Mód Utajení
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Mód Utajení
Zdravím,
měl bych takový dotaz... asi na delší diskusi... o Módu Utajení.
Vždy jsem na něj nahlížel jednoduše. Když ho postava používá, je z nějakého důvodu snížená pravděpodobnost toho, že bude postava spatřena a uslyšena. Nezáleží na tom, zda se plíží, či se jedná např. o přízrak, který je jen těžko spatřitelný.
Také jsem si vždy myslel, že pokud uvidíte postavu, která má zapnutý Mód Utajení, ale vidíte ji jen průhledně, tak ji nevidíte, nýbrž pouze slyšíte. K tomuto názoru jsem se dostal dvěma způsoby - za prvé, něco takového jsem kdysi kdysi dávno zahlédl zde na fórech, za druhé, pokud používáte kouzlo Neviditelnost a přijdete k někomu do bezprostřední blízkosti, uvidí vás průhledně. Je to totiž Neviditelnost, ne Neslyšitelnost.
Před malou chvílí se ale moje postava v Módu Utajení dostala do konfliktu s jinými postavami tak, že mi hned bylo jasné, že se jedná o vzájemné nepochopení náhledu na Mód Utajení.
Stejně tak jsem zjistil, že většina hráčů na EQ hraje, že když uvidí postavu, tak ji prostě vidí, i když je třeba jen průhledná.
Chtěl bych se tedy zeptat - jak to tedy je "správně"? A s tím souvisí dotaz: Když jsem v Módu Utajení uprostřed skupinky postav, která mě ani nevidí, ani neslyší, a napíši "*plíží se*", zobrazí se jim to? Nebo se to do chatu vypíše jen postavám, které mě vidí/slyší? Protože umím si představit, že někteří považují Mód Utajení za rovnítko pro plížení právě z toho důvodu, že v této otázce nemají jasno.
Děkuji za jakékoliv názory a odpovědi.
měl bych takový dotaz... asi na delší diskusi... o Módu Utajení.
Vždy jsem na něj nahlížel jednoduše. Když ho postava používá, je z nějakého důvodu snížená pravděpodobnost toho, že bude postava spatřena a uslyšena. Nezáleží na tom, zda se plíží, či se jedná např. o přízrak, který je jen těžko spatřitelný.
Také jsem si vždy myslel, že pokud uvidíte postavu, která má zapnutý Mód Utajení, ale vidíte ji jen průhledně, tak ji nevidíte, nýbrž pouze slyšíte. K tomuto názoru jsem se dostal dvěma způsoby - za prvé, něco takového jsem kdysi kdysi dávno zahlédl zde na fórech, za druhé, pokud používáte kouzlo Neviditelnost a přijdete k někomu do bezprostřední blízkosti, uvidí vás průhledně. Je to totiž Neviditelnost, ne Neslyšitelnost.
Před malou chvílí se ale moje postava v Módu Utajení dostala do konfliktu s jinými postavami tak, že mi hned bylo jasné, že se jedná o vzájemné nepochopení náhledu na Mód Utajení.
Stejně tak jsem zjistil, že většina hráčů na EQ hraje, že když uvidí postavu, tak ji prostě vidí, i když je třeba jen průhledná.
Chtěl bych se tedy zeptat - jak to tedy je "správně"? A s tím souvisí dotaz: Když jsem v Módu Utajení uprostřed skupinky postav, která mě ani nevidí, ani neslyší, a napíši "*plíží se*", zobrazí se jim to? Nebo se to do chatu vypíše jen postavám, které mě vidí/slyší? Protože umím si představit, že někteří považují Mód Utajení za rovnítko pro plížení právě z toho důvodu, že v této otázce nemají jasno.
