Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Toto, co tady napíšu, je názor hlavně z hlediska postavy Elian (a mých zkušeností hráče).
Co se mi nezdá rozumné …
to je stávající řešení některých DMek, jak řeší creeping hráčů ve hře. Pokud to shrnu, tak jsou jejich postupy zhruba stejné. Přidávat do akce další NPC (i ovládané) tak dlouho, až postavy buď utečou nebo jsou zabity. Výsledkem toho je, že buď porážku postava vezme jako výzvu na příští výpravu (pokud musí utéct), nebo pokud zemře, tak si stejně nepamatuje co se naposled dělo a je IC pravděpodobné, že tam půjde znovu. Z hlediska IC postavy tady nevidím žádnou jasnou výstrahu, která by jí měla odradit. A radši se tady nebudu moc rozepisovat o řešení, že hráč dostane OOC výstrahu. Toto řešení vidím jako neschopnost DM.
Abych samozřejmě jenom nekritizoval, nabídnu svůj pohled, jak takovou situaci vyřešit IC. Vezmu pro příklad jeden z posledních případů napadení tábora skřetů.
… protože je tábor skřetů neustále napadán vpády obyvatelů města, začali skřeti na odvetu více přepadávat poutníky a karavany, procházejícími či projíždějícími po cestách blízko jejich táborů. Situace začala být velmi vážná a protože město nedisponuje možnostmi neustálého hlídaní cest, byl vydán zákaz invaze do skřetích táborů až do odvolání pod trestem .. atd ….
Ti, kteří respektují zákon, si dají pozor na to, aby dál plenili tábory skřetů, protože se můžou dostat zároveň do konfliktu se zákonem a mohou být trestáni (vyhláška bude vyvěšena všude, tudíž se tento zákon dostane ke všem i cestou ústního podání). Toto by zafungovalo skoro na 100% u Elian.
Ti, kteří to budou přes zákaz porušovat, může stráž zatknout a postava může být odsouzena a jít do vězení (pokud se hodně prohřešila, může to být třeba týden reálného hraní - postava bude po celou tuto dobu ve vězení).
Pokud ani toto neodradí postavu od neustálého drancování, může dostat nejvyšší trest - bude veřejně popravena. (IC řešení se může projevit v reálu jako smazání postavy, BAN hráči).
Tady je jasná výstraha pro postavu a zároveň postava zná možné důsledky svých činů.
Toto je tedy můj názor na tuto problematiku a nebudu se s nikým přít, jestli to je dobře nebo špatně. Je to také určitě jen jedno z více možných rozumnějších řešení, chce to jen trochu více zapojit fantazii.
Co se mi nezdá rozumné …
to je stávající řešení některých DMek, jak řeší creeping hráčů ve hře. Pokud to shrnu, tak jsou jejich postupy zhruba stejné. Přidávat do akce další NPC (i ovládané) tak dlouho, až postavy buď utečou nebo jsou zabity. Výsledkem toho je, že buď porážku postava vezme jako výzvu na příští výpravu (pokud musí utéct), nebo pokud zemře, tak si stejně nepamatuje co se naposled dělo a je IC pravděpodobné, že tam půjde znovu. Z hlediska IC postavy tady nevidím žádnou jasnou výstrahu, která by jí měla odradit. A radši se tady nebudu moc rozepisovat o řešení, že hráč dostane OOC výstrahu. Toto řešení vidím jako neschopnost DM.
Abych samozřejmě jenom nekritizoval, nabídnu svůj pohled, jak takovou situaci vyřešit IC. Vezmu pro příklad jeden z posledních případů napadení tábora skřetů.
… protože je tábor skřetů neustále napadán vpády obyvatelů města, začali skřeti na odvetu více přepadávat poutníky a karavany, procházejícími či projíždějícími po cestách blízko jejich táborů. Situace začala být velmi vážná a protože město nedisponuje možnostmi neustálého hlídaní cest, byl vydán zákaz invaze do skřetích táborů až do odvolání pod trestem .. atd ….
