Pasti na lootech

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Pasti na lootech

Příspěvek od George »

IMHO:
Naprostá většina (>95%, řekl bych) pastí na lootech je nekonečná. Proč? Vzhledem k tomu, že nejde otevřít zapastěný loot ani za cenu spuštění pasti, pasti pak slouží jako další zámek, jen na jiný skill. Nemyslím, že by pohozený pytlík nebo sud ve vraku měl mít na sobě past, natožpak nekonečnou.
Ještě bych mluvil o TO, ale aby to nevypadalo jako cry post, tak jen řeknu, že TO 49 mi příjde jako poměrně dost.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4056
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Wolf »

Asi je to proto, aby se tvořili skupiny/cechy/spolecenstvi ve více hráčích. Je tím vytvořena jakasi "jistota" toho, ze nepujde nikdo lootit sám.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Jesper
Příspěvky: 627
Registrován: 17. 12. 2008 15.30
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Jesper »

Mě to taky přijde dost neúměrný.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2726
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ungo »

Tak tu jakousi jistotu dává PLACOS tím, že solo se silne redukuje šance na loot. V tomhle musím souhlasit s Georgem. Tyhle epické a nekonečné pasti jsou často i v celkem low lokacích. Nepřímo to pak podporuje buildy zaměřené na lootění a Rp buildy často ostrouhají v dost směšných situacích.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Jon »

Hawkeye píše: 11. 12. 2017 22.16 Tak tu jakousi jistotu dává PLACOS tím, že solo se silne redukuje šance na loot. V tomhle musím souhlasit s Georgem. Tyhle epické a nekonečné pasti jsou často i v celkem low lokacích. Nepřímo to pak podporuje buildy zaměřené na lootění a Rp buildy často ostrouhají v dost směšných situacích.
S tímhle se podle mě nedá nesouhlasit.
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4056
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Wolf »

Pokud je to v low lokacech tak to asi je na prd. A je pravda že to hlídá uz i placos.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
DarckDewy
Příspěvky: 223
Registrován: 18. 10. 2012 13.07

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od DarckDewy »

Nesouhlasím, má postava se IC zajímá o pasti a zámky a udělal sem kvůli tomu i ústupky od síly buildu(bojové) prostě bych to bral tak že když chceš lootit sežeň si skupinu se schopným zlodějem a ne mága z pixie.

Docela mě chybí fb reakce "To mě štve"
Eluriorfin Patson- Mladý, depresivní.. Krev Milující, nemrtvé obdivující.. -Popraven sťatím a následným spálením.
Kricík Šmatalko- Já jsem obchodník, nechceš si zahrát vo zlatku? *Škodolibě se usměje a promne si ruce.* - Zmizel při svých nekalých obchodech
Lembas - Sněden
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od placidity »

Mě přišly legrační hlavně TO, kdy jsem s lvl 5 zlodějem pravidelně našel na kontejnerech pasti a zámky tak pro lvl 10-15 a výš. Vlastně jediné co jsem byl schopný odstranit byly pasti v potoce u Fagadu, jinak vesměs smůla. Člověk si pak připadá docela trapně a zbytečně.

Nekonečné pasti na bednách mi z principu nevadí, ale v určitých místech na zemi jsou docela na pěst a zbytečně blokují postup dál.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 471
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Brambor »

Chtělo by to asi rozumný střed, že. Nekonečné pasti na pytlících s kořistí jsou IC nesmysl a jak bylo řečeno, placos sám od sebe velmi dobře nadměrné lootění hlídá a řeší sám...
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Jon »

Taky to chce jistou logiku. Nedivil bych se epické pasti na bedně pokryté magickými runami v Arnudenu, ale někde v pytlíčku na zemi to psůobí akorát blbě.
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Anade »

Přileju si svého oleje do ohně: Ty pasti často mívají jako prevenci možného odstranění buď velmi vysoké TO (třída obtížnosti), např. 100, nebo prostě odstranit vůbec nejdou. Naposledy jsem takovou našel v logu (tuším, že šlo o epickou ohnivou):
Log píše:Vzít 20: Postava: Prozkoumej past: *úspěch*: (20 + ?? = ?? proti TO: 29)
Postava: Odstranění pasti: *Úspěch nebude nikdy možný*
Bez hodu na úspěch. A přitom TO (třída obtížnosti) je 36* a byla by snadno překonána. (Typ prozkoumané pasti bohůmžel není v logu, jen v herním dialogu.)