Děkuji za jakékoliv názory a odpovědi.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
1. Kdyz jsi v modu utajeni uprostred PC, tak text se jim zobrazi pouze pokud tvuj mod utajeni prohlidnou (hodi si uspesne listen/spot) …
2. NEVIDITELNOST: Pruhlednost znamena tzv. Skryti (concealement):
Pokud se postava v INVISU priblizi dostatecne blizko k jinym PC/NPC (kteri nemaji see invis nebo TS), uvidi ji pruhledne a maji 50% postih pri hodu na utok na danou postavu.
Postava s kouzlem VYLEPSENA NEVIDITELNOST ma tento bonus porad, i kdyz PC/NPC maji see invis ci TS a dokonce i kdyz postava neviditelnost porusi a zautoci …
3. Obcas se stava, ze postava stoji za zdi, nebo treba zajde za kopec a najednou jakoby zpruhledni. Toto je presne ten okamzik, kdy pruhlednost znamena presun z VIDIM POSTAVU na NEVIDIM, ALE SLYSIM.
2. NEVIDITELNOST: Pruhlednost znamena tzv. Skryti (concealement):
Pokud se postava v INVISU priblizi dostatecne blizko k jinym PC/NPC (kteri nemaji see invis nebo TS), uvidi ji pruhledne a maji 50% postih pri hodu na utok na danou postavu.
Postava s kouzlem VYLEPSENA NEVIDITELNOST ma tento bonus porad, i kdyz PC/NPC maji see invis ci TS a dokonce i kdyz postava neviditelnost porusi a zautoci …
3. Obcas se stava, ze postava stoji za zdi, nebo treba zajde za kopec a najednou jakoby zpruhledni. Toto je presne ten okamzik, kdy pruhlednost znamena presun z VIDIM POSTAVU na NEVIDIM, ALE SLYSIM.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
1. Díky za odpověď.
2. a) To je proto, že ji uslyší, ne?
2. b) cool
3. Jasný, to chápu.
Díky za odpovědi, ale... stále nemám zodpovězen ten _hlavní_ dotaz, to jest - Když mám Mód Utajení a někdo mě uvidí průhledně, znamená to, že mě vidí a ví o tom, že mám MU (proto jsem průhledně), nebo to znamená, že mě pouze slyší, ale nevidí?
2. a) To je proto, že ji uslyší, ne?
2. b) cool
3. Jasný, to chápu.
Díky za odpovědi, ale... stále nemám zodpovězen ten _hlavní_ dotaz, to jest - Když mám Mód Utajení a někdo mě uvidí průhledně, znamená to, že mě vidí a ví o tom, že mám MU (proto jsem průhledně), nebo to znamená, že mě pouze slyší, ale nevidí?
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Mam takovy pocit, ze to znamena, ze si dotycny hodil listen, ale ne spot, coz podle me znamena, ze ji uslysel a na zaklade toho si ji vsimnul, tj. ji jakoby i vidi, vi jak a kudy se pohybuje … ta pruhlednost je dle me pozustatek toho, ze si nehodil spot … NA druhou stranu, muze to i blbnout a bugovat, takze nevimGran píše: Díky za odpovědi, ale... stále nemám zodpovězen ten _hlavní_ dotaz, to jest - Když mám Mód Utajení a někdo mě uvidí průhledně, znamená to, že mě vidí a ví o tom, že mám MU (proto jsem průhledně), nebo to znamená, že mě pouze slyší, ale nevidí?

-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ovšem on je rozdíl "něco slyšet" a "někoho vidět". Pokud jen někoho uslyší, může to například považovat za myši...cybermisa píše:Mam takovy pocit, ze to znamena, ze si dotycny hodil listen, ale ne spot, coz podle me znamena, ze ji uslysel a na zaklade toho si ji vsimnul, tj. ji jakoby i vidi, vi jak a kudy se pohybuje … ta pruhlednost je dle me pozustatek toho, ze si nehodil spot … NA druhou stranu, muze to i blbnout a bugovat, takze nevim
Protože pokud to, že je někdo průhledný, skutečně znamená, že je _pouze slyšet_, tak by nemělo být hned každému jasné, že se kolem něj někdo plíží. V životě jsem spoustakrát "něco slyšel", ale ve většině případů jsem si myslel, že se jedná jen o nějaký vítr apod. Někdy tomu tak bylo - někdy také ne.
