Komponentová kouzla a mágové na EQ
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
IMHO je, nebereš-li jako běžnou hru každodenní prozkoumávání světa (rozuměj vymlacování skřetů).Aefar píše:Já bych peníze neřešil... to není nedostatkové zboží na EQ.
To už je o chrarakteru hráče, popřípadě postavy. Tenhle nešvar se totiž netýká jen mágů, ale všech povolání, takže když takto omezit mágy, tak samozřejmě i ostatní.Aefar píše:Zamezilo by to pak extrémním situacím, kdy například patnáctiletý kluk čaruje kouzla IX. kruhu, které se naučil vysedáváním u svačinky
Tak tohle myslíš jak??Aefar píše:Jestli stojí výbava čaroděje 15 platinek nebo 40 je vcelku jedno, obzvláště, je-li to rozloženo do dlouhou dobu.
Tohle také souvisí s tvým (dle mého) zkresleným pohledem na výtěžnost každé postavy.Aefar píše:A teď si vemte, že by pro každé seslání IGMS byl potřeba třeba diamant (cena je vcelku banální - něco přes dvě zlatky), který ovšem není snadné sehnat a už vůbec ne ve velkém. A ještě by se třeba sesláním spotřeboval.
Navíc výsledkem by krom jiného byla práce pro válečníky (aby sehnali diamant) a oživení PC obchodu s diamanty (nyní prakticky nulový). A o důvod méně k existenci dispel hůlek (abych se držel tématu).
Vem si, že by se každý kritičák musel zaplatit diamantem... Nebo jen každý 10. (má to stejnou logiku jako potřeba mít diamant a zničit ho seslaním IGMS) a dej tomu bojovníkovi výbavu taky za 10 platinek a myslím že o nějakém oživení obchodu by nemohla být ani řeč.
EDIT: Problém dispel hůlek by to nevyřešilo, protože PC by se nakouzlili tak jako tak než by do dungu naběhli. Možná komponenty, jako že ke Kamené kůži, potřebuje každý mág držet v pacce kus šutru a ten se tím rozpadne v prach - možná by to konečně zvýšilo obchod se šutry, který je nyní také nulový ;)
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Tak nějak, jenže pak mi řekni, co je běžné kouzlo a co není? Kde vidíš hranici? Tady se mluví o IGMS, které já osobně (i přes ničivou sílu v CvC 1 na 1 a navíc s magiony) považuji za docela běžné kouzlo. Jako "neběžná" kouzla pak vidím věci typu "vytvoření magického portálu, prokletí někoho do nějaké podoby, trvalá změna vlastní podoby, vytvoření nějaké permanentního efektu ze základního kouzla (např. místo plotu, si uděláte plot z ohnivých stěn), apod.". To už ale Labir z velké části vyřešil v typických EQ kouzlech a vytvořením prostoru pro odehrání si složitějších magických činností skrz DM.Jon píše:Komponenty určitě nejsou špatný nápad, daly by se skvěle využít magické krystaly, drahé kameny, vzácnější houby a podobně... Samozřejmě že by neměly být u běžných kouzel.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Myslím .cybermisa píše:Tak v tom se naprosto shodneme (myslis tusim Ark2, ze? tam bylo i IGMS komponentove).
Popravdě mám jen přibližnou představu co kolik mága stojí. Patnáct platinek je už bezpochyby pořádný majlant (to by mě zajímalo, to je nějaký souhrn financí potřebných k tomu, aby si mág mohl říct, že se na EQ naučil všechny normálně dostupná kouzla ?), ale neříkal jsem, že mág utratí málo, jen že by přibyly další možnosti, na co by vydával peníze.Olymar píše:Myslíš, že těch přibližně 15 platinek, co nás mágy stojí svitky, je nějak málo? Mágové jsou naopak s velkým odstupem tím nejdražším povoláním.
Tím vůbec nechci napadat myšlenku materiálních komponent, naopak, ale tohle mě hodně pobavilo.