Takže za mne: Proč takové opravdu neodstranitelné pasti?
Investované body do skillu odstraňování pastí mi pak přijdou promarněné, protože
  1. do pasti prostě stačí šlápnout, spustit ji tím a otevřít jen případný zámek. (Riziko zranění od pasti pak eliminovat jinými prostředky či dovednostmi. EDIT: Že je past trvalá – neodstranitelná spuštěním – už zde ani nehraje roli.)
  2. Postava specializující se na pasti je za blbce, když má umožnit skupině projít přes past, kterou pozná, a o níž ví, že má na ni potřebné dovednosti.
  3. EDIT: Taky mne štve, že taková neodstranitelná past (ani jejím spuštěním) se nedá ani označit pro ostatní, kdož ji nevidí. Párkrát mi tak do pastí na výpravách někdo šlápl, protože jsem nestihl zareagovat označením jinak, např. položením předmětu na rohy/hrany pasti, nebo to prostě nešlo jednoduše nějak ohraničit.
    Log např. píše:Vzít 20: Postava: Označ past: *úspěch nemožný*: (20 + ?? = ?? proti TO: 82) // odpovídá TO odstranění 87
    Vzít 20: Postava: Označ past: *úspěch nemožný*: (20 + ?? = ?? proti TO: 95) // odpovídá TO odstranění 100
Epické pasti v modulu (= nenalíčené postavou) mají výchozí TO odstranění stejné jako smrtící.
Naposledy upravil(a) Anade dne 12. 12. 2017 13.39, celkem upraveno 6 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Lassair
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Lassair »

Co vím, tak některé pasti i když vyšlápneš, tak je neodstraníš.. stále tam jsou. Nejvíce mě dostává past u lvů... mrtvola člověka, pytlík v jeskyni plné lvic a na něm past.. která se nedá ani vyšlápnutím odstranit, prostě tam je stále. Stejně jako zahrabaná truhla částečně v jeskyni plné hadů (a bývá tam často i kobra) mi přijde úsměvná (ale tam méně, přeci jen mohl někdo projít skrz hady a kobru a něco si tam teoreticky schovat..)
Béééé...
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

Ooo, pasti. S revizí úměrnosti souhlasím, PLACOS zastane práce dost. Přidám si taky své dva oblíbené body k tématu:

1. Past hozená pod dlaždicí. Vždycky tam je, víte, že tam je, už vás jednou či dvakrát zabila, ale nikdy nejde vidět, i když ji skillem dáte, takže musíte tak různě zkoušet myší najíždět na místo, kde ji tušíte. Jedna taková byla tuším u mostku k bráně na DS Arnunden.

2. A moje nejoblíbenější DM pasti. Neodstranitelné jinak než prošlápnutím. Hlavně ta svlékací. Provedení bych chtěla vidět v praxi. Někoho znalého reálií bych pak poprosila o vyjádření, jak to funguje a co že se stane s oblečením, prádlem, zbrojí, botami a pláštěm, které to ze mne strhne. Poskládá se mi do komínku v batohu včetně spodků? :biggrin: (Ne vážně, nešla by zrušit?)
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Van »

