no me uz neprekvapí nic ...kdyz Labir a Onyx zvládli za tak krátkou chvili udelat tenhle svet a prekopat spoutu veci tak pevne veřim že by tohle zvládli takyphotter píše: je to takzvanej autofollow bug a je o něm napsáno na našich i cizích i bioware forech tolik, že je mi až trapný to tady opakovat
Co me na NWN vadi
Moderátor: Dungeon Master
-
photter
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
nemíchejte fyziku realnýho světa s fyzikou herní a logiku reálnýho světa s logikou herní
kdyby se zloděj neuměl schovat, najdeš jinej důvod, proč ho hrát ?
zrovnatak můžeš řešit, jaktože je vidět za roh, za strom a skrz barák, můžeš řešit logiku featů jako je sekáček nebo cirkle kick, můžeš řešit jaktože si můžeš v boji přehodit zbraně aniž při tom seš zmasakrovanej, že se můžeš v boji přezout a tisíc dalších věcí...
teď mně napadá - bude ošetřenej bug věčnýho prvního útoku ?
kdyby se zloděj neuměl schovat, najdeš jinej důvod, proč ho hrát ?
zrovnatak můžeš řešit, jaktože je vidět za roh, za strom a skrz barák, můžeš řešit logiku featů jako je sekáček nebo cirkle kick, můžeš řešit jaktože si můžeš v boji přehodit zbraně aniž při tom seš zmasakrovanej, že se můžeš v boji přezout a tisíc dalších věcí...
teď mně napadá - bude ošetřenej bug věčnýho prvního útoku ?
tak pardon no este me tu ukamenujtephotter píše:nemíchejte fyziku realnýho světa s fyzikou herní a logiku reálnýho světa s logikou herní
kdyby se zloděj neuměl schovat, najdeš jinej důvod, proč ho hrát ?
zrovnatak můžeš řešit, jaktože je vidět za roh, za strom a skrz barák, můžeš řešit logiku featů jako je sekáček nebo cirkle kick, můžeš řešit jaktože si můžeš v boji přehodit zbraně aniž při tom seš zmasakrovanej, že se můžeš v boji přezout a tisíc dalších věcí...
teď mně napadá - bude ošetřenej bug věčnýho prvního útoku ?
Myslim ze jsi me naprosto spatne pochopil :) Ja jsem psal: "Zlodeji (myslim class rogue) nemaji schopnost dokonale nezjistitelne neviditelnosti a neumi jen tak zmizet z oci jako treba SD." Coz znamena:photter píše:pleteš se, ukrytí zloděje i SDčka je jedno a to samý, akorát SDčko to umí i když ne něj koukáš a zloděj to má umět, když ne něj nekoukáš
je to takzvanej autofollow bug a je o něm napsáno na našich i cizích i bioware forech tolik, že je mi až trapný to tady opakovat
kdybys hrál NWN před SoU, věděl bys přesně jak krásně to fungovalo
bohužel bioware, aby mohlo implementovat nesmyslně pojatý SDčko, úplně rozesralo rogue...co naděláš
(1) Zlodeji jsou detekovatelni napr pomoci pachovych stop nebo stop jako otisku bot - doporucuji hrat vic hodin za zlodeje s dobrym DM … tj., nemaji dokonale nezjistitelnou neviditelnost …
(2) Psal jsem snad, ze schovani zlodeje a SD je neco jineho? Jen jsem napsal, ze zlodej, ktery neni SD, neumi "jen tak zmizet z oci" …
AD AF Bug - Moc dobre vim o co se jedna, ale AF bug vznika nejcasteji pri seslani neviditelnosti/vypiti lektvaru neviditelnosti popr. pouziti HIPSu, kdy potvory toto ignoruji … Schovavani se za kopcem (nebo za jinou prekazkou) nema zarucovat zmizeni potvore pred nosem. (Zduraznuji vyraz "pred nosem", coz se tyka vetsiny pripadu, kdy pronasledovany i pronasledujici bezi stejnou rychlosti par kroku za sebou)
NWN sem hral co vyslo, vim jak zlodej fungoval pred datadiskama Osobne si myslim, ze nejvetsi chyba byla davat HIPS na prvni lvl SD …
no, ja chtel napsat to samy co cybermisa. pan jeskyne v drdu by mi nikdy nedovolil schovat se do stinu, respektive by mi dal takovy postih, ze by se mi to nepovelo, na exponovanem osvetlenem miste. pokud jsi v davu, ok, jsi nenapadny. pokud jsi blizko nejakych veci za kterymi se muzes ukryvat (barak, stromy, vysoka trava), ok, muzes se skryt. ale osobne bych uvital, aby rogue, co jde sam po vyslapane ceste, ze slusnosti a ferovosti nejen ke mne, ale i k ostatnim chodil bez hidu, ze? kdyztak si chodte hidli mimo cestu anebo se hidnete kdyz jde grupa vic jak tri lidi. myslim, ze cybermisa to nakousl dobre. hranicar zna figle jak zmizet medvedovi. rogue se o to muze maximalne pokusit. ja osobne realisticnost ve hre uprednostnuju a ocenuju. a k tomu vstoupeni do dveri v hidu, kdyz nekdo jinej vstupuje, to je tady na foru oznaceny jako tezky prohresek proti rp.
