Znovu pár věcí k DM týmu
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Rozhodně bych Nalkovi nevytýkal, že se jeho postava questu nevěnovala. Byl to právě Van, kdo posbíral všude po Desce stěžejní informace a sepsal je v IC knize Zlo v poušti (k nahlédnutí je například v trezoru mithallirské stráže), a kdo se o Červa a věci kolem viditelně nejvíc zasloužil (alespoň podle mého mínění.
Na druhou stranu beduíny při vyjednávání chápu. Ani Vanovy ani Dietrichovy zásluhy nebyly takových rozměrů, aby je "beduíni přijali mezi sebe" - ne. Oba byli prostě tolerováni a beduíni je sem tam v Oáze přivítali jako "za starých časů" ovocem a masem (což byl dříve standart pro jakékoli cizince v poušti, než si seveřané totálně zkazili reputaci). Van postrádal přesvědčování, naproti tomu Dietrich měl dvě stěžejní výhody: obrovské charisma (systémově, pro rýpaly) a solidní skill přesvědčování. Tady bych viděl celý problém. Problém "diplomatického" rázu prostě nevyřeší postava bez dispozic. I když to ode mě bude znít určitě jako přizdisráčství, a o to víc, že právě má postava zde uspěla, já zde z DM strany nevidím žádné pochybení.
EDIT: A že si z Dietricha beduíni taky zrovna nesedli na zadek? Tam je důkaz třeba ten stařešina, co nás "přivítal" při našem druhém nebo třetím pokusu o jednání...
Na druhou stranu beduíny při vyjednávání chápu. Ani Vanovy ani Dietrichovy zásluhy nebyly takových rozměrů, aby je "beduíni přijali mezi sebe" - ne. Oba byli prostě tolerováni a beduíni je sem tam v Oáze přivítali jako "za starých časů" ovocem a masem (což byl dříve standart pro jakékoli cizince v poušti, než si seveřané totálně zkazili reputaci). Van postrádal přesvědčování, naproti tomu Dietrich měl dvě stěžejní výhody: obrovské charisma (systémově, pro rýpaly) a solidní skill přesvědčování. Tady bych viděl celý problém. Problém "diplomatického" rázu prostě nevyřeší postava bez dispozic. I když to ode mě bude znít určitě jako přizdisráčství, a o to víc, že právě má postava zde uspěla, já zde z DM strany nevidím žádné pochybení.
EDIT: A že si z Dietricha beduíni taky zrovna nesedli na zadek? Tam je důkaz třeba ten stařešina, co nás "přivítal" při našem druhém nebo třetím pokusu o jednání...
Kraki Skengdrang
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Pro beduíny byla důležitá hodnota té osoby, které by svěřili své tajemství. Pokud postava tu hodnotu nemá, může nakrásně slibovat a přísahat a dělat rituály, ale to tajemství se od nich nedoví. Jinými slovy, pokud přijde někdo nedůvěryhodný, může přísahat na život svých dětí, ale beduíni mu nic nepoví.Nalk píše:1) Beduínské tradice nenalezl, ale nabídl jim nejvyšší slib, jaký může dát. Že tobě to bylo málo a dal jsi další hod na přesvědčování na něco naprosto absolutního. Nic vyššího Van už nemá a podobný slib složil jen jedné jediné PC postavě, ačkoliv tam to nesložil tak obřadně. Jako singlový quest jsem to nebral, zjistili jsme něco o existenci červa více, dal jsem dohromady infa od ostatních atd. Prostě z mé strany jsem toho udělal dost, jen to klíčové bylo velmi těžko proveditelné.
Uvědom si situaci. Hned vedle tohoto leží problém s Altairem, který svěřil tajemství seveřanovi a se zlou se potázal... a ten je za to nyní proklínaný (včetně celé jeho rodiny). Nemůžeš očekávat, že se na to jen tak zapomene. K Vanově přísaze jsem přihlížel, když jsem mu dával onen druhý ("záchranný") úkol, stejně tak jako k jeho zápisu u beduínů za chycení vraha.
A proveditelné to zase tak špatně nebylo, když jiní, a to několik, v té věci uspěli (např. beduínské zvyky). A to i takoví, kteří s beduíny neměli nic společného, na rozdíl od Vana.
Zpočátku šlo o nepohostinnost a nevřelost. Díky Gorově první výpravě a dalším věcem se teprve potom vztah k seveřanům ještě posunul. Svět není černobílý a nedělí se na "přítel" a nebo "nepřítel." Po druhé jeho výpravě se postoj beduínů ještě zhoršil, vzhledem k tomu, k čemu to vedlo. A ynní jsou beduínin spíš nepřátelští. To ale neznamená, že jsou takoví všichni (a opravdu dost záleží na tom, koho v oáze potkáš - viz třeba stařešina Ismaíl nedávno) a že by se hned chápali zbraní, jak uvidí seveřana.Nalk píše:2) Reakce beduínů u Gora byla zpočátku jak od normoš lidí a né od nasraných beduínů.
Super silné hlídky je přehánění, nicméně ano, z počátku byly silnější a později už tolik ne (a je rozdíl mezi tím narazit na hlídku a na čelo armády). A mělo to své důvody, které nebyly veřejně vyhlašované (ale které se některé postavy i tak dověděly).Nalk píše:1) Byly tam opravdu velmi zásadní rozdíly v síle, např. když po obsazení říše byly super silné hlídky, které pak najednou defakto zmizely a Mithská armáda jima prošla jak žhavý nůž máslem.
Nalk píše:2) Temnota byla přes celou lokaci... zábrany začínali na jednom místě a až k přechodu směrem k Mithu byla tma. Summonem byl meč, u kterého si u každé rány házíš na smrt, kdy dřív nebo později padne jednička. Jakýkoliv jiný summon by byl přežitelný (démony jsme dávali jestli sis všiml).
Tma byla efektem, který má omezenou velikost. Nejde o zatmění celé lokace. Je ale možné, že v nějakém případě útočící zlobři z druhé strany použili rovněž temnotu nebo, že šlo o občasný bug u temnoty, který se občas vyskytne a oslepuje postavu i mimo území tmy. Summoni byli převážně Mordenkainenův meč, případně svázání plání či středně vysoký monster summoning. Meč katastrof se objevil zřídka a to právě u určitého vysokolevelového šamana. V drtivé většině případů to ale byly Mordenkainenovy meče (poletující brnění).
Ne, nesekal jsem je jen já. Sekali je i ostatní a sekaly se vždy zcela oprávněně, viz co jsem psal výše, v předchozím příspěvku.Nalk píše:Hlavy jsi krom jedné situace sekal jenom ty pokud vím. Jediná vyjímka byl Catigernův slavný útok, kde pak CM tuším posekal zbytek hlav, třech nezachráněných. Co se XP týče, jak jsem psal výše. Nikdo se tam nejde přiživovat eXPově (aspoň teda já jsem to tak nikdy nebral, spíš jako zábavu nad rámec běžných možností EQ), ale zase když jde o opravdu tvrdý quest a není umožněno oživování nějak beze ztrát (vzpomínám na Psancův quest do hlubin Pavoučí propasti, kde vypnul ztráty XP za umírání nějak, protože většina výpravy umřela aspoň dvakrát, sám jsi tam byl Pavle), tak je hezké dostat úměrnější odměnu než 500 XP za "krásnou hru", když někdo ztratí 5K (stejný příklad jako výše). Navýšení odměn jsem nežádal, byl to kompromis, který jsem se dozvěděl od Nayluna a za války se projevil.
"Nikdo se nejde přiživovat eXPově" je odvážné a mylné tvrzení.
Navýšení odměn dělat nebudu, jen to podporuje honbu za DMQ. Odměny budu rozdávat takové, jaké se mi zdají adekvátní a u toho zůstanu. Nemám problém udělit odměnu v tisících, ba i v desítkách tisíc XP, ale postava si to musí zasloužit (což u takových sum není snadné, jak je jistě pochopitelné). Rozhodně ale nebudu udělovat XP jako nějaké náplasti nebo motivační příspěvky, aby se hráč zase přišel s postavou podívat na nějaký další Q.
Deváté kruhy byly převážně postavené na strategických místech. A ne, nemohli sesílat svá rituální kouzla.Nalk píše:4) Podle kvality hlídek po dobytí zlobři neutrpěli příliš velké ztráty... deváté kruhy běžně, bojovníci ti nejlepší atd. Z útoků museli mít dost obětí... a postupující armáda se dost zdržovala střelbou atd. S trochou snahy se mohli snadno krýt a sesílat.
Nevím přesně o čem mluvíš, ale je klidně možné, že když oživování "resuscitací" trvalo dlouho, začali zlobři opět dotírat. Nepřítel nebude vždy čekat až si povzkřišujete všechny své padlé. Pokud jste an žhavé půdě, doporučuji ošetřit co nejrychleji ranené, mervé vzkřísit nebo odnést někam, kde je možné je křísit v bezpečí.Nalk píše:5) Neoživování jsem tehdy řešil jen v jedné situaci a to při prvním útoku na pláně směrem k pevnosti. Tam se oživilo jen pár osob a zbytek jsme museli nechat být, protože se posílali nové a nové spawny.
Škoda. No, všem se válka líbit nemohla.Nalk píše:6) Něco na tom bylo fajn, neříkám že ne, ale vesměs to pak při pohledu na celkový průběh vypadá opravdu jako nesedící fraška.

Některým hráčům se líbila, jiným ne. Holt nikdy se nedají uspokojit všichni.
Jde o ty, které tu padly nebo ne ? Pokud ještě nějaké, klidně je přidej.Nalk píše:Ano straním se. Z mé strany jde o celkem jasné očividné důvody, které jsem probíral s tebou v ten moment, kdy jsem quest vzdal.
Za co přesně myslíš, že bys/byste měli dostat z té situace XP ?Nalk píše:A už jen k dávání XP od tebe (jak jsi psal Braenn):
třeba včera (předevčírem teď už) ta výprava byla podle mě celkem dobrá na to, kde jsme se nacházeli a jaké tam bylo vypjetí, tak jsi nedal nic. A sám víš, čemu jsme čelili (dle lvlů ve výpisu měl navíc kouzla, která mít nemá bigwink ). Takže tak.
Nevím co myslíš těmi kouzly, která mít neměl. Můžeš to rozvést ?
Ještě se vrátím k tomuto, na což jsem před tím zapomněl.Nalk píše:Dále pak Din je v Oáze defakto nenáviděný, nevítaný a tak dále.
Din není v oáze nenáviděný (řečeno jako obecná pravda). O situaci s Dinem ví jen málokdo (je to otázka řešení spíš vyšších kruhů). Din dost v minulosti oáze pomáhal, na druhou stranu se přátelil s Altairem, a samozřejmě je tu pak ta otázka hole. Někteří beduíni ho nebudou mít v oblibě, někteří by ho nejspíš rádi zaškrtili, jiní budou respektovat jeho rozhodnutí (i když s ním nesouhlasí), jiní jeho rozhodnutí budou schvalovat, jiní ho budou mít za přítele a další s ním budou prostě jen vycházet (jako s jinými seveřany). Svět není černobílý, jak jsem psal výše u Gora.
Din jim nic neprovedl, to Van selhal v obdržení té hole.
Ano, rozhodně je na místě.Braenn píše:Možná, ale nevím, jestli je na místě ten smajlík.
Vážně mne baví ta utkvělá představa, že tebe a tvé spoluhráče pronásleduji, jen co se naloguji do hry. Rád bych tě toho stihomamu zbavil, ale nevím jak.
Byl vytvořený scénář vývoje, který diktoval jak se bude situace vyvíjet, pokud nikdo z PC nezasáhne. Na základě různých zásahů se pak scénář měnil. Ke smůle zlobrů se nikdo nepokoušel nějak příliš pomáhat jim a všichni stáli na straně Říše.Nalk píše:Jestli se nepletu, tak jsem taky děkoval za ty akce, protože si cením této aktivity. Ale tak jako tak to celkově nevypadalo až tak reálně, jak bylo asi zamýšleno. Defakto to bylo to klasické "sice prohráváme, ale scénář říká, že nakonec vyhrajem". To máš to samé, jak když kdosi podotknul, že kdyby na Tvrz tenkrát šli dvě vlny po sobě hned rychle, tak všichni umřou a bitva je prohraná.
Někteří hráči nejsou spokojení s tím, že se neobjeví další vlna, která by dorazila přeživší zbytek, někteří hráči nejsou spokojení, když se ta vlna objeví a není čas oživovat padlé spojence. A někteří hráči nesjou spokojení ani v jednom případě.
Rozdíl mezi těmi dvěma případy je velký. Nějací obyčejní hrdlořezové s krvelačnými plány se nemohou rovnat váze, kterou má Hargudův splozenec kalibru Černého rytíře.Nalk píše:My jsme chytili dva vrahy, kteří ctili v ten moment Harguda, a chtěli podpálit beduínské stany a pobít je všechny. My jsme je skutečně chytili! Beduínům pak utekli a jednoho jsme pak dodali opět spravedlnosti, byl popraven. Problém jsme skutečně vyřešili.
(a teď sorry Jone) Dietrich se postavil s několika dalšími Černému jezdci, kteří chtěl vyvraždit Oázu ve jménu Harguda jehož byl "tvorem" (zde má silnější pozici díky přímému spojení s Hargudem). Dietrich ho však neporazil, jen se pobili, umřeli oboum koně a Černý "jezdec" nebyl poražen a mohl zaútočit hned další noc klidně (případně kteroukoliv následující, dokud nebyl zničen), protože Dietrich už nebyl ve stavu, aby Oázu napadl. Takže Dietrich je zachránil pro jeden jediný moment, ale upír mohl přijít znovu a Oázu dost možná vyhladit. Naštěstí krátce na to byl zastaven jinou skupinou (kde se to celkem ututlalo, kdo tam byl, ale kdyby náhodou, tak tam byl opět Galli, který ale neměl podíl na stvoření Černého jezdce jako většina té skupiny).
Jaký je rozdíl mezi cílem pobít beduíny a zničit jim "osadu"… a pobít beduíny a zničit "osadu"?
Kdyby za hlavním beduínem přišel namísto Vana Gallinacio, který přispěl k zahubení Černého rytíře, a byl by to on, kdo by zkoušel vyjednávat, měl by jiné přijetí než ostatní seveřané a jiné než Van. Přátelství se někým nebo účast ve stejné skupině s někým, kdo má důvěru, automaticky nedává důvěru všem přátelům či členům té skupiny. Reputace, kterou si vybudoval Gallinacio, se nevztahuje na Vana ani na jiné Hrebogovce.
Už si to příliš nepamatuji, ale ke svému jednání měl pochopitelně důvod. K fireballování opodál stojících osob to, že to mohou být čarodějové nebo střelci, kteří by boj dost znesnadnili. K pobíhání to, že pak byla vysátá magie a on se snažil utéct tomu běsovi s tasenou zbraní za sebou a přitom zkoušel stále sesílat kouzla, což se mu nedařilo a on nechápal proč. Jeden výbuch masa místo výbuchu kamene byl úklik (stane se) a jeskyni jsem nebortil, jen jsem opadal trochu prachu a kamení ze stropu - žádný zával s nekonal. Ano, výbušné efekty v jeskyních jsou špatný nápad, ale pokud to není na vyloženě špatném místě nebo se nebezpečí závalu neignoruje (tj. například nedochází opakovaným výbuchům na jednom místě), není zával na místě. Za své DMkování jsem udělal tuším asi jen dva závaly.Nalk píše:Jedno z prvních setkání s tebou jako DM a mnou, bylo taktéž u skřetů. Nejdřív jsi zfireballoval dva nejslabší členy družiny, kdy jeden umřel. Poté jsi tam běhal zmateně s velemágem, abych asi kvůli nedokonalosti systému (dáte útok, doběhnete k potvoře, zastavíte se a v tu chvíli vám uteče) nemohl velemága sejmout, dal tam za něj pasti navíc atd. Nakonec stejně velemág padl, padlý člen byl oživen a následně jsi kvůli čtyřem fireballům začal bortit jeskyni (a omylem tam házet takové ty rozprsky shnilého masa). biggrin
Opravdu to nebylo jen vyhánění z dungu a snaha o co nejvíc pobitých členů družiny (cílení na nejslabší články, které i zevnějšekem nevypadají příliš nebezpečně)?