Mě většina pastí přišla celkem rozumná. Osobně bych akorát snížil na pár místech, která jsou pro low lvly (první patra mnohých míst jako hrobky, skřeti atd.) ty TOčka, aby to bylo přístupné i postavám na té úrovni, kdy to představuje nějakou výzvu. Jinak je to jedna z mála EQ, která vyžaduje specializovaný build (anebo dostatečně vysoký lvl). Ale uznávám, že nedostatek zlodějů schopných ta TOčka překonat, mě někdy iritoval :biggrin:

B.: past ti to shazuje do invu, vždy jsem to pokládal za výnalez nějakého škodolibého půlčíka :shades: spíše ta močůvková je poněkud otravná, obzvláště u charismových postav (a obzvláště když vás jimi CM cíleně obklopí bez jakékoliv logiky).
Uživatelský avatar
Lomikare
Příspěvky: 9
Registrován: 28. 11. 2017 22.53

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Lomikare »

Co tak čtu, tak musím jen souhlasit. Sám jsem s pastmi zatím zkušenost neměl. Ale je hodně nelogické, aby byla nějaká past například v jeskyni, která je plná vlků, atd.. Někdo tam tu past musel dát a asi se nedá argumentovat pořád tím, že člověka, který si tam něco schoval odtamtud vyhnala zvířata. Je to myslím škoda, bylo by fajn kdyby se to upravilo, protože to kazí hru..

Svlékací past? Opravdu? :D Úsměvné.. O:)
Sigo Svrbilručka - "Sigo *úklona* k vašim službám.
Garlog - "Chtít svý dvojitábác!"
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od placidity »

Záleží na místě. Sem tam narazíš i na perzistentní úschovnu a navíc to, že nějaká oblast vypadá opuštěně vším krom zvířat nutně neznamená, že ji nevyužívají nepravidelně třeba pašeráci a to, co PC slavně "najde" v lootu, jsou jej více či méně bezcenné zbytky, které byly na místě zapomenuty/nechány jako návnada aby zvědavec přestal být zvědavý a vlci se konečně nažrali.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Jon »

Jj, a ty věci mají DC 70+. Logický.
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

Nalk: Močůvková je otravná, ale narozdíl od svlékací si tak nějak umím představit v praxi, jak funguje. Ta svlékací... no ano. Vždycky můžeme použít jednu ze dvou kouzelných formulí, a to je "magie" (kašlat na její pravidla a logiku, prostě magie, voe), případně "Mocnosti". (Vytvořili ji asi někdy v přestávce mezi vyvažováním Desky a vytvářením mrtvoly žeroucího koše na odpadky s nekonečným obsahem). :biggrin:
Naposledy upravil(a) Braenn dne 13. 12. 2017 10.27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

placidity píše: 12. 12. 2017 19.25
Nebudem se po letech zkušeností s EQ přít o faktu, že okecat jde téměř všechno, i kdyby to byla nekonečná smrtící elektrická past s lootem jednoho měďáku, umístěná na soše Ajris uprostřed Mithalliru. Hned z fleku vymyslím deset historek o tom, proč to dává smysl a může to tam být.

A nebo si můžeme připustit, že taková věc by měla být buď absolutní výjimkou, nebo nebýt vůbec, a úprava pastí by slušela podle náročnosti dungu a lvl, pro který je určena. Nápad. Do budoucna. :shades:


K TO pastí mohu na závěr dodat, že pokud už se bavíme o složení skupiny a účinnosti zloděje, pak by se hodila úprava například přítelíčka Pixiny, která strčí do kapsy většinu zlodějů, kor když se jí přidá trochu boostů, a mág/zaklínač pro to nemusí hnout ani bodíkem. V kombinaci s odhal past se stává zloděj tak trochu nadpočetným. (A když jsme u toho, hned to šupnu do formuláře.)
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Van »

Pixie už je oslabena a průměrný zloděj na stejném lvlu jako mág je lepší. Rozdíl mi přišel tak zhruba 5 lvlů. Samozřejmě s dostatečným lvlem mága je to jiný příběh
Odpovědět