Hra Pavla Urbana

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno

Jste spokojeni s hrou Pavla Urbana?

Jsem spokojen, jeho hra mi vyhovuje
16
35%
Nejsem spokojen, neuzavrene questy, presilene potvory, obrovské naroky na hru ostatnich hracu
7
15%
Souhlasim s bodem 2 a nechi aby byl DM
23
50%
 
Celkem hlasů: 46

Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

Nalk píše:pokud Pavla potkáte v dungu, tak se i ten nejpohodovější dung může stát naprosto smrtící pastí
Já už párkrát zažil, jak se pohodový dung jedinou chybou změnil ve smrtící past i bez DM. A dokonce jsem přesvědčen o tom, že jednou se z toho stala smrtící past i bez té chyby.

kokosak píše:Má tam jeden, dva způsoby, co se s tím dá dělat a čeká, jestli na ně hráči přijdou, nebo ne. To, jestli je reálná šance, že se tak stane, jestli není mnohem větší šance, že totálně pochcípají ho nezajímá.
Nefungují tak všechny questy? Není to tak, že musíte skočit z té jedné nemožné plošinky na jinou stejně nemožnou? Musíte něco stihnout v šibeničním čase, skombinovat dva předmětym které ne vždy k sobě logicky patří, udělat něco v určité přesné posloupnosti.

Mělo by DM přizpůsobovat řešení tomu s čím přijde hráč, i když to řešení považuje za nevhodné? Já bych to neudělal.

A hlavně mám pocit, že se tu pak budete hádat, proč dal Pavel přednost řešení tohohle hráče před tím vaším.

kokosak píše:Prosazování vlastních názorů způsobem parní válec
Já to na svém webu dělám taky - tvrdá diktatura. Proč? Protože jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že demokracie tam nemá místo.

Když po mě bude chtít někdo něco, co se mi nebude líbit, prostě řeknu ne a je to konečná. Pár lidí se mnou kvůli tomu přestalo mluvit, to je fakt. Ale nebudu skákat jak každý píská, protože bych se z toho musel zbláznit, a stejně se nezavděčil všem. Vím to, zkoušel jsem to a nefungovalo to.

Takže já na Pavlově přístupu nevidím nic špatného. A pokud v budoucnu budu mít pocit, že mohl něco udělat jinak nebo líp, napíšu mu PM, a on buď řekne dobře na tom něco je, probereme to, a nebo řekne prostě ne tak to bude a já to přijmu. Je DM a s DM se podle mně nediskutuje.

EDIT: A takovýhle téma bych vám na svým webu netrpěl. Už by bylo zamknutý. Taková jsem svině admin :biggrin:
camelie
Příspěvky: 497
Registrován: 12. 6. 2010 19.56

Příspěvek od camelie »