Myslím, že se shodnem na tom, že jakmile se mág naučí potřebné kouzlo/a, další výdaje mu v tomto rapidně klesají. Vem si třeba takového válečníka, oproti mága utratí za svou výbavu (zbroj, zbraně) jen pár šupů, ale na druhou stranu zase vydává finance neustále. Ať už za opravy nebo doplňování výstroje v podobě lahviček, lektvarů, obvazů, prostě věcí bez kterých žádné bojové povolání nemůže existovat (nebo ano, ale pak musí doufat, že se postava narodila pod velmi šťastnou hvězdou). Upřímně, i kdyby válečné povolání svými náklady nikdy nepřekonalo ty co natropí nějaký "krátce žijící" mág, jsem rád, že aspoň v něčem je jejich moc něčím kompenzována (a i když se to možná podle těchto příspěvků nezdá, tak mág vždy patřil mezi mé nejoblíbenější povolání, i když ho mám teda raději víc v papíráku ).
Ad komponenty: Nezacházel bych s tím zase příliš daleko. Na Arku2 byli komponenty asi na sedm kouzel a mezi ně patřili opravdu ty, které mágovy dodávají odůvodněný respekt (IGMS, Weil of Banshee, Bigbyho pracka …). Co si pamatuji, tak byli myslím v podobě nějakých magických kamenů a někdy bylo opravdu zábavné odhadovat, který mág asi čím disponuje a … jaké je šance, že zrovna použije tohle apod... . Rozhodně by bylo zajímavé něco takového vidět i tady (ať už přepracované nebo v podobném duchu).
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
To, o čem mluvíte, vpodstatě zavání craftem... no a víme na čem jsme .
Jinak já jsem ve většině případů proti úpravám kouzel proti původnímu NWN... krom toho většina pokročilejších kouzel (myslím spíš EQ kouzla) má nějaké speciální prvky (seslat 3x za sebou apod.).
Jinak já jsem ve většině případů proti úpravám kouzel proti původnímu NWN... krom toho většina pokročilejších kouzel (myslím spíš EQ kouzla) má nějaké speciální prvky (seslat 3x za sebou apod.).
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Jak říkáš, je to velmi hrubý souhrn, kolik mág utratí za většinu kouzel a/nebo výbavy. U takové sumy už mají velký vliv i rasové slevy nebo přístup k těm správným obchodníkům, takže nemá význam přebírat, jestli do toho počítám i magion ap. Stejně bych mohl říct 10 nebo 20 platinek, obojí může být pravda (míň ani víc už ale asi ne).Fryn píše:Popravdě mám jen přibližnou představu co kolik mága stojí. Patnáct platinek je už bezpochyby pořádný majlant (to by mě zajímalo, to je nějaký souhrn financí potřebných k tomu, aby si mág mohl říct, že se na EQ naučil všechny normálně dostupná kouzla ?), ale neříkal jsem, že mág utratí málo, jen že by přibyly další možnosti, na co by vydával peníze.
Ale ty lektvary užije v menší míře i mág a magiony je třeba doplňovat a to zlatky jen létají, ale souhlasím, že v souhrnu budou mít bojovníci údržbu spíše dražší a lučištníci nejdražší. Neexistuje nějak tabulka?Fryn píše:Myslím, že se shodnem na tom, že jakmile se mág naučí potřebné kouzlo/a, další výdaje mu v tomto rapidně klesají. Vem si třeba takového válečníka, oproti mága utratí za svou výbavu (zbroj, zbraně) jen pár šupů, ale na druhou stranu zase vydává finance neustále. Ať už za opravy nebo doplňování výstroje v podobě lahviček, lektvarů, obvazů, prostě věcí bez kterých žádné bojové povolání nemůže existovat (nebo ano, ale pak musí doufat, že se postava narodila pod velmi šťastnou hvězdou).
Ode mě na toto stížnost neuslyšíš, i když jinými zmíněné IGMS nepovažuji za úplně dobrý příklad - IGMS bez magionu je proti NPC k ničemu, IGMS s magionem ty dvě zlatky stojí už teď. A v CvC komponenty mága neoslabí, pokud by nebyly opravdu většině nedostupné.Fryn píše:Upřímně, i kdyby válečné povolání svými náklady nikdy nepřekonalo ty co natropí nějaký "krátce žijící" mág, jsem rád, že aspoň v něčem je jejich moc něčím kompenzována (a i když se to možná podle těchto příspěvků nezdá, tak mág vždy patřil mezi mé nejoblíbenější povolání, i když ho mám teda raději víc v papíráku ).
