Co "tohle" jsme probírali na Chlébskéma já ti na to kýval, že je to pravda ?Libra píše:TO Pavel: Ty jsi vážně úžasný. Pokud by jsme i zrovna tohle neprobírali na chlébském a ty jsi mi ještě nakonec nepřikývl že je to pravda …….
Pavel.
Moderátor: Dungeon Master
Milý Pavle, ačkoli zcela chápu tvou snahu neustále do nás hustit, že tu nikde žádný problém není (nijak ve zlém:), prosím, když to tedy toto:Pavel Urban píše:Toto je absudrní a pochybuji, že to tak skutečně je (nebo někdy bylo). Konkrétně v případě prstenu, který tu vypustil vášně ze stavidel, mám dost informací na to, abych byl přesvědčený, že to tak v tomto případě není.Braenn píše:b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem)
dle tvého příspěvku NENÍ pravda, pak mi vysvětli Naylunovu odpověď na tentýž můj odstavec -Braenn píše: Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem), ale jednoduše a prostě a a b je nerozeznáte bez přímého přiznání - z toho důvodu mají některé skupiny hráčů pocit, že jim je často.… močeno na hlavu od těch, co by tomu naopak měli bránit ----) vznikají dokola se opakující flamy, neboť se stále mluví, ale neřeší.
Pokud tedy Naylun uznává, jako DM i člověk (heh:), že to pravda je, pak mi vychází několik možností, se kterými mi musíš pomoct ty, nebo Naylun:Naylun píše:To je pravda, ale vzhledem k tomu, že teď se ve hře asi na dlouhou dobu můžu občas objevit tak maximálně já nebo ještě sporadičtěji CM, nikdo nikomu asi na hlavu moc "močit" nebude.
I bych se rozepsal víc, ale házet hrách na stěnu mne prostě už nebaví (kromě toho, co jsem chtěl a mohl, to jsem vám již napsal) a po tom divadle v tomto vlákně ani nemám chuť, takže se omezím jen na uvedení na pravou míru (promiň Jájo), stejně jak jsem se ohradil proti té části tvého příspěvku, kde obviňuješ členy týmu z toho, že úmyslně někomu škodí jen proto, že hráče nemusejí.Braenn píše:Milý Pavle, ačkoli zcela chápu tvou snahu neustále do nás hustit, že tu nikde žádný problém není...
Hmm, to je zajímavé zamyšlení. Když si to tak teoreticky vezmu, tak … jo - ušetřením některých nepřátel naší skupinky jsem vlastně udělal negativní efekt na celou skupinku. Můj metagame, ač pozitivní, nesli oni všichni v negativním směru. Pokud to myslíš takhle, tak chápu. Když to převedu do reality EQ a sporu Kat vs. Alfray a dalších, tak by imho i bez mého metagamu dopadly skoro stejně, protože jak už jsem Braenn a jiným mnohokrát vysvětloval, metagamoval jsem jen velmi lehce (někdo si možná myslí opak, ale já sám si do hlavy vidim nejlíp ;-) Jinak ale donutils mě znovu přehodnotit používání tohodle principu. Je holt potřeba brát v potaz vazby na ostatní postavy ze skupinky a prostě všechny stakeholdery, což může být až příliš složité a bylo by lepší se i pozitivnímu metaganmu zcela vyhnout, nebo ho používat jen v izolovaných případech, kdy mám kontrolu nad situací.Libra píše:To Panatian a pozitivní metagame (jen takové dopnění):
Zde je důležité mít na paměti že pozitivní metagame, pokud už nějaký má být, může i ublížit hráčům nebo postavám. Protože pokud uděláš nějaký pozitivní metagem postavě s dobrým charakterem stane se z něj okamžitě negativní vůči postavám se zlým charakterem. Proto to musí fungovat i naopak kdy uděláš pozitivní metagame pro zlé charaktery stane se tím okamžitě negativní pro ty dobré.