"Vyhánění z dungu" jak se tu poslední dobou objevuje neni nic jiného než to, že NPC začnou jednat trochu rozumněji než zvládá AI (viz třeba to nečekání skupiny v místnosti, když se jednotlivci vylákávají ven k zabití, které jsem zmiňoval výše). To, že hráči s postavami vlezou do doupěte skřetů, hrobky nemrtvých, do tábora banditů apod. a diví se, že se je ta NPC snaží zabít (inteligentněji než prostou AI) nebo aspoň vyštvat mi přijde zvláštní. Zvláštnější mi ale přijde to, že to vidí jako "DM se nás snaží vyhnat z dungu" namísto "ty potvory nejsou rády, že nás tam vidí." Nezřídka je to doprovázené nerozumnou hrou oněch hráčů, kteří místo toho, aby přemýšleli nad tím co se děje a jak se to děje, raději odsoudí DM a nepřizpůsobí jednání svých postav situaci. Někdy jsou dokonce tak neústupní a tvrdošíjní (a nepřizpůsobiví), že i když to jejich zavedeným způsobem nejde dál, stále tlačí a jejich postavy pak často i zemřou.
Nemám radost z toho, že někde nějaká postava zemře, ale nevadí mi to. Pokud si postava nebo postavy říkají o smrt, nemám problém je NPC zabít. Připomínám (pro jistotu), že neboostuji NPC ad absurdum a nepřidávám jejich počty proto, abych zadupal nějaká PC do země - z pravidla zacházím s tím co je v lokaci za NPC. Výjimkou jsou Q, kde se vyskytují unikátní NPC, ale ani ta nejsou příliš odlišná od standardů světa.
K seznamu těch vyjmenovaných bych přidal ještě Azraela a Aishu (nikoliv dceru Altaira), případně Thanu (střelba na vzdálený terč, ale přece), kteří jistě něco málo o beduínských zvycích mohli povědět. Ze jmenovaných postav se vyskytují některé občasně, jiné ne, ale jejich hráči hrají a jistě by bylo možné se na něčem domluvit (btw. minimálně s Dinem se Van přece setkal). Vanovi byl z tohoto seznamu zmíněn Abdul, kterého mohl jistě najít. Kromě toho, to byl jen jeden z přístupů k tomu řešení zadaného úkolu.Braenn píše:No, pro upřesnění tedy k tomu pouštnímu qestu:
Beduínská PC vyskytující se ve hře - jak často? Kdy? Kdo? Před tvým questem ty PC nehrály ani jedinou hodinu, během něho jsem je ve hře viděla tak pětkrát. Těžko můžeš čekat, že nějaké PC bude shánět a hlavně že sežene neaktivní a nehrající hráče. To je jako udělat quest, jehož hlavní informace ti poskytne lektor Adalbert a Jacho.
PC které znají Altaira - tedy, z těch co stále hrají, kdo to je, kdo s ním měl nějaké bližší styky a hraje? Din? Ani ten prakticky nehraje, takže.. kdo? Kdo z hrajících postav, PC, znal Altaíra? Skrývající se Catigern? Nepodařilo se sehnat nikoho, nikdo se neozval a ani se nedivím.
(Edit: schválně jsem se ptala Jona a do seznamu postav co ví něco o Altaírovi přibyla Albra, Nyaro, Kayn, Bornin, Kat, Akira, Abdul, Teng, v té době nehrající Ez.. stačí si vybrat :D)
S Aishou je to samé.
Odpusť mi jestli se pletu, ale tak nějak mám pocit, že jsi postavil své informace na nehrajících, mrtvých nebo neaktivních PC a těžko Vanovi vyčítat, se že jich nedohledal, ať udělal během vyjednávání jakékoli chyby.
To jen tak na okraj a trochu mimo téma.
Van měl mnoho možností, jak si věci zjistit, jak zajistit úspěch ve svém úkolu (ve svých úkolech). A on neuspěl zatímco jiní, kteří měli podobnou i možná horší pozici než on, ano... a bez mého zásahu. Nalkovi/Vanovi nic nevyčítám, jen říkám jak na mne jeho snažení působí. A vymlouvat se na to, že něco nejde je hluché, když vedle stojí někdo, kdo to zvládl. Jak jsem již psal výše, věci nejsou jasně nalinkované a označené, a hráči a jejich postavy se musejí snažit. A pak to jde.
O tom vím a knihu jsem četl. Rozhodně nezpochybňuji Vanovo snažení v tomto směru. Naopak, zjistitil toho docela dost. Ovšem bylo to jeho jednání s beduíny, kde zkrachoval. Shánění informací od lidí, kteří s červem přišli nějak do styku apod. vs. vymyšlení jakým způsobem se u beduínů prokázat (vcelku jasně vytyčené vs. neoznačené).Jon píše:Rozhodně bych Nalkovi nevytýkal, že se jeho postava questu nevěnovala. Byl to právě Van, kdo posbíral všude po Desce stěžejní informace a sepsal je v IC knize Zlo v poušti (k nahlédnutí je například v trezoru mithallirské stráže), a kdo se o Červa a věci kolem viditelně nejvíc zasloužil (alespoň podle mého mínění.
Nejen to. Dietrich i velice rozumně argumentoval, což mu vyneslo bonusy při jeho hodech (které tedy příliš nepotřeboval). Jinak podle mých informací byly "na cestě" i jiní, kteří měli velmi dobrý přístup k jednání s beduíny a v podstatě by splnili Vanův první úkol aniž by jim vůbec byl zadán.Jon píše:Na druhou stranu beduíny při vyjednávání chápu. Ani Vanovy ani Dietrichovy zásluhy nebyly takových rozměrů, aby je "beduíni přijali mezi sebe" - ne. Oba byli prostě tolerováni a beduíni je sem tam v Oáze přivítali jako "za starých časů" ovocem a masem (což byl dříve standart pro jakékoli cizince v poušti, než si seveřané totálně zkazili reputaci). Van postrádal přesvědčování, naproti tomu Dietrich měl dvě stěžejní výhody: obrovské charisma (systémově, pro rýpaly) a solidní skill přesvědčování. Tady bych viděl celý problém. Problém "diplomatického" rázu prostě nevyřeší postava bez dispozic. I když to ode mě bude znít určitě jako přizdisráčství, a o to víc, že právě má postava zde uspěla, já zde z DM strany nevidím žádné pochybení.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Doporučuji začít tím, že nebudeš vynucovat Respawn a podobné dva indiánské jazyky mayské jazykové skupiny, oživovat nám naše výpravy do Dungů stylem, po kterém vždy minimálně polovina družiny lehnePavel Urban píše:Ano, rozhodně je na místě.Braenn píše:Možná, ale nevím, jestli je na místě ten smajlík.
Vážně mne baví ta utkvělá představa, že tebe a tvé spoluhráče pronásleduji, jen co se naloguji do hry. Rád bych tě toho stihomamu zbavil, ale nevím jak.

Už ti to bylo řečeno tolikrát a sám jsi tvrdil, že se nám kromě nutných reakcí světa vyhýbáš. Jenže takhle se zdá, že nutná reakce světa zahrnuje prakticky cokoli, od ležení na cestě po výpravu družiny.
Podařilo se ti vyhnat ten poslední zbytek Nyrtisáků, mrzelo by mě, kdyby to teď potkalo i Hrebogovce. A pokud za to může jen naše neschopnost uhrát důsledky vlastních postav, tak je na čase se zamyslet nad klasickou poučkou, které říká, že když 15 lidí okolo tebe tvrdí, že je něco špatně, je dobré uvažovat nad tím, jestli nebude chyba i v něčem jiném, než v jejich neschopnosti. A když jsou všichni okolo neschopní, pak možná sniž své nároky, hm? Možná jsi prostě jen ty moc dobrý a chytrý na nás prosté a obyčejné hráče.