Mithirwen Celeavaeil
Kdysi jsem si u svého čaroděje Nayluna Aaala cca spočítal ceny a vyšlo to tak, že po naučení se všech kouzel s výjimkou Očarování měl ve spellbooku 241 kouzel, za něž by celkově na svitcích na MUNI s rasovou elfí a adeptskou slevou zaplatil 10,6 platinek. Díky četným výpravám s Nyrtisáky ale celkem koupil "jen" cca 150 svitků za cca 8 platinek. Později během své zločinecké éry si pořídil i dva největší magiony po 2,5 platinkách. Civilnější čarodějové jako Roma a Mithirwen budou mít podíl svitků z lootu asi nižší, takže i s tím magionem a nějakými drobnostmi se jim to na těch 15 platinek nakonec také vyšplhá.
Jinak ano, mág může mít i docela vysoké variabilní náklady v podobě drahého dobíjení magionů. Ono bez magionu si mág sám moc neškrtne co se týká přímého dmg z kouzel.
Jinak ano, mág může mít i docela vysoké variabilní náklady v podobě drahého dobíjení magionů. Ono bez magionu si mág sám moc neškrtne co se týká přímého dmg z kouzel.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Aefare, částečně ti odpověděl Roma, některé postavy jsou zvyklé počítat jen ve stříbrných, i kdyby jejich hráči věděli jak k penězům přijít. Podle mého názoru nemůžeš automaticky vycházet z toho, že peníze vydělat jde, ale taky jestli je skutečně uvažovaný typ postavy vydělá (a vydělat má). Já si nemyslím, že je svět nastavený špatně ani si nemyslím, že diamant za mocné kouzlo je mnoho, pouze nesouhlasím s takovou generalizací "životní úrovně", že peníze nic neznamenají.
Pozn.: Možnou finanční situaci mojí postavy tu prosím vůbec neprobírejme, to by byla velice dlouhá, zajímavá a především soukromá debata.
Pozn.: Možnou finanční situaci mojí postavy tu prosím vůbec neprobírejme, to by byla velice dlouhá, zajímavá a především soukromá debata.
Mithirwen Celeavaeil
Odpověď pro Romu i pro Olymara...
Postava, které na majetku nezáleží, počítá taky majetek ve stříbrných... ale protože na EQ se majetek vcelku volně válí všude možně, je-li potřeba, je snadné jej získat (přirozeně s určitými znalostmi).
Kdo majetek chce (napříklat můj bývalý trpaslík), ten si jej obstará. Snažil jsem se trochu rozhýbat obchod, točil jsem platinky i luxusní zboží a kdyby kdokoli zareagoval na mé nabídky obchodu, mohl vydělat desítky zlatých měsíčně jen z obchodu (nakoupit zboží od trpaslíka a prodat jej v království).
Samozřejmě, nechce-li postava peníze na svitky, nebude mít svitky, protože je líná. Není to o tom, že je zvyklá počítat ve stříbrných. Je to proto, že chce statky, na které nemá, a nehodlá udělat nic proto, aby si obstarala prostředky na jejich získání.
Mimochodem, zorganizovat obchod a přesun většího množství materiálu byla ta delší a zábavnější část než ta těžba... ale ta trvala asi půl reálné hodiny.
Romu jsem X-krát potkal u Catigernova hlavního zdroje peněz (když tu a tam peníze potřebuje). Pro těžbu je zapotřebí u mága schopnost seslat kouzlo Invisible (3. lvl)… a má za několik desítek minut několik zlatek denně. Podobná možnost existuje i v říši, i když je to o trochu obtížnější a výtěžky jsou pomalejší (vyžadují větší trpělivost).
Na 17. úroveň je s elfími XP potřeba odehrát přibližně 160 hodin hry. Při průměrné hře 4 hodiny denně, budu-li 20 minut věnovat těžbě suroviny, budu mít 40krát vytěženo. Při výdělku 20 stříbrných za těch 20 minut to bude 16 zlatek, při výdělku zlatka to bude 40 zlatek, při výdělku 2 zlatky to bude 80, při výdělku 5 zlatek to budou 4 platinky! Lze si jistě snadno spočíst, kolik je třeba vydělat peněz na nakoupení všech svitků pro IX. okruh za dobu mezi 15. a 17. úrovní.
Chápu, že každý zná jiné zdroje a každý chce věnovat jiný čas těžbě... ale chce-li někdo získat peníze, není na tom nic obtížného, nestojí to moc námahy, není třeba obětovat nijak zvlášť herního času, jediné, co je potřeba, je se chvíli zabývat možnostmi, ja vydělat... a až se na ně přijde, je vyřešeno obvykle pro celý zbytek hráčského života (protože na EQ vás z práce na težbě suroviny nevyrazí), můžete maximálně nahradit svou obživu za lepší nebo šáhnout po namáhavějším ale výdělečnějším zdroji pro rychlý zisk, je-li aktuálně potřeba větší množství peněz (třeba na nějaký drahý jed za dvacet zlatek a tak podobně).