Ačkoliv jsem se původně nechtěla k anketě vyjadřovat, nakonec jsem se rozhodla že svůj názor řeknu. Hlasovala jsem pro pro 2. Pavlovo questy jsou zdlouhavé a potvory přesílené. Nemluvím jen o Amfiberai, tam nelezu, protože vím, co můžu čekat. Ale mám ještě v paměti, jako pár délehrajících hráčů, válku se zlobry. Tam byl tehdy každý druhý zlobr mág a i velmi silné postavy chcípaly jak na běžícím pásu, podobně jako u Amfi. Obávám se, že kdyby se tehdy do hry nevložil Naylun s CM, běhali by dodnes zlobři kolem Mithaliru.
Do záležitostí kolem pouště nevidím, ale vím, že se táhne minimálně 7-8 IC let. Za tu dobu se jen nemrtví více roztáhli a je zablokovaných víc lokací a řešení je nejspíš kdesi v nedohlednu. Škoda.
A proč jsem nehlasovala pro bod 3?
EQ vlastní a spravují mocnosti Labir a Onyx a Pavel má jejich podporu. Má, jak je patrné z reakcí, i podporu mnoha hráčů. Tudíž je hlasování pro bod 3 nesmyslné. Na EQ neplatí "hlas lidu, hlas boží" a s tím se buď musíme smířit, nebo odejít. Často to bývá smutné pro ty, kteří odejdou, i pro ty kteří zůstanou. Myslím, že EQ už přišlo o dost dobrých hráčů a po některých z nich se mi pořád stýská. Někteří možná byli jejich odchodem potěšeni, ale EQ jejich odchodem, podle mého názoru, byla ochuzena.
A ještě na závěr: Pokud má být jedna postava učiněna zodpovědnou za celý ten masakr kolem Amfi a být v podstatě zlikvidována, pak se tu opravdu děje cosi zvráceného.
Camelie - hubatá čarodějka
Ania - bledá druidka
Kasiopea
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Selvagion píše:
Nalk píše:pokud Pavla potkáte v dungu, tak se i ten nejpohodovější dung může stát naprosto smrtící pastí
Já už párkrát zažil, jak se pohodový dung jedinou chybou změnil ve smrtící past i bez DM. A dokonce jsem přesvědčen o tom, že jednou se z toho stala smrtící past i bez té chyby.
Což jen vypovídá o schopnostech tvé postavy a tebe jako "loutkaře". Na EQ jsou asi dva dungy stavěné jako pasti, jeden dung je takový no... nedung. A v jednom dungu to WBčko pokazilo, až je z toho past všech pastí.

Zbytek pro mě nemá cenu komentovat (hlavně ten edit), protože to jsou argumenty "naivního nováčka", který nic lepšího nezažil.

Připomnělo mi to pasáž z jedné mé oblíbené knihy...napíšu jen krátký úryvek, pojednává to o orlech a orlařích..
"A proč neulétne?" zeptal se Duk. "Nic mu nebrání, aby znovu získal ztracenou svobodu."
"Nezapomeň, že mladý orel nikdy svobodně nelétal, nezná nic jiného než péči orlaře. Netouží po tom, co nepoznal."



EDIT: a tohle není Pavlův osobní web
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2786
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Příspěvek od Ogar »

camelie píše:Ačkoliv jsem se původně nechtěla k anketě vyjadřovat, nakonec jsem se rozhodla že svůj názor řeknu. Hlasovala jsem pro pro 2. Pavlovo questy jsou zdlouhavé a potvory přesílené. Nemluvím jen o Amfiberai, tam nelezu, protože vím, co můžu čekat. Ale mám ještě v paměti, jako pár délehrajících hráčů, válku se zlobry. Tam byl tehdy každý druhý zlobr mág a i velmi silné postavy chcípaly jak na běžícím pásu, podobně jako u Amfi. Obávám se, že kdyby se tehdy do hry nevložil Naylun s CM, běhali by dodnes zlobři kolem Mithaliru.
Do záležitostí kolem pouště nevidím, ale vím, že se táhne minimálně 7-8 IC let. Za tu dobu se jen nemrtví více roztáhli a je zablokovaných víc lokací a řešení je nejspíš kdesi v nedohlednu. Škoda.
A proč jsem nehlasovala pro bod 3?
EQ vlastní a spravují mocnosti Labir a Onyx a Pavel má jejich podporu. Má, jak je patrné z reakcí, i podporu mnoha hráčů. Tudíž je hlasování pro bod 3 nesmyslné. Na EQ neplatí "hlas lidu, hlas boží" a s tím se buď musíme smířit, nebo odejít. Často to bývá smutné pro ty, kteří odejdou, i pro ty kteří zůstanou. Myslím, že EQ už přišlo o dost dobrých hráčů a po některých z nich se mi pořád stýská. Někteří možná byli jejich odchodem potěšeni, ale EQ jejich odchodem, podle mého názoru, byla ochuzena.
A ještě na závěr: Pokud má být jedna postava učiněna zodpovědnou za celý ten masakr kolem Amfi a být v podstatě zlikvidována, pak se tu opravdu děje cosi zvráceného.
lépe bych to neřekl..
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ono je třeba si uvědomit, že pro bod tři hlasuje celá řada hráčů, u kterých by většina odhlasovala šmahem, že je tady nechce. Ti, kdo se smysluplně vyjádřili (Nalk, kokos, v podstatě i Lomylith) jasně řekli, co jim na Pavlově hře vadí.

