NWN patch 1.68
Před pár minutami Bioware uvolnilo dosti znenadání verzi NWN 1.68. Zatím si ji neaplikujte, jakmile bude otestována, dám sem hnedle vědět.
NWN patch 1.68
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
NWN patch 1.68
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Info z prvních testů:
Patch (critical rebuild) 1.68. přináší následující:
* Viditelné pláště (info viz níže)
* Opraven jeden feat mnicha
* Opraveny nějaké chyby
* Přidána nová funkce skriptovací
* Verze 1.68 není zpětně kompatibilní s verzí 1.67, tj. s klientskou verzí 1.68 si nezahrajete na serveru 1.67 a naopak. Stejně jako tomu bylo v případě přechodu z 1.66 na 1.67. Existuje však i zpětný de-patch.

Viditelné pláště:
Otestoval jsem to a v praxi to znamená, že u prvních 14 plášťů (tj. standardní pláště NWN) jsou dodělány i modely na postavu. Postava si oblékne plášť a ten se objeví na ni. Poměrně dost pěkných modelů, ovšem s neměnnými barvami, takže trochu těžkopádné.
Pokud má na sobě plášť model šatů, tak je po navlečení pláště zobrazen plášť 2x - jeden ze šatů a jeden z pláště.
Pláště v hacích, tj. u Equilibrie s číslem 51 a výš nejsou úpravou dotčeny a fungují jako doposud. Tj. po nasazení se s postavou neděje žádná viditelná změna.
Viditelné pláště i když ne zcela vhodně zpracované (hledám způsob jestli jde nějak měnit barvu) jsou vítaným zpestřením a bylo by hodně velkou škodou jich nevyužít. Ovšem vzhledem k malé variabilitě jimi nelze nahradit pláště na šatech - například chybí oblíbená lehká vlečka. Na druhou stranu se objevuje řada středně těžkých a těžkých plášťů vhodných ke zbrojím.
Pravděpodobně sáhnu po následujícím řešení: Budou zachovány šaty s plášti, ale jejich jméno bude doplněno o "s pláštěm". Přibudou i jejich o něco málo levnější varianty bez pláště. V prodeji se objeví nová sada plášťů s bonusy i bez nich jenž bude mít nějaké označení typ "viditelný". Stejně tak budou k dispozici pláště s bonusy bez viditelných modelů. Toto řešení není ideání, ale zatím se mi jeví vzhledem k podmínkám jako jedno z akceptovatelných.
Patch (critical rebuild) 1.68. přináší následující:
* Viditelné pláště (info viz níže)
* Opraven jeden feat mnicha
* Opraveny nějaké chyby
* Přidána nová funkce skriptovací
* Verze 1.68 není zpětně kompatibilní s verzí 1.67, tj. s klientskou verzí 1.68 si nezahrajete na serveru 1.67 a naopak. Stejně jako tomu bylo v případě přechodu z 1.66 na 1.67. Existuje však i zpětný de-patch.

Viditelné pláště:
Otestoval jsem to a v praxi to znamená, že u prvních 14 plášťů (tj. standardní pláště NWN) jsou dodělány i modely na postavu. Postava si oblékne plášť a ten se objeví na ni. Poměrně dost pěkných modelů, ovšem s neměnnými barvami, takže trochu těžkopádné.
Pokud má na sobě plášť model šatů, tak je po navlečení pláště zobrazen plášť 2x - jeden ze šatů a jeden z pláště.
Pláště v hacích, tj. u Equilibrie s číslem 51 a výš nejsou úpravou dotčeny a fungují jako doposud. Tj. po nasazení se s postavou neděje žádná viditelná změna.
Viditelné pláště i když ne zcela vhodně zpracované (hledám způsob jestli jde nějak měnit barvu) jsou vítaným zpestřením a bylo by hodně velkou škodou jich nevyužít. Ovšem vzhledem k malé variabilitě jimi nelze nahradit pláště na šatech - například chybí oblíbená lehká vlečka. Na druhou stranu se objevuje řada středně těžkých a těžkých plášťů vhodných ke zbrojím.
Pravděpodobně sáhnu po následujícím řešení: Budou zachovány šaty s plášti, ale jejich jméno bude doplněno o "s pláštěm". Přibudou i jejich o něco málo levnější varianty bez pláště. V prodeji se objeví nová sada plášťů s bonusy i bez nich jenž bude mít nějaké označení typ "viditelný". Stejně tak budou k dispozici pláště s bonusy bez viditelných modelů. Toto řešení není ideání, ale zatím se mi jeví vzhledem k podmínkám jako jedno z akceptovatelných.
Naposledy upravil(a) labir dne 30. 8. 2006 13.04, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Kdy asi bude update na 1.68
Pokud vše půjde jak má, tak Equilibrie přejde na verzi 1.68 do sobotního večera (2.9.2006). Pravděpodobně v pátek dopoledne nebo v sobotu odpoledne.

Jak budou fungovat pláště
Pokud se nedostaví nějaké technické problémy, tak by měly viditelné i neviditelné pláště fungovat tímto způsobem:
* Veškeré dostupné šaty a zbroje s plášti budou přejmenovány s dodatkem "s pláštěm" nebo "s vlečkou" či podobně.
* K veškerým dostupným šatům a zbrojím s pláštěm přibudou jejich o trochu levnější verze bez plášťů.
* K dispozici budou pláště bez zobrazení na postavě, které budou mít vždy nějaký bonus (např. plášť krásy).
* K dispozici bude i sada plášťů se zobrazením na postavě a to s efekty i bez. Vše v ATS obchodech takže je půjde vyzkoušet před zakoupením.
* Plášť s viditelným modelem půjde nasadit pouze pokud postava na sobě nebude mít šaty s pláštěm.
* Plášť bez viditelného modelu půjde nasadit, jen pokud postava na sobě bude mít šaty s pláštěm.
Důsledky:
* Je možná libovolná variabilita plášťů a šatů s potlačením některý nelogických kombinací. Dále už nebude možné mít nahou postavu s oblečeným pláštěm jenž se nezobrazí a naopak nebude možné mít oblečeny dva pláště najednou.
Není to ideální, ale myslím že vzhledem k možnostem jedno z nejlepších možných řešení.
Dnes večer provedu nějaké testy na barvení viditelných plášťů. Tak držte palce aby barva modelu pláště měnit šla. Výsledky opět dám sem.
Pokud vše půjde jak má, tak Equilibrie přejde na verzi 1.68 do sobotního večera (2.9.2006). Pravděpodobně v pátek dopoledne nebo v sobotu odpoledne.

Jak budou fungovat pláště
Pokud se nedostaví nějaké technické problémy, tak by měly viditelné i neviditelné pláště fungovat tímto způsobem:
* Veškeré dostupné šaty a zbroje s plášti budou přejmenovány s dodatkem "s pláštěm" nebo "s vlečkou" či podobně.
* K veškerým dostupným šatům a zbrojím s pláštěm přibudou jejich o trochu levnější verze bez plášťů.
* K dispozici budou pláště bez zobrazení na postavě, které budou mít vždy nějaký bonus (např. plášť krásy).
* K dispozici bude i sada plášťů se zobrazením na postavě a to s efekty i bez. Vše v ATS obchodech takže je půjde vyzkoušet před zakoupením.
* Plášť s viditelným modelem půjde nasadit pouze pokud postava na sobě nebude mít šaty s pláštěm.
* Plášť bez viditelného modelu půjde nasadit, jen pokud postava na sobě bude mít šaty s pláštěm.
Důsledky:
* Je možná libovolná variabilita plášťů a šatů s potlačením některý nelogických kombinací. Dále už nebude možné mít nahou postavu s oblečeným pláštěm jenž se nezobrazí a naopak nebude možné mít oblečeny dva pláště najednou.
Není to ideální, ale myslím že vzhledem k možnostem jedno z nejlepších možných řešení.
Dnes večer provedu nějaké testy na barvení viditelných plášťů. Tak držte palce aby barva modelu pláště měnit šla. Výsledky opět dám sem.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Odkazy
Zatím si hru neupdatujte, nicméně zde jsou některé odkazy přímo ke zdroji na Bioware:
Popis změn patche 1.68
Manuální stažení patche 1.68 pro Windows (74 MB). Kdo může ať použije updator v NWN (16 MB).
Manuální stažení patche 1.68 pro Linux (120-133 MB). Kdo může ať použije updator v NWN (16 MB).
Reverzní patch z 1.68 na 1.67 (1.1 MB), členění podle jazykových verzí. Stačí stáhnout, přemístit ZIP do kořene hry a spustit Updator NWN.
Zatím si hru neupdatujte, nicméně zde jsou některé odkazy přímo ke zdroji na Bioware:
Popis změn patche 1.68
Manuální stažení patche 1.68 pro Windows (74 MB). Kdo může ať použije updator v NWN (16 MB).
Manuální stažení patche 1.68 pro Linux (120-133 MB). Kdo může ať použije updator v NWN (16 MB).
Reverzní patch z 1.68 na 1.67 (1.1 MB), členění podle jazykových verzí. Stačí stáhnout, přemístit ZIP do kořene hry a spustit Updator NWN.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Další info o viditelných pláštích
Po sérii dnešních testů s viditelnými plášti mohu prohlásit následující:
* Modely plášťů nelze nijak barvit.
* Mnoho plášťů je si navzájem velmi podobných.
* Pláště se nezobrazují v toolsetu při tvorbě postav.
* Systém plášťů navržený výše se podařilo implementovat.
* Existuje Bioware bug, kdy po sundání pláště (viditelného i bez modelu) přetažením do inventáře pak ikonka pláště zmizí. Stačí ovšem pouze přepnout záložku inventáře a je opět viditelná. Zkoumání tohoto bugu a hledání způsobu jak ho potlačit se budu věnovat průběžně.

Vzhledem k tomu, že se pláště nezobrazují ani v toolsetu jsem vytvořil pro ilustraci malou plášťovou galerii. Pláště jsou řazeny podle indexů od 001 až po 014.
001
002
003 
004
005
006 
007
008
009
010
011
012
013
014 
Po sérii dnešních testů s viditelnými plášti mohu prohlásit následující:
* Modely plášťů nelze nijak barvit.
* Mnoho plášťů je si navzájem velmi podobných.
* Pláště se nezobrazují v toolsetu při tvorbě postav.
* Systém plášťů navržený výše se podařilo implementovat.
* Existuje Bioware bug, kdy po sundání pláště (viditelného i bez modelu) přetažením do inventáře pak ikonka pláště zmizí. Stačí ovšem pouze přepnout záložku inventáře a je opět viditelná. Zkoumání tohoto bugu a hledání způsobu jak ho potlačit se budu věnovat průběžně.

Vzhledem k tomu, že se pláště nezobrazují ani v toolsetu jsem vytvořil pro ilustraci malou plášťovou galerii. Pláště jsou řazeny podle indexů od 001 až po 014.
001



004



007



010



013


Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.