Rozbory scén

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
sciorp
Příspěvky: 1991
Registrován: 31. 3. 2007 19.54
Bydliště: Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sciorp »

cybermisa píše:Ja myslim, ze toto tema nema smysl dale uzresit … Kazdy mame svuj styl hrani, vsichni v teto diskuzi maji s RP zajiste bohate zkusenosti, takze hrajme podle naseho nejlepsiho vedomi a svedomi i dal. Pokud se nekomu nelibilo neco konkretniho na konkretnim questu, reste to prosim po PM, at se nevynaseji IC informace. Tezko hrat RP tak, aby se to VZDYCKY zamlouvalo VSEM na 100%.
poslední věc na 100% nezahraješ tak aby se to líbilo 100% zůčastněných. tohle téma mi osobně hodně dalo co se týká hráče, avšak chování postavy změnit nedokážu.
PODPIS
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Prosil bych neutínat. Kdybysme to utnuli po prvním takovém, nedostali bychom se vůbec k tématu šeptání... kterášto metoda nejde proti žádnému ze stylu hry ba naopak. Pokud už nikdo k danému tématu nebude mít co řici, diskuse skončí sama.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Tak jasně, že šeptání s mírou .) Jak se říká - všeho s mírou .))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Libra píše:…..(moc dlouhe ;)
Mě by přišlo při příchodu upíra naopak divné, kdyby postavy stály a koukaly.…. a nic. Očekával bych nějaké reakce, v případě postav s panickým strachem z upírů i třeba totální zhroucení. Samozřejmně, pokud dámy svým partnerům něco šeptají... měly by Šeptat, to je jasné.
Pokud někdo chápe tohle celé jako divadlo s rolemi, potom se samozřejmně nabízí pohled "hlavní role", "upoutání pozornosti" a tak podobně. Z pohledu hraní postavy je něco podobného zcela bezpředmětné. Přesto však mají tyhle dva pohledy něco společné - musí se sakra dát poznat, co se u všech všudy děje. Zatím jsou mé zkušenosti takové, že jak přesáhne počet postav ~ 5, začne chaos. Ani zmiňovaná svatba Mel s Adalbertem se tomu úplně nevyhnula... i když tam se třeba dalo krásně vidět kolik dam a pánů se nezdráhalo a nebraje ohledy na role ženicha a nevěsty navěsilo na sebe tolik zářících serepetiček co to jen šlo.

Ale to jsem odbočil. Zpátky na stromy - vyznání se v tom, co se děje. Typický příklad: do rozehrané scény/dialogu/čehokoli přijde nová postava a hned začne se svým "Hoj" a "tebe se dluho neviděl ty kluku ušata" aniž by vzala v potaz, že se cosi odehrává, že probíhá nějaký rozhovor. Nejde o to, že by hráč chtěl "hlavní roli", nebo že by neuměl hrát postavu. IRL to člověk vidí, v NWN se mu to musí *vyhvězdičkovat*, nebo je mimo. Pokud se začne hvězdičkovat, všechno se na danou chvíli zastaví, protože jeden prostě buď píše do hvězdiček, nebo mimo ně. Pokud se hvězdičkovat nezačne, nově příchozí bude až do konce totálně mimo. Co s tím? Navrhnul bych po příchozím Hoj vždycky chvilku počkat a pokud vidím, že se něco děje.. chovat se jako člověk co přišel pozdě do hodiny - držet se stranou a doufat, že se chytnu. A netvářit se *uraženě* když mi nikdo nevěnuje pozornost.

Hmmm... zase jsem trochu odbočil, ale snad to nevafí... a možná to aj přispěje k zamyšlení následované zlepšením zážitku za hry pro všechny.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

tohle je zajímavé téma. po přečtení všech příspěvků musím říct, že souhlasím s balrogem a librou a to na 100%.

