Mluvící familiar
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Mluvící familiar
Dneska jsme se v diskuzi s kamarády dostali k této věcičce. Pokud vezmeme čarodějovi přítelíčky, tak takový ti draci a lidem podobní - prostě ty nezvířecí, inteligentní tvorové (psedudodraci, pixie) - mluvit s největší pravděpodobností umí, ale co ti ostatní. Uvažování šlo směry, že když je to od čaroděje, tak to zvíře je o něco chytřejší a čaroděj by jej mohl něco naučit. Oproti tomu jsem zauvažoval nad různými oblastmi fantasy kde je toto pořešeno. Nejvíce jsem důvěřoval Dračímu Doupěti, což je podobný systém. Tady dokonce ani ďáblík velmi podobný člověku standartně (tj. dle Altaru) nemluví, ale zato každý pomocník rozumí lidem a může být dobrým špiónem (zvláš´t když s kouzelníkem komunikuje telepaticky do jisté vzdálenosti). Dál padla argumentace různými pochybnými filmečky nebo sem tam seriály, kde se vyskytují mluvící černé kočky, havrani a tak dááále. Tak co vy na to?
Jen tak BTW - v DrD i např. v NWN kampani umí někteří lití vlci mluvit lidským jazykem, tím pádem by i hraničář a druid mohli naučit své zvíře mluvit (tedy pokud by měli onoho litého vlka řekněme), ale stejně za něj nemůžou přímo hrát a bylo by to chaotické, takže tím problém odpadá.
Jen tak BTW - v DrD i např. v NWN kampani umí někteří lití vlci mluvit lidským jazykem, tím pádem by i hraničář a druid mohli naučit své zvíře mluvit (tedy pokud by měli onoho litého vlka řekněme), ale stejně za něj nemůžou přímo hrát a bylo by to chaotické, takže tím problém odpadá.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Tak mě napadlo, je technicky možné nastavit u familiarů nebo třeba i u koně, aby se do něj mohl majitel vtělit (něco jako u čaroděje do přítelíčka).
Nejde mi teď o to, aby mohl třeba kůň mluvit, ale aby se za něj dalo RPovat a nevypadalo to třeba ve hře chaoticky. Takhle to stejně jde, ale je třeba to náležitě popsat, např. *kůň výstražně zahrabe kopytem*. jinak, můžu takhle vůbec hrát za přítelíčka (otázka k DM)?
Nejde mi teď o to, aby mohl třeba kůň mluvit, ale aby se za něj dalo RPovat a nevypadalo to třeba ve hře chaoticky. Takhle to stejně jde, ale je třeba to náležitě popsat, např. *kůň výstražně zahrabe kopytem*. jinak, můžu takhle vůbec hrát za přítelíčka (otázka k DM)?
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Normálně mluva nezávisí pouze na inteligenci, ale i na tom zda tvor má patřičná mluvidla. Neverbální komunikace je pochopitelně něco jiného.
V DnD (z něhož NWN čerpá) je to zhruba tak, že familiar má s páníčkem empatické spojení (čili emoce) do cca 1 míle od sebe. S 5. úrovní kouzelníka získávají familiar s páníčkem schopnost mluvit spolu verbálně, nicméně ostatní jim nerozumí bez magické pomoci. Na 7. úrovni získává familiar schopnost komunikovat se zvířaty přibližně svého druhu (krysa s hlodavci atd.). Vyloženě schopnost mluvit familiar nezískává nikdy. To ovšem uvažujeme základní familiary, tj. "vylepšená" zvířata a nikoliv dráčky, víly a podobně, na které se to nevztahuje. Tyto familiary si ale postava obyčejně musí "zaplatit" - jednak je může získat teprve až od určité úrovně a pak, musí si vzít speciální feat (vylepšený familiar).
V DnD (z něhož NWN čerpá) je to zhruba tak, že familiar má s páníčkem empatické spojení (čili emoce) do cca 1 míle od sebe. S 5. úrovní kouzelníka získávají familiar s páníčkem schopnost mluvit spolu verbálně, nicméně ostatní jim nerozumí bez magické pomoci. Na 7. úrovni získává familiar schopnost komunikovat se zvířaty přibližně svého druhu (krysa s hlodavci atd.). Vyloženě schopnost mluvit familiar nezískává nikdy. To ovšem uvažujeme základní familiary, tj. "vylepšená" zvířata a nikoliv dráčky, víly a podobně, na které se to nevztahuje. Tyto familiary si ale postava obyčejně musí "zaplatit" - jednak je může získat teprve až od určité úrovně a pak, musí si vzít speciální feat (vylepšený familiar).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
-
- Příspěvky: 668
- Registrován: 20. 2. 2007 12.21
- Bydliště: Plzeň, Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
tak u druidských společníků bych o tom ani nepřemýšlela...vlk prostě mluvit nemůže a papušek sám od sebe nemluví, jen napodobuje hlas..George píše:Podle mě co se týče druidských společníků,by mělo být na hráčovy,jestli chce aby mu zvíře mluvilo,či ne.Stejně stačí kliknout na tlačítko a zničeho nic se objeví....Takže proč by nemohlo i mluvit což?
A vubec!proč by nemohl mluvit papoušek?!
a jen kliknout? Nikdy jsem to nezahrála, že se prostě objevil...ale že prostě přiběhl, přiletěl...občas na něj i čekám

- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Dík za vysvětlení dle pravidel na kterých jsou postaveny NWN, takže velice děkuji.Pavel Urban píše:Normálně mluva nezávisí pouze na inteligenci, ale i na tom zda tvor má patřičná mluvidla. Neverbální komunikace je pochopitelně něco jiného.
V DnD (z něhož NWN čerpá) je to zhruba tak, že familiar má s páníčkem empatické spojení (čili emoce) do cca 1 míle od sebe. S 5. úrovní kouzelníka získávají familiar s páníčkem schopnost mluvit spolu verbálně, nicméně ostatní jim nerozumí bez magické pomoci. Na 7. úrovni získává familiar schopnost komunikovat se zvířaty přibližně svého druhu (krysa s hlodavci atd.). Vyloženě schopnost mluvit familiar nezískává nikdy. To ovšem uvažujeme základní familiary, tj. "vylepšená" zvířata a nikoliv dráčky, víly a podobně, na které se to nevztahuje. Tyto familiary si ale postava obyčejně musí "zaplatit" - jednak je může získat teprve až od určité úrovně a pak, musí si vzít speciální feat (vylepšený familiar).
No jak jsem psal tak vzhledem k tomu že se druid nemůže do zvířátka převtělit tak by to bylo trošku chaotické, ale papoušek - proč ne - ale mnohdy spíš opakují určité "hlášky".George píše: Podle mě co se týče druidských společníků,by mělo být na hráčovy,jestli chce aby mu zvíře mluvilo,či ne.Stejně stačí kliknout na tlačítko a zničeho nic se objeví....Takže proč by nemohlo i mluvit což?A vubec!proč by nemohl mluvit papoušek?!
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
V singlu NWN druid rozuměl zvířatům - jejich pocitům a dokonce jim dokázal "vnutit/vložit" příkaz.
Takže krysy otevírali páky, prolézali dírami, spínali spínače apod. Dokonce druida uměli varovat. Tzn. z jejich mozečků šlo zjistit jací tvorové se po úrovni pohybují a jak se "chovají". Nevidím důvod, proč by "vyšší" drudi nemohli přítelíčka přímo ovládat jako to dělají mágové s familiarem. Ale je fakt že nejsem znalec DnD
, ale jen kluk s fantazií
.
Takže krysy otevírali páky, prolézali dírami, spínali spínače apod. Dokonce druida uměli varovat. Tzn. z jejich mozečků šlo zjistit jací tvorové se po úrovni pohybují a jak se "chovají". Nevidím důvod, proč by "vyšší" drudi nemohli přítelíčka přímo ovládat jako to dělají mágové s familiarem. Ale je fakt že nejsem znalec DnD



Tusim ze possesnuti by asi neslo, predevsim to bude hardcodedKaTo píše:V singlu NWN druid rozuměl zvířatům - jejich pocitům a dokonce jim dokázal "vnutit/vložit" příkaz.
Takže krysy otevírali páky, prolézali dírami, spínali spínače apod. Dokonce druida uměli varovat. Tzn. z jejich mozečků šlo zjistit jací tvorové se po úrovni pohybují a jak se "chovají". Nevidím důvod, proč by "vyšší" drudi nemohli přítelíčka přímo ovládat jako to dělají mágové s familiarem. Ale je fakt že nejsem znalec DnD, ale jen kluk s fantazií
.

-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Mě se představa druida co mluví/komunikuje se zvířaty dost líbí. Viz například v Pánovi prstenů, když Gandalf pošeptá můře pár slov a ona mu zaletí pro odvoz.
takový druid co prochází lesem a ptá se zvířat a stromů co je nového (v DnD na to byla kouzla, některé prestižky to měly tuším jako schopnost povolání)… to je prostě bezva.
2cybermisa: Hardcoded...? jako že schopnosti companiona jsou dané.. nebo že druid má daného companiona... kdyby totiž šel vyměnit companionův status za ten famuliara... jestli plácám, tak mě zadržte...

takový druid co prochází lesem a ptá se zvířat a stromů co je nového (v DnD na to byla kouzla, některé prestižky to měly tuším jako schopnost povolání)… to je prostě bezva.

2cybermisa: Hardcoded...? jako že schopnosti companiona jsou dané.. nebo že druid má daného companiona... kdyby totiž šel vyměnit companionův status za ten famuliara... jestli plácám, tak mě zadržte...

Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Někteří ano... veřejně... jiní to úspěšně tají.The_Balrog píše:safra.. to zdejsi druidi nedelaj? o.o;Pavel Urban píše:
takový druid co prochází lesem a ptá se zvířat a stromů co je nového (v DnD na to byla kouzla, některé prestižky to měly tuším jako schopnost povolání)… to je prostě bezva.

Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: 28. 7. 2006 17.03
- Kontaktovat uživatele:
Je blbost aby mluvily,protože nemají vyvynuté hlasivky.Je to možné maximálně u těch druhů u kterých mluví i obyčejní zástupci tohoto druhu, například pixie,možná nějací draci atd...
Rozumět lidské řeči by kouzelnikovi příteličci měli, naproti tomu druidští a hraničařští nikoli(měli by mít jen nmacvičené velké množství povelů).
Rozumět lidské řeči by kouzelnikovi příteličci měli, naproti tomu druidští a hraničařští nikoli(měli by mít jen nmacvičené velké množství povelů).
Grombald Sveřepý: Jeden hrozně sekernaty,věčně nasraný trpaslík, kterého se sám někdy bojím.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Jinými slovy se víceméně shodneme na tom, že hraničářstí a druidí pomocníci nemaj šanci mluvit a krom jejich pána a podobným jedinců se nedorozumí. Familiaři rozumí pravděpodobně lidské řeči, mohou mít telepatické spojení s majitelem (taky když je o tom řeč, kouzelníka zraní smrt přítele, druida ne) a tím pádem mohou být zvědy. Mluvit ale mohou pouze ti, kteří mají řekněme přirozený potenciál (předpoklad bo co já vím) mluvit např. pixie.


"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
BINGONalk píše:Jinými slovy se víceméně shodneme na tom, že hraničářstí a druidí pomocníci nemaj šanci mluvit a krom jejich pána a podobným jedinců se nedorozumí. Familiaři rozumí pravděpodobně lidské řeči, mohou mít telepatické spojení s majitelem (taky když je o tom řeč, kouzelníka zraní smrt přítele, druida ne) a tím pádem mohou být zvědy. Mluvit ale mohou pouze ti, kteří mají řekněme přirozený potenciál (předpoklad bo co já vím) mluvit např. pixie.
Grombald Sveřepý: Jeden hrozně sekernaty,věčně nasraný trpaslík, kterého se sám někdy bojím.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
Rumbard Tarkaren:"To je tak, když dosi sére Grombálda"
Corvien:Jedna kouzelná kouzelnice.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: 28. 7. 2006 17.03
- Kontaktovat uživatele:
Problem je v tom, ze to cely resis pouze z jednoho pohledu a to z pohledu vedy, coz muze byt v tomto pripade dost omezujici. Takze to jestli dane zvire/tvor mluvi, nezalezi jen na tom jestli ma vyvinute hlasivky nebo ne, ale i na tom jestli tu danou cinnost lze nejak vyresit magii. A magii muzes okecat temer vsechno. Takze ne neni to blbost. At si mluvi treba zebry nebo oslici. Imho je hloupe pro vsechno hledat nutne vysvetleni nebo pravidla. Berte to, tak jak to je.Grunt píše:…
<i>Smůla je coura, která bere štěstí - W. Shakespeare</i>
U pritelicku s inteligenci 10 napriklad (draci, pixie) nevidim problem aby nemluvili, za prve je to prumerna lidska inteligence a za druhe jak u draku tak u vil je prokazano ze lidskou reci mluvit umi...
Me se spis podarilo narazit na herni problem jak za pritelicka mluvit... Muj dracek je dost ukecany (Mnohem vic nez by si Howl pral...) a docela by se mi hodila moznost mluvit primo za nej protoze kdyz pisu primo za Howla a napriklad pred pritelickovy vety a akce vkladam pomlcky s jeho jmenem pri delsich rozhovorech to muze byt trochu zmatene. Ale to by asi neslo udelat aby mag/zaklinac mluvil primo za pritelicka nebo se to nejak vyrazneji odlisilo co? Treba nejakym predmetem...
Me se spis podarilo narazit na herni problem jak za pritelicka mluvit... Muj dracek je dost ukecany (Mnohem vic nez by si Howl pral...) a docela by se mi hodila moznost mluvit primo za nej protoze kdyz pisu primo za Howla a napriklad pred pritelickovy vety a akce vkladam pomlcky s jeho jmenem pri delsich rozhovorech to muze byt trochu zmatene. Ale to by asi neslo udelat aby mag/zaklinac mluvil primo za pritelicka nebo se to nejak vyrazneji odlisilo co? Treba nejakym predmetem...