Několik návrhů na zvážení
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Několik návrhů na zvážení
Narazil jsem na nováčka a snažil se mu trochu pomoct, ale přišlo mi drsný, že má neustále posmrtku...
Zrušení posmrtky - ztráta XP je dostatečnej trest a může to dost odrazovat od hry
Usnadnění těžení surovin - zrušit ten zánět šlach, zrušit větší hladovění a žízeň a nechat třeba jen tu zvýšenou únavu (Zdejší je systém těžení je i bez toho pain in the ass.)
Bez AoO při pití lektvaru - jasně může se to zdůvodnit DnD pravidlama nebo, že to odpovídá realitě - ale za mě důležitá hratelnost. V jaké jiné PC hře dostanete ránu navíc když vypijete potku?
No a slovo závěrem: Nelobbuji sám za sebe - nikdy sem neměl posmrtku a už ani netěžim suroviny.
Zrušení posmrtky - ztráta XP je dostatečnej trest a může to dost odrazovat od hry
Usnadnění těžení surovin - zrušit ten zánět šlach, zrušit větší hladovění a žízeň a nechat třeba jen tu zvýšenou únavu (Zdejší je systém těžení je i bez toho pain in the ass.)
Bez AoO při pití lektvaru - jasně může se to zdůvodnit DnD pravidlama nebo, že to odpovídá realitě - ale za mě důležitá hratelnost. V jaké jiné PC hře dostanete ránu navíc když vypijete potku?
No a slovo závěrem: Nelobbuji sám za sebe - nikdy sem neměl posmrtku a už ani netěžim suroviny.
Re: Několik návrhů na zvážení
První dva body mi dávají smysl vzhledem k EQ kde momentálně je, třetí bod bych osobně zachoval, jelikož to byla podle mě chyba v EQ 4 (příležitostný útok na EQ podle mě vždy byl a celkově v NWN).
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28. 6. 2017 15.12
Re: Několik návrhů na zvážení
Za mě dává smysl jen ten první bod. Zvýšení hladu, žízně a únavy prostě dává smysl (viz. realný život) a udržuje to daného hráče pořád v pozoru. Zrušení toho by už z toho dělalo moc WOWko styl těžení, kdy prostě jenom spamuješ a čekáš až zdroj vytěžíš bez nutnosti cokoliv hrát nebo se ohlížet na nějáké potřeby tvojí postavy.
Alex
Darius Galley, kněz Artey
Darius Galley, kněz Artey
Re: Několik návrhů na zvážení
Ne, nedává to smysl ani za mák. Proč by mělo být hledání mušlí o tolik víc vyčerpávající nežli chůze nebo dokonce boj a ktomu navíc hrozba zánětu šlach.
Re: Několik návrhů na zvážení
- Zrušení posmrtky
- Usnadnění těžení surovin
- Bez AoO při pití lektvaru
Re: Několik návrhů na zvážení
No ale to je právě důvod, proč ty posmrtky existují imho.
To by ztrácel vůbec význam celý systém smrti, aby dotyčný co UMŘEL nešel bojovat dál jakoby se nechumelilo.
Jakákoliv činnost je určitě náročnější než chůze. Co se boje tyče, tam dotyčný trpí že dostane nějaké to hp dolu ale jinak mas pravdu, ze boj by mel vycerpavat. Ale hadam ze to neni snadne zavest do systemu a nikdo to tu nechce.
Imho unava a nemoce z činnosti mi dává na RP serveru smysl. Na zacatku je to tezky protoze postava ma pocit, že si nic nemuze koupit a hrac je ochotny těžit hodiny.
Re: Několik návrhů na zvážení
Rozumím, ale ono umřít v HC dungu je velmi snadné. Nemusíš ležet ani IR minutu, pak tě někdo zvedne svitkem, ale stejně dostaneš posmrtku, protože posmrtky prostě ze svitků jsou, stejně jako z avatarů. Jako upřímně, klidně se tohle měnit nemusí, ale řekněte si co čekáte od nových lidí tady? že budou sedět do desátého levelu v městě a házet balonek proti zdi?Bojovníci již v boji trpí tím že musí nosit zbroj která tady zvyšuje únavu, únava navíc za boj by mi přišla jako nápad mimo herní komunitu na serveru, aspoň některých z nás tedy.Jakákoliv činnost je určitě náročnější než chůze. Co se boje tyče, tam dotyčný trpí že dostane nějaké to hp dolu ale jinak mas pravdu, ze boj by mel vycerpavat. Ale hadam ze to neni snadne zavest do systemu a nikdo to tu nechce.
