
Rasy, vztahy mezi nimi a jak to hrát?
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28. 10. 2006 22.08
Rasy, vztahy mezi nimi a jak to hrát?
Neustále chodí elfové k trpaslíkům a přitom se nemají vůbec v oblibě. Kdyby strážce trpaslíků měli normální inteligenci hráče, tak je pochopitelně odtamtud vyhodí. Nejlepší by bylo, aby elfové nechoodili k trpaslíkům, nebo nějak nastavit, aby je vždycky stráže odtamtud vyhodili. Čekám na vaše názory. 

Murin- Trpaslík :D
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
tady
viewtopic.php?p=12621#12621
odstavec tolerance
ale nikdo ti nebrání se o to postarat sám, pokud máš dost velký koule na to, abys žil v rozporu se zákonem
viewtopic.php?p=12621#12621
odstavec tolerance
ale nikdo ti nebrání se o to postarat sám, pokud máš dost velký koule na to, abys žil v rozporu se zákonem

Bohužel photter má pravdu. Zatím se to, pokud vím, žádnému hráči trpaslíka nelíbilo, ale je to tak. Hag Hargol není ani v nejmenším trpasličí město ve smyslu místa uzavřeného hrdého národa. Je to jen místo, kde sice žijí trpaslíci, ale jsou vlastně strašně zdomácnělí a proti elfům vlastně nic nemají. Sám jsem to chtěl s jednou svojí postavou změnit, ale nepovedlo se. Teď už hraju jen taky zdomácnělé trpaslíky.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Chtěli jste to změnit, dostali jste i šanci vybudovat nové ultraortodoxní trpasličí město a nechali jste toho z nejrůznějších důvodů. Mohlo se vám to i povést.
Hag Hargol je stavěné tak jak je - jako trochu měkčí Morie v době její slávy, která také obchodovala i s elfy (pokud se nepletu neměli oni tam elfové poblíž dokonce město?). Jakkoliv jinak postavené Hag Hargol nepřipadá do úvahy - musí být otevřené všem už jen pro craft a celkovou koncepci světa. Uzavřené trpasličí město = neživotaschopné a co víc, eliminující množství možností na celé Desce. Uzavřené životaschopné trpasličí město lze udělat. Ale jedním (ale ne jediným) předpokladem je velmi velký svět s množstvím hráčů on-line (1000+). A to NWN nenabídne nikdy. A spoléhat se na hráče, že oživí uzavřené město na malém světě je dle zkušeností nemožné.
Stejně by se našlo něco co by některým hráčů zase "nesedlo". Tohle už dávno neřeším. Líbí? Tak líbí fajn. Nelíbí? Tak nelíbí. Taky dobře. Můžeš se s tím něco pokusit dělat IC, ale je to běh na trať jejíchž délka je úměrná energii potřebné k provedení změny (a nejtěžší je změnit právě setrvačnost myšlení masy).
Hag Hargol je stavěné tak jak je - jako trochu měkčí Morie v době její slávy, která také obchodovala i s elfy (pokud se nepletu neměli oni tam elfové poblíž dokonce město?). Jakkoliv jinak postavené Hag Hargol nepřipadá do úvahy - musí být otevřené všem už jen pro craft a celkovou koncepci světa. Uzavřené trpasličí město = neživotaschopné a co víc, eliminující množství možností na celé Desce. Uzavřené životaschopné trpasličí město lze udělat. Ale jedním (ale ne jediným) předpokladem je velmi velký svět s množstvím hráčů on-line (1000+). A to NWN nenabídne nikdy. A spoléhat se na hráče, že oživí uzavřené město na malém světě je dle zkušeností nemožné.
Stejně by se našlo něco co by některým hráčů zase "nesedlo". Tohle už dávno neřeším. Líbí? Tak líbí fajn. Nelíbí? Tak nelíbí. Taky dobře. Můžeš se s tím něco pokusit dělat IC, ale je to běh na trať jejíchž délka je úměrná energii potřebné k provedení změny (a nejtěžší je změnit právě setrvačnost myšlení masy).