(Když to tak po sobě čtu, mám pocit, že mě ta ekonomie začíná lézt na mozek.)
Postava, které na majetku nezáleží, počítá taky majetek ve stříbrných... ale protože na EQ se majetek vcelku volně válí všude možně, je-li potřeba, je snadné jej získat (přirozeně s určitými znalostmi).
Kdo majetek chce (napříklat můj bývalý trpaslík), ten si jej obstará. Snažil jsem se trochu rozhýbat obchod, točil jsem platinky i luxusní zboží a kdyby kdokoli zareagoval na mé nabídky obchodu, mohl vydělat desítky zlatých měsíčně jen z obchodu (nakoupit zboží od trpaslíka a prodat jej v království).
Samozřejmě, nechce-li postava peníze na svitky, nebude mít svitky, protože je líná. Není to o tom, že je zvyklá počítat ve stříbrných. Je to proto, že chce statky, na které nemá, a nehodlá udělat nic proto, aby si obstarala prostředky na jejich získání.
Nerozumím... Bolthorm vyjednal jednou jeden mír s jistou rasou, kdy měl povoleno těžit surovinu za podmínek, že té rase neublíží. Musel jsem vše obstarat tak, abych nic, ale nic nevymlátil. Výtěžnost z jedné otočky byla 30 zlatých, platinka, pokud jsem do toho zapojil obchod a dotáhl náklad za moře, přičemž jsem nabízel komukoli nejméně polovinu výtěžku z obchodu, pokud by to koupil v říši a zajistil si prodej v zámoří. Kupodivu to za to nikomu nestálo, protože jsem sumy nezveřejňoval, asi si je nedokázal nikdo představit.Roma píše:IMHO je, nebereš-li jako běžnou hru každodenní prozkoumávání světa (rozuměj vymlacování skřetů).Aefar píše:Já bych peníze neřešil... to není nedostatkové zboží na EQ.
Mimochodem, zorganizovat obchod a přesun většího množství materiálu byla ta delší a zábavnější část než ta těžba... ale ta trvala asi půl reálné hodiny.
Romu jsem X-krát potkal u Catigernova hlavního zdroje peněz (když tu a tam peníze potřebuje). Pro těžbu je zapotřebí u mága schopnost seslat kouzlo Invisible (3. lvl)… a má za několik desítek minut několik zlatek denně. Podobná možnost existuje i v říši, i když je to o trochu obtížnější a výtěžky jsou pomalejší (vyžadují větší trpělivost).
To máš pravdu... je fakt, že se tímto způsobem dá hrát kdokoli, akorát ten rozdíl moci je u castera a ostatních povolání úplně jinde. Patnáctiletý caster (ať nediskriminuji pouze mágy) s IX. okruhem a patnáctiletý kluk navlečený do plné plátovky s pavézou, který toho ale vcelku stejně sám o sobě moc neporazí a ve všem ostatním bude looser - to je rozdíl. Bavíme se o omezení všech casterů, nejen mágů.Roma píše:To už je o chrarakteru hráče, popřípadě postavy. Tenhle nešvar se totiž netýká jen mágů, ale všech povolání, takže když takto omezit mágy, tak samozřejmě i ostatní.Aefar píše:Zamezilo by to pak extrémním situacím, kdy například patnáctiletý kluk čaruje kouzla IX. kruhu, které se naučil vysedáváním u svačinky
Tak, jak to říkám. Někdy mám pocit, že hrajeme úplně jinou hru. Pro obyčejný charakter je reálné obstarat si denně kolem pěti zlatých (dá se ale udělat i 3 platinky), snad úplné minumum při snaze skutečně vydělat je zlatka.Roma píše:Tak tohle myslíš jak??Aefar píše:Jestli stojí výbava čaroděje 15 platinek nebo 40 je vcelku jedno, obzvláště, je-li to rozloženo do dlouhou dobu.