Imho unava a nemoce z činnosti mi dává na RP serveru smysl. Na zacatku je to tezky protoze postava ma pocit, že si nic nemuze koupit a hrac je ochotny těžit hodiny.
Bojovníci již v boji trpí tím že musí nosit zbroj která tady zvyšuje únavu, únava navíc za boj by mi přišla jako nápad mimo herní komunitu na serveru, aspoň některých z nás tedy.
Nemoce z práce mi dávají smysl pouze v případě dlouhotrvajícího využívání činnosti, ne že to chytneš za jedno odpoledne když se postava s nízkou moudrostí snaží vydolovat aspoň jeden kamínek nebo lasturu. A pak chytnout nemoc, která se dá vyléčit za částku kterou neodpovídá jeho výdělek. + Postava s tou nemocí je dobrá tak akorát na afkování na pokoji na spaní :)
Re: Několik návrhů na zvážení
Já si myslím že teď to je ok
...ale klasika....pootevřeš dveře a lidi se je snaží rozrazit dokořán
zrušený placos...zrychlené expy...zjednodušené léčení nemocí...menší expy za smrt a kupa dalšího pro zjednodušení hry...přístup DX týmu taky ok
...a pořád bude někdo fňukat ….
S tím co tady někteří chcou...už to nebude EQ
...ale klasika....pootevřeš dveře a lidi se je snaží rozrazit dokořán
zrušený placos...zrychlené expy...zjednodušené léčení nemocí...menší expy za smrt a kupa dalšího pro zjednodušení hry...přístup DX týmu taky ok
...a pořád bude někdo fňukat ….
S tím co tady někteří chcou...už to nebude EQ
Re: Několik návrhů na zvážení
Promiň, ale vtom to právě je. Tobě jako mazákovi to připadá OK, ale nováček se přesto neprokouše a vzdá to. Chce to méně emotikonů a víc číst co psali lidi před tebou.
Re: Několik návrhů na zvážení
Já to četl...a rozhodně nejsem mazák...ale pár jich tu ještě hraje nic méně... přehnaná fyzická zátěž bez postihu mi na HCRP serveru nedává smysl...
EQ je tak trochu o tom se tím prokousat
EQ je tak trochu o tom se tím prokousat
Re: Několik návrhů na zvážení
Souhlasím částečně se Skurkou. Na jiných serverech to mají třeba vyřešené herně tak, že postava co umřela a vrátí se do světa (dostane se ji pomoci od jiných spoluhráčů) sice přijde o XP, ale věc se bere tak, že v boji utržila zásadní ránu, která ji z boje vyřadila. Po boji je ale schopná se oklepat a pokračovat dál. Prostě dostala pumelici, omdlela ale po nějaké době byla schopná pokračovat.Skurkaa píše: ↑24. 8. 2021 11.24
Rozumím, ale ono umřít v HC dungu je velmi snadné. Nemusíš ležet ani IR minutu, pak tě někdo zvedne svitkem, ale stejně dostaneš posmrtku, protože posmrtky prostě ze svitků jsou, stejně jako z avatarů. Jako upřímně, klidně se tohle měnit nemusí, ale řekněte si co čekáte od nových lidí tady? že budou sedět do desátého levelu v městě a házet balonek proti zdi?
Edit: Celý systém smrti není rozhodně postavený na posmrtce. Posmrtka vznikla X let poté, co EQ běžela a vznikla kvůli hráčům, kteří se chovali následovně :
1. Postava běží zběsile do dungu.
2. Postava umírá a probíhá z chrámu a běží zběsile do jiného dungu.
3. Postava umírá a běží zběsile do dalšího dungu.
Ano, i takové postavi a hráči zde byli a to byl důvod pro založení posmrtky. Pamatuji si však doby, kde posmrtka nebylá a bylo naprosto normální že postava byla oživena v dungu a pokračovala v dané aktivitě, dokonce za přítomnosti DM.
Naposledy upravil(a) redo dne 24. 8. 2021 16.03, celkem upraveno 1 x.
Re: Několik návrhů na zvážení
Přesně tak, EQ není diablovka pro každého. A jak Labir vždy říkal, lépe mít méně kvalitnějších hráčů, než plný server lidí, kteří nechápou o čem (jakékoliv) RP je.
Re: Několik návrhů na zvážení
Já tady napíšu jenom takový můj názor. Na EQ nehraju takže nevím jak to tam teď vypadá.