Co se týče Aishy, Abdula (to je přece Altaírův přítelíček!), Azraela a Thany, je to to samé. Nemůžeš přeci postavit nějaké vyšetřování na postavách, co nehrají a předpokládat, že těm hráčům napíšu aby je logli, když jsou ty postavy - a i hráči! - neaktivní! A pak tvrdit že si je měl sehnat... A že to někdo jiný dokázal, když je s tím hráčem kamarád, nebo je ochotný je takto nahánět po icq, nebo vůbec ví, kdo ty chary hraje.. já nevím, to je jako vytýkat někomu, že nedělá zkoušky na Muni, když přece já to zvládnu, protože je Drake a Myšák můj kamarád a do té hry bych je násilím nejspíš dostala. To neříká nic o neschopnosti jiných, pouze o tom, že mám výhodu či OOC páky.
Ne že bych v tomto topicu viděla nějaký smysl, protože jsem ještě nezažila případ, kdy bys uznal chybu, viz respawn, i když tě třeba přehlasoval tým. Ale stále mohu doufat, že se nad tím, co píšeme alespoň zamyslíš.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 14. 4. 2011 19.54, celkem upraveno 3 x.
Chteli bychom vedet vsechny konstruktivni pripominky, protoze stale je co zlepsovat. Jenze kdyz resite neco jen mezi sebou a tym se o tom nedozvi, tak jak s tim?Nalk píše: A hlavně... vy vidíte jen poděkování (nebo možná chcete vidět?), ale pak jsou tu i reakce hráčů mimo poděkování, kdy to rozebíráme mezi sebou a tak.

- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Děkuji Braenn a Jonovi za zastání v Questu. Ta urážka o mém jednání, jak kdyby to byl singl byla těžce podpásová. Bohůmžel se dnes cítím poněkud pod kočku (tzn. horší stav jak pod psa) a pravděpodobně dnes už neodpovím. *koukne pomrkávajíc na plechovku energy drinku a pár dalších tajných přísad* i když.. kdo ví...
BTW: já se vyhnat nenechám.… mě může vyhnat jen BAN, nebo takové podmínky, které momentálně ani popsat nedokáži, jak mi připadají vzdálené.
vidím, že cybermíša cosi napsal tak aspoň k tomu:
protože jde třeba o lidi, kterým na expech záleží víc jak mě, osobně kdybych tu začal říkat jména, tak si začnu připadat jako největší krysa, takže to neudělám. Zároveň jsou to ale lidi, kteří hrají solidní RP, na questech je vidím radši než Dina, nebo Catigerna, protože vím, že dokáží lehce utlumit RP své postavy (nehrát si na hlavní postavu, když je tam 10 a více postav) výměnou za rychlé adekvátní reakce na nebezpečí (mám na mysli nyní bojovější questy, typu ničení bojových strojů ve skřetích tunelech apod.). Jediná vada je právě to, že po větší expové ztrátě se u nich podle všeho dostavuje určitý nezájem o quest, což je dle mě velká škoda, a proto jsem tak apeloval na tento problém.
EDIT po pěti vteřinách: a cybermíšo... tak je to víceméně se vším... vše se prostě jinými cestami prodrbe do všech detailů, ale málokdo si může dovolit něco říci, aby z něj hned svatouškové nedělali špatného hráče myslícího jen na XP, nebo aby hned nebyl potížista, buřič, rebel, nepřítel DM apod. Je tu prostě strach z reakce za jisté názory. V jisté fázi jsem různé názory prezentoval Naylunovi, protože ten jediný vypadal jako někdo, kdo mě za to nebude pronásledovat a trestat, ale jako někdo, kdo to zváží a něco s tím udělá. Zbytek týmu u mě osobně nemá důvěru, u ostatních zdá se také zrovna ne (řeším úroveň prostých hráčů, netuším, co si tam děláte na fórech SH a výše... osobně si o tom myslím své
což mimochodem vede k další věci - když nejde o XP, proč všichni ti hráči, co toto tak dokonale chápou a tedy tvoří jen a pouze zábavu bez ohledu na XP... proč mají takové bonusy do XP a do sběru/dolování apod.? Jde přece o zábavu a né o harvest a XP
)

BTW: já se vyhnat nenechám.… mě může vyhnat jen BAN, nebo takové podmínky, které momentálně ani popsat nedokáži, jak mi připadají vzdálené.
vidím, že cybermíša cosi napsal tak aspoň k tomu:
protože jde třeba o lidi, kterým na expech záleží víc jak mě, osobně kdybych tu začal říkat jména, tak si začnu připadat jako největší krysa, takže to neudělám. Zároveň jsou to ale lidi, kteří hrají solidní RP, na questech je vidím radši než Dina, nebo Catigerna, protože vím, že dokáží lehce utlumit RP své postavy (nehrát si na hlavní postavu, když je tam 10 a více postav) výměnou za rychlé adekvátní reakce na nebezpečí (mám na mysli nyní bojovější questy, typu ničení bojových strojů ve skřetích tunelech apod.). Jediná vada je právě to, že po větší expové ztrátě se u nich podle všeho dostavuje určitý nezájem o quest, což je dle mě velká škoda, a proto jsem tak apeloval na tento problém.
EDIT po pěti vteřinách: a cybermíšo... tak je to víceméně se vším... vše se prostě jinými cestami prodrbe do všech detailů, ale málokdo si může dovolit něco říci, aby z něj hned svatouškové nedělali špatného hráče myslícího jen na XP, nebo aby hned nebyl potížista, buřič, rebel, nepřítel DM apod. Je tu prostě strach z reakce za jisté názory. V jisté fázi jsem různé názory prezentoval Naylunovi, protože ten jediný vypadal jako někdo, kdo mě za to nebude pronásledovat a trestat, ale jako někdo, kdo to zváží a něco s tím udělá. Zbytek týmu u mě osobně nemá důvěru, u ostatních zdá se také zrovna ne (řeším úroveň prostých hráčů, netuším, co si tam děláte na fórech SH a výše... osobně si o tom myslím své


"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
To je jako ptát se, kdy proč není craft. Je to stará historie a kdo ji nechce znát, číst dál nemusí:Nalk píše:proč mají takové bonusy do XP a do sběru/dolování apod.? Jde přece o zábavu a né o harvest a XP)
Ty bonusy XP u hostitelů vznikly z jednoho jediného důvodu - v době, (x let zpět) kdy se udělovaly odměny pouze z vlastního, lektoři univerzity za zkoušky a přednášky rozdávali částky v tisících a pak uháněli Labira, aby jim je povracel. Z toho důvodu dostali XP bonus - +50% navíc každou minutu, aby jako pak ty odměny dávali z něho - taková náhrada ztráty toho, co rozdají.
No, a potom vznikl PLACOS, při kterém už nemusí dávat z vlastního, ba vlastně ani nemůžou, takže se tomu začalo říkat "odměna za dobrou hru a čas, strávený autoquesty". Potom mezi hostitele přijali i všechny rádce, protože Alkaran kdysi chtěla na svůj turnaj nějaké možnosti, kteří mají jen hostitelé a nějak se řeklo "no vlastně proč ne všichni rádci, když už".
A od té doby už to není ani za ty autoquesty, ale prostě výhoda za kvalitní hru a/nebo dostatečnou přizpůsobivost režimu.
Tedy v tom nehledej nějaké zvýhodňování nebo hru jen pro xp. Vyvinulo se to tak a zažilo.
Bonusy 50% k úspěšnosti v harvestu pak měly tuším zmenšit čas, který musí trávit vyděláváním, protože se počítá s tím, že ty peníze pak utratí pro zábavu jiných hráčů, tedy v AQ, nebo naopak tak využijí ten ušetřený čas.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Respawn jsem vynuoval u postav, které ležely mrtvé několik IC hodin a hráč čekal s respawnem na kdo ví co. Důvodem bylo, že jsem se rozhodl, že duše opustila tělo a odebrala se na druhou stranu. Stalo se to u několika hráčů a kdybych se někomu vyhýbal a neaplikoval stejný přístup všude, bylo by to nefér.Braenn píše:Doporučuji začít tím, že nebudeš vynucovat Respawn a podobné chujoviny, oživovat nám naše výpravy do Dungů stylem, po kterém vždy minimálně polovina družiny lehneA nebo tyto případy alespoň zmírnit, třeba na 50%.
S úmrtností přeháníš. Nicméně pokud skupina splňuje co jsem psal výše (nedbá situace a jde hloupě dál bez reakce a ohledu na situaci), nemám problém postavy zabít. Když postavy vlezou za jednou z nejmocnějších potvor EQ jako je třeba wyverna a vrhnou se na ní přímým útokem - let them have it (ať si to užijí).
Ano, reakce světa zahrnuje mnohé (i když záleží dost na úhlu pohledu).Braenn píše:Už ti to bylo řečeno tolikrát a sám jsi tvrdil, že se nám kromě nutných reakcí světa vyhýbáš. Jenže takhle se zdá, že nutná reakce světa zahrnuje prakticky cokoli, od ležení na cestě po výpravu družiny.
Koho z Nyrtisáků jsem prosím tě vyhnal ? Serin přestal hrát dávno před tím než jsem se stal DM, Morpheus taky, Amber jakbysmet, Naylun přestal hrát (nechal se chytit), jelikož hráč začal DMkovat a neměl na postavu tolik času (A DMkování ho naplňovalo více než hra za postavu, co do možností dělat Q pro ostatní), Daemian se ve hře skoro neobjevoval (CM se věnoval spíš DMkování) a postava odešla z IC důvodů, Kat jsi přestala hrát dávno před tím než jsem se stal DM, Anade se objevovala spíš sezónně a hráč přestal nyní hrát (opravdu přestal? nejsem skoro ve hře, tak nevím... každopádně by to nebylo poprvé) kvůli tomu co vyváděl ve hře (a tedy potrestání jeho prohřešků - viz pranýř zde). A nejnovější z členů stále hraje, pokud vím. Koho jsem tedy ještě vyhnal ?Braenn píše:Podařilo se ti vyhnat ten poslední zbytek Nyrtisáků, mrzelo by mě, kdyby to teď potkalo i Hrebogovce.
A co praví ta poučka pokud vedle těch 15 lidí je 100 těch, kteří říkají, že je to správně ?Braenn píše:A pokud za to může jen naše neschopnost uhrát důsledky vlastních postav, tak je na čase se zamyslet nad klasickou poučkou, které říká, že když 15 lidí okolo tebe tvrdí, že je něco špatně, je dobré uvažovat nad tím, jestli nebude chyba i v něčem jiném, než v jejich neschopnosti.
Jiná poučka říká, že pokud se necháš k něčemu přinutit davem, bude ti ten dav vládnout. Myslím si, že není třeba rozebírat jak funguje dav.
Zacházím se všemi a řeším všechny situace podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a budu v tom pokračovat. Pokud chce někdo můj názor změnit, může to zkusit, ale musí mne o tom svém přesvědčit. Pokud se mu to podaří mohu jen svůj názor pozměnit nebo zcela ustoupit a převzít ten cizí. Ale jsem tvrdohlavý a za svými názory si stojím, takže to nebude jen tak.

Jak jsem již řekl, šlo o jednu z možností jak k celé věci přistupovat. O možnost, jejíž směr byl zhruba Vanovi/Nalkovi ukázán. Klidně mohl přijít s něčím jiným a kdyby to mělo hlavu a patu, nebyl by problém to uznat (sám jsem měl připravené nějaké situace, které nebyly přímo v tomto směru, ale postavy by se k nim musely dopracovat). Kromě toho, jak jsem psal výše, možnosti jak zjistit informace byly, jen Van prošelbez povšimnutí kolem nich (a Abdul je jednak přítelíček a jednak postava - s Jonem jsem se dokonce o jeho zahrnutí předběžně bavil).Braenn píše:Co se týče Aishy, Abdula (to je přece Altaírův přítelíček!), Azraela a Thany, je to to samé. Nemůžeš přeci postavit nějaké vyšetřování na postavách, co nehrají a předpokládat, že těm hráčům napíšu aby je logli, když jsou ty postavy - a i hráči! - neaktivní! A pak tvrdit že si je měl sehnat... A že to někdo jiný dokázal, když je s tím hráčem kamarád, nebo je ochotný je takto nahánět po icq, nebo vůbec ví, kdo ty chary hraje.. já nevím, to je jako vytýkat někomu, že nedělá zkoušky na Muni, když přece já to zvládnu, protože je Drake a Myšák můj kamarád a do té hry bych je násilím nejspíš dostala. To neříká nic o neschopnosti jiných, pouze o tom, že mám výhodu či OOC páky.
Děláš nepodložené závěry.Braenn píše:A že to někdo jiný dokázal, když je s tím hráčem kamarád, nebo je ochotný je takto nahánět po icq, nebo vůbec ví, kdo ty chary hraje.
Věř tomu nebo ne, ale stalo se to a několikrát - změnil jsem názor, uznal jsem chybu. Nemám s tím problém, ale musím být přesvědčen o tom, že je ten druhý názor lepší (aspoň v něčem) a nebo, že jsem skutečně chybu udělal. Hlasování týmu ohledně respawnu spočívalo v tom, že jsme se shodli, že bude pro hráče stravitelnější, když se respawn bude vynucovat při hrubé manipulaci s tělem (odvlečená někam apod.). Stále si myslím, že duše tělo opustí skoro ihned po smrti a pokud v okolí není nikdo, kdo by mohl nějak s tělem hrát a zachraňovat ho, měl by hráč respawn odmáčknout... ale s hrubou manipulací jsem spokojený a myslím si, že je to rozumný kompromis.Braenn píše:Ne že bych v tomto topicu viděla nějaký smysl, protože jsem ještě nezažila případ, kdy bys uznal chybu, viz respawn, i když tě třeba přehlasoval tým. Ale stále mohu doufat, že se nad tím, co píšeme alespoň zamyslíš.
Pochopitelně, že se nad diskutovanými věcmi zamýšlím. Já obdobně doufám, že se debatéři zamýšlí nad tím co píši já.
Nebylo to myšleno jako urážka. Zkrtátka na mne tvůj/Vanův přístup k řešení úkolů od beduínů působil tak, jako když hráč u RPG hledá na mapce šipku k řešení aktuálního Q (případně vykřičník u jeho zadávání apod.). Je to můj dojem, nic víc.Nalk píše:Ta urážka o mém jednání, jak kdyby to byl singl byla těžce podpásová.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
A já doporučuju urychleně editnout ty chu_oviny, než ti to Naylun smázně jako mně pro nez_síraly :DBraenn píše:… a podobné chujoviny...
Jenže když smažete část fóra (od WB) k tomu určenou, tak co s tím?cybermisa píše: Jenze kdyz resite neco jen mezi sebou a tym se o tom nedozvi, tak jak s tim? :idontno:
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
To je přesně to, o čem mluvím. Po PM jsem mohla jak jsem chtěla argumentovat tím, že systém (tzn popis reálií!) přímo říkají, že respawn má nastat přesně v okamžiku, kdy se hráč rozhodně odmáčknout tlačítko, ale co jsi mi na to řekl ty? A co jsi řekl Ghostovi?Pavel Urban píše:Hlasování týmu ohledně respawnu spočívalo v tom, že jsme se shodli, že bude pro hráče stravitelnější, když se respawn bude vynucovat při hrubé manipulaci s tělem (odvlečená někam apod.). Stále si myslím, že duše tělo opustí skoro ihned po smrti a pokud v okolí není nikdo, kdo by mohl nějak s tělem hrát a zachraňovat ho, měl by hráč respawn odmáčknout... ale s hrubou manipulací jsem spokojený a myslím si, že je to rozumný kompromis.
1) Já si myslím, že to má být jinak a tak to budu dělat.
2) I když je to v pravidlech odlišně, tak jsem DM a pravidlo jedna říká, že DM má vždy pravdu i nad pravidly a budu to dělat jak chci já.
A pak jsi ještě tvrdil, že to dělá Naylun a Myšák pravidelně a máš to od nich/něj, což ti vzápětí oba vyvrátili. A teprve v hospodě jste se "shodli" nikoli na kompromisu, ale právě na tom, co jsem říkala já, co říkaly pravidla - ale ty si stále myslíš svoje, jak tu píšeš, že to má být navzdory všem a všemu jinak, nicméně že ses podřídil.