Na 17. úroveň je s elfími XP potřeba odehrát přibližně 160 hodin hry. Při průměrné hře 4 hodiny denně, budu-li 20 minut věnovat těžbě suroviny, budu mít 40krát vytěženo. Při výdělku 20 stříbrných za těch 20 minut to bude 16 zlatek, při výdělku zlatka to bude 40 zlatek, při výdělku 2 zlatky to bude 80, při výdělku 5 zlatek to budou 4 platinky! Lze si jistě snadno spočíst, kolik je třeba vydělat peněz na nakoupení všech svitků pro IX. okruh za dobu mezi 15. a 17. úrovní.
Chápu, že každý zná jiné zdroje a každý chce věnovat jiný čas těžbě... ale chce-li někdo získat peníze, není na tom nic obtížného, nestojí to moc námahy, není třeba obětovat nijak zvlášť herního času, jediné, co je potřeba, je se chvíli zabývat možnostmi, ja vydělat... a až se na ně přijde, je vyřešeno obvykle pro celý zbytek hráčského života (protože na EQ vás z práce na težbě suroviny nevyrazí), můžete maximálně nahradit svou obživu za lepší nebo šáhnout po namáhavějším ale výdělečnějším zdroji pro rychlý zisk, je-li aktuálně potřeba větší množství peněz (třeba na nějaký drahý jed za dvacet zlatek a tak podobně).
(Když to tak po sobě čtu, mám pocit, že mě ta ekonomie začíná lézt na mozek.)
Srovnávat kritičák se sesláním kouzla není stejná. Respektive, ta logika je stejná, kdyby jediné využití mága a jeho kouzel bylo pro zabíjení nepřátel. Kouzla jsou mocná záležitost a v tuto chvíli je velmi snadné k nim přijít a libovolně s nimi zacházet - alespoň tak jsem pochopil Nayluna.Roma píše:Tohle také souvisí s tvým (dle mého) zkresleným pohledem na výtěžnost každé postavy.Aefar píše:A teď si vemte, že by pro každé seslání IGMS byl potřeba třeba diamant (cena je vcelku banální - něco přes dvě zlatky), který ovšem není snadné sehnat a už vůbec ne ve velkém. A ještě by se třeba sesláním spotřeboval.
Navíc výsledkem by krom jiného byla práce pro válečníky (aby sehnali diamant) a oživení PC obchodu s diamanty (nyní prakticky nulový). A o důvod méně k existenci dispel hůlek (abych se držel tématu).
Vem si, že by se každý kritičák musel zaplatit diamantem... Nebo jen každý 10. (má to stejnou logiku jako potřeba mít diamant a zničit ho seslaním IGMS) a dej tomu bojovníkovi výbavu taky za 10 platinek a myslím že o nějakém oživení obchodu by nemohla být ani řeč.
EDIT: Problém dispel hůlek by to nevyřešilo, protože PC by se nakouzlili tak jako tak než by do dungu naběhli. Možná komponenty, jako že ke Kamené kůži, potřebuje každý mág držet v pacce kus šutru a ten se tím rozpadne v prach - možná by to konečně zvýšilo obchod se šutry, který je nyní také nulový ;)
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
A jediné využití bojovníka je rozbíjet lebky, no tak, co to je za argument?.
Já stále ale nevidím, kde se peníze jen tak válí. U trpaslíků je to těžba, v pořádku, ale tím jsi vyřadil všechny postavy s nevelkou silou a odolností (zcela správně). Pak tu asi máme loot, čímž škrtám všechny civilní postavy, které při vydělávání nechtějí přijít o život (risk je zisk) a vzácnější suroviny také málokdy najdeš v bezpečných místech.
Pokud toto přijmeš, je to zcela v pořádku, že budou některé postavy chudší, ale odmítám to nazývat leností (hráče nebo postavy) a nemyslím si, že každé postavě dokážeš najít pro ni přijatelnou systémovou práci s takovým výdělkem, aby počítala jen ve zlatkách.
On je toto mnohem komplexnější problém, protože do něj pak vstupují třeba i platy, postavení a očekávání, kde nějaká lady sice bude mít svůj důchod, ale zase nesmí být viděna, jak okrádá skřety o to, co mají v kalhotách. DM s tím pak také dokáže výrazně zamíchat a nakonec jsme zase jinde (sám píšeš o dohodnutém míru, můžeš ale pak říct, že mluvíš za většinu hráčů?).
Já stále ale nevidím, kde se peníze jen tak válí. U trpaslíků je to těžba, v pořádku, ale tím jsi vyřadil všechny postavy s nevelkou silou a odolností (zcela správně). Pak tu asi máme loot, čímž škrtám všechny civilní postavy, které při vydělávání nechtějí přijít o život (risk je zisk) a vzácnější suroviny také málokdy najdeš v bezpečných místech.