to, že diskuse rozbředla přikládám tomu, že každý hráč se ztotožňuje do jisté míry se svou postavou, ale každý má tu míru jinde. někdo je v životě exhibicionista a jeho postava také... někdo je v životě tichý a zamlklý a jeho postava je arogantní neurvalec. nechci hodnotit, který způsob je lepší, ale mám zkušenosti, že hráči, kteří si vytvářejí postavy podle sebe sama, mají často neblahý zvyk přenášet do hry své chování v real světě, který má bohužel poněkud jiné parametry (případ s upírem na plese hovoří za vše). patří mezi ně ignorování nebezpečí a zhusta i neúcta k jiným hráčům. tím se dostávám k druhé části - k hráčům, nikoli postavám. protože ačkoli ve hře hraje postava, zážitek si odnáší hráč. hratelnost má přednost, zážitek hráče je to hlavní. jestli někomu zkazím zážitek ze hry nějakou banalitou jen proto, že na sebe chci za každou cenu strhnout pozornost nebo 'zaperlit' super hláškou, hraji špatně - a to bez ohledu na to, že postava by se tak tisíckrát zachovala. to je můj názor...

a můžete se do mne pustit. howgh :angry:
Naposledy upravil(a) DenGrasse dne 28. 2. 2008 15.58, celkem upraveno 1 x.
malinový harwester a arcilooter
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

kokosak píše:
Libra píše:…..(moc dlouhe ;)
Mě by přišlo při příchodu upíra naopak divné, kdyby postavy stály a koukaly
No tak jsem to nemyslel. Jak jsem psal je ale rozdil pokud napises do hvezdicek kratkou vetu a nebo se hrac zacne rozepisovat na dvacet souveti. Scena zustane zachovana, stejne tak reakce postav a hlavne vse bude prehledne a bez chaosu.
Ohledne toho obleceni, to uz si myslim je uplne jedno tady jde spis prave o momentalni atmosferu ci prostredi
ktere vytvari (na svadbe zenich, nevesta, odavajici) nejaky akter (jak jinak nez psanim) ten prave dava vsem znat co se zrovna asi deje prave v tech hvezdickach. (Pokud ovsem nejsou prebyty nejakym zbytecnym rozsahlim dialogem ci cinosti, ktera by sla vlastne provedst jinym zpusobem se stejnym vysledkem.)
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

DenGrasse píše:tohle je zajímavé téma. po přečtení všech příspěvků musím říct, že souhlasím s balrogem a librou a to na 100%.

to, že diskuse rozbředla přikládám tomu, že každý hráč se ztotožňuje do jisté míry se svou postavou, ale každý má tu míru jinde. někdo je v životě exhibicionista a jeho postava také... někdo je v životě tichý a zamlklý a jeho postava je arogantní neurvalec. nechci hodnotit, který způsob je lepší, ale mám zkušenosti, že hráči, kteří si vytvářejí postavy podle sebe sama, mají často neblahý zvyk přenášet do hry své chování v real světě, který má bohužel poněkud jiné parametry (případ s upírem na plese hovoří za vše). patří mezi ně ignorování nebezpečí a zhusta i neúcta k jiným hráčům. tím se dostávám k druhé části - k hráčům, nikoli postavám. protože ačkoli ve hře hraje postava, zážitek si odnáší hráč. hratelnost má přednost, zážitek hráče je to hlavní. jestli někomu zkazím zážitek ze hry nějakou banalitou jen proto, že na sebe chci za každou cenu strhnout pozornost nebo 'zaperlit' super hláškou, hraji špatně - a to bez ohledu na to, že postava by se tak tisíckrát zachovala. to je můj názor...

a můžete se do mne pustit. howgh :angry:
Asi tě zklamu, nikdo se nebude pouštět do tebe. Jsme myslím všichni... *rozhlédne se kolem* skoro všichni *zazubí se* rozumní lidé, takže probíhá civilizovaná diskuse na dané téma, nikoli osobní útoky.

Naprosto s tebou souhlasím v tom, že kdo na sebe chce bavit na úkor zábavy ostatních hraje špatně. Ale. Je víc typů hráčů, každého baví něco jiného. Opravdu není v lidských silách hrát tak, aby hra tvojí postavy obohacovala zážitek VŠEM co potkáš. Co tobě může připadat jako banalita, je pro někoho jiného podstata zábavy a tudíž pokud bys mu jí vzal abys dosáhl svého, budeš to ty kdo se baví na jeho úkor.
K zážitkům a zábavě hráče. Pokud například budu hrát.. no, řekněme zvrhlou elfku. Přijde ke mně trpaslík a začne se do mě navážet. Vznikne konflikt, obě postavy v něm pokračují, rozdmychávají... nakonec dojde k fyzické potyčce a jedna z postav zemře. Je to dobře, nebo špatně z hlediska zábavy hráče? To záleží. Pokud jde hráči o zkušenosti a levely, potom je to špatně, protože si projde přes avatary.. a to až po nějaké době, v závislosti na své auře. Nebo šlo o zážitek, hráč dostal takovou dávku adrenalinu že se mu klepaly ruce.. a v tom případě je to skvělé.

No, abych nebyl moc kryptický: kolik je očí, tolik je uhlů pohledu (děleno dvěma samozřejmně). Jediný názor který považuji osobně za špatný je ten, že "pravdu mám já a nikdo jiný". Ostatní jsou pouze jiné, ne nutně špatné.

Ehm. Tak sem si to po sobě přečetl a zjistil jsem, že jsem se dostal mírně off-topic. Ale je mi to líto to zase všechno smazat... já sem tak děsně rád středem pozornosti, šak víte :bigwink:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Libra píše: No tak jsem to nemyslel. Jak jsem psal je ale rozdil pokud napises do hvezdicek kratkou vetu a nebo se hrac zacne rozepisovat na dvacet souveti. Scena zustane zachovana, stejne tak reakce postav a hlavne vse bude prehledne a bez chaosu.
Souhlas
Libra píše:Ohledne toho obleceni, to uz si myslim je uplne jedno tady jde spis prave o momentalni atmosferu ci prostredi
ktere vytvari (na svadbe zenich, nevesta, odavajici) nejaky akter (jak jinak nez psanim) ten prave dava vsem znat co se zrovna asi deje prave v tech hvezdickach. (Pokud ovsem nejsou prebyty nejakym zbytecnym rozsahlim dialogem ci cinosti, ktera by sla vlastne provedst jinym zpusobem se stejnym vysledkem.)
No vidiš. A pro někoho (třeba mě) to jedno není. Svatba je den nevěsty, ostatní dámy by se měly trochu krotit a dotvořit nevěstě atmosféru. Ona je ta výjmečná... hergot, všímáš si, jak jsme si najednou vyměnili role? Podobně jako v dialogu vynikne věta za ticha postav, stejně vyniknou zářící nevěstiny šaty ve tmě, a ne že to vypadá jako když na louku spadne vánoční stromeček.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Jako je možné, že někomu vadí, když mu někdo zboří "jeho představu o scéně", na druhou stranu třeba mně osobně by vadilo, kdyby někdo lámal charakter své postavy jen proto, aby mi dal prostor, popř. prostor mé představě. Stejně tak to tedy hraju i já - většina mých postav má propracovaný a promyšlený charakter, kterého se zkrátka držím a neodbočuji z něj, tedy se v každé situaci chovám tak, jak by se moje postava podle svého charakteru zachovat měla. A neberu ohledy na to, jestli někomu "bořím atmosféru" či "scénu" - sice by mě ona scéna asi obohatila i bavila, ale nevyvážilo by to negativnost faktu, že jsem musel "lámat charakter" (pozor - nezaměňovat "lámání" a "ohýbání". Ve chvílích, kdy mám možnost si u postavy vybrat, jak se zachová (tj. jsou dvě a více možností, protože je to např. nestandartní situace), snažím se napomoci "scénickému hraní" (plus výjimečně v případech, kdy by ona scéna byla jooo dobrá, ale to se stává málokdy (ale stalo se))).
A nemyslím si, že bych měl být kvůli tomu označován za sobce... mě to prostě takhle baví a myslím, že i přes to všechno si se mnou pár lidí dost dobře zahrálo (aspoň doufám).
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Gran píše: (pozor - nezaměňovat "lámání" a "ohýbání". Ve chvílích, kdy mám možnost si u postavy vybrat, jak se zachová (tj. jsou dvě a více možností, protože je to např. nestandartní situace), snažím se napomoci "scénickému hraní" (plus výjimečně v případech, kdy by ona scéna byla jooo dobrá, ale to se stává málokdy (ale stalo se))).
no a dyk o tohle jde
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Jak "o tohle jde"? Trochu to rozveď, prosím.

