Lektvar kůry
Moderátor: Dungeon Master
Lektvar kůry
Verze 0.56.43
Provedeno - Z kouzla Kůra odebrán permanentní grafický efekt - zobrazí se jen krátce, kouzlo ale dále trvá.
Proč?
Provedeno - Z kouzla Kůra odebrán permanentní grafický efekt - zobrazí se jen krátce, kouzlo ale dále trvá.
Proč?
Na alh. foru se dlouho diskutovalo jaký grafický efekt je vidět na postavě ve světě, a jaký slouží jen hráči k identifikaci čím je postava boostlá.
True sight a jiný cinkátka a světýlka jsou podle mne jen ooc informace pro hráče, ale naše charaktery je nevidí. Kůra a kamenná kůže je jaksi sporná, ale já jsem pro, aby většina kouzel neměla viditelný efekt vůbec...
True sight a jiný cinkátka a světýlka jsou podle mne jen ooc informace pro hráče, ale naše charaktery je nevidí. Kůra a kamenná kůže je jaksi sporná, ale já jsem pro, aby většina kouzel neměla viditelný efekt vůbec...
When I laugh it's tears I hide and when I cry it's joy inside.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Přesně jak píše Fantalas. Kůra je "jen" změna vlastností kůže tak že má podobnou pevnost a pružnost jako kůra stromů. Postava neobroste kůrou.
A proč byl odebrán grafický efekt kůry a ne kamenné kůže?
Kůru nelze "sesekat", odezní až po ukončení kouzla. Proto lze její efekt odebrat. U kamenných kůží je to horší, protože tam je grafický efekt i informace pro daného mága, že jeho kouzlo stále trvá. Ikonky vpravo nahoře totiž nezobrazují kouzla, ale efekty kouzel a v případě překrývání se jednoho efektu od dvou kouzel současně nelze bez grafického efektu získat informaci, které kouzlo je aktivní a které už ne. Kdyby tohoto nebylo, tak už nemá grafický efekt ani kamenná kůže.
A proč byl odebrán grafický efekt kůry a ne kamenné kůže?
Kůru nelze "sesekat", odezní až po ukončení kouzla. Proto lze její efekt odebrat. U kamenných kůží je to horší, protože tam je grafický efekt i informace pro daného mága, že jeho kouzlo stále trvá. Ikonky vpravo nahoře totiž nezobrazují kouzla, ale efekty kouzel a v případě překrývání se jednoho efektu od dvou kouzel současně nelze bez grafického efektu získat informaci, které kouzlo je aktivní a které už ne. Kdyby tohoto nebylo, tak už nemá grafický efekt ani kamenná kůže.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Téhle diskuze jsem se nezúčatnil, ale moc to nechápu. Proč by tyto efekty měly být OOC informace? NWN se dle mého názoru k tomuto staví rozumně. Některá kouzla vidět jsou, jiná se viditelně neprojeví a jsou jen OOC indikovány čtverečkem, což dává větší prostor k RP. Sesílatel si často musí rozmyslet, jestli kouzlo sešle, protože ho na něm ostatní postavy uvidí. Nenapadá mne žádné kouzlo, jehož grafický efekt by byl IC rušivý.
Ghostly visage, Stone skin, PremonitionJezura píše:Téhle diskuze jsem se nezúčatnil, ale moc to nechápu. Proč by tyto efekty měly být OOC informace? NWN se dle mého názoru k tomuto staví rozumně. Některá kouzla vidět jsou, jiná se viditelně neprojeví a jsou jen OOC indikovány čtverečkem, což dává větší prostor k RP. Sesílatel si často musí rozmyslet, jestli kouzlo sešle, protože ho na něm ostatní postavy uvidí. Nenapadá mne žádné kouzlo, jehož grafický efekt by byl IC rušivý.
Jsou kouzla, ktera maji totozne znaceni ctverecku v rohu. A ze ctverecku neni mozne zjistit jestli mas jeste premonition+stoneskin, nebo uz mas jenom stone skin. Problem je, ze vizualne IC premonition samozrejme videt neni. Ale valecnik si IC rozmysli vztahnout ruku na kouzelnika s OOC premonition a stoneskinem.
To same je velmi IC rusive kouzla typu See invisibility, True Sight. Je nesmirne tezke hrat ze me postava nevidi, kdyz vim ze me vidi. Zahrat, ze to nevim nejak jde, ale presto je tezky dal vest velmi soukromy rozhovor, kdyz vim, ze me nekdo sleduje :) A "vyhnout se pak nekterym tematum" a "davat si vetsi pozor" se pak zduvodnuje, ze "hraju dobre RP" protoze delam ze tam neni, ale je v tom sakra rozdil.
A za uplne nejkrasnejsi lze povazovat debaty o Greater Sancuary, ktere dle popisu i vykladu zajisti absolutni neviditelnost neprohlidnutelnou i TS, ale v NWN z nejakeho duvodu je videt absolutne kazdym. A hraj pak, ze tam neni, kdyz tam je :) V lehkych pripadech to jde, ale jeste jsem nepotkal HCRP hrace, ktery to zkousne v kazde situaci.
Naposledy upravil(a) Alcatraz dne 7. 3. 2006 19.09, celkem upraveno 1 x.
Pockej, to jako myslis vazne, ze kouzlo barkskin z postavy udela "strom" nebo stoneskin "sochu"?
To asi neee
BTW efekty kouzel by mely poznat jedine postavy s dostatecnym skillem spellcraft … Jiste, napr. kouzla jako ghostly visage nebo shield jsou vyjimka … A jestli nejaky tupy fighter, ktery nema ve spellcraft ani bodik, bude moji postave se stoneskinem rikat, ze vypada jak socha, tak ho IC budu s cistym svedomim ignorovat a o hraci si pomyslim sve 



je velmi sporne, jestli stone skin ma visualni efekt nebo ne :/ Ignorovat ho za to muzes, ale dopustis se stejne tvrdohlavosti jako ten co tvrdi, ze videt je.cybermisa píše:Pockej, to jako myslis vazne, ze kouzlo barkskin z postavy udela "strom" nebo stoneskin "sochu"?To asi neee
BTW efekty kouzel by mely poznat jedine postavy s dostatecnym skillem spellcraft … Jiste, napr. kouzla jako ghostly visage nebo shield jsou vyjimka … A jestli nejaky tupy fighter, ktery nema ve spellcraft ani bodik, bude moji postave se stoneskinem rikat, ze vypada jak socha, tak ho IC budu s cistym svedomim ignorovat a o hraci si pomyslim sve





(poznamka autora: mysleno ironicky ale myslenka je snad zrejma)
Co jsem hrál Alhambrii, nikdy se to nehrálo jinak. Naopak právě to, že kůru nebo kámen viděl i tupý ork přinášelo spoustu zajímavých situací. Nevidím důvod, proč tyto efekty ignorovat.
Jinak srry, v kouzlech se moc nevyznám. Ale to, že si válečník rozmyslí zaútočit na někoho se stoneskinem mi přijde spávně. Mág si taky rozmyslí, jestli zaútočí na válečníka podle toho, jakou zbroj bude mít váůěčník na sobě. A to, že některé efekty kouzel jsou vidět a některé ne, mi přijde logické a přináší to IC větší variabilitu do hry.
Ohlednš true sight. Pokud tvoje postava má znalost nebo zkušenost, co ty "podivné svítící oči" znamenají, nemusíš přece nic hrát. Prostě to víš, že tě vidí.
Jinak srry, v kouzlech se moc nevyznám. Ale to, že si válečník rozmyslí zaútočit na někoho se stoneskinem mi přijde spávně. Mág si taky rozmyslí, jestli zaútočí na válečníka podle toho, jakou zbroj bude mít váůěčník na sobě. A to, že některé efekty kouzel jsou vidět a některé ne, mi přijde logické a přináší to IC větší variabilitu do hry.
Ohlednš true sight. Pokud tvoje postava má znalost nebo zkušenost, co ty "podivné svítící oči" znamenají, nemusíš přece nic hrát. Prostě to víš, že tě vidí.
kouzli si stoneskin jakej chces :) muj stoneskin vytvori polopropustnou ochrannou vrstvu obklopujici cilovy objekt v tesne blizkosti cile, trvale se prizpusobujici vsem pohybum cile. Odpuzuje do urcite miry nezadouci vlivy zvenci. Protoze chrani cil i ze spodu, je trochu nezvykly pocit se stoneskinem chodit, ale ne vic, nez kdyz mas na bote prilepenou zvykacku. Muj stoneskin neni na prvni pohled patrny, ale da se poznat dotekem.cybermisa píše: STONE SKIN = kamenna kuze, jestli toto kouzlo ma nejaky visualni efekt, tak ucite ne takovy, ze OBLECENI popr ZBROJ kompletne se obali kamenem.
Poznamkou pod carou dodejme, ze intimni styk dvou postav se stone skinem se nedoporucuje a muze vest k necekanym prunikum poli, az do faze jejich slouceni a nemoznost jednoducheho rozpojeni.
Stoneskin je sporny, ano. Premonition NENI VIDET ZA ZADNYCH OKOLNOSTI. True Sight NEZPUSOBUJE litajici oci!Jezura píše: Ale to, že si válečník rozmyslí zaútočit na někoho se stoneskinem mi přijde spávně.
Ohlednš true sight. Pokud tvoje postava má znalost nebo zkušenost, co ty "podivné svítící oči" znamenají, nemusíš přece nic hrát. Prostě to víš, že tě vidí.
JEZURA: Hele, ja te naprosto chapu, to co rikas taky dava smysl a rozhodne nerikam ze tvuj nazor je nejak spatny. Jenze spoustu efektu je ze systemovych duvodu a take z duvodu, aby se hra hracum libila - postava zacne svitit a blikat a jeee to je pekneee
… Tak jak si predstavuju fungovani magie a divine kouzel ja, tak realitu sveta, tj fyzicky vzhled postavy by menila visualne jen nektera kouzla, ktera to maji primo v popisu nebo je to ucelem kouzla (sochu udela napr. flesh to stone atd …)
Myslim, ze toto tema rozhodne chce vyjadreni Labira nebo Onyxe, abychom si ujasnili jednou provzdy, na ktere efekty postavy maji reagovat a na ktere ne. Jejich rozhodnuti budiz poslednim a konecnym slovem, pac jinak se asi neshodnem

Myslim, ze toto tema rozhodne chce vyjadreni Labira nebo Onyxe, abychom si ujasnili jednou provzdy, na ktere efekty postavy maji reagovat a na ktere ne. Jejich rozhodnuti budiz poslednim a konecnym slovem, pac jinak se asi neshodnem

Jednoznačně, je to na rozhodnutí WB/DM.
Nicméně bez ohledu na rozebírání konkrétních kouzel a efektů, můj názor je, že vždy by měl mít přednostní platnost grafický efekt ve hře. Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.
Nicméně bez ohledu na rozebírání konkrétních kouzel a efektů, můj názor je, že vždy by měl mít přednostní platnost grafický efekt ve hře. Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.
na tomhle se muzou dohodnout hraci mezi sebou, ale chce to TOLERANCI. Proste kdyz zareaguje nektera postana na efekt, ktery by videt nemela, tak nezacnu nadavat nebo reagovat negativne, ale proste poslu vysvetlujici tell, co a jak postavy vidi doopravdy a je klid. Nejhorsi co se muze stat, ze jedna postava vidi to, druha postava vidi neco uplne jinyho a hraci se do sebe pusti rohama.cybermisa píše: Myslim, ze toto tema rozhodne chce vyjadreni Labira nebo Onyxe, abychom si ujasnili jednou provzdy, na ktere efekty postavy maji reagovat a na ktere ne. Jejich rozhodnuti budiz poslednim a konecnym slovem, pac jinak se asi neshodnem
No vidis, to je presne ono! SouhlasimJezura píše: Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.


Ke konfliktní situaci nedojde, páč ho budeme moct odkázat na forum, kde bude vše náležitě vysvětleno.Jezura píše:Jednoznačně, je to na rozhodnutí WB/DM.
Nicméně bez ohledu na rozebírání konkrétních kouzel a efektů, můj názor je, že vždy by měl mít přednostní platnost grafický efekt ve hře. Důvod je prostý. I když my budeme vědět, že to máme ignorovat, přijde nový hráč (kterého já vždycky vítám, protože každý přinese do hry něco zajímavého) a ten toto nebude vědět, čímž dojde ke konfliktní situaci. Proto myslím, že kdekoli to jde, měli bychom si vykládat věci v NWN tak, jak jsou ve hře vidět a slyšet.