Tak tak, jen to s ti hranicarem sem nenapsal …mutiny píše:no, ja chtel napsat to samy co cybermisa. pan jeskyne v drdu by mi nikdy nedovolil schovat se do stinu, respektive by mi dal takovy postih, ze by se mi to nepovelo, na exponovanem osvetlenem miste. pokud jsi v davu, ok, jsi nenapadny. pokud jsi blizko nejakych veci za kterymi se muzes ukryvat (barak, stromy, vysoka trava), ok, muzes se skryt. ale osobne bych uvital, aby rogue, co jde sam po vyslapane ceste, ze slusnosti a ferovosti nejen ke mne, ale i k ostatnim chodil bez hidu, ze? kdyztak si chodte hidli mimo cestu anebo se hidnete kdyz jde grupa vic jak tri lidi. myslim, ze cybermisa to nakousl dobre. hranicar zna figle jak zmizet medvedovi. rogue se o to muze maximalne pokusit. ja osobne realisticnost ve hre uprednostnuju a ocenuju. a k tomu vstoupeni do dveri v hidu, kdyz nekdo jinej vstupuje, to je tady na foru oznaceny jako tezky prohresek proti rp.
mno, circle kick, to je kravina na entou.. to totiz kopnes do nekoho vedle sebe a uz se nesoustredis na toho puvodniho protivnika, ale na toho novyho nakopnutyho, takze snad jen tomu predeslymu stihnout dat stunning fist, jinak zustane nacatej a furt te ohrozuje. ja asi nepochopil k cemu je ten feat dobrej.photter píše:nemíchejte fyziku realnýho světa s fyzikou herní a logiku reálnýho světa s logikou herní
kdyby se zloděj neuměl schovat, najdeš jinej důvod, proč ho hrát ?
zrovnatak můžeš řešit, jaktože je vidět za roh, za strom a skrz barák, můžeš řešit logiku featů jako je sekáček nebo cirkle kick, můžeš řešit jaktože si můžeš v boji přehodit zbraně aniž při tom seš zmasakrovanej, že se můžeš v boji přezout a tisíc dalších věcí...
teď mně napadá - bude ošetřenej bug věčnýho prvního útoku ?
Tak jsem se nahodne dival na par medvedu a verte mi, oni nejsou hlusi a slepi a par bodiku napr. v listen maji, tj. vezmeme-li v uvahu hod 1d20 a prislusne bodiky a porovname-li s patricnym DC stanovenym postavou - v tomto pripade low level zlodej, opravduAlcatraz píše: Ale tohle je hra a v pravidlech je, ze pokud nemas spot a listen, tak se tam proste dostane. U toho bych skoncil
tajik neni implementovana vlastnost ne/vycititelnost, takze se to resi jen listen a spot. je to voklesteny. stejne tak kdyz se podivas do skillu hranicare a porovnas s roguem, tak nevidis zadne velke rozdily, ale vsichni mive, ze hranicar umi stopovat v terenu, kdezto rogue to fakt muze opet jen zkusit, ale moc bych na to nesazel :)
To je skoda, kdyby to slo alespon vypnout. To by taky pomohlo. Blby je, ze jakmile si to jednou vyberes a potkas treba bandu vlku tak jsi nahranej. Vsichni jsou poskrabany, ale ty mrtvej.cybermisa píše:Pokud vim, tak to spravit nejde, je to hard coded primo ve hre, mel to kdysi opravit jeden patch, ale neopravil :(
-
photter
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
vidim, že víš prd, proto dovol, abych tě poučil (zřejmě si pře SoU hrál fajtra :cybermisa píše:AD AF Bug - Moc dobre vim o co se jedna, ale AF bug vznika nejcasteji pri seslani neviditelnosti/vypiti lektvaru neviditelnosti popr. pouziti HIPSu, kdy potvory toto ignoruji … Schovavani se za kopcem (nebo za jinou prekazkou) nema zarucovat zmizeni potvore pred nosem. (Zduraznuji vyraz "pred nosem", coz se tyka vetsiny pripadu, kdy pronasledovany i pronasledujici bezi stejnou rychlosti par kroku za sebou)
NWN sem hral co vyslo, vim jak zlodej fungoval pred datadiskama Osobne si myslim, ze nejvetsi chyba byla davat HIPS na prvni lvl SD …![]()
PŘED zavedením classu SD do NWN se zloděj (nejen zloděj, každá postava s dobrým hide a ms) mohla "schovat" tak, že zmizela z DOHLEDU pronásledujícího a pokusila se zmiznouit ve stínu - pokud se jí to povedlo (přehodila soupeřův spot/listen), pronásledující potvora doběhla na místo posledního spatření a tam zůstala bezradně stát