Některé z těch věcí, co napsali, vadí i mě, jen je nepovažuji za tak tragické. V kulisách a Pavlově DM (pouze pouštním) stylu spatřuji alespoň malý přínos, byť sám mám jiný styl, ten jeho respektuji a nepovažuji za škodlivý.

Co se týče prosazování Pavlových názorů, u Pavla hodně záleží na tom, jakým způsobem názor předkládáte. Jo, diskuse s Pavlem bývá občas (ale ne vždy a ve všem) hodně únavná a pokud má vyhraněný názor, nehnete s ním ani o píď. Ale zase rozhodování je kolektivní a v současné době se na všem musí shodnout Pavel, Arto a Onyx - a mě se na názor taky ptají a berou jej v úvahu. Takže si (už) nepřipadám Pavlem nijak parněválcován. Jako absolutního vládce bych Pavla asi nevystál také :biggrin:

Reálie:
Co se mě týče, tak přístup k umírání je Pavlova věc, sám se snažím být rozhodně mírnější a nepovažuji smrt pouze za těžší zranění, ale za něco mnohem více.
Co se týče Nyrtis, s tou nemám nic společného a nijak do ní nezasahuji, ale nejsem si vědom ničeho, co by Pavel IC upravil a fakticky aktuální vůdkyní je historicky úzce spjatá postava, která to, jestli se nepletu, vede stále směrem nastaveným předchozí vůdkyní.
Co se týče univerzity, s Pavlovým modelem obecně nesouhlasím, protože jsem zastáncem modelu renesančního, ale protože Pavel (kvůli tomu, že ještě nezískal data z rozbitého počítače) žádný model vlastně nenastavil, čekám na to a pak na toto téma vznikne 100% vášnivá diskuse i se současnými hráči na univerzitním fóru a já věřím, že se najde životaschopný model, který bude vyhovovat DM i hráčům. Teď je MUNI stejně rozbitá jako byla rozbitá od doby, co z IC důvodu univerzitu opustili Daemian a Naylun. Zde si myslím, že se Pavel snaží o to ji oživit, ovšem jakým způsobem to bude ještě zdaleka není jasné.

Mimo jiné nesouhlasím s taháním reálií z Forgotten Realms (ať už ze strany hráčů nebo ze strany DX) na desce a jsem zastáncem tvorby vlastních teorií z perspektivy Equilibrijců, protože ta bude unikátní a bude konzistentní - a v neposlední řadě zábavnější (i když třeba mnohdy věcně chybná).

Nu, a co se týče pozitiv:

Jednoznačně je na fórech klid (z hlediska přehnaných emocí). Sice mě mrzí odchod kontroverzních dobrých hráčů (jinak Pavel mi zas tak kontroverzní nepřijde), ale konečně se tady začíná hovořit slušně.

Pavel si dává obrovskou práci s administrativou, a to nejen webu, ale i kolem hry.

Pavel spoustu věcí udělal dobře a pěkně. Rozpaky fakticky vzbuzuje hlavně poušť a styl komunikace. Přesílené NPC můžete Artovi vytýkat úplně stejně (a taky už to tu bylo) a stejně tak kdekomu dalšímu a ten vám akorát řekne, že není zvědavý na to, jak přijde nabouchaný onen... v proměně do... a zničí mu celý quest.

Pavel si nebere servítky... a tak je dobrým kladivem na špatné hráče, z nichž většina si tady stěžuje a sama se nechytne za nos, především hráč té sobecké, hloupé a sebestředné postavy, která je zodpovědná za celý ten masakr kolem Amfi a přitom neumí nést odpovědnost za důsledky svých činů. Nehledě na to, že nevím, kde jste přišli na to, že je pro tu postavu něco likvidační (zatím se úspěšně likviduje sama).
Naposledy upravil(a) Aefar dne 14. 2. 2012 13.15, celkem upraveno 4 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Vzhledem k tomu, že je kokosakův příspěvek przentován jako dlouholetá zkušenost, okomentuji to, jelikož je zde několik nepřesností a nepravdy.
kokosak píše:DM styl - Pavel podle mě nedělá questy. Pavel pouze připraví skutečnosti světa a čeká, co s tím hráči podniknou. Má tam jeden, dva způsoby, co se s tím dá dělat a čeká, jestli na ně hráči přijdou, nebo ne. To, jestli je reálná šance, že se tak stane, jestli není mnohem větší šance, že totálně pochcípají ho nezajímá. Jestli ten quest světu něco přinese také ne. Pokud se někdo ozve, reaguje ve stylu "byl tam způsob, hraju reakce světa, měli ste na to přijít", z čehož hráč vyčte nevyřčené "jste debilové a můžete si za to sami". Tenhle styl může mimo jiné i za pouštní fiasko. "Quest", jehož přidanou hodnotou pro EQ jsou otrávení hráči a zablokované lokace NENÍ PRO SVĚT PŘÍNOSEM a měl být dávno ukončen. Ta tuna neporazitelných, nesmrtelných NPC s teleporty, co je schopná se zaktivovat, pokud je potřeba potřít hráče, najednou dělá mrtvé brouky a tváří se, že poušť není jejich problém.
Není zcela pravda, že nedělám Q. Ve většině případů se jedná o dění ve světě, na které je možné, nikoliv nutné, nějak reagovat. Čas od času dělám i nějaké Q (tedy stručně řečeno úkol pro někoho, někomu zadaný apod.).
S některými situacemi nemají některé postavy možnost osobně nic dělat (jsou nezainteresované, jsou nedostupné, situace je pro ně nedostupná, jsou zaměřené jinak, jsou neznalé, jsou slabé apod.), jindy mohou nějak přispět, či mohou věc vyřešit osobně nebo dokonce na místě. To, jaký je stav záleží an velikosti a závažnosti situace a na dané postavě či postavách. Nejčastěji mohou postavy věc pomoci řešit a vyřešit, nejméně často s věcí nemohou dělat vůbec nic.

Způsobů řešení je vždy vícero, přijímám i rozumné způsoby, které mne osobně nenapadnou a mají smysl. Není ovšem vždy bezpodmínečně nutné, aby ten způsob řešil situaci tak, jak si autor představuje. Tím mám na mysli to, že mohou být důsledky jednání, které výsledek ovlivní, mohou být akce NPC nebo PC, které změní celkový dopad nebo i způsob, jakým vše zapůsobí (a tedy i v co to vyústí).

To co postavy se situací udělají mne ani tolik nezajímá, jelikož situace se prostě nějak vyvine... buď s přičiněním postav nebo bez něj, k lepšímu nebo k horšímu. Je to běh světa, dění a to se bude dít nějakým způsobem ať to postavy ovlivní nebo změní směr... nebo neudělají vůbec nic.