When I laugh it's tears I hide and when I cry it's joy inside.
Jo, tohle je přesně téma, nad kterym sem se kdysi dost zamejšlel. Bohužel NWN sou udělaný tak, že všechno ňák svítí, bliká a lítá a všechno je ňák magický a kouzelný apod... Mně osobně se to nějak zrovna nelíbí a spíš než aby mě tyhle efekty přitahovaly, tak mě odpuzujou. Zvlášť když se muj čaroděj vždycky nakouzlil, tak vypadal fakt divně (a že sem se rád nakouzloval
)
Na alh pokud vim žádný přesný pravidla na tohle nebyly, tak se to tak nějak bralo, jako že co vidíš, to je, popřípadě dohodou. Jo, dohodou mezi hráčema se to taky dá řešit, ale může to pak vést k dost absurdnim situacím. Už jenom s jednim hráčem, kerej se mě ptal na ty světýlka nad hlavou sem se dohod na něčem (nejdřív sem se snažil IC naznačit že tam žádný světýlka nejsou a pak sme se dohodli po tellu...), ale druhej to nechtěl akceprovat, popř. navrhoval jiný řešení... A to nemluvim o tom, že se pak různý hráči dohodnou různě a každej to pak může brát uplně jinak...
Zajímavý a podle mě nejlepší by na tohle bylo po určitý diskuzi udělat jasný a přesný pravidla, který budou tady na fóru. Nejlepší je pak takový pravidla ještě podpořit ve hře odebránim příslušnejch efektů, jako už to tady je s TS a ostatníma věcma... Bohužel to naráží na problémy s tim že pak nejde poznat co je nakouzlený... Ale ta jednotná dohoda na tom, co jak brát by myslim byla dobrý řešení...

Na alh pokud vim žádný přesný pravidla na tohle nebyly, tak se to tak nějak bralo, jako že co vidíš, to je, popřípadě dohodou. Jo, dohodou mezi hráčema se to taky dá řešit, ale může to pak vést k dost absurdnim situacím. Už jenom s jednim hráčem, kerej se mě ptal na ty světýlka nad hlavou sem se dohod na něčem (nejdřív sem se snažil IC naznačit že tam žádný světýlka nejsou a pak sme se dohodli po tellu...), ale druhej to nechtěl akceprovat, popř. navrhoval jiný řešení... A to nemluvim o tom, že se pak různý hráči dohodnou různě a každej to pak může brát uplně jinak...
Zajímavý a podle mě nejlepší by na tohle bylo po určitý diskuzi udělat jasný a přesný pravidla, který budou tady na fóru. Nejlepší je pak takový pravidla ještě podpořit ve hře odebránim příslušnejch efektů, jako už to tady je s TS a ostatníma věcma... Bohužel to naráží na problémy s tim že pak nejde poznat co je nakouzlený... Ale ta jednotná dohoda na tom, co jak brát by myslim byla dobrý řešení...
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Mno. Takže to chce vyjádření WB/DM. Prozatím sem nedám žádné striktní pravidlo, jen navrhnu seznam sporných kouzel a jejich efektovou viditelnost / neviditelnost. Poté očekávám buď rozcupování na kouzky nebo souhlas. Případně obojí naráz.
Sporná kouzla:
Vzhled ducha a Nadpozemský vzhled
Už z názvu bych nechal grafický efekt s tím že je skutečně postava sesilatele průhledná
Předtucha
Neměla by být vidět, jedná se o stav mysli, kdy mág vidí do blízké budoucnosti a předvídá s velkou jistotou pohyb nepřítele, bohužel vzhledem ke kolizím ikon efektů nelze odebrat. Takže jsem pro ignorování efektu.
Kůra
Neměla by být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Prohlédni neviditelnost
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Pravdivé vidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Ultravidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Přízračný zabiják
Iluze tak děsná, že cíl vypustí duši. Graficky to vypadá pěkně
Otázkou je jestli by to neměl vidět jen cíl (technicky nemožné). Efekt lze odebrat. Jsem pro to, nechat efekt a ignorovat ho.
Kvílení banshee
Výkřik mága tak děsný, že cíle mohou vypustit duši. Graficky opět velmi pěkně udělané
. Efekt lze odebrat. Jsem pro to, nechat efekt a ignorovat ho.
Kamenná kůže a Silnější kamenná kůže
Asi nejspornější kouzlo. Grafický efekt odebrat nelze vzhledem ke kolizím ikon efektů. Jsou dvě řešení. Buď efekt nechat s tím, že není vidět. Nebo jej nechat s tím, že vidět je a kamenná kůže funguje tak, že vytváří pole obepínající těsně postavu (včetně toho co má na sobě), které napodobuje vlastnosti kamene včetně vzhledu. Váhám mezi oběma možnostmi.
Útočiště a Vylepšené útočiště
Problémové kouzlo. Chci se na něj podívat pěkně podrobně a asi ho předělat aby skutečně postava nebyla vidět nikým ani přes Pravdivé vidění (pokud to půjde). Prozatím jako řešení vidím to, že postava v útočišti je neviditelná pouze pro nepřátele (rozeznání přítel/nepřítel podle stavu mysli).