Ti, kteří respektují zákon, si dají pozor na to, aby dál plenili tábory skřetů, protože se můžou dostat zároveň do konfliktu se zákonem a mohou být trestáni (vyhláška bude vyvěšena všude, tudíž se tento zákon dostane ke všem i cestou ústního podání). Toto by zafungovalo skoro na 100% u Elian.
Ti, kteří to budou přes zákaz porušovat, může stráž zatknout a postava může být odsouzena a jít do vězení (pokud se hodně prohřešila, může to být třeba týden reálného hraní - postava bude po celou tuto dobu ve vězení).
Pokud ani toto neodradí postavu od neustálého drancování, může dostat nejvyšší trest - bude veřejně popravena. (IC řešení se může projevit v reálu jako smazání postavy, BAN hráči).
Tady je jasná výstraha pro postavu a zároveň postava zná možné důsledky svých činů.
Toto je tedy můj názor na tuto problematiku a nebudu se s nikým přít, jestli to je dobře nebo špatně. Je to také určitě jen jedno z více možných rozumnějších řešení, chce to jen trochu více zapojit fantazii.
.. chtěl mi něco ukázat .. mám ráda dárky *úsměv* .. potom si začal svlíkat kalhoty .. tak sem radši utekla .. bůhví co mi chtěl ukázat …
Re: Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Dovolím si protestovat. Byl jsem u ….hmmmm... tří reakcí světa na creep/loot a ani jedna neodpovídá tomuto popisu. Mám pocit že anabáze Nebojsy je doteď zapsána na Flames forum. Jen těžko zapomenout na příchod do Hobitína ten den (zdravíme Piti ;)Elian píše:…. Pokud to shrnu, tak jsou jejich postupy zhruba stejné. Přidávat do akce další NPC (i ovládané) tak dlouho, až postavy buď utečou nebo jsou zabity.…
Edit: Creeping je dle mého skromného názoru spíš ukázkou špatného RP (pokud postava vysloveně nelační po krvi). Představ si ty hromady mrtvol... těch podříznutých krků... skříťátek co jim zabili taťky před vočima... Tohle nemůže normální člověk dlouho dělat aniž by ho to celkem zásadně nepoznamenalo (omluva všem, kdo si svůj charakter tímto způsobem formují a mohli by se cítit zařazováni mezi creepery). No a pokud hráč ignoruje některé tyhle aspekty RP a dělá si za každou mrtvolou zářezy do pažby hvízdaje si veselou písničku, nevidím jako úlohu DM ušít varování IC tak, aby odpovídalo něčemu jinému. Voni to stejně dělaj :)
Naposledy upravil(a) kokosak dne 17. 1. 2008 15.36, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
No, v tomhle budu za jedno s Elian, protože řešení vyhánění postav silnějším a silnějším spawnem způsobí, že za chvíli budou skřetí sídliště nebezpečnější než Peklo. Ono i teď bych řekl, že kdoví, jak by dopadl souboj lesního skřetího šamana a nějakého démona. Já zastávám názor, že postava s levelem Elian by prostě *měla* ty skřety porazit (i když samozřejmě ne celé sídliště sama a najednou), a když se DM nelíbí creep, tak ať to řeší jinak (což netvrdím, že nedělají) než stavěním spawnu tak, aby porazit nešli.
Edit: kokosak, byl jsem u hmm žádné reakce světa na creep/loot, nicméně o über-skřetech jsem se toho doslechl dost.
Edit: kokosak, byl jsem u hmm žádné reakce světa na creep/loot, nicméně o über-skřetech jsem se toho doslechl dost.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.