Braenn píše:Drake to vystihl nastoprocent přesně.drake127 píše:Abych se ještě vyjádřil k věci s Braenn, musím souhlasit s Naylunem. Problém není v tom, co se IC událo, ale že to plynulo z OOC snahy vrátit to OOC "světu" (protože nemusím být génius na to, abych usoudil, že tohle bude vadit a primárně lidem ne postavám) a to prostě nejde. Tohle je prostě zle a Naylun to popsal dobře (nebo alespoň to popsal dobře když jsme se bavili na ICQ, tohle jsem moc pozorně nečetl).
a)Zabít Safiru protože má Kat blbej den není možná herně moc vhodné, ale nejde tomu nic moc vytknout.
b)Zabít Safiru, protože Piti zkazila Braenn den a k tomu vymyslet důvod je ale prostě nepřípustné.
Je dobře, že to Braenn alespoň přiznala, protože nějaké handrkování se o přiznání by bylo fakt nedůstojné. Braenn projevila svůj "názor", což já dokážu pochopit, ale to ji nezbavuje odpovědnosti za její jednání, což ona věřím dobře ví..
Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem), ale jednoduše a prostě a a b je nerozeznáte bez přímého přiznání - z toho důvodu mají některé skupiny hráčů pocit, že jim je často.… močeno na hlavu od těch, co by tomu naopak měli bránit ----) vznikají dokola se opakující flamy, neboť se stále mluví, ale neřeší.
Naylun píše:To je pravda, ale vzhledem k tomu, že teď se ve hře asi na dlouhou dobu můžu občas objevit tak maximálně já nebo ještě sporadičtěji CM, nikdo nikomu asi na hlavu moc "močit" nebude.
Naylunovo "to je pravda" patřilo hlavně části "Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný". Jenže právě tahle těžká rozpoznatelnost mně osobně v drtivé většině případů zabraňuje vynášet soud nad WB, DX nebo hráči ohledně toho, zda metagamují, dělají něco záměrně zle a zákeřně, nebo prostě jenom dělají chyby, které v určitém kontextu vyvolávají bouře. Taky v tom textu nebylo jasně definováno, co že se to přesně ze strany WB a DX děje, nebo co přesně je to močení.Braenn píše:Pokud tedy Naylun uznává, jako DM i člověk (heh:), že to pravda je, pak mi vychází několik možností, se kterými mi musíš pomoct ty, nebo Naylun:
a) Naylun odpovídá na něco jiného
b) Naylun to říká, jen aby nás uklidnil (a nejen tím že teď může močit jen on:)
c) Naylun si to skutečně (nebo částečně) myslí ---) uznává to jako i jako DM ---) asi na tom něco je
Hlavička na hřebíček. Důvěra se těžko získává a lehce ztratí. Ovšem žádná se nezíská deklarací "jsem DM(rádce, whatever), mám pravdu, věř mi". Ale to už jsme zpět u komunikace.Panathian píše: Vzájemným podezřením se lze bránit tak, že si DM nebo hráči dávají ve vypjatých a důležitých situacích velký pozor na jakékoli chyby. Jde hlavně o situace, kdy DM a hráči stojí jakoby proti sobě (soudy, bitvy nestvůry vs. postavy, …) Bezchybný ale není nikdo (např. mě už se staly docela ošklivé) a důležitá je proto dostatečná komunikace, která hráče přesvědčí o tom, že chyba byla skutečně chyba, ne záměr, nebo jakási "dekadentní" zábava DM trápit hráče :) Bohužel Dm nemůže někdy všechno vysvětlit kvůli vynášení IC informací, a obecně nemá ani čas se s každým o všem bavit, takže je nutná značná tolerance hráčů, kteří nesmí automaticky předpokládat zlé pohnutky. To vyžaduje vybudovanou důvěru, kterou bohužel velká část týmu EQ u mnoha hráčů ztratila (už dlouho před tímhle flamem). Pak už se to jen veze dál a spirála skončí flamem, odchodem apod.