Nepoužívám nezničitelná NPC, nepřeboostovávám nic, co by nemělo mít vlastnosti, které má. Vlastnosti NPC měním, nahoru i dolů, podle daného NPC, jelikož paleta NWN je omezená mám na výběr jen několik málo NPC daného/potřebného druhu (leckdy třeba jediné nebo dokonce žádné).
Teleporty rovněž ne, jelikož to je něco, co je na Desce velmi omezené a nedostupné. Hráče ani jejich postavy nepotírám, nemám to zapotřebí. Poušť řeší NPC dle svých možností a to jak charakterových, tak dovednostních. Pokud někdo očekává, že se ta budou hrnout NPC na sebevraždu, očekává špatně. Konec konců ani PC se tam moc nehrnou, mohli by zemřít (a v mnohých případech přijít o cenné XP).
kokosak píše:Prosazování vlastních názorů způsobem parní válec - S Pavlem se nedá diskutovat. O ničem. Bude pořád dokola opakovat to svoje. Ostatní si sice vyslechne, ale nepohne to s ním ani o píď. Dokud tedy má hráč (nebo DM, kdokoli) stejné názory (na cokoli) jako Pavel, bude zcela spokojen. Pokud ne, může přinést kupu podložených argumentů, Pavel bude donekonečna opakovat svoje. Sám uvádí, že "lidé kolem něj" tuto vlastnost oceňují, což je ale pouze přirozené - když mi někdo nevyhovuje, tak s ním nebudu trávit svůj čas, není-liž pravda? Stejně tak Pavel uvádí, že pokud někdo přinese validní argumenty, tak se nechá přesvědčit. Osobně o takovém případu nevím a Pavel na přímou výzvu nebyl schopen žádný uvést. Jediný případ, kdy Pavel ustoupí ze svého je, pokud přijde někdo s větší mocí a prohlásí, že to tak BUDE. Pavel pak toto rozhodnutí respektuje, ale nesouhlasí s ním a pokud se dostane do odpovídající mocenské pozice sám, pak vše upraví dle obrazu svého.
Dá se se mnou diskutovat. Není snadné mne přesvědčit o tom, že můj názor je špatný (nejsem kam vítr, tam plášť) a výkřiky, žev se se mnou nedá domluvit se se mnou taky nikam nepohne. Šance je tehdy, pokud je názor druhého tak dobrý, že se mi líbí více než ten můj originální nebo že mne dotyčný přesvědčí o tom, že takový je. Jsem i ochoten dělat kompromisy a domluvit se na něčem mezi, co přímo nestojí proti mému přesvědčení o správnosti.
Podobné dohadování a domlouvání a schvalování dělám na denní bázi v DM týmu, s hráči i v RL. Příklady jsou nejrůznější subrasy, schvalování (AQ)Q a mnohé další věci, které k DMkování patří.
kokosak píše:Nerespektování reálií - Před přesunem Pavla do role DM existovaly nějak nastavené reálie - umírání, univerzita, Nyrtis. S nimi Pavel nesouhlasil, ale neměl možnost s tím něco dělat. Po příchodu do DM role je změnil tak, aby odpovídaly jeho představě. Pro mě osobně byl vrcholem jeho přístup k Nyrtis, jakožto HRÁČSKÉ bohyni, kdy se nerozpakoval bohyni překopat podle svého, bez ohledu na cokoli a kohokoli. Asi jako když je do galerie dosazen nový kustod a začne přemalovávat obrazy tak, aby se mu líbily.
Není pravda, že nerespektuji reálie. Je pravda, že ty, které se mi nelíbí (z různých důvodů - nefunkčnost, nesmyslnost apod.) jsem upravil tak, aby lépe odpovídaly mé představě (a snažím se, aby veškeré změny vycházely z nějakých základů - z toho co bylo dříve, z pravděpodobného očekávání apod.). Bohové jednají dle určitých pravidel (bez výjimek jako tolik znovu omílaná Nyrtis (ono překopání je změna zpět do stavu, kde byla před náhlým překopáním dle potřeb několika málo vyznavavačů Cybermisou - zkopíroval jsem si její profil a pak jsem upozornil na to, že nesouhlasí s hrou oněch postav, CM pak obratem změnil profil bohyně... tak jsem ho změnil zpět - tolik k překopávání bohyně k obrazu svému)), na MUNI jsou akceptovány postavy, které prokáží znalosti a ochotu studovat magii (a mohou být následně vyloučeny, pokud nesplní požadavky, které jsou momentálně téměř nulové vzhledem k omezenému času).



A nyní k administrativě...
Na základě několika stížností ze strany hráčů uděluji Nalkovi trvalý BAN na fórum. Důvodem je jeho opakované navážení se do hráčů a útoky na ně. Momentálně má potížistu a zdá se, že je nepoučitelný. Škoda, trpělivosti s ním bylo až až.
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 14. 2. 2012 14.49, celkem upraveno 1 x.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Pavel Urban píše:Vzhledem k tomu, že je kokosakův příspěvek przentován jako dlouholetá zkušenost, okomentuji to, jelikož je zde několik nepřesností a nepravdy.
A já ti děkuji, že jsi tak pěkně ilustroval to, co jsem se snažil říct. Líp bych to nedovedl.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

Tak teď jsem se tím maličko prokousal a, nehlasoval jsem, s pavlem mám svoje zkušenosti ještě od doby kdy byl pouze hráčem, jako s DX s ním mnoho zkušeností nemám, ale k věci.
Celej tenhle topic je vyprovokovanej určitě nějakou "nesmyslností" nějakej přínos nicméně má.

Jakej se uvidí

dvě věci, který mi ale nejsou jasný a prosím ať se k těmto otázkám vyjádří pouze osoby, ktrých se to týká.

ad 1: rád bych věděl Pavle co tě vede k rozjíždění qestů, které mají jen jedno řešení, neměnné a pouze jedno správné?? Jakýsi Autoritářský přístup k hodnosti DM určitě patří, ale všeho s mírou.

ad 2: pochopil jsem tohle úpění a nářky velké většiny hráčů stávajících i minulých se kterými se znám i na osobní rovině správně?? nebo nepochopil a pak je první otázka bezpředmětná??

a vlastně mi ani nejde tak o to jak mi na moje otázky Pavel × velká většina hráčů, odpoví jde mi spíš o to, že tady si každej jenom stěžuje (konstruktivitu a přínos toho necháme být) bez toho aby se snažil pochopit toho druhého

jednoduchý příklad je známá Coveyho věta s otevřenym oknem a průvanem vy tady hledáte řešení Já získám ty ztratíš co takhle najít nějakou cestu kterou získají všichni?
PODPIS
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

sciorp píše:rád bych věděl Pavle co tě vede k rozjíždění qestů, které mají jen jedno řešení, neměnné a pouze jedno správné?? Jakýsi Autoritářský přístup k hodnosti DM určitě patří, ale všeho s mírou.
Možná mi něco uniklo, v tom případě se omlouvám, ale neřekl právě Pavel, že řešení je vždy vícero a je přístupný novým nápadům?

EDIT: A víte, co, nechcete se na tenhle topic vůbec vyprdnout? :bigwink:
Eltharion
Příspěvky: 92
Registrován: 7. 6. 2011 1.29

Příspěvek od Eltharion »

Na posledního půl roku jsem si dal na EQ pauzu a jak tak koukám, opravdu se moc nemění :-)

Co se týká Pavlova přístupu a hry, osobně nemůžu příliš soudit. Z poslechu mi pak vyznívá jen už tolikrát i zde omýlané "tvrdost, přístnost, nepružnost". Sám si ale pamatuji chvíle, kdy jsem se coby postava na EQ cítil naproto bezradný.

Hodně se tu kritizuje Pavlův přístup ke Questům a to je něco, k čemu bych rád obecně za sebe něco dodal. Pro mne (a myslím, že pro převážnou většinu hráčů, kteží Pavlův styl kritizují) jsou Questy a vůbec celý herní svět "kořením". Něčím, co samozřejmě nějak vychází z reálií světa, z děje uvnitř, ale co by mělo v prvé řadě sloužit jako zábava, pro hráče, Dx, i Dm. Nemusí se proto nutně jednat o Questy jednoduché, snadno řešitelné, nemusí se je ani dařit vždy vyřešit. Ale tak nějak mám pocit, jakoby se tu tenhle základní duch vytrácel. Kokosák pro mne napsal jednu zásadní věc, kterou si dovolím přeformulovat vlastními slovy - pokud Quest něco nepřínáší, tak je zbytečný. Neslouží k pobavení hráčů, spíše k jejich otrávení a k pobavení DM by asi sloužil jen tehdy, když se DM baví ztěžováním hry. A pokud neplní ani jedno, jaký pak má smysl?