Nicméně … systémy by měly fungovat tak, aby trestaly postavu a né hráče.
Systém, který trestá hráče je taková dvousečná zbraň. Jednak omezí postavu tak, aby to více odpovídalo realitě a jednak donutí hráče ohýbat RP postavy tak aby tím systémem nebyla zasažena.
Možná je třeba se nad tím zamyslet zda-li takový systém je přínosem, nebo zbytečným omezením.
Nicméně … systémy by měly fungovat tak, aby trestaly postavu a né hráče.
Systém, který trestá hráče je taková dvousečná zbraň. Jednak omezí postavu tak, aby to více odpovídalo realitě a jednak donutí hráče ohýbat RP postavy tak aby tím systémem nebyla zasažena.
Možná je třeba se nad tím zamyslet zda-li takový systém je přínosem, nebo zbytečným omezením.
Re: Několik návrhů na zvážení
Vyrůstal jsem v době, kdy jsi musel jít na poštu, vystát frontu na přepážce, pak počkat až ti paní přepojovatelka řekne a teprve poté jsis zatelefonoval...
Tohle není o tom, čím se STAŘÍ hráči prokousali a kolik jich zůstalo dodnes, ale o tom jak zvýšit šance na to, že EQ získá NOVÉ hráče.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Re: Několik návrhů na zvážení
Zrušení posmrtky
Souhlasím. Ztráta XP v okamžiku smrti zabolí a odradí hráče od dalšího umírání, ale prostě to zabolí jako smrt a tím ta otrava končí (leda by ještě přišel delevel). Posmrtka je vyloženě otravná dlouhodobě a nedá se jí zbavit jinak než tím, že to člověk přetrpí. Myslím, že takovej demotivující systém nepotřebujeme.
Co se týče toho, že to vyřazuje postavu z boje - možná by stálo za zvážení, jestli to jakkoliv přispívá hře, já myslím, že ani ne. Dalo by se uvažovat o posmrtce pár minut dlouhé, dost dlouhé na to, aby mrtvá postava nevyskočila na nohy a nezačala se mstít mobům a zároveň natolik krátké, aby tím pro hráče nekončil herní večer.
Usnadnění těžení surovin
Současný systém je nějak upravený od původního? Ani nevím, já na začátku EQ4 problémy neměl. Osobně mi spíš vadí nešťastný (a nevýnosný) systém houbaření.
Bez AoO při pití lektvaru
Tohle bych zachoval. Hrajeme RP, ne Diablo. Prakticky každá nebojová akce uprostřed souboje spustí příležitostný útok, nevím proč by pití lahvičky zatímco se po mě drásá skřet mělo být vyjímkou. Krom toho je to systémově řešitelný problém. (Nutno podotknout, že se na to koukám z perspektivy toho, že jsou obtížnost světa/spawny nastaveny příčetně, ale to je na jiné vlákno).
Souhlasím. Ztráta XP v okamžiku smrti zabolí a odradí hráče od dalšího umírání, ale prostě to zabolí jako smrt a tím ta otrava končí (leda by ještě přišel delevel). Posmrtka je vyloženě otravná dlouhodobě a nedá se jí zbavit jinak než tím, že to člověk přetrpí. Myslím, že takovej demotivující systém nepotřebujeme.
Co se týče toho, že to vyřazuje postavu z boje - možná by stálo za zvážení, jestli to jakkoliv přispívá hře, já myslím, že ani ne. Dalo by se uvažovat o posmrtce pár minut dlouhé, dost dlouhé na to, aby mrtvá postava nevyskočila na nohy a nezačala se mstít mobům a zároveň natolik krátké, aby tím pro hráče nekončil herní večer.
Usnadnění těžení surovin
Současný systém je nějak upravený od původního? Ani nevím, já na začátku EQ4 problémy neměl. Osobně mi spíš vadí nešťastný (a nevýnosný) systém houbaření.
Bez AoO při pití lektvaru
Tohle bych zachoval. Hrajeme RP, ne Diablo. Prakticky každá nebojová akce uprostřed souboje spustí příležitostný útok, nevím proč by pití lahvičky zatímco se po mě drásá skřet mělo být vyjímkou. Krom toho je to systémově řešitelný problém. (Nutno podotknout, že se na to koukám z perspektivy toho, že jsou obtížnost světa/spawny nastaveny příčetně, ale to je na jiné vlákno).