PO zavedení SD do NWN
1/ charakter bez SD se neschová po prvním objevení se nikdy a nijak - leda tím trošku nechutným způsobem - přes přechod lokace a ani to není stopro
2/ SD se schová JEN v přímý viditelnosti - když zaběhne MIMO viditelnost potvory, už se taky nemůže schovat
TOTO je autofollow bug, nemá nic společnýho s neviditelností ani s tím na jakým lvlu HIPS dostaneš
1) *bezradne krci rameny* nevim jestli mluvis o AF. Jinak pred PC se znova schovam kdyz zabehnu mimo viditelnost,musi pak znova prehazovat. Ale "zlodeje" sem nehral nikdy. Max. postavy co se skryvaj. A schovat se pred pronasledujicim NPC v jedny lokaci se mi nepovedlo asi nikdy, ale moc sem se tim nezdrzoval (v behu).photter píše: 1/ charakter bez SD se neschová po prvním objevení se nikdy a nijak - leda tím trošku nechutným způsobem - přes přechod lokace a ani to není stopro
2/ SD se schová JEN v přímý viditelnosti - když zaběhne MIMO viditelnost potvory, už se taky nemůže schovat
TOTO je autofollow bug, nemá nic společnýho s neviditelností ani s tím na jakým lvlu HIPS dostaneš
2) je fakt, ze invis pouzivam casteji :) a pokud vim, tak se za mnou potvory nezenou asi nikdy. Dobehnou na misto posledniho vyskytu a kdyz tam porad sem, tak dostanu myslim jeden utok (takova spis rana naslepo). Spis se stava, ze potvora je v dobe seslani neviditelnosti uz moc blizko a ja tomu rikam, ze uz je naprahla, pak i v tom invisu dostanu tafku. Ale AF to asi nebude
Naposledy upravil(a) Alcatraz dne 28. 2. 2006 8.00, celkem upraveno 2 x.
No hele, mysli si co chces, kazdopadne az si tvoje postava lokne lektvaru invis a potvory se za ni pozenou jakoby nic, vzpomen si na me a na to, ze to samozrejme NENI AF bug
Co popisejes, jak by to podle tebe spravne melo fungovat mi s dopustenim prijde fakt ulitly - udelat ze zlodeje nesmrtelnou postavu, ktera pred kymokoli zabehne za roh a proste zmizi ze sveta … No promin, jeste ze to tak nefunguje … Prikladem budiz ale treba mnich, kde to OPRAVDU funguje, jak ty popisujes. Jenze mncih narozdil od zlodeje ma tu rychlost opravdu ziskat pri uteku dostatecny naskok a nasledne se schovat …
AD 2: Jen jsem tim chtel rict, ze kde kdo da svymu zlodejickovi lvl 1 SD, aby mel HIPS, coz mi prijde stejne PG, jako dat klerikovi lvl mnicha, zaklinacovi lvl paladina atd … Reseni posunout HIPS an vyssi lvl SD je moc pekne a souhlasim s nim.
A co se zneuzivani prechodu mezi lokacemi tyce, aby zlodej mohl "HIPSnout" pred pronasledovatelem a zmizet mi prijde jako fakt necestny a v CvC obzvlaste nechutny. Kazdopadne NWN obsahuje i dalsi bug, kterym lze detekovat postavu v jakkoli vysokym hidu. Ale jelikoz ja vim prd, tak o tom psat nebudu, zjisti si to sam

Co popisejes, jak by to podle tebe spravne melo fungovat mi s dopustenim prijde fakt ulitly - udelat ze zlodeje nesmrtelnou postavu, ktera pred kymokoli zabehne za roh a proste zmizi ze sveta … No promin, jeste ze to tak nefunguje … Prikladem budiz ale treba mnich, kde to OPRAVDU funguje, jak ty popisujes. Jenze mncih narozdil od zlodeje ma tu rychlost opravdu ziskat pri uteku dostatecny naskok a nasledne se schovat …
AD 2: Jen jsem tim chtel rict, ze kde kdo da svymu zlodejickovi lvl 1 SD, aby mel HIPS, coz mi prijde stejne PG, jako dat klerikovi lvl mnicha, zaklinacovi lvl paladina atd … Reseni posunout HIPS an vyssi lvl SD je moc pekne a souhlasim s nim.
A co se zneuzivani prechodu mezi lokacemi tyce, aby zlodej mohl "HIPSnout" pred pronasledovatelem a zmizet mi prijde jako fakt necestny a v CvC obzvlaste nechutny. Kazdopadne NWN obsahuje i dalsi bug, kterym lze detekovat postavu v jakkoli vysokym hidu. Ale jelikoz ja vim prd, tak o tom psat nebudu, zjisti si to sam