat".

Protože vodítka co psát, na co nezapomenout a nějaká aspoň hrubá osnova, čeho se držet, je didakticky mnohem názornější a šikovnější :)
Na co jsme s drakem zapoměli?

Napsal: 5. 3. 2009 22.20
od The_Balrog
Sethiel píše:
The_Balrog píše:Nic proti akirově pojednání, ale osobně bych upřednostnil, aby ten tip měl formu spíš "co a jak tam psát", než "co a jak tam nepsat".

Protože vodítka co psát, na co nezapomenout a nějaká aspoň hrubá osnova, čeho se držet, je didakticky mnohem názornější a šikovnější :)
Na co jsme s drakem zapoměli?
To nebylo myšleno proti vám, jen jako připomínka ohledně formy pro toho, kdo bude Tip sepisovat do publikovatelné podoby.

Napsal: 5. 3. 2009 22.21
od drake127
The_Balrog píše:To nebylo myšleno proti vám, jen jako připomínka ohledně formy pro toho, kdo bude Tip sepisovat do publikovatelné podoby.
To bude přece dělat ten rádce, ne? :smile:

Napsal: 5. 3. 2009 22.26
od Sethiel
The_Balrog píše:
Sethiel píše:
The_Balrog píše:Nic proti akirově pojednání, ale osobně bych upřednostnil, aby ten tip měl formu spíš "co a jak tam psát", než "co a jak tam nepsat".

Protože vodítka co psát, na co nezapomenout a nějaká aspoň hrubá osnova, čeho se držet, je didakticky mnohem názornější a šikovnější :)
Na co jsme s drakem zapoměli?
To nebylo myšleno proti vám, jen jako připomínka ohledně formy pro toho, kdo bude Tip sepisovat do publikovatelné podoby.
Já vím, tak to beru. Já jen že bychom tady Tomu, Kdo To Bude Sepisovat mohli pomoct nějakým vyčerpávajícím seznamem, aby na nic nezapomněl. Takže z mojí strany to bylo spíš "Co vás ještě napadá?"

Jo a … nesouhlasím. Je naprosto důležité, aby v Tipu bylo také zdůrazněno, že "5M" tam nepatří.

A … pokud jsme na něco s drakem zapomněli, tak samozřejmě s tím N navíc … vypadá to hrůzně :biggrin:

Napsal: 6. 3. 2009 11.51
od Naylun
Díky za postřehy, dal jsem to do Rad a triků. Pokud byste to někdo chtěl změnit, klidně to editujte nebo tady napište návrh na změnu.