Pred takovymto trestem vsak predchazi opakovane varovani, ktere je pokud mozno co nejvice v IC rovine. Co se tyce postavy Elian, te IC varovani skoncila uz davno. Jen se divim, ze te to netrklo uz drive. Kdyz uz jdes po ste vybijet bandity nebo po ste jdes vybijet skrety, tak DS/DM vazne uz nema naladu ovladat jednotlive bandity, sehrat utok ze zalohy, zajeti ci vyhnani. Tento cas a energii, aspon tedy v mem pripade radeji venuji hracum, kteri si to zaslouzi, nez na hrani trestu, ktere se opakovane a opakovane minulo ucinkem. V posledni dobe jsem proste vzal banditu zlodeje, polozil do cesty spoustu pasti a bylo to …
Re: Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Nebojsa byl presne ve fazi, kdy me bavilo trest pekne sehrat, mel aspon snahu o pekne RP, kdyz necreepoval. U Elian, jsem toto vzdal.kokosak píše: Dovolím si protestovat. Byl jsem u ….hmmmm... tří reakcí světa na creep/loot a ani jedna neodpovídá tomuto popisu. Mám pocit že anabáze Nebojsy je doteď zapsána na Flames forum. Jen těžko zapomenout na příchod do Hobitína ten den (zdravíme Piti ;)
Ale mate pravdu, od te navrhnu na DM foru po prvnim varovani napodruhe level dolu … Ciste OOC …
Chápu a rozumím, mě by to taky nebavilo, ovšem snad by se našlo pár jiných časově nenáročných způsobů než neodůvodněné (IC) přidávání levelů šamanům, o kterém když se dozví ostatní, tak to musí začít taky řešit, protože jen blázen by si nechal za humny malou skřetí univerzitku. Například zával, past na mamuty, otrávený meč, nájemný zabiják (toho by se IMO chytilo i několik PC), ochočení baziliška, nějaké kouzelné nízkokruhové překvápko (Breach, IGMS; Mind Fog, Phantasmal Killer) ap.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 17. 1. 2008 16.14, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Wheeee, flejmbejt ;)OneHeart píše:A kdo to posoudí? DM, který o postavě téměř nic neví (mám ny mysli pohnutky, záměry)?cybermisa píše:Creepovani je neRP chovani postavy...
No, on moc nikdo jiný není kdo to může posoudit. Hráč to neudálá zcela určitě. A neškodí tyhle věci (pohnutky, záměry.… emoce) DM občas hodit do PM... tu na EQ... hmmm... *přemýšlí nad další zkratkou*
A pokud na IC varování postava nereaguje.. (jedním z těch mých tří zmiňovaných případů bylo i IC reakce světa na Elian).. tak co s tím? Vymýšlet něco aby na to právě tahle postava reagovala?
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Re: Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Ehm.…. nemysliš važně doufamcybermisa píše:Ale mate pravdu, od te navrhnu na DM foru po prvnim varovani napodruhe level dolu … Ciste OOC …

Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Na EQ3 tohle bude ošetřeno velmi inteligentním a plně automatickým systémem. Víc si zatím až do konečné implementace nechám pro sebe, pak opět jak je zvykem bude podrobné info. Jen prozradím, že slušných a normálně hrajících hráčů se tenhle systém nijak nedotkne, naopak jim poskytne přímé výhody za jejich RP hru a creepeři a looteři na to doplatí a holt trochu násilnou formou je to od toho creepu a lootu navede k RP hře. Dokonce budou dostávat i automatická varování aby změnili svou hru. Analyzoval jsem situaci a ona totiž neRP hra postavy lze velmi přesně (i když to není jednoduché) detekovat.
V současné době se proti creeperům a looterům bude postupovat tak jak se postupuje. Možná ještě tvrději. Žádná změna k úlevám nebo "IC tresty za každou cenu". Jak psal cybermisa - je to OOC trest pro hráče.
Tímto je to pro mě uzavřené.
V současné době se proti creeperům a looterům bude postupovat tak jak se postupuje. Možná ještě tvrději. Žádná změna k úlevám nebo "IC tresty za každou cenu". Jak psal cybermisa - je to OOC trest pro hráče.