Pokud toto přijmeš, je to zcela v pořádku, že budou některé postavy chudší, ale odmítám to nazývat leností (hráče nebo postavy) a nemyslím si, že každé postavě dokážeš najít pro ni přijatelnou systémovou práci s takovým výdělkem, aby počítala jen ve zlatkách.
On je toto mnohem komplexnější problém, protože do něj pak vstupují třeba i platy, postavení a očekávání, kde nějaká lady sice bude mít svůj důchod, ale zase nesmí být viděna, jak okrádá skřety o to, co mají v kalhotách. DM s tím pak také dokáže výrazně zamíchat a nakonec jsme zase jinde (sám píšeš o dohodnutém míru, můžeš ale pak říct, že mluvíš za většinu hráčů?).
Mithirwen Celeavaeil
Hrajeme jinou hru, přesněji hra je extrémně odlišná pro různá povolání/charaktery. 1 zlatka/den může být i strop ne podlaha. Když se hodně daří, možná ani nezačne PLACOS dělat bububu.Aefar píše:Tak, jak to říkám. Někdy mám pocit, že hrajeme úplně jinou hru. Pro obyčejný charakter je reálné obstarat si denně kolem pěti zlatých (dá se ale udělat i 3 platinky), snad úplné minumum při snaze skutečně vydělat je zlatka.
Nemusí to platit obecně, ale peníze mohou být omezujícím faktorem.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
To jsem nikdy neřekl... Bavíme se o nadpřirozených schopnostech casterů, respektive nadstandardních schopnostech postav, ne o přirozených schopnostech obyčejných postav. Já nevím, proč Roma srovnával čáry s kritičáky, ale vzal jsem si z toho, že jediné, co se dá mezi nadstandardními schopnostmi válečníka a nadstandardními schopnosti mága oproti "obyčejným lidem" najít společného, to je schopnost zabíjet. Využití čar k čemukoli dalšímu už má navíc pouze caster, válečník své nadstandardní schopnosti k ničemu dalšímu nevyužije. A celé téma je o tom, že by bylo fajn toto "nadpřirozené navíc" casterů zevzácnit tím, že by bylo potřeba využívat komponenty.Olymar píše:A jediné využití bojovníka je rozbíjet lebky, no tak, co to je za argument?.
Loot neberu vůbec v úvahu... je to naprosto nestandardní výdělek, na kterém může živnost založit jen hrdlořez. Těžba je u trpaslíků, to je zřejmé. Další věci jsou to u dalších - někde je potřeba inteligence, někde moudrost (a postavy se silou si neškrtnou a nevydělají na oplátku nic). Kde suroviny jsou se píše v knihovně... a pokud jde o ta bezpečná místa... 95% povrchu desky přestává být nebezpečných pro toho, kdo ovládá hide nebo neviditelnost (opět se dostávají do nevýhody válečníci, nikoli casteři a hidaři). Je pravda, že kdo se bojí, nesmí do lesa... na druhé straně... pro takové postavy jsou tady jiné možnosti a plat, což jim umožní realizovat se ve městě/na univerzitě atd. A jak jsem naznačil, dá se dokonce vydělat na zcela bezpečném obchodě. Jsou to věci už složitejší, ale o to výnosnější.Olymar píše: Já stále ale nevidím, kde se peníze jen tak válí. U trpaslíků je to těžba, v pořádku, ale tím jsi vyřadil všechny postavy s nevelkou silou a odolností (zcela správně). Pak tu asi máme loot, čímž škrtám všechny civilní postavy, které při vydělávání nechtějí přijít o život (risk je zisk) a vzácnější suroviny také málokdy najdeš v bezpečných místech.
Pořád cítím jakési zkreslené představy že "bez zabíjení to nejde". To je nesmysl. A i skuteční hrdlořezové pláčou, když mnohdy stanou nad lootem. Poradit mohu jen - zamyslet se nad tím, jaké zdroje vlastně EQ nabízí, jestli cokoli z toho by byla postava ochotná dělat (od lovu ryb přes hledání lesklých kamínků v potocích, trhání květin, sběr hub, hledání mušliček na plážích či sklizeň ovoce až po těžbu nerostných surovin či dřeva) - a pokud to není nic z toho, ještě stále zbývá obchod či možnost získání platu (kdy se dá stále přivydělávat).Olymar píše: Pokud toto přijmeš, je to zcela v pořádku, že budou některé postavy chudší, ale odmítám to nazývat leností (hráče nebo postavy) a nemyslím si, že každé postavě dokážeš najít pro ni přijatelnou systémovou práci s takovým výdělkem, aby počítala jen ve zlatkách.
