


Práci naleznete zde: http://brnoblaster.blogspot.com/2009/05 … ibrie.html
Pokud to někdo z vás přečte, můžete se vyjádřit... zároven prosím příjměte mou gratulaci


Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Tak dálePokyny pro analýzu hry
Toto není osnova, ale spíš seznam věcí, které byste neměli opomenout – pořadí je na vás. Analýza je rekurzivní proces, ve kterém se budete pracovat na různých rovinách obecnosti. Především je důležité, aby vaše analýza byla koherentní a byla smysluplně vystavěná. Můžete se specificky zaměřit na některé z témat anebo poskytnout obecnější přehled.
1. Hrajte hru
Hru byste měli dohrát nebo dohrát alespoň její podstatnou část. Nespoléhejte se na to, že jste ji „kdysi“ hráli. Je třeba, abyste se na ni podívali znovu a poučeně. Nepoužívejte cheaty a návody (alespoň ne pořád), abyste si uvědomili překážky a náročnost jejich řešení. Během hraní si čiňte zápisky. Pokud odkazujete na nějakou událost ve hře, nestačí napsat „ve hře zabijete draka“, ale musíte nás seznámit s tím, kdy se to stane, jak se drak jmenuje, kdo a jak ho zabije a co to má za následky.
2. Kontext
Celou analýzu uveďte ludografickým údajem ve tvaru: Výrobce, rok, celý název, platforma. Zjistěte si o hře co nejvíc informací.
Kde a kdy byla vyrobena?
Je to část nějaké série nebo součást nějaké transmediální frančízy (Pán prstenů, Warhammer, Star Wars)?
Kdo ji vytvořil a je to relevantní?
Na jaké vyšla platformy a jak se jednotlivé verze lišily?
Jaký je technologický kontext a obchodní model – je to arkáda, hra prodávaná v krabici, indie hra, volně šiřitelná, je-li online, platí se za připojení k serveru?
Pro jaké publikum je hra určená?
Jak kontext hru ovlivňuje?
3. Žánr a konvence
K jakému žánru se hra hlásí, na které hry navazuje, odkud přebírá herní mechaniky?
V čem je inovativní a v čem je konzervativní?
Je nějak ovlivněna konvencemi dané kultury?
4. Základní popis
Pro kolik je hra hráčů?
Z jakých segmentů se skládá a jak se liší?
Co je cílem hry?
Co se ve hře „dělá“? Jak probíhá interakce, jak se hra ovládá?
Jaký je celkový dojem ze hry (estetika hry)?
Jaké je téma a jak vypadá herní svět?
Jaký je vizuální styl hry? Pokouší se o realismus?
5. Formální analýza
Jaké hra obsahuje mechaniky?
Jak spolu souvisejí a jak dohromady fungují v akci (dynamika)?
Jak mechanika zapadá do fikce herního světa, jaká je míra abstrakce?
Je fikce konzistentní s pravidly hry?
Jak hra pracuje s prostorem?
Jaká je míra mediace? Jak hráč ovládá avatar, jak vypadá interface?
Jakou má hráč míru svobody? Jaké jsou její limity?
Jak hra hráči předkládá překážky a problémy? Jak hra „plyne“ (flow)?
6. Interpretace a kritika
Co chtěli tvůrci hrou „říci“, chtěli-li?
Co nám hra říká o aktivitách, které v ní provádíme?
Jak hra reprezentuje svůj obsah? Používá stereotypní zobrazení genderů, povolání, národů apod.?
Jak grafika a zvuk přispívají k hernímu zážitku?
Co na hře nefunguje nebo to je inkozistentní – a jak to zlepšit?
7. Závěr
Jaká je pozice hry v kontextu média a v celkovém kulturním kontextu?
Co nám říká o médiu jako takovém? Ukazuje nám jeho omezení, posunuje je?
Jaké otázky hra vyvolává pro disciplínu herních studií?
8. Styl
Používejte terminologii herních studií. Buďte přesní – odlišujte hratelné a nehratelné postavy, interface od vlastního herního světa. Vyvarujte se žurnalistického pohledu: nepíšete průvodce pro spotřebitele, ale fundovanou analýzu. Nestačí napsat, že hra se hezky hraje a má hezkou grafiku, ale je třeba zjistit, proč se hraje, tak jak se hraje a z čeho (ne)příjemný zážitek plyne, co pro hráče „znamená“. Neberte nic jako garantovanou, samozřejmou pravdu.
Pracovat na sve BP je jiste zasluzna cinnost, ale vyjimku z pravidel ti to neposkytuje. Snaz se svoji analyzu delat tak, abys pravidla neporusoval a narusoval hru ostatnich co nejmene. Dikymagnumik píše:tak a je to tu zase :) ale tentokrát bych jen rád oznámil, že pokud moje postavy (asi spíš Melisimu) uvidíte v následujících dnech (možná i dnes) online, tak se neděste, svět se nezbláznil :D jen píšu analýzu v rámci své bakalářské práce s tématem "Konstrukce prostoru v počítačových hrách prostřednictvím zvuku"...a nejspíš budu analyzovat zvuky na EQ... mohl bych analyzovat i singleplayer, ale přece jen sem s EQ víc zžitý a nejsem si jistý jaký jsou tam rozdíly ve zvukové stránce... každopádně, pokud mě někdo potkáte a nebudu reagovat, nebojte není to makro styl :) prostě si asi zrovna zapisuju nějaký poznámky :)