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Re: Několik návrhů na zvážení
+1George píše: ↑26. 8. 2021 23.43 Zrušení posmrtky
Souhlasím. Ztráta XP v okamžiku smrti zabolí a odradí hráče od dalšího umírání, ale prostě to zabolí jako smrt a tím ta otrava končí (leda by ještě přišel delevel). Posmrtka je vyloženě otravná dlouhodobě a nedá se jí zbavit jinak než tím, že to člověk přetrpí. Myslím, že takovej demotivující systém nepotřebujeme.
Co se týče toho, že to vyřazuje postavu z boje - možná by stálo za zvážení, jestli to jakkoliv přispívá hře, já myslím, že ani ne. Dalo by se uvažovat o posmrtce pár minut dlouhé, dost dlouhé na to, aby mrtvá postava nevyskočila na nohy a nezačala se mstít mobům a zároveň natolik krátké, aby tím pro hráče nekončil herní večer.
Usnadnění těžení surovin
Současný systém je nějak upravený od původního? Ani nevím, já na začátku EQ4 problémy neměl. Osobně mi spíš vadí nešťastný (a nevýnosný) systém houbaření.
Bez AoO při pití lektvaru
Tohle bych zachoval. Hrajeme RP, ne Diablo. Prakticky každá nebojová akce uprostřed souboje spustí příležitostný útok, nevím proč by pití lahvičky zatímco se po mě drásá skřet mělo být vyjímkou. Krom toho je to systémově řešitelný problém. (Nutno podotknout, že se na to koukám z perspektivy toho, že jsou obtížnost světa/spawny nastaveny příčetně, ale to je na jiné vlákno).
Re: Několik návrhů na zvážení
Při oživení klerikem posmrtka není ne? Nebylo by na škodu ji odstranit i při ožitevní svitkem, takže "když ho zvednou na místě, může pokračovat". Při přechodu přes Avatary by to ale něco na zabrždění chtělo, i když ne nutně až tak dlouhé. Osobně bych nějakou lehčí (kratší) brzdu nechal i při oživení v chrámu.
Nováčci oproti minulosti momentálně ani tak nenarazí na posmrtku, jako spíš na skutečnost, jak narostla nebezpečnost světa (tedy jak rychle je ta posmrtka stíhá).
Obdobně těžba (ač údajně zjednodušená) stojí proti plošně znásobeným cenám veškeré výstroje, což nejvíc zasáhne nemajetného dobrodruha nemagického/nezlodějského(?) založení. Nenarazit můj šmudla na zazobaného barda, ještě teď nemá nastřádáno na základní výstroj. Která není proti věcem venku stejně žádné terno.
jinými slovy: "Formujte skupiny, spolky, kompanie a družiny, nejlépe někým dotované."
Nováčci oproti minulosti momentálně ani tak nenarazí na posmrtku, jako spíš na skutečnost, jak narostla nebezpečnost světa (tedy jak rychle je ta posmrtka stíhá).
Obdobně těžba (ač údajně zjednodušená) stojí proti plošně znásobeným cenám veškeré výstroje, což nejvíc zasáhne nemajetného dobrodruha nemagického/nezlodějského(?) založení. Nenarazit můj šmudla na zazobaného barda, ještě teď nemá nastřádáno na základní výstroj. Která není proti věcem venku stejně žádné terno.
jinými slovy: "Formujte skupiny, spolky, kompanie a družiny, nejlépe někým dotované."
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Re: Několik návrhů na zvážení
S tímto nesouhlasím, takové nastavení je zase jen házení klacků pod nohy těm, kteří z nějakého důvodu hrají sami. Solo prozkoumávání už je samo o sobě náročnější a pokud při něm zdechneš, tak tě nejspíš nikdo nezvedne. Jsi pak "potrestán" nejen plnou palbou ztracených expů, ale ještě pak budeš muset otráveně zevlit, abys sundal posmrtku.zdech píše: ↑29. 8. 2021 20.09 Při oživení klerikem posmrtka není ne? Nebylo by na škodu ji odstranit i při ožitevní svitkem, takže "když ho zvednou na místě, může pokračovat". Při přechodu přes Avatary by to ale něco na zabrždění chtělo, i když ne nutně až tak dlouhé. Osobně bych nějakou lehčí (kratší) brzdu nechal i při oživení v chrámu.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Re: Několik návrhů na zvážení
Me osobně prijde posmrtka dve hodiny uplne v pohode po projiti pres Avatary. Jak je to konkretne pri zvedani svitkem nebo klerikem ted netuším, ale mám za to že to je kratší případně přes klerika vubec neni...?