zdech píše:George píše:Věřím, že kdyby si zaměstnanci svobodně volili výši platů, taky by to dopadlo podobně. Pro epizodní postavy stačí runa 5. úrovně... ostatně pro ostatní hráče (možná ne pro SH) je, pokud vím, zablokovaná, takže k tomu asi přímo slouží.
A tento názor s tebou část (a věřím že dost velká část) lidí sdílí. Jen z toho ještě není EQ konsensus, takže zvýhodnění v tomhle směru určitý základ má.
George píše:Pokud někdo bude hrát něco, čím systémově není (tím myslím například zkušeného šermíře na prvním lvlu), nebudu s ním hrát... takže podle mě role XP bude velká tak, jak je jim přisuzováno. Vzhledem k tomu, že jejich role se přímo projevuje na IC stránce hry.
Množství XP se do IC projevuje
přímo jen v případě, že je postava buildována a RP hrána na co největší systémovou efektivitu. Což není jediný validní způsob hry. Úroveň postavy (XP) "opracovaná" jejím buildem udává její maximální systémové možnosti, pravda. Těchto hranic ale nemusí charakter po aplikaci "RP vrstvy" nikdy dosáhnout (což se přiznávám vidím osobně jako lepší). Množství XP se pak do IC promítá v menším měřítku...jejich role je menší.
1. Chtěl bych vidět hostitele, kterej by zvýhodnění XP využíval pro to, aby mohl epizodní postavě nahrát vyšší lvl... z 95% se zvýhodnění XP promítne do jejich dlouhodobých neepizodních postav.
2. Částečně s tebou souhlasím... ale nemůžeš říct, že by hostitelé hráli o 1/3 slabší postavy, než je systémově mají... to je totiž minimální část tak, aby se systémovýma prostředkama vůbec srovnali s ostatníma. Když si ještě uvědomíš, že to tak může, nebo nemusí hrát i ostatní, zjistíš, že hostitelé buď mají jasnou výhodu, která se promítá i do čistě RP hry, nebo mají systémový prostředky, který nevyužívají (tím myslím, že by měli tak strašně slabý postavy, že by byly vlastně tak slabý, jako postavy ostatních hráčů za stejnou časovou dobu hraní), o čemž pochybuju.
Hawkeye píše:Stejně zůstávám fascinovám. Ony ty všechny uvahy mají něco do sebe. Ale pouze v případě, že e automaticky předpokládá, že hotitelé jsou vlastně prospěcháři a jejich prvotním zájmem je se na statusu hostitel napakovat v jakémkoli slova smylu. Zajímalo by mne, zda někdo také uvažuje z druhé strany. Tak, že hostitelé se snaží něco dělat pro svět a výhody, které mají, jsou prio ně nástrojem, nikoli předmětem zisku.
Jak je zde na foru vidno, hráči očekávají od hostitelů, že je budou bavit, ale současně jim někteří vytýkají, že k tomu mají prostředky.
Předně děkuju za smysluplnou reakci...
Představ si status hostitele jako politika... má něco lidem přinášet, zastupuje lidi a lidi mu musí důvěřovat, jinak to fungovat nebude. I slušnýmu politikovy se může stát, že mu lidi nebudou věřit a budou ho odsuzovat za určitý věci, co udělal.. třeba jen pro to, že do toho nevidí (vidíte tu analogii?). Další věc je to, že se často zasadí semínko nedůvěry ještě hlouběji tím, že se k nepolitikům mluví jaksi.. nevhodně, nepolitik zkritizuje politika a politik řekne, že nepolitik závidí/že do toho nevidí/že to tak není. A když nepolitik chce politika sesadit, politik začne kolem sebe kopat. To je už všechna důvěra pryč.. a to se nesmí stát u někoho, kdo vlastně zastupuje ostatní, kdo má být ten zodpovědnej, co ostatním bude vzorem.
Co se týče prostředků, problém bude, myslím, v tom, že hráči tyto prostředky nemají. Politici taky mají spoustu výhod, zdarma dopravu (jestli se nemýlím) a tak. Je to údajně pro to, aby mohli dělat to, co mají a nezatěžovat se maličkostma. Kdoví, možná to i pomáhá a bez tady těch věcí by to, co dělají, nedělali tak dobře (ok, teď si zkuste představit nečeský politiky
).. pokud mají ale takovýhle výhody oproti ostatním, nepůsobí to dobře, obzvlášť, pokud se jich nechtějí vzdát i přes nátlak ostatních - těch, pro které to vlastně dělají a bez kterých by nebyli tam, kde jsou.
Hostitelé mají kopu výhod, spousta z nich je rozhodně ku prospěchu RP a zabaví ostatní hráče, např. popisky atmosféry. Spousta z nich je ale řekněme... velmi rozporuplných... muly, expy, předměty a nevím, co ještě... jasně předměty jsou fajn, ale co expy? jak ty pomůžou ostatním hráčům k zábavě? a mula? v čem z ní budu mít dobrý rp? jak může být mula součástí nějakého Q? Přitom zrovna mula přináší postavě, která jí může používat, ENORMNÍ IC výhody(sociální statuty i systémovější možnosti).
Co se týče mě, já nikdy neviděl ani SH, ani hostitele, ani DMs jako někoho, kdo mě má zabavit.. viděl jsem je jako někoho, kdo mě pravděpodobně zabaví, protože prostě to, co dělá, baví. A proto je tím, čím je.
Bohužel teď mi příjde, že je to spíš naopak.. že je někdo hostitelem aby mohl bavit (a kdo jen může vědět, že není hostitelem pro něco jinýho?). Dobrýho hostitele by měli uznávat nebo alespoň snášet všichni hráči, jinak to nemá cenu. Vzpomeňte si na Ježuru.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.