Vážně se na mě nezlob, ale s takovým přístupem se nemůžeš divit, že nemáš respekt ani důvěru a rozhodně tomu neříkám žeš uznal chybu - prostě tě přehlasoval Naylun s Myšákem poté, co jsem je bombardovala po PM a po ICQ.
Vedle těch 15 lidí není žádná stovka, víš? Tak možná dalších 15. A dalších 15, co je jim to fuk, protože je konflikt míjí nebo jsou tu krátce.Pavel Urban píše: Jiná poučka říká, že pokud se necháš k něčemu přinutit davem, bude ti ten dav vládnout. Myslím si, že není třeba rozebírat jak funguje dav.
A hlavně, do háje, tohle přeci není žádné vedení státu ani policie, žádný absolutistický režim ani armáda! Nejsi ničím nadřazen, nejsi v ničem lepší a my nejsme tupé stádo! Tvým cílem je (má být!) zábava pro sebe a pro hráče a ten dav, to jsou právě ti hráči. Neříkám že se máš podřizovat ve všem a všem, ale tohle je hra, hra, hra a ještě jednou hra a celou tu hru tvoří právě ten dav - ne ty! A jestli je tvým cílem, jak mi z tvé poučky vyplývá, abys tomu davu vládl a řídil ho k obrazu svému a neustoupit, aby nevládl on, tak je něco sakra špatně.
Edit Romovi: Chujoviny doufám není tak sprosté slovo. Vlastně si nejsem ani jistá jeho původem, jako spíš významem :)) Ale Wiki pobavila, takže se na ni tímto odvolávám na toto http://cs.wikipedia.org/wiki/Chuj a k tomuto se neznám http://cs.wikipedia.org/wiki/Chuj_%28rozcestn%C3%ADk%29

Naposledy upravil(a) Braenn dne 14. 4. 2011 19.54, celkem upraveno 3 x.
:D já se to "nezasí_aly" ani nesnažil obhajovat, protože to imho nemá smysl (a je to spíš hovorové, než vulgární)… Tak jen aby jsi nepřišla o hezký příspěvěk. Jeden nikdy neví ;)
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Hod si to do google translate s detekci prekladaneho jazyka, zastyd se a uz to nepouzivejBraenn píše: Edit Romovi: Chujoviny doufám není sprosté slovo. Vlastně si nejsem ani jistá jeho původem, jako spíš významem :)) Ale Wiki pobavila, takže se na ni tímto odvolávám http://cs.wikipedia.org/wiki/Chuj a k tomuto se neznám http://cs.wikipedia.org/wiki/Chuj_%28rozcestn%C3%ADk%29

-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Ano, napsal jsem, že duše podle mého názoru odchází z těla po smrti a systém umožňuje počkat s respawnem na to, kdyby se něco s tělem dělo, někdo ho zachraňoval apod., ale že využívání této možnosti k jiným účelům se mi nezamlouvá. Proto pokud postava leží na zemi mrtvá přes 3 IC hodiny (minimálně 30 reálných minut) a není respawnutá, že jí respawnu. A že tak přistupuji ke všem a nevidím důvod, proč bych u tebe měl dělat výjimku.Braenn píše:To je přesně to, o čem mluvím. Po PM jsem mohla jak jsem chtěla argumentovat tím, že systém (tzn popis reálií!) přímo říkají, že respawn má nastat přesně v okamžiku, kdy se hráč rozhodně odmáčknout tlačítko, ale co jsi mi na to řekl ty? A co jsi řekl Ghostovi?
1) Já si myslím, že to má být jinak a tak to budu dělat.
2) I když je to v pravidlech odlišně, tak jsem DM a pravidlo jedna říká, že DM má vždy pravdu i nad pravidly a budu to dělat jak chci já.
Toto zdůvodnění (odchod duše z těla po delší době) mám od Nayluna (jsem o tom přesvědčen) a já mám podobný názor. Mně osobně se to stalo několikrát, že jsem byl odeslán na druhou stranu. Byl jsem u toho, když CM odeslal na druhou stranu duši postavy ve válce se zlobry a Naylun rovněž (oba to dělají). Došlo nejspíš k nedorozumnění, jelikož oni to prý dělali jen když se mrtvému tělu (což je jen předmět a nic víc) usekla hlava nebo něco podobného... v čemž není žádný rozdíl (ve zmiňovaném popisu systému se to nezmiňuje, je to na volbě DM, tělo je po smrti neživým předmětem, s kterým lze libovolně manipulovat).Braenn píše:A pak jsi ještě tvrdil, že to dělá Naylun a Myšák pravidelně a máš to od nich/něj, což ti vzápětí oba vyvrátili. A teprve v hospodě jste se "shodli" nikoli na kompromisu, ale právě na tom, co jsem říkala já, co říkaly pravidla - ale ty si stále myslíš svoje, jak tu píšeš, že to má být navzdory všem a všemu jinak, nicméně že ses podřídil.
Ano, shodli jsme se na kompromisu, jelikož padl i návrh na nerespawnování postav vůbec, ale dohodli jsme se na střední cestě - respawnu pouze v případě hrubé manipulace (včetně třeba usekávání těch hlav). A ano, přsto si myslím, že je lepší přístup ten, který jsem praktikoval, ale tento mi nevadí.
Ne, rozhodně si nemyslím, že bych udělal chybu. A ne, nepřehlasovali mne, domluvili jsme se.Braenn píše:Vážně se na mě nezlob, ale s takovým přístupem se nemůžeš divit, že nemáš respekt ani důvěru a rozhodně tomu neříkám žeš uznal chybu - prostě tě přehlasoval Naylun s Myšákem poté, co jsem je bombardovala po PM a po ICQ.
Střílel jsem od boku, podobně jako ty, abych ti ukázal, že ta poučka je nepoužitelná.Braenn píše:Vedle těch 15 lidí není žádná stovka, víš? Tak možná dalších 15. A dalších 15, co je jim to fuk, protože je konflikt míjí nebo jsou tu krátce.
A hlavně, do háje, tohle přeci není žádné vedení státu ani policie, žádný absolutistický režim ani armáda! Nejsi ničím nadřazen, nejsi v ničem lepší a my nejsme tupé stádo! Tvým cílem je (má být!) zábava pro sebe a pro hráče a ten dav, to jsou právě ti hráči. Neříkám že se máš podřizovat ve všem a všem, ale tohle je hra, hra, hra a ještě jednou hra a celou tu hru tvoří právě ten dav - ne ty! A jestli je tvým cílem, jak mi z tvé poučky vyplývá, abys tomu davu vládl a řídil ho k obrazu svému a neustoupit, aby nevládl on, tak je něco sakra špatně.
Mým cílem má být a je zábava hráčů v určitých mantinelech a v určité formě. Jsem tu od toho, podobně jako ostatní DMka, abych toto zajišťoval pro všechny hráče, kteří se tu tímto způsobem a v těchto mezích chtějí bavit. Jako DM jsme nutně nadřazní autoritou ostatním hráčům (viz ona pravidla, která jsi zmiňovala) a máme pravomoci a nástroje tento řád vymáhat.
Hru tvoří pochopitelně hráči a pokud se budou držet stanovených limitů (slušná RP hra), mají volnost dělat si co chtějí.
Dav jsem zmínil ve vztahu k hráčům, živeným zákulisní šeptandou a zaručenými pravdami, které jsou jednostrannými pohledy často nějak ukřivděně či ublíženě se cítící stranou. Dost lidí takovým řečem podléhá a proto jsem rád za otevřenou diskuzi jako je tato, kde se dají věci uvést i s pohledem druhé strany. Víc než takovéto zákulisní povídání škodí modulu IMHO jen málo co.
Jak rád říkám - "když už mne nemá mít někdo rád, tak za to, kdo jsem (co si myslím a dělám), ne za to co se o mně říká."

