ahojte lidičky
neznám nikoho z vás ve hře, a osobně jsem se viděla jen s Labirem ještě před spuštěním Equilibrie - kdysi jsem hrála na Alhambrii, žádnou důležitou postavu.
Tady máte nezaujatý názor POTENCIÁLNÍHO hráče na Equilibrii:
JAK DEFINOVAT METAGAME?
aneb "důležitost prohřešku"
Pro každého je důležité něco jiného, chceme-li ale hrát, neobejdeme se bez HERNÍHO SVĚTA.
Pojďme tedy tu důležitost vztáhnout NE na míru/kvantitu (jak VELKÝ je to prohřešek/jak dalekosáhlé důsledky by mohl přinést - to je při přistižení dost diskutabilní), ale na KVALITU: JAKÉ důsledky přináší pro herní svět?
Vysvětlení:
Cílem hry je ZÁBAVA.
Cíl nelze uskutečňovat bez HRY = SVĚT & ostatní hráči.
OOC informace mezi hráči proudí neustále a je to nutnost (jinak by nebylo ani fórum).
- to proto, že herní svět je prostě závislý na tom našem (IR)
(a je takový, jaký si ho uděláme (to víme
).
Metagame je nutným důsledkem tohoto mimoherního kontaktu hráčů a zcela objektivně existuje.
Pravidla se snaží zabránit "škodlivému" metagamu.
To je takový, jehož důsledky NEPROSPÍVAJÍ světu a ostatním hráčům (či jsou se světem přímo v rozporu).
Pozitivní metagame je naopak (snad i) vítaný; rozhodně je přirozený (jde v něm o zábavu) a není důvod ho trestat.
"Pozitivní" se dá nazvat tehdy, pokud je PŘÍNOSEM pro svět a ostatní hráče.
Jak se to projeví ve hře?
Dozvím-li se OOC o události, která je pro svět "PŘÍNOSNÁ", nemusím si tuto informaci ověřovat IC ve hře a prostě tam zamířím / zapojím se do ní.
Příklad: oslava (IR) Vánoc v Mithalliru.
Dozvím-li se OOC o "OŠEMETNÉ" záležitosti, dám od ní ruce pryč (dokud se s ní neseznámím IC) a to AČKOLIV se tím dopouštím POZITIVNÍHO METAGAMU.
- souhlasíte?
Příklad: Anade dostal od Lomylitha OOC informaci, že jeho postava umřela u banditů & přátelské varování ať na to kašle a nepřidělává si starosti.
Pro Anadeho to podle mě fakt mělo být varování, ať se vyhne banditům.
Myslím si, že se měl otočit o 180 stupňů a dopustit se tím POZITIVNÍHO metagamu, protože sám uznává, že nalezení těla by PŘINESLO důsledky pro hru. Jaké? Nastala by dost OŠEMETNÁ situace, protože hledané tělo patřilo postavě, která pro svět (už) nebyla přínosná - jinak by nedostala permku.
Dodatky k tomuto případu:
Anade není sám, kdo narazil na problém "co je větší metagame - jít dál jako bych to nevěděl anebo udělat pro postavu nelogickou akci?"
Je ale první, kdo je trestán.
Proto pokud se vám líbí mnou popsaná klasifikace metagamu (novinka
), nestálo by za zvážení snížit jeho trest?
Na druhou stranu, ještě tu zbývá objasnit proč (a v jakém duchu) probíhala další OOC komunikace mezi hráči Anade a Zacha, a PROČ se probůh pak Lomylith zpětně obracel na Pavla s otázkou jaktože tělo nebylo nalezeno?
- to naopak svědčí o spolupráci, ne o "běžné" procházce...
Závěr: Škoda, že nikdo nemůže vědět, jak by se to odehrálo, kdyby Lomylith Anadeho vůbec neinformoval...