On je toto mnohem komplexnější problém, protože do něj pak vstupují třeba i platy, postavení a očekávání, kde nějaká lady sice bude mít svůj důchod, ale zase nesmí být viděna, jak okrádá skřety o to, co mají v kalhotách. DM s tím pak také dokáže výrazně zamíchat a nakonec jsme zase jinde (sám píšeš o dohodnutém míru, můžeš ale pak říct, že mluvíš za většinu hráčů?).
Já měl beduína s přísahou chudoby (omezení majetku na 2 zlatky), který si na živobytí vydělával obchodem s exotickým ovocem... a měl jsem problémy s přílišným majetkem... nakonec jsem prodával jednou za měsíc a zásadně odmítal přehnané ceny. Mimochodem, ceny byly mezi rozdílem prodeje a nákupu... tedy například, prodá-li postava ananas za 40 měděných a koupí za 53 měděných, prodával jsem tedy třeba za stříbrný - abych vydělal víc než prodejem obchodníkovi - ale zase abych nabídl levnější zboží než bylo u obchodníka ve městě. A i na tom se dalo vydělávat (ne nijak horentně, ale dalo). A to byl snad ten nejméně ceněný sortiment, který na EQ je. A prostě mi půl zlatky vydělal, i když jsem přebytky stejně prodal v hostinci hostinskému.
Mohou, stejně jako v reálu. Akorát na EQ je jejich zisk podstatně snažší a je závislý pouze na vůli toho, kdo je nemá (tedy na tom, že si je nechce vzít/obstarat), nikoli na tom, že by nebyly dostupné. Přirozeně důvody, proč si je nechce obstarat, mohou být nanejvýše bohulibé... proč ne.zdech píše:Hrajeme jinou hru, přesněji hra je extrémně odlišná pro různá povolání/charaktery. 1 zlatka/den může být i strop ne podlaha. Když se hodně daří, možná ani nezačne PLACOS dělat bububu.Aefar píše:Tak, jak to říkám. Někdy mám pocit, že hrajeme úplně jinou hru. Pro obyčejný charakter je reálné obstarat si denně kolem pěti zlatých (dá se ale udělat i 3 platinky), snad úplné minumum při snaze skutečně vydělat je zlatka.
Nemusí to platit obecně, ale peníze mohou být omezujícím faktorem.
Nelze srovnávat ekonomiku reálu s ekonomikou desky. Žijí-li postavy ne desce, musí počítat s ekonomikou desky, a ta funguje trochu jinak, to je třeba si uvědomit a koukat na to pohledem postavy... které to vlastně ani jinak nezná a učí se s tím žít, tak jak to tam funguje (jako například, že těžitelných a prodejných zdrojů je relativně málo a že odbytiště pro duševní práci je vcelku malé, ceny se moc nemění, konkurence nehraje vliv, zato momentální nálada obchodníka velký a jeho rasové předsudky také atd.)
Ať je to jak chce, stále by mělo platit, že kdo chce peníze, bude čas, který věnuje pro svou výdělečnou činnost, věnovat takové činnosti, kterou dělat dobrovolně chce a která mu zároveň přinese co nejvyšší zisk. Pokud není spokojen, bude takovou činnost hledat, dokud ji nenajde. Možnosti jsou podle mých zkušeností opravdu velké a nezávisí na síle ani na schopnosti zabíjet.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Edit Aefar: Smazána část vynášející IC info (následující příspěvky upraveny v návaznosti)
Edit Braenn po Aefarovi: Vrácena smazaná část.
Zrovna beudína a obchod s datlemi bych nezmiňovala jako nejméně výnosný obchod, protože opak je pravdou
O rýžování a sbírání prakticky čehokoli kromě kytek bylo řečeno, že používání invisu při takové činnosti je zneužívání systému, který by měl kouzlo zrušit.
Jakýkoli čistě hráčský obchod není trvale udržitelný způsob obživy, ale jednorázový přivýdělek, závislý na někom jiném. Od reformy peněz.
Edit Braenn po Aefarovi: Vrácena smazaná část.