Jinak prosím napiš mi nějaké ty Nyrtisáky, které jsem vyhnal ? Je to čistě pro mou informaci, docela mne to zajímá. Díky.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Všechny, kteří hráli v době před tvým DM nástupem a nehrají nyní. To je fakt a netřeba o tom dále diskutovat. Nechci z toho další slušnou diskuzi na téma Nyrtisáctvo vs. Pavel Urban.Pavel Urban píše:Jinak prosím napiš mi nějaké ty Nyrtisáky, které jsem vyhnal ? Je to čistě pro mou informaci, docela mne to zajímá. Díky.
Důvod? Shrnuto: máme tě za špatného DM a nebaví nás to s tebou.
A obecná rada teamu: vemte dvě nová DMka a případně DMka jen pro určité příležitosti. Někdo, kdo bude dělat třeba jen něco, co ho baví a nebude se věnovat ostatnímu. I to je přínos. A vemte třeba pomocné DMko na "otravné" žádosti hráčů, které vás nebaví.
Věř, že takové by brzy skončilo. Hlavně některé "otravné" věci jako prohřešky a obecně věci kolem trestání se řeší v týmu a jednotlivec je těžko zařídí. Když jsem byl DM, tak mě nějaké věci jako žádosti o změny vzhledů zbojí, zbraní, šatů a podobně problém nedělaly. Otázka je, co si pod těmi "otravnými" věcmi představuješ, protože vážně nejotravnější jsou tresty a (ne nutně, ale většinou následné) dohady s hráči.Myrpa píše:A vemte třeba pomocné DMko na "otravné" žádosti hráčů, které vás nebaví.
Kraki Skengdrang
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Počítám, že tam vidí právě tyhle úpravy atd. Prostě "DM pondělky".Jon píše:Věř, že takové by brzy skončilo. Hlavně některé "otravné" věci jako prohřešky a obecně věci kolem trestání se řeší v týmu a jednotlivec je těžko zařídí. Když jsem byl DM, tak mě nějaké věci jako žádosti o změny vzhledů zbojí, zbraní, šatů a podobně problém nedělaly. Otázka je, co si pod těmi "otravnými" věcmi představuješ, protože vážně nejotravnější jsou tresty a (ne nutně, ale většinou následné) dohady s hráči.Myrpa píše:A vemte třeba pomocné DMko na "otravné" žádosti hráčů, které vás nebaví.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Krom Nayluna, jak jsi řekl, odešel proto, že se stal DM.Myrpa píše:Všechny, kteří hráli v době před tvým DM nástupem a nehrají nyní. To je fakt a netřeba o tom dále diskutovat. Nechci z toho další slušnou diskuzi na téma Nyrtisáctvo vs. Pavel Urban.Pavel Urban píše:Jinak prosím napiš mi nějaké ty Nyrtisáky, které jsem vyhnal ? Je to čistě pro mou informaci, docela mne to zajímá. Díky.
Důvod? Shrnuto: máme tě za špatného DM a nebaví nás to s tebou..
Říct že Serin nehrál je trochu protimluv, když ještě nedávno tu kdosi křičel, že pořád říká jak odchází a hraje. Tak nehraje, a hrál, když jsi jako DM začal. Anade je to samé - ano, prohřešky, ale vezmu li v úvahu způsob, jakým ses v nich angažoval a způsob tvé hry s ním, můžeš si ho k sobě připsat také. Jsou různé způsoby, jak někoho vyštvat. Co se týče Kat, tak spíše bych zmínila Clair. Víš co? Když mi Arto napíše na ICQ, že nevyšel náš plán s drowy čistě OOC! mimo jiné kvůli tomu, že jsi proti tomu na DM foru nahlas protestovala a on už neměl sílu se s tebou hádat, jak to mám brát? A proč si myslíš, že hraju plyšouna?
Myrpa je poslední kdo zbyl a jediné, co ho jako postavu drží ve hře je fakt, že chceme komplet Nyrtisáky ukončit jistou akcí - čeká se na propriety - a odchodem všech včetně popravených do jiné sféry (ne, nejsi zvaný:)) a chce to dohrát.
Rozhodně dodám, že to není tak, že bychom před tebou byli šťastní a bez stížností. Hádky tu byly, problémy taky. Ale něco takového jako od tvého nástupu by nás nenapadlo ani v nejhorším snu. Tedy, řekněme že jsme byli podstatně šťastnější, bezproblémovější a co nastavení světa začlo, ty jsi dorazil. Definitivně.
( A už se rozohňuju a jsem bezesporu neobjektivní a manipulativní a tak... prostě flames. :D)
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Pavel:
Goro - Michall tam byl za postavu a beduíni se nechovali na začátku nijak neuctivě, skoro spíše naopak (řešil jsem to v reálném čase souběžně s výpravou). Mluvím o první výpravě, která byla prostě do Arnudenu za Gorovým záměrem (nechci vynášet info). U té druhé za "zničením" červa nevím, tam nemám zprávy.
Beduíni - Galli byl několikrát přítomen, kdyby měli o něj opravdu takový zájem, stačilo říct. To samozřejmě neudělali. Uznávám, že Van není přesvědčivý charakter (bodově), takže budiž. Osobně neměl víc, co nabídnout. Enesek (Azrael) byl neaktivní DSkováním na Sférii. Niam pokud vím EQ dávno zapíchla a akorát se párkrát ukázala na nějaké "pro ni asi zajímavé akce". Wolfovu Aishu jsem považoval za Azraelovo rukojmí, tedy IC nevhodné ji shánět bez Azraela. Jona bych neoslovil z vícero důvodů, jedním z nich jeho defakto ohlášení jakéhosi skončení. A Din byl "velice sdílný".
A tak jak jsi to napsal původně, jsem za celý quest vlastně nic neudělal, jen se rýpal v nose a slintal, až dostanu expy. Tak to nebylo, jsem rád, že uznáváš svůj omyl. Já jen musím uznat, že část informací mám samozřejmě skrze další postavy, jediné co, tak jsem to celé nějak zkompletoval a podal "širší veřejnosti".
Válka
sekals převážně ty pokud vím... z nějakého důvodu však u třech mrtvol třeba jen dvoum... nechápu pointu... tedy objektivně to nechápu. O expech jsem psal už k večeru, platí, co jsem psal tam.
Oživováním myslím i normální skrz spell... naštvaný jsem byl jen v jednom případě, ten jsem rozebral a nějak dejme tomu uznal. Ale je fakt, že jsem proto tenkrát měl sotva minutu... což jsem nestihl ani narestit a málem znova umřel.
Válka se mi líbila v jistých pasážích. Podezřelé je, že hlavně v těch, kde byl Naylun.
Stranění se - řešil jsem to po tellech, mám pro to své domněnky, ze kterých prostě vyplynul můj závěr. Tím jsem to zapíchl, ale díky tomu, že Van měl všechny dostupné informace k poušti, které byly získány různými PC z různých zdrojů(pravděpodobně všechny), tak byl IC děním opět zatažen do děje, což se projevilo sepsáním knihy (kde nezmínil jednu nebo dvě nejnovější informace), něco tuším tam chybí, ale bylo zodpovězeno všem na "setkání hrdinů" a případně dále sděleno Dietrichovi apod.
Pokud Din není nenáviděný v Oáze za přátelství s vyvrhelem, držení jejich svatého předmětu a dalších věcí, tak to naprosto nechápu. Všechny seveřany naprosto nesnáší, Dietrich za svůj hrdinský čin, naše skupina za náš "drobný" čin (drobný hrdlořez s devíti kruhy, celkem schopný válečník, snaha pobít strážce Oázy, zapálit stany a dvojtý útěk z vězení - sice bugem, ale IC to má o něčem svědčit podle mě) jsou sotva nějak přijaty (po dvaceti "odejděte" atd., hlavně ta hra v deset večer byla epická!) a Din je tam na tom takhle dobře. Pro mě nanejvýš nepochopitelné.
Tvůj dung přepad:
nakropils postavy krátce po příchodu do místnosti, jedna neměla naprosto žádnou zbraň, druhá byl očividně bojovník na krátkou vzdálenost (kosa v rukou je myslím celkem jasný ukazatel a tuším střední zbroj). Oproti tomu těžce vyzbrojená Elra a vyzbrojený Van ve své zbroji, oba se znaky a celkově si myslím, že ty zbroje působí celkem... no nebezpečně řekněme, oproti dvěma takovým nevybaveným jedincům.
