Vzhledem k tomu, že je kokosakův příspěvek przentován jako dlouholetá zkušenost, okomentuji to, jelikož je zde několik nepřesností a nepravdy.
kokosak píše:DM styl - Pavel podle mě nedělá questy. Pavel pouze připraví skutečnosti světa a čeká, co s tím hráči podniknou. Má tam jeden, dva způsoby, co se s tím dá dělat a čeká, jestli na ně hráči přijdou, nebo ne. To, jestli je reálná šance, že se tak stane, jestli není mnohem větší šance, že totálně pochcípají ho nezajímá. Jestli ten quest světu něco přinese také ne. Pokud se někdo ozve, reaguje ve stylu "byl tam způsob, hraju reakce světa, měli ste na to přijít", z čehož hráč vyčte nevyřčené "jste debilové a můžete si za to sami". Tenhle styl může mimo jiné i za pouštní fiasko. "Quest", jehož přidanou hodnotou pro EQ jsou otrávení hráči a zablokované lokace NENÍ PRO SVĚT PŘÍNOSEM a měl být dávno ukončen. Ta tuna neporazitelných, nesmrtelných NPC s teleporty, co je schopná se zaktivovat, pokud je potřeba potřít hráče, najednou dělá mrtvé brouky a tváří se, že poušť není jejich problém.
Není zcela pravda, že nedělám Q. Ve většině případů se jedná o dění ve světě, na které je možné, nikoliv nutné, nějak reagovat. Čas od času dělám i nějaké Q (tedy stručně řečeno úkol pro někoho, někomu zadaný apod.).
S některými situacemi nemají některé postavy možnost osobně nic dělat (jsou nezainteresované, jsou nedostupné, situace je pro ně nedostupná, jsou zaměřené jinak, jsou neznalé, jsou slabé apod.), jindy mohou nějak přispět, či mohou věc vyřešit osobně nebo dokonce na místě. To, jaký je stav záleží an velikosti a závažnosti situace a na dané postavě či postavách. Nejčastěji mohou postavy věc pomoci řešit a vyřešit, nejméně často s věcí nemohou dělat vůbec nic.
Způsobů řešení je vždy vícero, přijímám i rozumné způsoby, které mne osobně nenapadnou a mají smysl. Není ovšem vždy bezpodmínečně nutné, aby ten způsob řešil situaci tak, jak si autor představuje. Tím mám na mysli to, že mohou být důsledky jednání, které výsledek ovlivní, mohou být akce NPC nebo PC, které změní celkový dopad nebo i způsob, jakým vše zapůsobí (a tedy i v co to vyústí).
To co postavy se situací udělají mne ani tolik nezajímá, jelikož situace se prostě nějak vyvine... buď s přičiněním postav nebo bez něj, k lepšímu nebo k horšímu. Je to běh světa, dění a to se bude dít nějakým způsobem ať to postavy ovlivní nebo změní směr... nebo neudělají vůbec nic.
Nepoužívám nezničitelná NPC, nepřeboostovávám nic, co by nemělo mít vlastnosti, které má. Vlastnosti NPC měním, nahoru i dolů, podle daného NPC, jelikož paleta NWN je omezená mám na výběr jen několik málo NPC daného/potřebného druhu (leckdy třeba jediné nebo dokonce žádné).
Teleporty rovněž ne, jelikož to je něco, co je na Desce velmi omezené a nedostupné. Hráče ani jejich postavy nepotírám, nemám to zapotřebí. Poušť řeší NPC dle svých možností a to jak charakterových, tak dovednostních. Pokud někdo očekává, že se ta budou hrnout NPC na sebevraždu, očekává špatně. Konec konců ani PC se tam moc nehrnou, mohli by zemřít (a v mnohých případech přijít o cenné XP).