Tímto je to pro mě uzavřené.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Zajímalo by mě, jestli se počítá i s postavami, které mají propracovaný charakter, jen holt mají jako svůj cíl např. zabít co nejvíc skřetů.
Takovou postavu si umím představit non-stop creepet (i když s dobrým RP v případě konfrontace se žijící osobou, někdy i s neovládaným NPC) a přitom to nebude "neRP".
Takovou postavu si umím představit non-stop creepet (i když s dobrým RP v případě konfrontace se žijící osobou, někdy i s neovládaným NPC) a přitom to nebude "neRP".
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Hmm.. Já sice souhlasím s Elian, že neustálé zvyšování úrovní nepřátel vede k paradoxům, kdy některé postavy neustále narážejí na nebezpečí a mágy s nadpřirozenými schopnostmi, ale její řešení nemá logiku. Je-li její postava creeeper a chodí vybíjet všechno okolo, potom nepomůže zákaz mlácení do skřetů. Protože creeper začne mlátit bandity a potom mravence a pak hrobku a potom ježibaby na koštěti a ve finále budeme mít všichni zákaz kamkoliv chodit, abychom náhodou neporušili vyhlášku města, protože všichni kolem dokola budou najehlení na obyvatele města. Navíc by bylo velmi IC pravděpodobné, že by se bandité spojili se všemi postiženými, tedy snad kromě mravenců a vymetli Tirian jednou provždy. To ovšem nic nemění, protože creeper by se přesunul do říše a následovalo by... Ehm, musím to rozepisovat?
Ne, omlouvám se, ale takové IC řešení je kravina.
Kromě toho to má dopad na mou postavu, která chodí lesem pravidelně, a která, co si budeme nalhávat, pravidelně "trénuje" na skřetích hlídkách a najednou by nesměla. Proč já mám trpět za to, že jiná postava "má ráda poklady"? Nevadí mi pasti na cestách, je to IC v pořádku, ale vadil by mi psaný IC zákaz na OOC popud. To si může DM pak vymyslet, že Elian (Jen příklad, nebrat osobně) bude předhozena běsnícím skřetům jako oběť na grilování, aby se uklidnili a přestali ohrožovat město a přitom přijde o level, jak píše Cybermíša.. Hezky IC, úplně to vidím. Má to logiku, má to pozadí. Skřeti se uklidní, město je zachráněno. Halelůja. A že chcípla nějaká Elian? Hmm, město je důležitější jak nějaká hobitka, která to navíc všechno vyprovokovala.
Ne, omlouvám se, ale takové IC řešení je kravina.
Kromě toho to má dopad na mou postavu, která chodí lesem pravidelně, a která, co si budeme nalhávat, pravidelně "trénuje" na skřetích hlídkách a najednou by nesměla. Proč já mám trpět za to, že jiná postava "má ráda poklady"? Nevadí mi pasti na cestách, je to IC v pořádku, ale vadil by mi psaný IC zákaz na OOC popud. To si může DM pak vymyslet, že Elian (Jen příklad, nebrat osobně) bude předhozena běsnícím skřetům jako oběť na grilování, aby se uklidnili a přestali ohrožovat město a přitom přijde o level, jak píše Cybermíša.. Hezky IC, úplně to vidím. Má to logiku, má to pozadí. Skřeti se uklidní, město je zachráněno. Halelůja. A že chcípla nějaká Elian? Hmm, město je důležitější jak nějaká hobitka, která to navíc všechno vyprovokovala.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: 9. 3. 2006 11.03
- Bydliště: Plzeň / Železná Ruda / Hobitín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak řešit lépe podle mě fenomén creepingu
Nu dobrá, creepeři přestanou napadat skřetí tábor, ale najdou si alternativu. Na tu se potom taky vydá zákaz a na další taky a na další taky... až to skounčí tak, že nikdo nebude moct mlátit do ničeho, nebo se všechny potvory na Desce na*erou takovym způsobem, že jednou mohutnou vlnou srovnají se zemí Tirian, Amfiberai i Říši.Elian píše:… protože je tábor skřetů neustále napadán vpády obyvatelů města, začali skřeti na odvetu více přepadávat poutníky a karavany, procházejícími či projíždějícími po cestách blízko jejich táborů. Situace začala být velmi vážná a protože město nedisponuje možnostmi neustálého hlídaní cest, byl vydán zákaz invaze do skřetích táborů až do odvolání pod trestem .. atd ….