Sporná kouzla:
Vzhled ducha a Nadpozemský vzhled
Už z názvu bych nechal grafický efekt s tím že je skutečně postava sesilatele průhledná
Předtucha
Neměla by být vidět, jedná se o stav mysli, kdy mág vidí do blízké budoucnosti a předvídá s velkou jistotou pohyb nepřítele, bohužel vzhledem ke kolizím ikon efektů nelze odebrat. Takže jsem pro ignorování efektu.
Kůra
Neměla by být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Prohlédni neviditelnost
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Pravdivé vidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Ultravidění
Oči by neměly být vidět, efekt odebrán. Vyřešeno.
Přízračný zabiják
Iluze tak děsná, že cíl vypustí duši. Graficky to vypadá pěkně

Kvílení banshee
Výkřik mága tak děsný, že cíle mohou vypustit duši. Graficky opět velmi pěkně udělané

Kamenná kůže a Silnější kamenná kůže
Asi nejspornější kouzlo. Grafický efekt odebrat nelze vzhledem ke kolizím ikon efektů. Jsou dvě řešení. Buď efekt nechat s tím, že není vidět. Nebo jej nechat s tím, že vidět je a kamenná kůže funguje tak, že vytváří pole obepínající těsně postavu (včetně toho co má na sobě), které napodobuje vlastnosti kamene včetně vzhledu. Váhám mezi oběma možnostmi.
Útočiště a Vylepšené útočiště
Problémové kouzlo. Chci se na něj podívat pěkně podrobně a asi ho předělat aby skutečně postava nebyla vidět nikým ani přes Pravdivé vidění (pokud to půjde). Prozatím jako řešení vidím to, že postava v útočišti je neviditelná pouze pro nepřátele (rozeznání přítel/nepřítel podle stavu mysli).
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zopakuju názor:
Pro jedoduchost, kde je vidět efekt, je vidět i IC. Kde by vadil, odebrat jej systémově. Z Labirova výčtu mám pocit, že to není problém.
Ke kůře/kamenné kůži. Myslím, že obě by se měly chovat stejně. Buď obě s efekty, nebo obě bez. To, že hráč nepozná, jak dlouho efekt trvá je imho na HC RP serveru zanedbatelné.
Jinak si ale myslím, že nejlepší je oba efekty ponechat, protože si každá postava musí rozmyslet, kdy je použije, protože při použití ztratí část své identity. To dělá hru obtížnější, kouzla vzácnější a zajímavější.
Pro jedoduchost, kde je vidět efekt, je vidět i IC. Kde by vadil, odebrat jej systémově. Z Labirova výčtu mám pocit, že to není problém.
Ke kůře/kamenné kůži. Myslím, že obě by se měly chovat stejně. Buď obě s efekty, nebo obě bez. To, že hráč nepozná, jak dlouho efekt trvá je imho na HC RP serveru zanedbatelné.
Jinak si ale myslím, že nejlepší je oba efekty ponechat, protože si každá postava musí rozmyslet, kdy je použije, protože při použití ztratí část své identity. To dělá hru obtížnější, kouzla vzácnější a zajímavější.