Naposledy upravil(a) labir dne 29. 10. 2006 10.15, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28. 10. 2006 22.08
Oni tam měli království.. to byly ty pláně po kterých tam přicházelo společenstvo ;) Tuším Cesmínie nebo tak nějak.labir píše:Chtěli jste to změnit, dostali jste i šanci vybudovat nové ultraortodoxní trpasličí město a nechali jste toho z nejrůznějších důvodů. Mohlo se vám to i povést.
Hag Hargol je stavěné tak jak je - jako trochu měkčí Morie v době její slávy, která také obchodovala i s elfy (pokud se nepletu neměli oni tam elfové poblíž dokonce město?). …
<b>"K tomu, kdo si hlídá záda, přijde smrt zepředu."</b>
<i>Drowí přísloví</i>
Apocalypse, Anděl zkázy - dokud jsi to měl, byla to pro tebe samozřejmost. Nyní, když jsi to ztratil, trpíš a toužíš po tom, co zpět nemůžeš získat. Nebo snad ano?
<i>Drowí přísloví</i>
Apocalypse, Anděl zkázy - dokud jsi to měl, byla to pro tebe samozřejmost. Nyní, když jsi to ztratil, trpíš a toužíš po tom, co zpět nemůžeš získat. Nebo snad ano?
Přesně tak. Teď trochu zpětně lituju, že jsem nevydržel, protože jsem nebyl zas tak daleko od výsledku. Na druhou stranu v době, kdy se lámal chleba, jsem kvůli Equilibrii nemohl spát, takže to asi bylo na mne moc jako na hráče.labir píše:Chtěli jste to změnit, dostali jste i šanci vybudovat nové ultraortodoxní trpasličí město a nechali jste toho z nejrůznějších důvodů. Mohlo se vám to i povést.
K tomuhle si dovolím oponovat. Jelikož jsem hrál víc než půl roku reálného času v Hag Hargol (postava opustila město jen z důvodu nějaké výpravy), odhaduju, že jsem to sledoval víc než DM. Město bylo živé, právě v době, kdy jsme ho považovali za uzavřenou kulturu a snažili se ji ukazovat každému jeho návštěvníkovi. Dneska je pravděpodobnější, že v Hag Hargol spíš potká člověk PC jiné rasy, než trpaslíka.labir píše:A spoléhat se na hráče, že oživí uzavřené město na malém světě je dle zkušeností nemožné.
K ostatnímu se nebudu vyjadřovat ale s tímdle plně souhlasím Ježura:
Byli to opravdu zdařené doby kdy se po Hargolu pořádaly hotové kompanie a hráčskými questy se to tam jen hemžilo.:) Ještě mám par screenu.Bylo to tak nádherně uzavřený že když se objevil někdo neznámy objedvě strany mněli radost, poněvadž to bylo setkání hráču kteří se jakživ neviděli a přitom mohli hrát už kdovíjak dlouho a znali se maximálně tak z fora.Zastávám názoru že nejlepší překvapení je neznalost a když opravdu hrajete uzavřeně a neprolejzate desku po který pořádate vypravy,jednou ste tu jindy zase tam,poté dokáže byt hra zábavnějši ba dokonce i emotivnější.Hold te´d je všechna hráčská komunita v mithalliru a témněř všichni ze servru se znají a přáteličkují,což mně moc jako hráči,jenž se vyžívá v neznámu a raduje se ze sebemenšího setkáni neznámeho hrače ke kterému te´d prakticky nedochází, nevyhovuje.Od toho mám přeci chat nebo icq :) Inu, staré časy vzít zpět nejde s tím se nedá hold nic dělat.Město bylo živé, právě v době, kdy jsme ho považovali za uzavřenou kulturu a snažili se ji ukazovat každému jeho návštěvníkovi. Dneska je pravděpodobnější, že v Hag Hargol spíš potká člověk PC jiné rasy, než trpaslíka.
Neberte život příliš vážně. Beztak z něho nevyváznete živí.
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: 9. 3. 2006 11.03
- Bydliště: Plzeň / Železná Ruda / Hobitín
- Kontaktovat uživatele:
Sice se to začíná odvíjet trochu někam dál od Elfové vs. Hag Hargol, ale je pravda, že po tom co začalo "stěhování národů" v období zvěstí o drakovi, je v Tirínském království dost pusto. A to nemluvě třeba o Hobitíně, okolo kterého se toulam teď snad už jen já... takže začněte hrát povinně za hobity! VŠICHNI!!Drog píše:Hold te´d je všechna hráčská komunita v mithalliru a témněř všichni ze servru se znají a přáteličkují,což mně moc jako hráči,jenž se vyžívá v neznámu a raduje se ze sebemenšího setkáni neznámeho hrače ke kterému te´d prakticky nedochází, nevyhovuje.


Asi by to chtělo nějakej novej drb o Tirianu.…
P.S.: Proslýchá se, že Svačinka má novej sestřih a strážný napravo od brány směrem k Amfiberai má nové kopí!

Game ID: Reverend_Malthas
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Ano, také doufám, že do doby, než si zařídím v Tirianu obchod, městečko zase začne žít tak, jak tomu bylo než se na poušti našel ten důl... ^__^steel_martin píše:
Sice se to začíná odvíjet trochu někam dál od Elfové vs. Hag Hargol, ale je pravda, že po tom co začalo "stěhování národů" v období zvěstí o drakovi, je v Tirínském království dost pusto. A to nemluvě třeba o Hobitíně, okolo kterého se toulam teď snad už jen já... takže začněte hrát povinně za hobity! VŠICHNI!!![]()
![]()
Asi by to chtělo nějakej novej drb o Tirianu.…
P.S.: Proslýchá se, že Svačinka má novej sestřih a strážný napravo od brány směrem k Amfiberai má nové kopí!
Kašlete na Mithalir, přesuňte se na Východ! *-*
(Teda kromě trpaslíků, ti ať si zůstanou kde chtějí, chi chi chi)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Jak je tedy vidět, trpaslíci si Hargol světu otevřeli sami ^___^Lump píše:to byly doby,kdy sem se svým mágem měl pořádně nahnáno, když sem musel do Hargolu...
a koukal sem rychle zmizet, abych nedostal na držku od nějakýho trpaslíka![]()
a teď...
Takže jestli chcete zase mít "Hargol Trpasličí", musíte se o to přičinit, stejně tak, jako jste všem dovolili do něj svobodně chodit ^_^
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ehm, promin, mozna bys mel v Mith travit vic casu, abys pak uznal, ze co pises, neni tak uplne pravda …Drog píše:Hold te´d je všechna hráčská komunita v mithalliru a témněř všichni ze servru se znají a přáteličkují,což mně moc jako hráči,jenž se vyžívá v neznámu a raduje se ze sebemenšího setkáni neznámeho hrače ke kterému te´d prakticky nedochází, nevyhovuje.
BTW: Faktem je, ze ted partu trpasliku nikdo moc nepotka …
Však jeďte na východ - snažte se IC, aby Tirian ožil - nebo neprskejte. A že se vám nechce hrát samotnejm v Tirianu? Byly doby, kdy v Hag Hargolu bylo pár trpaslíků a v Mithalliru nebyl nikdo a přesto se tam hrálo dobře, protože prostě jsem tam hrát chtěl.
Trpaslíků je dost - nedávno jsem potkal na jednom fleku asi 4 , jenom jeden se z nich choval jakž takž, další se mne pokusil okrást hne jak mě zmerčil a další pobíhal nesmyslně s vlajkou EQ a nekomunikoval. To k těm horším.
Ti lepší jsou tu také není jich moc - jejich komunita se rozpadla jak z IC tak OOC důvodů - nedostatku času, zklámání a podobně. A když to fungovalo, bylo to výjmečné - ale ne proto, že tu někdo na foru plakal, ale proto že IC hráli skvěle.
Míň stesků a víc elánu do hraní, jestli chcete něco změnit.
Trpaslíků je dost - nedávno jsem potkal na jednom fleku asi 4 , jenom jeden se z nich choval jakž takž, další se mne pokusil okrást hne jak mě zmerčil a další pobíhal nesmyslně s vlajkou EQ a nekomunikoval. To k těm horším.
Ti lepší jsou tu také není jich moc - jejich komunita se rozpadla jak z IC tak OOC důvodů - nedostatku času, zklámání a podobně. A když to fungovalo, bylo to výjmečné - ale ne proto, že tu někdo na foru plakal, ale proto že IC hráli skvěle.
Míň stesků a víc elánu do hraní, jestli chcete něco změnit.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Moc pěkně řečeno.psin píše:…
K tomu přítelíčkování - jen velmi povrchní dojem jakým má společenství postav působit na "cizince" nebo "nezaujatého". Z toho co vím jako DM mi někdy vstávají hrůzou vlasy na hlavě (a rád bych to ani nevěděl). Navenek něco... a pod tím... Když nejsou "skoro" vidět konflikty na povrchu o to horší je to co se děje ve skrytu. Ale víc neřeknu.
A k tomu kde je víc/míň postav - vypozoroval jsem, že je jakýsi cyklický trend přesouvání postav. Stato se to už nejméně 3x, vždy cca po 2 měsících reálného času. Najednou celkem nezávisle nebo vyprovokované nějakou událostí se prostě většina postav sebere a jede na druhou stranu Desky. Osobně si myslím, že za tím jsou jak momentální IC důvody, tak OOC důvody - za 2 měsíce prostě jedna polovička světa víc omrzí, ale v té druhé jsem už tak dlouho nebyl...
Poslední stěhování probíhalo tuším na konci nebo v průběhu září. Takže pokud bude dodržena perioda, tak v průběhu listopadu nebo na jeho konci nastane druhé "samovolné" stěhování, ale tentokrát do Tirínského království.
A k trpaslíkům: I když jste si mysleli že je Hag Hargol uzavřené (což tedy nechápu jak jste na to přišli, protože Hag Hargol bylo stavěné jako otevřené vždy) tak vám to nebránilo se bavit. Takže v podstatě je to jen mentální blok hráčů - čas od času přijde elf/něco a prodá a nakoupí nějaké věci. Málokdy sejde někam níž kde se to trpaslíky a jinou chamradí v chodbách jen hemží. Vadí vám to natolik abyste si kvůli tomu otrávili hru a museli to řešit na fóru? Jestli ano tak to je v tom případě váš problém, protože s nechutí se smířit s pozadím světa nic neudělám a ani nechci dělat.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: 9. 3. 2006 11.03
- Bydliště: Plzeň / Železná Ruda / Hobitín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Přinejhorším se zavede námořní výškové minimum. Většina těhlech nevychovanců je ...mno...poněkud přízemnějších.kolja píše:A jéje, přijedou turisti jo?labir píše:tak v průběhu listopadu nebo na jeho konci nastane druhé "samovolné" stěhování, ale tentokrát do Tirínského království.Hlavně žádný nevychovanci, kterejch je v říši plno
![]()

Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Já jsem na equilibrii přišel jako uplný nováček a je pravda že aniž bych něco věděl o zákonitostech vrhl jsem se do hraní trpaslíka se kterým mi hodně pomohla dvojice snowman a ježura a atmosféru Hag Hargolu kterou tam prakticky pouze tadle dvojice budovala a utvářela, byla opravdu uchvatná.Jenže já tu nebrečím,nenaříkám,nesnažím se o žádnou změnu a dokonce ani nejsem znechucen jak se domýšlíš.Tim co jsem napsal jsem pouze zazpomínal na doby kdy jsem nemněl o zákonitostech ani zdání a byl odkázan na dvojici snowmana a ježuru a také na jejich hru, kterou toho pro Hargol udělali hodně,byli bezvadnými hostiteli a za těchto časů a jejich představě o trpaslícich, byl Hag Hargol živým městem kde se neustále něco dělo, né jak nyní.Znovu podotýkám že nic mi na nynější situaci nevadí a nebrečím ani neběduju,leč za to co tidle dva trpasličí fanaticiA k trpaslíkům: I když jste si mysleli že je Hag Hargol uzavřené (což tedy nechápu jak jste na to přišli, protože Hag Hargol bylo stavěné jako otevřené vždy) tak vám to nebránilo se bavit. Takže v podstatě je to jen mentální blok hráčů - čas od času přijde elf/něco a prodá a nakoupí nějaké věci. Málokdy sejde někam níž kde se to trpaslíky a jinou chamradí v chodbách jen hemží. Vadí vám to natolik abyste si kvůli tomu otrávili hru a museli to řešit na fóru? Jestli ano tak to je v tom případě váš problém, protože s nechutí se smířit s pozadím světa nic neudělám a ani nechci dělat.

Neberte život příliš vážně. Beztak z něho nevyváznete živí.