Ti, kteří respektují zákon, si dají pozor na to, aby dál plenili tábory skřetů, protože se můžou dostat zároveň do konfliktu se zákonem a mohou být trestáni (vyhláška bude vyvěšena všude, tudíž se tento zákon dostane ke všem i cestou ústního podání). Toto by zafungovalo skoro na 100% u Elian.
Ti, kteří to budou přes zákaz porušovat, může stráž zatknout a postava může být odsouzena a jít do vězení (pokud se hodně prohřešila, může to být třeba týden reálného hraní - postava bude po celou tuto dobu ve vězení).
Pokud ani toto neodradí postavu od neustálého drancování, může dostat nejvyšší trest - bude veřejně popravena. (IC řešení se může projevit v reálu jako smazání postavy, BAN hráči).
Tady je jasná výstraha pro postavu a zároveň postava zná možné důsledky svých činů.

P.S: Berte to spíš trochu jako hyperbolu :)
Game ID: Reverend_Malthas
Ano, mas dobrou namitku, proto nelze takovy zaver vynaset po jednom, deseti ani dvaceti pozorovanich postavy. Kdyz ale danou postavu kontrolujes trikrat ctyrikrat denne a pokazde je videna ve full boostu a zabiji bud bandity nebo skrety, s vjimecnym odpocinkem u Svacinky … Samozrejem nemluvime zde o pozorovani trvajicim pouhy tyden nebo mesic … Jiste, muzes namitnout, ze postava ma v charakteru nenavist k banditum, skreti ji zabili rodice a tak se jim kazdy den msti - RP "okecat" se zvladne trosku inteligentnejsi hrac naprosto cokoli. Proto se jednotlive pripady diskutuji na DM foru a je zohlednem nazor vice DM, tj. shoda vice pozorovatelu …OneHeart píše:A kdo to posoudí? DM, který o postavě téměř nic neví (mám ny mysli pohnutky, záměry)?cybermisa píše:Creepovani je neRP chovani postavy...
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jája CZE píše: To si může DM pak vymyslet, že Elian (Jen příklad, nebrat osobně) bude předhozena běsnícím skřetům jako oběť na grilování, aby se uklidnili a přestali ohrožovat město a přitom přijde o level, jak píše Cybermíša.. Hezky IC, úplně to vidím. Má to logiku, má to pozadí. Skřeti se uklidní, město je zachráněno. Halelůja. A že chcípla nějaká Elian? Hmm, město je důležitější jak nějaká hobitka, která to navíc všechno vyprovokovala.


Naposledy upravil(a) Psanec dne 17. 1. 2008 17.34, celkem upraveno 1 x.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
V pripade, na ktery autor tohoto topicu narazel, nebylo zadne NPC upraveno ze strany DM. Zdani "nekonecneho" mnozstvi skretu bylo vytvoreno opakovanym (min. 6x) lezenim cele party pres prechod lokace skretiho sidliste …drake127 píše:Chápu a rozumím, mě by to taky nebavilo, ovšem snad by se našlo pár jiných časově nenáročných způsobů než neodůvodněné (IC) přidávání levelů šamanům, o kterém když se dozví ostatní, tak to musí začít taky řešit, protože jen blázen by si nechal za humny malou skřetí univerzitku. Například zával, past na mamuty, otrávený meč, nájemný zabiják (toho by se IMO chytilo i několik PC), ochočení baziliška, nějaké kouzelné nízkokruhové překvápko (Breach, IGMS; Mind Fog, Phantasmal Killer) ap.