Zával se možná nekonal, ale z dřívějších zkušeností takové efekty předcházejí závalům.
Ze všech "rozumných AI skrz DM" jsem nejvíce ocenil Labira a Nayluna, kteří nezačali družinu okamžitě kropit co nejničivější silou, ale jednali chytřeji, taktičtěji a nechali družině prostor, se tomu nějak postavit, ačkoliv poselství bylo jasné.
Tak.. zbytek příspěvků jsem okomentoval před pár hodinami... a je to
Goro - Michall tam byl za postavu a beduíni se nechovali na začátku nijak neuctivě, skoro spíše naopak (řešil jsem to v reálném čase souběžně s výpravou). Mluvím o první výpravě, která byla prostě do Arnudenu za Gorovým záměrem (nechci vynášet info). U té druhé za "zničením" červa nevím, tam nemám zprávy.
Beduíni - Galli byl několikrát přítomen, kdyby měli o něj opravdu takový zájem, stačilo říct. To samozřejmě neudělali. Uznávám, že Van není přesvědčivý charakter (bodově), takže budiž. Osobně neměl víc, co nabídnout. Enesek (Azrael) byl neaktivní DSkováním na Sférii. Niam pokud vím EQ dávno zapíchla a akorát se párkrát ukázala na nějaké "pro ni asi zajímavé akce". Wolfovu Aishu jsem považoval za Azraelovo rukojmí, tedy IC nevhodné ji shánět bez Azraela. Jona bych neoslovil z vícero důvodů, jedním z nich jeho defakto ohlášení jakéhosi skončení. A Din byl "velice sdílný".
A tak jak jsi to napsal původně, jsem za celý quest vlastně nic neudělal, jen se rýpal v nose a slintal, až dostanu expy. Tak to nebylo, jsem rád, že uznáváš svůj omyl. Já jen musím uznat, že část informací mám samozřejmě skrze další postavy, jediné co, tak jsem to celé nějak zkompletoval a podal "širší veřejnosti".
Válka
sekals převážně ty pokud vím... z nějakého důvodu však u třech mrtvol třeba jen dvoum... nechápu pointu... tedy objektivně to nechápu. O expech jsem psal už k večeru, platí, co jsem psal tam.
Oživováním myslím i normální skrz spell... naštvaný jsem byl jen v jednom případě, ten jsem rozebral a nějak dejme tomu uznal. Ale je fakt, že jsem proto tenkrát měl sotva minutu... což jsem nestihl ani narestit a málem znova umřel.

Válka se mi líbila v jistých pasážích. Podezřelé je, že hlavně v těch, kde byl Naylun.

Stranění se - řešil jsem to po tellech, mám pro to své domněnky, ze kterých prostě vyplynul můj závěr. Tím jsem to zapíchl, ale díky tomu, že Van měl všechny dostupné informace k poušti, které byly získány různými PC z různých zdrojů(pravděpodobně všechny), tak byl IC děním opět zatažen do děje, což se projevilo sepsáním knihy (kde nezmínil jednu nebo dvě nejnovější informace), něco tuším tam chybí, ale bylo zodpovězeno všem na "setkání hrdinů" a případně dále sděleno Dietrichovi apod.
Pokud Din není nenáviděný v Oáze za přátelství s vyvrhelem, držení jejich svatého předmětu a dalších věcí, tak to naprosto nechápu. Všechny seveřany naprosto nesnáší, Dietrich za svůj hrdinský čin, naše skupina za náš "drobný" čin (drobný hrdlořez s devíti kruhy, celkem schopný válečník, snaha pobít strážce Oázy, zapálit stany a dvojtý útěk z vězení - sice bugem, ale IC to má o něčem svědčit podle mě) jsou sotva nějak přijaty (po dvaceti "odejděte" atd., hlavně ta hra v deset večer byla epická!) a Din je tam na tom takhle dobře. Pro mě nanejvýš nepochopitelné.
Tvůj dung přepad:
nakropils postavy krátce po příchodu do místnosti, jedna neměla naprosto žádnou zbraň, druhá byl očividně bojovník na krátkou vzdálenost (kosa v rukou je myslím celkem jasný ukazatel a tuším střední zbroj). Oproti tomu těžce vyzbrojená Elra a vyzbrojený Van ve své zbroji, oba se znaky a celkově si myslím, že ty zbroje působí celkem... no nebezpečně řekněme, oproti dvěma takovým nevybaveným jedincům.
Zával se možná nekonal, ale z dřívějších zkušeností takové efekty předcházejí závalům.
Ze všech "rozumných AI skrz DM" jsem nejvíce ocenil Labira a Nayluna, kteří nezačali družinu okamžitě kropit co nejničivější silou, ale jednali chytřeji, taktičtěji a nechali družině prostor, se tomu nějak postavit, ačkoliv poselství bylo jasné.
Tak.. zbytek příspěvků jsem okomentoval před pár hodinami... a je to
Naposledy upravil(a) Nalk dne 15. 4. 2011 0.23, celkem upraveno 2 x.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
No právě. Napsal si ,že máš takový názor, i když pravidla hovoří jinak a odmítáš ustoupit, protože v tom ..a tak dále dokola. A mimochodem, ty pravidla mluví i o té hrubé manipulaci a mluvila jsem o ní v tom PM, tolik ke kompromisu, pochybuji že někdy někdo chtěl, aby se při nošení mohl hráč rozhodnout že nepůjde zvednout.Pavel Urban píše:Ano, napsal jsem, že duše podle mého názoru odchází z těla po smrti a systém umožňuje počkat s respawnem na to, kdyby se něco s tělem dělo, někdo ho zachraňoval apod., ale že využívání této možnosti k jiným účelům se mi nezamlouvá. Proto pokud postava leží na zemi mrtvá přes 3 IC hodiny (minimálně 30 reálných minut) a není respawnutá, že jí respawnu. A že tak přistupuji ke všem a nevidím důvod, proč bych u tebe měl dělat výjimku.Braenn píše:To je přesně to, o čem mluvím. Po PM jsem mohla jak jsem chtěla argumentovat tím, že systém (tzn popis reálií!) přímo říkají, že respawn má nastat přesně v okamžiku, kdy se hráč rozhodně odmáčknout tlačítko, ale co jsi mi na to řekl ty? A co jsi řekl Ghostovi?
1) Já si myslím, že to má být jinak a tak to budu dělat.
2) I když je to v pravidlech odlišně, tak jsem DM a pravidlo jedna říká, že DM má vždy pravdu i nad pravidly a budu to dělat jak chci já.
Můžeme to tedy shrnout, že máme každý zcela jiný pohled na to, jak má hra vypadat, to jsme měli už v době, kdy jsi byl hostitel. A kdy jsi byly jen hráč. Vyhýbala jsem se tvé postavě, dokud to šlo. Vyhýbala jsem se tvým autoquestům, tobě a taktéž všichni ostatní z oné problémové skupinky. Nesedí mi tvůj styl hry. Ovšem od chvíle, kdy jsi DM, se ti nemůžeme vyhýbat:( A v tom je jádro většiny našich problémů, neboť podobně jako Din, mám pocit že potřebuješ řešit a řídit vše, co se kde děje, bez ohledu, jestli se tě to týká a na názor jiných a škodu, co to udělá. Tož tak, k té upřímnosti a k tomu, co vidím jako jádro sporu.
A jestli nemáš nějaké už neřečené výtky, ráda bych to tímto ukončila, protože stejně jako v případě naší diskuze o vynucování Respawnu nemáme šanci dojít k výsledku.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 15. 4. 2011 0.48, celkem upraveno 1 x.
Ne ze bychom to nevedeli - ono se ale lehce rekne a hure udela. Momentalne je jeden slibny kandidat na post DS a jeden, tedy aspon doufam, ze si to nerozmysli, na post DMMyrpa píše: A obecná rada teamu: vemte dvě nová DMka a případně DMka jen pro určité příležitosti. Někdo, kdo bude dělat třeba jen něco, co ho baví a nebude se věnovat ostatnímu. I to je přínos. A vemte třeba pomocné DMko na "otravné" žádosti hráčů, které vás nebaví.