Zrovna beudína a obchod s datlemi bych nezmiňovala jako nejméně výnosný obchod, protože opak je pravdou
O rýžování a sbírání prakticky čehokoli kromě kytek bylo řečeno, že používání invisu při takové činnosti je zneužívání systému, který by měl kouzlo zrušit.
Jakýkoli čistě hráčský obchod není trvale udržitelný způsob obživy, ale jednorázový přivýdělek, závislý na někom jiném. Od reformy peněz.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 29. 4. 2011 17.02, celkem upraveno 3 x.
Já prodával obyčejné pomeranče, ananasy a banány.Braenn píše:Edit Aefar: Smazána část vynášející IC info
O rýžování a sbírání prakticky čehokoli kromě kytek bylo řečeno, že používání invisu při takové činnosti je zneužívání systému, který by měl kouzlo zrušit.
Zneužití je rýžovat v invisu, ne se dostat na rýžoviště (například - což je blbé, že se pak musíš odkouzlovat, což nejde selektivně) nebo seslat neviditelnost, když si tě náhodou některý z obyvatel všimne a rozběhne se za tebou (tam se zase bojuje proti bugu, ale dá se to). Ke kytkám bych přidal i houby (logika sběru je stejná).
A vůbec, zase jsme u systémového pohledu a ne u pohledu postavy na svět - tedy jaké jsou možnosti a jak si zajistit pravidelnou obživu (že v rámci pravidel, to je snad jasné). Vzhledem k možnostem EQ mi prostě nepřijde na místě stěžovat si na to, že jsou svitky pro mágy (či cokoli pro kohokoli) drahé.… drahé je to, pokud chce postava všechno hned a na prvních úrovních. A poměrně drahé je používat svitky pro sesílání kouzel.
Naposledy upravil(a) Aefar dne 29. 4. 2011 16.43, celkem upraveno 4 x.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Houby i květiny, které za něco stojí, jsou obklopeny nepřáteli. A opět to neřeší nebojové postavy tipu mith, pro něž je to zbytečný risk. O bezpečných květinách jde říct jen to, že je o ně mezi tirianskými takový boj, že často uškubneš 1 kytku na nalezišti.Aefar píše:Já prodával obyčejné pomeranče, ananasy a banány.
Zneužití je rýžovat v invisu, ne se dostat na rýžoviště (například - což je blbé, že se pak musíš odkouzlovat, což nejde selektivně) nebo seslat neviditelnost, když si tě náhodou některý z obyvatel všimne a rozběhne se za tebou. Ke kytkám bych přidal i houby (logika sběru je stejná).
.
Není těžké peníze vydělat, ale Mithirwen i Roma mají pravdu - pro postavu nebojovou a neriskující je to bez platu prakticky nemožné, mají li se dostat na zlatky - a ještě si rozumně kupovat jídlo a opravy.
Ale zrovna Mithirwen i Roma ten plat mají, takže je podle mě vše v pořádku. Nehledě na to, že jejich náklady na opravy budou spíše směšné (Bolthorm platil standardně půl zlatky co chvíli ) a najíst se mohou také zdarma, tu a tam si koupí laskominu v obchodě. (Vzpomeňte, kolikrát jste byli v reastauraci v době studií a jak často jste jedli čínské polívky... a kolik jste z kapesného od rodičů uvalili za odbornou literaturu a kolik v poměru k tomu za sladkosti?)Braenn píše:Houby i květiny, které za něco stojí, jsou obklopeny nepřáteli. A opět to neřeší nebojové postavy tipu mith, pro něž je to zbytečný risk. O bezpečných květinách jde říct jen to, že je o ně mezi tirianskými takový boj, že často uškubneš 1 kytku na nalezišti.Aefar píše:Já prodával obyčejné pomeranče, ananasy a banány.
Zneužití je rýžovat v invisu, ne se dostat na rýžoviště (například - což je blbé, že se pak musíš odkouzlovat, což nejde selektivně) nebo seslat neviditelnost, když si tě náhodou některý z obyvatel všimne a rozběhne se za tebou. Ke kytkám bych přidal i houby (logika sběru je stejná).
.
Není těžké peníze vydělat, ale Mithirwen i Roma mají pravdu - pro postavu nebojovou a neriskující je to bez platu prakticky nemožné, mají li se dostat na zlatky - a ještě si rozumně kupovat jídlo a opravy.
Naposledy upravil(a) Aefar dne 29. 4. 2011 16.43, celkem upraveno 2 x.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův