Prilisne propojeni postavy a hrace
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
spis vyrusi IC hlasky, ktere nezapadaji do kontextu postavu :) kdyz se postavy na DM psa zareaguji "ahoj pejsku", na DM mumii "ahoj mumie .. treba potrebuje pomoct" a kdyz se vsichni zastavaji drowa ci toleruji Balora a obrati se proti me, kdyz mu ublizim. Nevim proc, ale stava se mi docela casto, kdy musim na postavou prevzit kontrolu a mlcet v okamzicich, kdy by jako good postava bud jen valila nevericne oci, nebo rovnou dle vzoru paladinu zasahla proti PC :(
jinak puvodniho pisatele chci upozornit, ze to sebou muze nest i dost negativni jevy ve forme neustaleho mysleni na postavu, zvlast kdyz je v divokem citovem rozpolozeni a nemoznost! (spis nechtenost) se soustredit na cokoliv jinyho !! IR
jinak puvodniho pisatele chci upozornit, ze to sebou muze nest i dost negativni jevy ve forme neustaleho mysleni na postavu, zvlast kdyz je v divokem citovem rozpolozeni a nemoznost! (spis nechtenost) se soustredit na cokoliv jinyho !! IR
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Nejen neustále myšlení na postavu, časté Deep Immersion docela pohodově rozvíjí schizofrenii, věřte mi, vím, co říkám =P .)
Jedna známá řekla toto:
"Každý z nás má v sobě dobrý základ pro schizofrenii. Ale jen role-playeři ji rozvíjí..."
Takže vzhledem k tomu, že DI je IMHO taková "nejvyšší laťka" pro PnP RPG, je to rozvíjení schizofrenie jak tutový .)
Jedna známá řekla toto:
"Každý z nás má v sobě dobrý základ pro schizofrenii. Ale jen role-playeři ji rozvíjí..."
Takže vzhledem k tomu, že DI je IMHO taková "nejvyšší laťka" pro PnP RPG, je to rozvíjení schizofrenie jak tutový .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Hlavne nezakladat postavu se jmenem jako mate v realu, jednou jsem to udelal a ono to ma neblahe ucinky. Podeji jsme se i o tom docet ze z psych. hlediska to neni doporuceno.
Uvidime co to jeste se mnou udela
Uvidime co to jeste se mnou udela

Zkušenost je nejlepší učitelka, jen je někdy příliš drahá.
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Heh... mno, já se sice v reálu "Gran" nejmenuju, ale... mno, všichni mi tak říkaj a já už na nic jiného než "Gran" neslyším xDmkov píše:Hlavne nezakladat postavu se jmenem jako mate v realu, jednou jsem to udelal a ono to ma neblahe ucinky. Podeji jsme se i o tom docet ze z psych. hlediska to neni doporuceno.
Uvidime co to jeste se mnou udela
Ovšem je pravda, že "Gran" mám jako nick, nikoliv jako jméno postavy .)
(Ovšem v PnP mám jednu velmi promáklou postavu (charakter a životopis na 10 A4) a ta se jmenuje "Gran Ilinther", muhehe =P) .)
Prostě: Schíza rulezZz xD =P .))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Zajímalo by mě, jestli se ještě někomu stává u EQ, že by se přiblížil k DI (ono deep immersion, jestli někdo zapomněl).
Protože už když je člověk v reálu, tak je velmi obtížné se do té atmosféry navodit - a tam je to, z vlastní zkušenosti si dovolím tvrdit, snažší, vše více zprostředkované. Hlavně DI je hodně o fantasii a už jen princip stolních RPG nutí fantasii pracovat...
V EQ je fantasie dost nahrazována grafikou. Na druhou stranu je ale člověk sám, takže ho netrápí myšlenky jako "Moje postava se rozplakala, jenže hraju se spolužákem/kolegou, jestli se rozpláču, řekne to zítra všem ve škole/práci".
EDIT:
Ehm, jiná diskuse mě přimněla se zeptat na toto:
Jak přesně řešíte, že musíte třeba odejít od compu? Znáte to, hrajete, máte rozjeté pronásledování někoho, dopadnete ho, on vám uteče, dopadnete ho, mučíte, někdo ho osvobodí, vy utíkáte, za váma pekelní psi, běžíte ke starci a chcete mu říct, jak to všechno zastavit...
Najednou se ozve řach, vy odtrhnete oči od monitoru a otočíte se. Do okna přilétají dlažební kostky a venku stojí stovka skinheadů.
Co uděláte? xD
Samozřejmě přehnaný případ, ale má ilustrovat toto: Situace, kdy prostě _nemůžete_ odejít, ale odejít _musíte_.
Například mně se stalo, že jedna postava šla hlásit něco poručíkovi. Ten nechal extra v noci otevřít bránu a postava vešla... a já proklouzl za ní, protože postava chtěla referovat o vraždě a já chtěl také svědčit, věděl jsem toho dost.
Takže začla hádka se stráží. A najednou jsem _musel_ odejít... napsal jsem:
//musím jít, třeba mě zabásněte a pak budem pokračovat, protože budu afk 30 minut
Načež mi přišla zuřivá odpověď ve stylu, co že to kazím atmosféru a proč používám OOC hlášku .) Jenže jak jinak jsem to měl napsat? Chtěl jsem opustit hru ale současně jsem nemohl přestat na _30_ minut hrát jen tak "z fleku" - bylo třeba odklidit postavu (náhlé odlogování ani nezmiňujte, nebo se půjdu oběsit a předtím budu přemýšlet, co že to je vlastně to HCRP xD). Nakonec se to udělalo tak, že mě stráž vyvedla jako opilce... spadl jsem do křoví a odlogoval se a běžel, co se dělo dál je nedůležité. Úplně dobře to však nedopadlo... o to víc mě rozčílilo to, že vlastně kvalita oné hry spadla o docela slušný počet příček a já byl "viník".
Jak by jste takovou situaci řešili vy? Představte si třeba, že se vám vaše děcka (sourozenci) servou a vy je máte jako starostlivý rodič odtrhnout od sebe dřív, než do sebe vrazí tu kudlu na kuchání ryb .)
Protože už když je člověk v reálu, tak je velmi obtížné se do té atmosféry navodit - a tam je to, z vlastní zkušenosti si dovolím tvrdit, snažší, vše více zprostředkované. Hlavně DI je hodně o fantasii a už jen princip stolních RPG nutí fantasii pracovat...
V EQ je fantasie dost nahrazována grafikou. Na druhou stranu je ale člověk sám, takže ho netrápí myšlenky jako "Moje postava se rozplakala, jenže hraju se spolužákem/kolegou, jestli se rozpláču, řekne to zítra všem ve škole/práci".
EDIT:
Ehm, jiná diskuse mě přimněla se zeptat na toto:
Jak přesně řešíte, že musíte třeba odejít od compu? Znáte to, hrajete, máte rozjeté pronásledování někoho, dopadnete ho, on vám uteče, dopadnete ho, mučíte, někdo ho osvobodí, vy utíkáte, za váma pekelní psi, běžíte ke starci a chcete mu říct, jak to všechno zastavit...
Najednou se ozve řach, vy odtrhnete oči od monitoru a otočíte se. Do okna přilétají dlažební kostky a venku stojí stovka skinheadů.
Co uděláte? xD
Samozřejmě přehnaný případ, ale má ilustrovat toto: Situace, kdy prostě _nemůžete_ odejít, ale odejít _musíte_.
Například mně se stalo, že jedna postava šla hlásit něco poručíkovi. Ten nechal extra v noci otevřít bránu a postava vešla... a já proklouzl za ní, protože postava chtěla referovat o vraždě a já chtěl také svědčit, věděl jsem toho dost.
Takže začla hádka se stráží. A najednou jsem _musel_ odejít... napsal jsem:
//musím jít, třeba mě zabásněte a pak budem pokračovat, protože budu afk 30 minut
Načež mi přišla zuřivá odpověď ve stylu, co že to kazím atmosféru a proč používám OOC hlášku .) Jenže jak jinak jsem to měl napsat? Chtěl jsem opustit hru ale současně jsem nemohl přestat na _30_ minut hrát jen tak "z fleku" - bylo třeba odklidit postavu (náhlé odlogování ani nezmiňujte, nebo se půjdu oběsit a předtím budu přemýšlet, co že to je vlastně to HCRP xD). Nakonec se to udělalo tak, že mě stráž vyvedla jako opilce... spadl jsem do křoví a odlogoval se a běžel, co se dělo dál je nedůležité. Úplně dobře to však nedopadlo... o to víc mě rozčílilo to, že vlastně kvalita oné hry spadla o docela slušný počet příček a já byl "viník".
Jak by jste takovou situaci řešili vy? Představte si třeba, že se vám vaše děcka (sourozenci) servou a vy je máte jako starostlivý rodič odtrhnout od sebe dřív, než do sebe vrazí tu kudlu na kuchání ryb .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Předně je zapotřebí si zajistit klid na hru. Pokud nemáte jistotu, že nebudete muset odejít, tak nezačínat ve hře nic od čeho se nedá odejít (CvC, delší akce apod..). Řekl bych že to je taková hráčská slušnost. Japak by to vypadalo, kdyby třeba DM odešel uprostřed questu? Prostě si musí dopředu ten klid na hru zajistit, a když ho nemá, tak s tím počítat a přizpůsobit tomu hru.
Jinak DI zažívám běžně jakmile se nalguji a nedostávám OOC hlášky. I když ono to asi DI nebude, spíše něco jako "rozplynutí" - v tu chvíli nejsem, jsem součást světa, pasivní divák co jen sleduje jak jedná moje postava jak ona chce a sama si žije.
Jinak DI zažívám běžně jakmile se nalguji a nedostávám OOC hlášky. I když ono to asi DI nebude, spíše něco jako "rozplynutí" - v tu chvíli nejsem, jsem součást světa, pasivní divák co jen sleduje jak jedná moje postava jak ona chce a sama si žije.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Nevim jak si 'hlubokou imerzi' predstavit v NWN, ale kratce po spusteni Equilibrie jsem byl za Vugara na vyprave v horach s pulorkem Buurbagem (acc. mutiny). Behem te vypravy jsem si pripadal ze ani tak nehraju NWN, jako ze spis koukam na nejaky fantasy film. Neco podobneho jsem nikdy predtim a ani nikdy potom uz nezazil.
"Boj byt nevycerpatelna zdroj zabava i pouceni." - Vugar Malshurd
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Přesně, prostě někdy se s tím vyrušením prostě počítat nedá. (Si to představte - matka hrající EQ uloží děcko do kolébky a jde hrát... začne hrát a náhle zjistí, že děcko se probudilo, vylezlo z postélky a začíná si hrát s noži (Já jsem tohle jako malej dělal běžně xD))
Jinak těžko říct, zda to je DI... DI si můžeš ujistit tak, že když k tobě někdo přijde (v reálu), tak si ho nevšimneš a když ti řekne jménem tvé postavy, tak se na něj otočíš a hraješ, jako by byl ve hře xD Určitě víte, jak to myslím .))
Jinak dnes jsem byl pěkně zahratej do EQ, u výslechu, hahaha =)) Děkuji tomu DMkovi, co se mi o tu zábavu postaral .)
Jinak těžko říct, zda to je DI... DI si můžeš ujistit tak, že když k tobě někdo přijde (v reálu), tak si ho nevšimneš a když ti řekne jménem tvé postavy, tak se na něj otočíš a hraješ, jako by byl ve hře xD Určitě víte, jak to myslím .))
Jinak dnes jsem byl pěkně zahratej do EQ, u výslechu, hahaha =)) Děkuji tomu DMkovi, co se mi o tu zábavu postaral .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jenže Labire, já si třeba klid na hru zajistit nemůžu. Nikdy nevim, kdy budu muset pryč a všechno je jenom otázka priorit, jako i třebas škola byla.
Můžu pouze odhadnout pravděpodobnost vyrušení v časovym vývoji hry. Podle toho se taky pouštim do různejch věcí, když třeba vim, že za 30 minut musim jít na trénink, tak se do ničeho nepouštim. Ta odtázka byla podle mě mířená směrem, co dělat, když se právě stane něco fakt nečekanýho co člověk netušil a neovlivní.
A jak bych tu situaci řešil?
"//moc se omlouvám ale musím NUTNĚ a IHNED odejít" a odlog na místě, je to otázka priorit. Dělal jsem to docela často, a kdyby to udělal DM tak se svět nezboří a mně by to nevadilo. Uprostřed questu sem najednou zmiznul, a až druhej den se např. omlouval, že mi vypli proud. Nebo když mi padal net, to byly "odlogy" i bez předchozího ohlášení, ale pokud můžu, upozornim na to ostatní OOC, když se prostě jedná o záležitost s vyšší prioritou než NWN a je nutnej okamžitej zásah, to se nedá nic dělat. Odlogovat se bez omluvy na místě mi příde divný. Ale zase pro OOC požívam spíš tell, už dlouho sem nevypustil nic OOC do talku (asi proto, že sem už dlouho nehrál
).
Můžu pouze odhadnout pravděpodobnost vyrušení v časovym vývoji hry. Podle toho se taky pouštim do různejch věcí, když třeba vim, že za 30 minut musim jít na trénink, tak se do ničeho nepouštim. Ta odtázka byla podle mě mířená směrem, co dělat, když se právě stane něco fakt nečekanýho co člověk netušil a neovlivní.
A jak bych tu situaci řešil?
"//moc se omlouvám ale musím NUTNĚ a IHNED odejít" a odlog na místě, je to otázka priorit. Dělal jsem to docela často, a kdyby to udělal DM tak se svět nezboří a mně by to nevadilo. Uprostřed questu sem najednou zmiznul, a až druhej den se např. omlouval, že mi vypli proud. Nebo když mi padal net, to byly "odlogy" i bez předchozího ohlášení, ale pokud můžu, upozornim na to ostatní OOC, když se prostě jedná o záležitost s vyšší prioritou než NWN a je nutnej okamžitej zásah, to se nedá nic dělat. Odlogovat se bez omluvy na místě mi příde divný. Ale zase pro OOC požívam spíš tell, už dlouho sem nevypustil nic OOC do talku (asi proto, že sem už dlouho nehrál

-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
No já měl asi tři sekundy čas, tak jsem napsal "Tak mě třeba zabásněte ať je od postavy pokoj", ale namísto toho jsem byl Artem seřván .) Ale to sem teď nechci tahat, když se to teď řeší v jiné diskusi, ať je to tam =))kolja píše: A jak bych tu situaci řešil?
"//moc se omlouvám ale musím NUTNĚ a IHNED odejít"
Ale právě toto mě vlastně přinutilo zamyslet se, jestli existuje "správný postup"…
Co když třeba udělám "náhlý odlog" a pak zjistím, že jsem dostal ban? Hrozí to třeba? Dáváte bany na EQ?
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Jak je vidět tak jste ten můj příspěvek nepochopili. Ano nelze zajistit 100% klid a nevyrušování. To ani netvrdím. Říkám jen a pouze, že pokud nemáte zajištěné s dostatečnou pravděpodobností že se nebudete muset odlogovat, tak podle toho hrát. Když bydlím s 10-ti lidmi co mě tahají od kompu nebudu hrát CvC, ale spíše postavu abych mohl kdykoliv vypadnout. Podobně když mám malé dítě a vím že s velkou pravděpodobností bude něco za chvíli chtít a rušit mě tak nezačnu vyprávět příběh který i s diskusí zabere 3 hodiny (to je příklad, malé dítě nemám).
Shrnuto:
Když nemám slušnou jistotu, že budu moci něco dokončit (s rezervou) tak to nezačínám! Je to slušnost vůči ostatním hráčům.
Ano a bany dáváme když je třeba.
Shrnuto:
Když nemám slušnou jistotu, že budu moci něco dokončit (s rezervou) tak to nezačínám! Je to slušnost vůči ostatním hráčům.
Ano a bany dáváme když je třeba.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Ixtremist píše:no ja DI zažil tak silně, že jen ti kteři u toho byli to pochopi.… jako když rano vstanete a hledate kolem sebe postavy ze hry a divite se že nemate vedle sebe obouručak.….. :D





Zkušenost je nejlepší učitelka, jen je někdy příliš drahá.
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
Jsem zodpovědný za to co píšu ale ne za to co čtete!
http://mkov.wz.cz
Gran píše: Například mně se stalo, že jedna postava šla hlásit něco poručíkovi. Ten nechal extra v noci otevřít bránu a postava vešla... a já proklouzl za ní, protože postava chtěla referovat o vraždě a já chtěl také svědčit, věděl jsem toho dost.
Takže začla hádka se stráží. A najednou jsem _musel_ odejít... napsal jsem:
//musím jít, třeba mě zabásněte a pak budem pokračovat, protože budu afk 30 minut
Načež mi přišla zuřivá odpověď ve stylu, co že to kazím atmosféru a proč používám OOC hlášku .) Jenže jak jinak jsem to měl napsat? Chtěl jsem opustit hru ale současně jsem nemohl přestat na _30_ minut hrát jen tak "z fleku" - bylo třeba odklidit postavu (náhlé odlogování ani nezmiňujte, nebo se půjdu oběsit a předtím budu přemýšlet, co že to je vlastně to HCRP xD). Nakonec se to udělalo tak, že mě stráž vyvedla jako opilce... spadl jsem do křoví a odlogoval se a běžel, co se dělo dál je nedůležité. Úplně dobře to však nedopadlo... o to víc mě rozčílilo to, že vlastně kvalita oné hry spadla o docela slušný počet příček a já byl "viník".
Jak by jste takovou situaci řešili vy? Představte si třeba, že se vám vaše děcka (sourozenci) servou a vy je máte jako starostlivý rodič odtrhnout od sebe dřív, než do sebe vrazí tu kudlu na kuchání ryb .)
Opět si zapoměl na anglické sprosté slovo které si vsunul ve hře do oné věty...
Wanting something does not give you the right to have it.
Samozřejmě že si byl seřván, protože si napsal velmi neslušnou OOC hlášku která podle mého velmi narušila hru...Gran píše:
No já měl asi tři sekundy čas, tak jsem napsal "Tak mě třeba zabásněte ať je od postavy pokoj", ale namísto toho jsem byl Artem seřván .) Ale to sem teď nechci tahat, když se to teď řeší v jiné diskusi, ať je to tam =))
Wanting something does not give you the right to have it.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Napsal jsem OOC hlášku mluvou, kterou používá hráč.
Ok, beru to - pokud jsem byl seřván za _formulaci_ oné OOC hlášky, nikoliv její řekněme "obsah" nebo "existenci".
Ok, beru to - pokud jsem byl seřván za _formulaci_ oné OOC hlášky, nikoliv její řekněme "obsah" nebo "existenci".
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila