Stránka 1 z 1
Systém mzdy
Napsal: 12. 6. 2006 0.26
od Alcatraz
Labir píše:* Systém mzdy. DM/DS mají v Rozšíření možnost najmout postavu do některého předpřipraveného pracovního poměru - Sekerníci, stráže, léčitelé, přístavní dělník, univerzitní lektor či student atd...
Lze určit výšel platu. Postava pak vydělává svou přítomností v místě kde má konat práci - budou najímány postavy takových hráčů kde je předpoklad že nebudou situaci OOC zneužívat, ale naopak že v těch místech budou skutečně práci vykonávat. Lze nastavit i nabíhání platu mimo pracovní lokace s případným procentuelním poklesem. Pro plat je poté nutné čas od času zajít za příslušným NPC. Systém platu se zastavuje v případě nečinnosti postavy stejně jako nabíhání zkušeností. Postava může mít najednou jen jeden pracovní poměr.
no neco takovyho jsem presne mel na mysli :) Trosku me tam zarazi, ze zrovna ty penize, ale budiz.
hmm, v ruznych hrach se mezi hraci slavi uspech s alternativni "menou". Popravde tu teorii proc to funguje nejsem schopen pochopit, ale praxe ukazuje priznive vysledky. Mena typu prestizni body, za ktere se kupovaly prestizni veci ve zvlastnich obchodech (bylo jich malo a byly to speciality, ne uber itemy - 2 specialni domecky, krouzek na klice co nesel ukrast, teleportacni runa co zustala i po smrti (fullloot) apod., nejaky blbosti domu a tak, takovy bonusiky).
Napsal: 12. 6. 2006 0.35
od labir
Jojo, efekty s "elitní" měnou typ bony znám. Ale moc neuvažuji že bych zavedl takovou měnu na Equilibrii. Ovšem pokud ji nechtějí vytvořit sami hráči...třeba vytvoří spolek řemeslníků (až bude craft), navrhnou si měnu a tu pustí do světa...takoví obchodní zednáři třeba nebo podstětí a jejich známky... Pak proč ne? V takovýhlech případech je možné třeba udělat i speciální systémky pro generování alternativní měny za peníze někde v sídle takové společnosti. Zase je to o aktivním přístupu - pokud chcete alternativní měnu ve hře - tak si vytvořte zázemí a strukturu a dodejte si ji tam.

Napsal: 12. 6. 2006 1.02
od Alcatraz
jo to jo :) spis ty penize porad tam. Opravdu se neuvazuje o necem, kde topit (podotykam s nejakym vysledkem) neomezene mnozstvi penez? V jinych hrach se prebytecne penize (nicmene krome NWN jsem nezazil tento pojem) utapeji za skillpointy (jmenovite UO kdyz mel skill 100% = mistr - logaritmicky rust, mohl pomoci jinyho skillu napsat knihu. Zaplatil 1% skillu a kniha po precteni davala ctenari 0.5% do skillu - pekny extremne ceneny, fungovalo. Na EQ neresitelny diky nekterym vlastnostem, ale jen pro predstavu). Jednoznacne jsem pro neco, kde se da utopit neomezene mnozstvi penez, aby to melo nejaky smyslik :) (Jeste se k tomu nikdo nevyjadril takze za 20zlataku jeden 1expik?

)
Napsal: 12. 6. 2006 7.17
od hipsy
No tak to s tim 20zl za 1xp mi pride hloupy. Vem si ze nekteri maji mozna hodne penez ale nekteri ne. To by pak ty co jich maji hodne meli zazracne vysoke lvly.. Jen at to zustane jak to je. Bylo by to nefer vuci tem co nehrajou porad protoze tim padem maji mene penez.
Napsal: 12. 6. 2006 8.43
od kashe
hipsy píše:No tak to s tim 20zl za 1xp mi pride hloupy. Vem si ze nekteri maji mozna hodne penez ale nekteri ne. To by pak ty co jich maji hodne meli zazracne vysoke lvly.. Jen at to zustane jak to je. Bylo by to nefer vuci tem co nehrajou porad protoze tim padem maji mene penez.
Souhlas, je to jen nahravani creeperum.….
Jestli nekdo neví co z prachama at investuje. Najme si ochranku ...Najme si nosiče … at penize využije například tim najimanim ostatnich pro svuj prospěch.
A ne že se z třeba čarodeje kterej sedi ve meste nebo u ohničku stane ešte večí čarodej, páč se vyzná v drahejch kamenech.

Napsal: 12. 6. 2006 8.56
od kolja
hipsy píše:Bylo by to nefer vuci tem co nehrajou porad protoze tim padem maji mene penez.
Eh? A nemá ti to teda nabíhat i když nehraješ nebo co? Je asi logický, že ten kdo nehraje nic nemá...
Ale expy za prachy fakt ne... Myslim, že se ti tady inflace pomalu začíná vymykat z rukou Labire... Kdysis sme se bavili o hodnotě milionu na Alh a taky o tom, ež mi tam hráči dali jasně najevo, že když si chci od nich něco koupit, tak za peníze nee, protože ztratily hodnotu. Myslim, že tady to bude za chvíli taky. Chvíli hraju a ihned sem se posunul o řád v tom co je hodně. Ty co hrajou víc budou eště o další řád nebo o dva vejš. A včera sem se přesvědčil o tom, co řikal Psanec, že rejžování neni nejvýdělenčnější (po úpravách, věřim tomu, že bylo...).
Napsal: 12. 6. 2006 10.23
od labir
Inflace není tak strašná navíc je to jen dočasný stav. Za chvíli budou nájmy bytů, pokojů a domů což odčerpá peníze, craft, který zejména v době výuky bude odčerpávat peníze za exotické suroviny. V craftu půjde utopit nekonečně peněz s vidinou vytvoření mocného artefaktu. Dál bude herna, atd...
Jakékoliv vylepšování statistik postavy za peníze nebude. Byl by to jen signál "abys měl lepší postavu musíš lootovat poklady/zdroje". A to ne. Ono vždy ať se udělá cokoliv budou postavy které budou mít hromady zlata a postavy co to mít nebudou. To nelze ovlivnit, záleží na hráči zda chce jen hromadit zlato pro zlato samo, nebo za nějakým účelem nebo zda si ho pak chce třeba užít. Viděl jsem postavu co na 3 levelu měla maximální vybavení co lze koupit protože ten hráč dokázal i 8 hod real time jen rýžovat, rýžovat a rýžovat... A to kolem něj chodily a dívaly se na něj jiné postavy pomalu jak na exotickou raritu. I na tyhle harwestery se něco chystá.
Pokud se postava chce zbavit peněz tak má hodně možností, od luxusních potravin až po to najímání ostatních na nejrůznější práce. Systém mzdy není dělán pro nějaký markantní příliv peněz. Slouží jako zdroj obživy pro postavy co se jinak prostě neživí (nerýžují, nelootují atd...). Vzhledem k tomu že je pod 100% kontrolou DM inflaci nezvýší.
Navíc mzda nabíhá jen když dotyčná postava hraje a podle nastavení jejího pracovního poměru může nabíhat jen když je v místě výkonu služby (např. stráž). Ale může nabíhat i mimo něj v plné nebo snížené výši (např. špión).
Napsal: 12. 6. 2006 13.17
od kolja
Proti systému mzdy nic nemam, je to zajimavy. O inflaci pokecame v patek, je to moc dlouhy

Bohuzel ti ale asi nesdelim moc konstruktivnich napadu... Nechtel bych vyvazovat svet, je to tezky no

Napsal: 12. 6. 2006 13.35
od Alcatraz
Labir píše:Viděl jsem postavu co na 3 levelu měla maximální vybavení co lze koupit protože ten hráč dokázal i 8 hod real time jen rýžovat, rýžovat a rýžovat...
kdyby jenom ryzovat, to by nebylo tak strasny, ale jeste k tomu … no to je jedno :)
Ale neutlacujme drobne podnikatele :) Ja vim ze zavist hracu je priserna, protoze to na sobe taky obcas pozoruju, ale na druhou stranu proc by si nemohl ryzovat celej den? (jedinej problem na EQ je ze dojdou zdroje ostatnim, ale to je taky EQ-only). Osobne se mi hnusi giganticke vybijeni zvere a to ze nekdo neustale a porad dokola vybira 3x denne ty same poklady, krypty, brlohy, apod.
Ale praci proc by nemohl ziskat vic penez tim, ze nedela nic jinyho? Postave by urcite nemelo vadit, ze si nekdo postavi hrad na louce a bude v nem zavrenej nebo nebude videt a s nikym se bavit. Ziska si svou povest ale v cem je doopravdy ten problem? Ja ho vidim opravdu jen v zavisti hracu, ze on bude mit neco jinyho nez mam ja a to podle me by nemel byt argument.
A nakonec citat s Ministra:
"- nakonec, nebudeme prece potlacovat drobne zivnosti
- banka neni drobna zivnost
- byla by, kdybych ji potlacoval"
Napsal: 12. 6. 2006 14.12
od labir
Jistě závist tu asi trochu hraje roli, pak asi taky trochu lítost, ale hlavní problém není v tom že někdo rýžuje víc nebo míň. Problém je v tom, že to je z hlediska RP hry dost dobře nemožné - 8 real hod jsou 2 herní dny! A další real den znovu a znovu... Myslíte že by nějaký člověk tohle vydržel ve skutečnosti? A to ještě třeba v plné plátové. Bez přestání 48 hod rýžovat a rýžovat, jen občas padnout a rychle se vyspat, pít u toho limču a jíst jen medovou kaši (velmi dobrý poměr cena/výkon +malá velikost, takže taková postava jich má v batohu i 200). To je ten problém, v takovém případě se to nijak neliší od kolečkování na zvěři - snaha vyrvat ze světa rychle maximum bez ohledu na nějakou RP hru, tj. harwestování.
Tím rozhodně netvrdím, že je špatné si jako postava(y) zajít na lov nebo třeba den rýžovat. Ale udělat si z toho jediný smysl existence a nedělat nic jiného? To na Equilibrii nepatří a proto budou přijata proti takovýmto postavám systémová opatření, která by se neměla vůbec dotknout těch co kromě rýžování/lovu/jánevímčehoještě dělají i jiné činnosti.
Jinak vyčerpatelné zdroje - třeba zmíněné drahokamy se sice vyčerpávají, ale zároveň i doplňují, od verze 0.87.117. Takže v současné době se obnovují restartem jen zdroje s velmi dlouhou dobou obnovy jako stromy, nebo rudné žíly.
Napsal: 12. 6. 2006 17.43
od Jezura

Hurá, konečně to bude!
Imho tohle silně podpoří postavy, co nemají IC důvod provozovat nějakou z činností, kterou se teď dá vydělávat. Stráže budou mít opravdu důvod hlídat město, studenti magické univerzity pro stipendium opravdu studovat na univerzitě...
Jinak Babin vlastně jel pouze na tomhle systému - dostával pravidelně mzdu od sekerníků skrze DM, což bylo samozřejmě zbytečně otravné.
Napsal: 12. 6. 2006 17.51
od kashe
no ja ji dostaval přez hrače ...a jestli ji teda nedostaval od DM tak RESPEKT :)
( samo respekt i kdyby ne

)
Napsal: 12. 6. 2006 19.20
od Arto
Co takhle vypsat kompletní seznam zaměstnání které můžou hráčské postavy přijmout?
(jen návrh)
Napsal: 12. 6. 2006 19.27
od labir
Arto píše:Co takhle vypsat kompletní seznam zaměstnání které můžou hráčské postavy přijmout?
(jen návrh)
Je jich nekonečně mnoho. Pokud se při dlouhodobější IC snaze o nějaké místo trefíte tam kde není systém nastaven, tak není problém ho nastavit dodatečně. Např. pokud by nějaká postava chtěla být učedníkem deuteroskopa v Tirianu, tak tam systém nastavený není, ale není problém ho nastavit když bude jasné že o to stojí jak dotyčná postava tak i její hráč a vydrží mu to nějakou dobu.
Přesný seznam by byl v tomhle svazující - spousty hráčů by jen "jelo v mantinelech seznamu" a ani by je nenapadlo že to není omezení, jen omezené technické řešení.