Strucne receno, presne o toto slo bohuzel i v tomto pripade.kokosak píše:Hlavička na hřebíček. Důvěra se těžko získává a lehce ztratí. Ovšem žádná se nezíská deklarací "jsem DM(rádce, whatever), mám pravdu, věř mi". Ale to už jsme zpět u komunikace.Panathian píše: Vzájemným podezřením se lze bránit tak, že si DM nebo hráči dávají ve vypjatých a důležitých situacích velký pozor na jakékoli chyby. Jde hlavně o situace, kdy DM a hráči stojí jakoby proti sobě (soudy, bitvy nestvůry vs. postavy, …) Bezchybný ale není nikdo (např. mě už se staly docela ošklivé) a důležitá je proto dostatečná komunikace, která hráče přesvědčí o tom, že chyba byla skutečně chyba, ne záměr, nebo jakási "dekadentní" zábava DM trápit hráče :) Bohužel Dm nemůže někdy všechno vysvětlit kvůli vynášení IC informací, a obecně nemá ani čas se s každým o všem bavit, takže je nutná značná tolerance hráčů, kteří nesmí automaticky předpokládat zlé pohnutky. To vyžaduje vybudovanou důvěru, kterou bohužel velká část týmu EQ u mnoha hráčů ztratila (už dlouho před tímhle flamem). Pak už se to jen veze dál a spirála skončí flamem, odchodem apod.
A jak je to s tou zkratkou HCRP? Asi je to „hardcore“ přeci jen slovíčko, co většině lidí neleze moc přes rty a raději hledají jiné; na EFU zaměření serveru například pojmenovávají jako roleplay-intense (nebo tak nějak), což je mnohem, řekl bych, vzletnější a líp navede na tu správnou notu. HCRP původně bylo označení pro třetí, nejvyšší, stupeň roleplayingovatosti MMORGP serveru (Wow, Lineage ][ a tak podobně). Na těch normálních se na jakékoliv náznaky atmosféry kašlalo. Pak byly RP servery, kde se na vás nekoukali jako na vola, případně neodpověděli stylem „WTF LOL!“ když jste druhému hráči napsali „Zdravím, ctihodný rytíři.“ Nicméně to RP bylo spíš zpestřením a nikdo si nelámal hlavu nad tím, zda se při raidu na moba přešlo do OOC komunikace, zda něco není metagame a podobně.RolePlay exhibicionismus
Čas od času můžete nejen v online hrách narazit na hraní přezdívané někdy jako Hard Core Role Play. Jedná se o hraní charakteru postavy za každou cenu, které často končí exhibicí postavy, která v danou chvíli nemusí být vhodná a může zkazit atmosféru, či dokonce zhatit někým vymyšlenou zápletku. Takový hráč obvykle nevnímá okolí a jen pokračuje ve své produkci. Je vždy dobré zamyslet se, jestli to, co se chystám hrát bude zábavou pro ostatní případně přínosem nebo zpestřením pro děj, který má následovat. Hru nehrajete sami a né vždy musí být vaše představa tou nejlákavější pro všechny okolo.
A já jsem doufal, že když sis přečetl tohle, tak tě napadne se zamyslet i nad tím jak hraješ třeba ty. Případně jak na různých velkých akcích, musí spousta hráčů "důležitě" zdravit jiné apod. a tím narušují obvykle hlavní aktéry, mnohdy v podobě Dmkami ovládaných NPC.The_Balrog píše:To, že se HCRP může vykládat v různých místech všelijak, bych totiž ještě rád doložil citací z webu Thalie:RolePlay exhibicionismus
Čas od času můžete nejen v online hrách narazit na hraní přezdívané někdy jako Hard Core Role Play. Jedná se o hraní charakteru postavy za každou cenu, které často končí exhibicí postavy, která v danou chvíli nemusí být vhodná a může zkazit atmosféru, či dokonce zhatit někým vymyšlenou zápletku. Takový hráč obvykle nevnímá okolí a jen pokračuje ve své produkci. Je vždy dobré zamyslet se, jestli to, co se chystám hrát bude zábavou pro ostatní případně přínosem nebo zpestřením pro děj, který má následovat. Hru nehrajete sami a né vždy musí být vaše představa tou nejlákavější pro všechny okolo.