Problém ale vidím v tom, že pokud je to tak, jak říkám - tedy že dotyčného jen slyšíte, ale nevidíte a tedy nemusíte si hned začít myslet, že nejde o "něco", nýbrž o "někoho" -, tak to asi stejně nepůjde aplikovat do hry, protože všichni hrají tak, že prostě koho vidí na monitoru, toho zkrátka vidí. Muselo by to být napsáno do pravidel - a o tom, zda to za to stojí, já nerozhoduji.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Systémově ti to vysvětlili, podle mě je to nějak takhle:
- Ghostly visage: Vypadáš jako duch - tj. jsi vidět průhledně.
- Invisibilty: Nablízko vidíš rušení magického pole, takže jakési mihotání a ještě blíž ji i prohlédneš (takže poznáš, kdo to je).
- Hidnuté postavy: No, imo pokud ji spotneš (uslyšíš, uvidíš), tak už ji jsi schopný najít - sice protože je zamaskovaná lépe než odstřelovač (popř. nějaké jiné vysvětlení), tak ji sice vidíš blbě, ale už ji vidíš.
Systémově je to hodně brané přes listen, ale když už ji uslyšíš, taky třeba odhadneš směr, soustředěně se podíváš a zahlédneš.
- Ghostly visage: Vypadáš jako duch - tj. jsi vidět průhledně.
- Invisibilty: Nablízko vidíš rušení magického pole, takže jakési mihotání a ještě blíž ji i prohlédneš (takže poznáš, kdo to je).
- Hidnuté postavy: No, imo pokud ji spotneš (uslyšíš, uvidíš), tak už ji jsi schopný najít - sice protože je zamaskovaná lépe než odstřelovač (popř. nějaké jiné vysvětlení), tak ji sice vidíš blbě, ale už ji vidíš.
Systémově je to hodně brané přes listen, ale když už ji uslyšíš, taky třeba odhadneš směr, soustředěně se podíváš a zahlédneš.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ok, thx za odpovědi.
A co si myslíte o tom, že Mód Utajení ≠ plížení se?
(Více viz. někde v prvním příspěvku této diskuse)
A co si myslíte o tom, že Mód Utajení ≠ plížení se?
(Více viz. někde v prvním příspěvku této diskuse)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Líbila se mi knížka od Šlechty, kde elfi ovládali umění "neviditelnosti", tj. všem s "vyšší" nervovou soustavou v okolí dokázali vsugerovat, že TAM nejsou. Nicméně takoví komáři, mouchy kolem nich dál lítali a pokud by byl někdo všímavý a "sekl" by do prostoru kolem kterého mušky poletovaly, měl by velkou šanci trefit špicouchýhoGran píše:… Mód Utajení ≠ plížení se? …

Prostě mód utajení na vyšším levelu (tak jak to chápu a "hraju" se svými postavami) je vpodstatě "kouzlo"… nebo něco telepatickokinetickomozkomanipulativno. Ale určitě se dá hrát i jako plížení...tedy když to má smysl a logiku...

Já si myslím, že by to mělo být plížení ve svém širším slova smyslu (maskování, nenápadnost, splynutí s davem, až doslova ukrytí se ve stínu). Pak by záleželo na hráčích, aby nechodili v hidu ve dne středem cesty, jenže to záleží hlavně na hráčích, jestli mají dostatek kázně nehidovat tam, kde to nedává smysl. V žádném případě jim to ale nemám za zlé, protože bych se těžko choval jinak, takže se IMO vymýšlí všmožné teorie o magičnosti tohoto skillu, až se ze zlodějů stávají rytíři Jedi: "Nejsem tu".