kokosak píše:Prosazování vlastních názorů způsobem parní válec - S Pavlem se nedá diskutovat. O ničem. Bude pořád dokola opakovat to svoje. Ostatní si sice vyslechne, ale nepohne to s ním ani o píď. Dokud tedy má hráč (nebo DM, kdokoli) stejné názory (na cokoli) jako Pavel, bude zcela spokojen. Pokud ne, může přinést kupu podložených argumentů, Pavel bude donekonečna opakovat svoje. Sám uvádí, že "lidé kolem něj" tuto vlastnost oceňují, což je ale pouze přirozené - když mi někdo nevyhovuje, tak s ním nebudu trávit svůj čas, není-liž pravda? Stejně tak Pavel uvádí, že pokud někdo přinese validní argumenty, tak se nechá přesvědčit. Osobně o takovém případu nevím a Pavel na přímou výzvu nebyl schopen žádný uvést. Jediný případ, kdy Pavel ustoupí ze svého je, pokud přijde někdo s větší mocí a prohlásí, že to tak BUDE. Pavel pak toto rozhodnutí respektuje, ale nesouhlasí s ním a pokud se dostane do odpovídající mocenské pozice sám, pak vše upraví dle obrazu svého.
Dá se se mnou diskutovat. Není snadné mne přesvědčit o tom, že můj názor je špatný (nejsem kam vítr, tam plášť) a výkřiky, žev se se mnou nedá domluvit se se mnou taky nikam nepohne. Šance je tehdy, pokud je názor druhého tak dobrý, že se mi líbí více než ten můj originální nebo že mne dotyčný přesvědčí o tom, že takový je. Jsem i ochoten dělat kompromisy a domluvit se na něčem mezi, co přímo nestojí proti mému přesvědčení o správnosti.
Podobné dohadování a domlouvání a schvalování dělám na denní bázi v DM týmu, s hráči i v RL. Příklady jsou nejrůznější subrasy, schvalování (AQ)Q a mnohé další věci, které k DMkování patří.
kokosak píše:Nerespektování reálií - Před přesunem Pavla do role DM existovaly nějak nastavené reálie - umírání, univerzita, Nyrtis. S nimi Pavel nesouhlasil, ale neměl možnost s tím něco dělat. Po příchodu do DM role je změnil tak, aby odpovídaly jeho představě. Pro mě osobně byl vrcholem jeho přístup k Nyrtis, jakožto HRÁČSKÉ bohyni, kdy se nerozpakoval bohyni překopat podle svého, bez ohledu na cokoli a kohokoli. Asi jako když je do galerie dosazen nový kustod a začne přemalovávat obrazy tak, aby se mu líbily.
Není pravda, že nerespektuji reálie. Je pravda, že ty, které se mi nelíbí (z různých důvodů - nefunkčnost, nesmyslnost apod.) jsem upravil tak, aby lépe odpovídaly mé představě (a snažím se, aby veškeré změny vycházely z nějakých základů - z toho co bylo dříve, z pravděpodobného očekávání apod.). Bohové jednají dle určitých pravidel (bez výjimek jako tolik znovu omílaná Nyrtis (ono překopání je změna zpět do stavu, kde byla před náhlým překopáním dle potřeb několika málo vyznavavačů Cybermisou - zkopíroval jsem si její profil a pak jsem upozornil na to, že nesouhlasí s hrou oněch postav, CM pak obratem změnil profil bohyně... tak jsem ho změnil zpět - tolik k překopávání bohyně k obrazu svému)), na MUNI jsou akceptovány postavy, které prokáží znalosti a ochotu studovat magii (a mohou být následně vyloučeny, pokud nesplní požadavky, které jsou momentálně téměř nulové vzhledem k omezenému času).
A nyní k administrativě...
Na základě několika stížností ze strany hráčů
uděluji Nalkovi trvalý BAN na fórum. Důvodem je jeho opakované navážení se do hráčů a útoky na ně. Momentálně má potížistu a zdá se, že je nepoučitelný. Škoda, trpělivosti s ním bylo až až.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.