1) Alquist po anketě dostává nějaká omezení a ty o tom nic nevíš a vlastně ani nechceš vědět.
- Pak netuším, kde je problém, když tě to nezajímá.
2) Utváříš si svůj výsledek a z něj ti vychází, že se pro tebe zúžily možnosti při hraní na Desce.
- Kde je uvedeno, že nemůžeš hrát s DX podporou i jinde na Desce? Jsem si jistý, že pokud by jsi jinému DX napsal o hru někde v Království nebo v Říši, tak by ti neřekl "nebudu s tebou hrát".
3) Prahneš po aktivním DM pro hráče.
- To je sice pěkné, ale takhle to na EQ nefunguje a Niko na to konto sdílel zakladatelovu vizi., přes kterou nejede vlak.
4) Píšeš, že je to těžký, když to co tě baví nemůžeš a to co tě nebaví, tak musíš.Labir píše:Hráči se snaží spolehnout sami na sebe. Využívají kreativně možností světa jenž mají k dispozici a baví sebe i ostatní. Vyspělejší hráči mají možností více (starší hráči, hostitelé) a nejen oni dělají autoquesty.
Hráči nekalkulují s nutností přítomnosti DM. Ve svých plánech a případných autoquestech naopak zahrnují faktor že DM prostě nemusí být přítomen vůbec (pokud s ním nejsou domluveni předem).
Hráči jsou si vědomi, že ač fyzicky za hru nic neplatí, tak přesto jistý druh platby by měli odvádět - a tou platbou je zábava pro ostatní, jak pro hráče tak pro DM. To znamená: Hráči se nesnaží zavalit DM/DS hromadou "povinností" a "nutných úkolů", nevynucují pozornost DM, ale spíše se snaží postupovat bez DM s tím, že je velká pravděpodobnost že se jejich počínání DM všimne a zapojí se samo z vlastní vůle. Již ne z "povinnosti" nebo z toho "aby to měl z krku", ale z vlastní vůle a pro lepší zábavu pro hráče i pro sebe. Co je dobré pro hráče je dobré i pro DM a co je dobré pro DM je dobré i pro hráče.
To celé se dá shrnout do jedné jediné věty: DM je ve vaší hře partner, ne váš služebník a proto se k němu jako k partnerovi chovejte.
A naopak totéž platí i pro DM: Hráči jsou pro DM v jejich zábavě partnery, ne figurkami, ne nástroji nebo kulisou a proto se DM k hráči musí chovat jako k partnerovi.
- Co to znamená? Že tě nebaví hrát v Mamoníně, ale musíš? Myslím, že máš vždycky možnost volby a pokud k přesunu tvé postavy a hry potřebuješ DM podporu, tak tě musím zklamat viz. bod 3.
5) Žádáš tým, aby se tuhle sezónu víc zaměřoval i na ostatní hráče a mrzí tě, že velká část hry se točí kolem postav hráčů DM. Ve smyslu, že DM věnuje mnoho času podpoře jinému DM, nebo jeho projektům. Na ostatní, pak už moc času nezbývá.
- Nemám informaci o tom, že by se ti někdo odmítl z DM věnovat ve hře nebo ti minimálně nezareagoval na IC dopis / PM. Píšeš, že velká část hry se točí kolem postav hráčů DM, ale já nerozumím tomu, co je pro tebe velká část hry. To je nějaká tvoje velká část hry? Hraješ s postavou v Mamoníně, ale vadí ti hra, která se odehrává třeba v Království, protože je větší, jiná, lepší, horší? Potřebuješ k té hře něco speciálního? Nevím o tom, že by jsi se něčeho většího snažil mimo Mamonín vlastně dosáhnout, krom shánění dravce a tam jsi měl interakci zajištěnou. Niko, Balrog i já máme své postavy, máme je rádi, a proto je hrajeme. Pokaždé, když jeden něco chtěl se svou postavou od druhého, tak to mělo své podmínky, svůj zápis v DM deníku, potažmo schválení.
6) Nakonec zmiňuješ rajóny, kterým nerozumíš.
- Sféry vlivu, které jsou nějak rozvržené mezi DM tým jsou hlavně proto, že je zavedl Alquist, když tu hrál několik let sám. Aktuálně se respektují, ale nevynucují. Skoro celý tým hraje tam, kde je to třeba potřeba, nebo kde si je se svým DX zásahem jistý. Jediná výjimka je Alquist, který z důvodu svého dlouhodobého počínání dosáhl degradace na DS a striktních omezení. Tato omezení mají svůj dobrý důvod a vznikla na podobné bázi, jako ho nyní "vaše" skupina hájí. Upřímně, je pořád součástí týmu, a proto by vám měl na otázky, týkající se jeho osoby odpovědět on sám, popřípadě může komplexněji odpovědět hlavní DM Arto.
Závěrem ti chci říct, že je fajn vidět tvůj rostoucí zájem a hledání řešení na tvé otázky, ale za sebe mohu s čistou hlavou říct, že cílem týmu EQ není hráče omezovat, ale ani ne neomezeně podporovat. Vše má svou hodnotu a nějaký čas. Věřím, že jak jsi sám pochopil, tak při hře na EQ se ti může a nemusí něco líbit. Aby tomu bylo jinak, tak je nejprve potřeba zjistit, co ty sám pro to můžeš udělat, protože když hraješ, tak jsi i ty součástí hry. Myslím si, že máš dostatek schopností, aby jsi dokázal i sám vytvářet pěkné hry, které mohou spojit i jiné hráče a zabavit jak tebe tak i je. Ve výsledku zjistíš, že i bez nepřetržité DX podpory a jeho haldy nápadů, jde něco tvořit. Vsadím se, že taková tvorba naopak nějaké zatoulané DX dokonce i přiláká a samo bude chtít být součástí / parťákem.