Možná, co mne napadá, je problém ve vidění světa jako takovém. Já (a zase si troufám tvrdit, že více těch, co tu kritizují) vidíšm EQ a vůbec všechny fantastické nereálné světy jako místa odpočinku od světa reálného. Možnost převtělit se do jiné postavy, jiného světa, ale pořád odpočívat. K tomu patří i fakt, že nečekám, že by po mne imaginární svět měl mít stejné požadavky na reálné fungování, jako svět skutečný. Toho mám dost všude kolem. Rád si zahraju pěkné RP, a EQ se svými přísnými požadavky oproti jiným serverům mi to umožňuje. Jsem i rád, když akce přináší následky takové, jaké by měly a hráči platí za vlastní blbost (důležité je ale imho vysvětlení). I to, že dobro, i v nereálném světě, by mělo nakonec zvítězit, je samozřejmě klišé. Ale.… přesto je tam ten pocit, že je to hra. A není to realita. Primárním smyslem reality (to přeženu :-) ) je přežít. Primárním smyslem hry je bavit se. Pokud moje akce neslouží k tomu, aby svět byl pestřejší, zajímavější i zábavnější pro mě i hráče, i v rámci RP (což podle mne opravdu jde a jako DM v jiných hrách se o to i snažím), nejsou to pro mne akce, které mají smysl. A tak, pokud k tomuhle Questy neslouží, je podle mě něco špatně.

Je to jeden možný přístup k tomu, co to vlastně je hraní. V online světě EQ. Každý je zde z určitých důvodů a ty jsou různé člověk od člověka. Já zde nastínil svůj postoj a myslím, že právě v tom bude u mnohých kámen úrazu. Že jim Pavlův přístup nenabízí to, co by očekávali od "hry".
Účet "Kocourmodroocko"

Eldir Alcaseä - elf ze zlata
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

K Pavlovi bych dal přirovnání, že jednání s ním je jako jednat s (inteligentními) Jehovisty (ano i takoví jsou :megalol: ). Je to příjemný, pohodový rozhovor plný úsměvů, argumentů, ale... :megalol: :megalol:
P.S.
Pro ty co neví co to je Jehovista a jak se s nimi baví, zopakuji kokosakuv argument, který to popisuje méně romanticky: "S Pavlem se nedá diskutovat. … Ostatní si sice vyslechne, ale nepohne to s ním ani o píď."
Obrázek
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

A to je to s tou pouští vážně tak hrozný? To, že něco trvá dlouho, mi nepřijde primárně jako vada. Ale je fakt že když se nedaří a nedaří, může člověk ztratit motivaci.

Nebylo by tedy lepší poprosit DM, aby ten quest prostě ukončili? Určitě by se to dalo nějak rychle rozseknout.
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3507
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zuzuPD »

Pavel Urban píše:Dá se se mnou diskutovat. Není snadné mne přesvědčit o tom, že můj názor je špatný (nejsem kam vítr, tam plášť) a výkřiky, žev se se mnou nedá domluvit se se mnou taky nikam nepohne. Šance je tehdy, pokud je názor druhého tak dobrý, že se mi líbí více než ten můj originální nebo že mne dotyčný přesvědčí o tom, že takový je. Jsem i ochoten dělat kompromisy a domluvit se na něčem mezi, co přímo nestojí proti mému přesvědčení o správnosti.
Podobné dohadování a domlouvání a schvalování dělám na denní bázi v DM týmu, s hráči i v RL. Příklady jsou nejrůznější subrasy, schvalování (AQ)Q a mnohé další věci, které k DMkování patří.
Za sebe musím říct, jako bývalý člen týmu, že pokud jsem měl debatovat s Pavlem o něčem, na co jsme měli odlišný názor, byl to pro mě často horor. A neřekl bych, že sem neměl rozumné argumenty, prostě jich na Pavla nikdy nebylo dost. Pokud nebudu počítat jedno "silové" prosazení (:biggrin:), jsem Pavla přesvědčil snad jen o jedné věci, jinak sem byl já ten, kdo musel ustupovat. Někde sem to překousl (třeba u bohů a tak), někde sem se s tím nesmířil (třeba s MUNI).

Jak napsal KaTo, připomíná to rozhovor s inteligentními jehovisty, nebo s vyznavači new age.
Naposledy upravil(a) zuzuPD dne 14. 2. 2012 14.20, celkem upraveno 1 x.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

Selvagion píše:
sciorp píše:rád bych věděl Pavle co tě vede k rozjíždění qestů, které mají jen jedno řešení, neměnné a pouze jedno správné?? Jakýsi Autoritářský přístup k hodnosti DM určitě patří, ale všeho s mírou.
Možná mi něco uniklo, v tom případě se omlouvám, ale neřekl právě Pavel, že řešení je vždy vícero a je přístupný novým nápadům?

EDIT: A víte, co, nechcete se na tenhle topic vůbec vyprdnout? :bigwink:

proto je tam i druhá otázka, jestli já jsem to všecko špatně nepochopil :blush:
PODPIS
Nifredil
Příspěvky: 381
Registrován: 28. 4. 2007 12.16
Bydliště: Lesy... louky

Příspěvek od Nifredil »

Tedy Pavle, tvůj poslední příspěvek mi přijde naprosto demotivující a od hry odrazující. Mám za sebou několik dlouhodobých questů a tento přístup.. *Nevěřícně nad tím zavrtí hlavou.. pak se rozhlédne po zůstalých.. sbalí si Nalka do batůžku a odnese si ho zpět na TH*
Mimochodem.. ten trvalej ban je dost ujetej.
Nifredil Níniel
Miellé Esperance
Ronja
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Selvagion píše:A to je to s tou pouští vážně tak hrozný? To, že něco trvá dlouho, mi nepřijde primárně jako vada. Ale je fakt že když se nedaří a nedaří, může člověk ztratit motivaci.

Nebylo by tedy lepší poprosit DM, aby ten quest prostě ukončili? Určitě by se to dalo nějak rychle rozseknout.
Obrázek

viewtopic.php?t=5010
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Selvagion píše:A to je to s tou pouští vážně tak hrozný? To, že něco trvá dlouho, mi nepřijde primárně jako vada. Ale je fakt že když se nedaří a nedaří, může člověk ztratit motivaci.

Nebylo by tedy lepší poprosit DM, aby ten quest prostě ukončili? Určitě by se to dalo nějak rychle rozseknout.
Nemyslím si, že je to tak hrozné ve smyslu, že by poušť byla tím, okolo které se všechny spory točí a bez jejího ukončení nelze večer ulehnout; slouží však jako ilustrace Pavlova kritizovaného přístupu k moderování světa.

V žádném případě bych netlačil na nějaké uzavírání – neřešilo by příčinu, působilo násilně a těžko by bylo doceněno postavami, které se i po letech stále nevzdávají.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2786
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Příspěvek od Ogar »

Tedy Pavle, tvůj poslední příspěvek mi přijde naprosto demotivující a od hry odrazující. Mám za sebou několik dlouhodobých questů a tento přístup.. *Nevěřícně nad tím zavrtí hlavou..

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: *přitakává*…
Naposledy upravil(a) Ogar dne 14. 2. 2012 15.03, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

To téma, kokosáku, znám, četl jsem už dávno a moc moudrý z něj nejsem. Vlastně nejsem moc moudrý z celého tohohle tématu.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Selvagion píše:To téma, kokosáku, znám, četl jsem už dávno a moc moudrý z něj nejsem. Vlastně nejsem moc moudrý z celého tohohle tématu.
Pozoruju. Ale to přijde ;)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Zamčeno