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ok, to jsem chtěl slyšet. Protože mám jak situace, kde se má postava opravdu plíží (a pak v hidu píšu "*plíží se*", aby si toho všimli všichni, kdo mě zaregistrovali), tak situace, kde jde prostě o to, že přirozeně splývá s okolím (a jde tedy rovně a v pohodě, jako jindy, jen má prostě "zapnutý Mód Utajení").
No, děkuji vám vše za vaše odpovědi a názory =)
No, děkuji vám vše za vaše odpovědi a názory =)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jo, ještě dodám, že psaní zpráv zatímco jsi skrytý (neviditelný) se chová natolik chyoticky, že bych se mu vyhýbal. Tedy, občas ho použiji pro nějaká gesta, která když mě cíl vidí, tak fajn a když ne, tak se nic nestane. S mluvením naprázdno v hidu tu mají některé postavy už svoji zkušenost
.

Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě napadá.
Když jsem v hidu a někdo udělá dobře listen i spot check... uvidí mě normálně? Tedy skutečně normálně, ne jen průhledně? (protože například já sebe v hidu vidím průhledně neustále, tak se ujišťuji)
Když jsem v hidu a někdo udělá dobře listen i spot check... uvidí mě normálně? Tedy skutečně normálně, ne jen průhledně? (protože například já sebe v hidu vidím průhledně neustále, tak se ujišťuji)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
jo, pro druhou stranu není nikdy možné zjistit, jestli kdo je a kdo není v hidu. Ať má jakýkoliv kouzla, jakýkoliv listen/spot. Buď vidí, nebo nevidí. A když vidí, nelze zjistit proč (jestli postava hide nemá vůbec, jestli ho má ale prohlídl jsem ho, jestli se hidnula až když jsem ji viděl a tedy ostatní kromě mě ji neuvidí)Gran píše:Tak mě napadá.
Když jsem v hidu a někdo udělá dobře listen i spot check... uvidí mě normálně? Tedy skutečně normálně, ne jen průhledně? (protože například já sebe v hidu vidím průhledně neustále, tak se ujišťuji)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
-
- Příspěvky: 409
- Registrován: 10. 12. 2006 17.16
- Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
- Kontaktovat uživatele:
Uvažoval jsem že podobná věc by se dala obejít přes efekt záře. Hidnutá postava by měla na sobě třeba zelený efekt a postava v invis třeba modrý. Díky tomu by hráč přesně rozlišil jak má jeho postava reagovat. Bohužel, díky tomu že existuje kouzlo "Záře" jsem tenhle nápad zavrhl, a nenapadlo mě nic jiného. Možná obláček nad hlavou … pokud by to šlo.Alcatraz píše:jo, pro druhou stranu není nikdy možné zjistit, jestli kdo je a kdo není v hidu. Ať má jakýkoliv kouzla, jakýkoliv listen/spot. Buď vidí, nebo nevidí. A když vidí, nelze zjistit proč (jestli postava hide nemá vůbec, jestli ho má ale prohlídl jsem ho, jestli se hidnula až když jsem ji viděl a tedy ostatní kromě mě ji neuvidí)Gran píše:Tak mě napadá.
Když jsem v hidu a někdo udělá dobře listen i spot check... uvidí mě normálně? Tedy skutečně normálně, ne jen průhledně? (protože například já sebe v hidu vidím průhledně neustále, tak se ujišťuji)
Mnojo, bylo by pekne to rozlisit, ale jestli te dobre chapu, tak napr. ten oblacek nad hlavou by byla ciste ooc info pro hrace, zda je postava v hidu nebo v invisu atd … Uz ale vidim, jak by se toho spoustu PC hnedka chytlo a prevedli by to do IC …Taury píše: Uvažoval jsem že podobná věc by se dala obejít přes efekt záře. Hidnutá postava by měla na sobě třeba zelený efekt a postava v invis třeba modrý. Díky tomu by hráč přesně rozlišil jak má jeho postava reagovat. Bohužel, díky tomu že existuje kouzlo "Záře" jsem tenhle nápad zavrhl, a nenapadlo mě nic jiného. Možná obláček nad hlavou … pokud by to šlo.

kdysi jsme se o tom tady už bavili, a pokud si vzpomínám, a závěr zněl: POSTAVA IC NEMÁ MOŽNOST ROZLIŠIT HIDNUTOU/INVIS POSTAVU. (argumenty, že by to IC měla/mohla poznat byly položeny a zahrnuty v závěru)cybermisa píše:Mnojo, bylo by pekne to rozlisit, ale jestli te dobre chapu, tak napr. ten oblacek nad hlavou by byla ciste ooc info pro hrace, zda je postava v hidu nebo v invisu atd … Uz ale vidim, jak by se toho spoustu PC hnedka chytlo a prevedli by to do IC …
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Jo taky si myslim, ze by to IC nemelo jit rozlisit. Co kdyz se skryvate proste jen tak, ze nekde postavate v hloucku lidi a snazite se vypadat nenapadne? Jako na druhou stranu je jasný, že když se někde plížim ve stínu při zemi a někdo si mě všimne, bude mu asi jasný, že sem se snažil ukrejt (no, moh, bych začít předstírat, že mi něco spadlo a že to tam jenom hledam a ať se nevzrušuje :P :D).. Ale hide zahrnuje obě tyhle možnosti a eště určitě další jako třeba lezení po stropě apod :D Je to nedodělaný a asi ani pořádně udělat nepůjde, tak to řešíte asi moc do detailů. Já bych byl proti tomu, aby byl hidnutej PC jakkoliv označenej. To už si radši rovnou vezmu ceduli "zastřelte mě" :D
S tim, že hodin listen a ne spot a postava je pruhledna (ano je to tak, je to tim, že sem nedal spot), tak já to beru, jako že jí skutečně nevidím (i původní BW skripty měly, že NPC po vás nejde, pokud vás vidí takhle "průhledně", tj jen přes listen), ale slyšel jsem zvuk, kterej jednaznačně určuje, že tam někdo musí bejt (když sem něco zaslechl, ale nejsem si jistej a necham to bejt, jak tu řekl gran, tak to se dá vysvětlit, jako že jsem ten listen nehodil ale bylo to těsně. Ale neberte to do detailů, při snaze to logicky vše vysvětlit se do toho člověk zamotá :D
A s tou průhledností u hide nevim jak je to systémově, jestli má útočník nějaký postih nebo ne - ale měl by :) A co se týče textu - měl by bejt vidět jen pro ty co to hodili (spot/listen), ale někdy se mi stalo, že ho zahlídl i někdo, kdo mě neviděl ani neslyšel... Divné :)
S tim, že hodin listen a ne spot a postava je pruhledna (ano je to tak, je to tim, že sem nedal spot), tak já to beru, jako že jí skutečně nevidím (i původní BW skripty měly, že NPC po vás nejde, pokud vás vidí takhle "průhledně", tj jen přes listen), ale slyšel jsem zvuk, kterej jednaznačně určuje, že tam někdo musí bejt (když sem něco zaslechl, ale nejsem si jistej a necham to bejt, jak tu řekl gran, tak to se dá vysvětlit, jako že jsem ten listen nehodil ale bylo to těsně. Ale neberte to do detailů, při snaze to logicky vše vysvětlit se do toho člověk zamotá :D
A s tou průhledností u hide nevim jak je to systémově, jestli má útočník nějaký postih nebo ne - ale měl by :) A co se týče textu - měl by bejt vidět jen pro ty co to hodili (spot/listen), ale někdy se mi stalo, že ho zahlídl i někdo, kdo mě neviděl ani neslyšel... Divné :)