Jinak celá ta závorka hovoří o _výjimce_, tedy bych se na to netvářil jako na pravidlo.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

no nevim jak vy, ale já svůj charakter v reálném životě lámu a ohýbám všemi směry... v některých situacích je někdy nutnost zachovat se jinak, než bych měl. A tuším, že se tomu říká "hraní role" :)

tak proč ne postavy? co je na tom špatného?
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Špatně si vykládáš ono "lámat". Tak, jak to je pro mě (a pro mnoho dalších definováno), _nemůžeš_ v IR svůj charakter "lámat".
Pokud se někdy zachováš jinak, než je zvykem, protože tě okolnosti donutili, tak by někdo mohl říct, že je to možná ohýbání. Ale IMHO to ani to není. Je to opět jen hraní charakteru - prostě tvá postava (=ty) se zachovala tak, jak by se v dané situaci zachovala.

Zkrátka a dobře, "lámání" a "ohýbání" je OOC nástroj, který může používat hráč, nikoli postava. To, co ty máš na mysli, je např. "překonání se" (nesnáším pavouky, ale musím kolem nich projít, protože...) apod.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Tak s tim teda nesouhlasim :) překonávat se nemusim. Vím, že když jedu v autobuse, sedím s někým v hospůdce, jsem na přijímacím pohovoru, balím nějakou holku, tak se chovám vždy úplně jinak, ale automaticky, nějak to kontrolovat nemůžu. Dělá to každej z nás ;) A pak mi řekni, jakej mám teda charakter :)
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Tak to už je trochu extrém (aspoň pro mě teda jo), ale věřim, že u někoho je i tohle možný :)

EDIT: Braenn: tak teď nevim, jestli se mám smazat taky :)
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

DenGrasse píše:tohle je zajímavé téma. po přečtení všech příspěvků musím říct, že souhlasím s balrogem a librou a to na 100%.

to, že diskuse rozbředla přikládám tomu, že každý hráč se ztotožňuje do jisté míry se svou postavou, ale každý má tu míru jinde. někdo je v životě exhibicionista a jeho postava také... někdo je v životě tichý a zamlklý a jeho postava je arogantní neurvalec. nechci hodnotit, který způsob je lepší, ale mám zkušenosti, že hráči, kteří si vytvářejí postavy podle sebe sama, mají často neblahý zvyk přenášet do hry své chování v real světě, který má bohužel poněkud jiné parametry (případ s upírem na plese hovoří za vše). patří mezi ně ignorování nebezpečí a zhusta i neúcta k jiným hráčům. tím se dostávám k druhé části - k hráčům, nikoli postavám. protože ačkoli ve hře hraje postava, zážitek si odnáší hráč. hratelnost má přednost, zážitek hráče je to hlavní. jestli někomu zkazím zážitek ze hry nějakou banalitou jen proto, že na sebe chci za každou cenu strhnout pozornost nebo 'zaperlit' super hláškou, hraji špatně - a to bez ohledu na to, že postava by se tak tisíckrát zachovala. to je můj názor...

a můžete se do mne pustit. howgh :angry:
S tímhle určitě souhlasím. Je to občas až moc dobře vidět, jak chce každý nějakou květnatou hvězdičkovou hláškou ukázat, že i on je tím správným eRPé hráčem. Bohužel, někteří mají hranice posunuty a jejich sobecké hraní postavy, může kazit moc příběh.
Já si také libuji v charakteru postavy, ale proč na úkor zábavy ostatních?
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

*Zamyslene si mne vous*


:megalol: kdo pochopil vi :bigwink:
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Wendigo píše:*Zamyslene si mne vous*


:megalol: kdo pochopil vi :bigwink:
ne. spíš

Jak je ti? *podá mu ruku* (=aby pomohl vstát)




Tak a teď mne snad už konečně chápete
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Treba mu chtel zmerit tep XD :bigwink:
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Ikkie píše:Tak s tim teda nesouhlasim :) překonávat se nemusim. Vím, že když jedu v autobuse, sedím s někým v hospůdce, jsem na přijímacím pohovoru, balím nějakou holku, tak se chovám vždy úplně jinak, ale automaticky, nějak to kontrolovat nemůžu. Dělá to každej z nás ;) A pak mi řekni, jakej mám teda charakter :)
To není otázka lámání či ohýbání charakteru tak, jak to tady používám. To, co děláš, je jen, že "hraješ svůj charakter" - není nic divného na tom, že na přijímacím pohovoru se chováme jinak, než když balíme nějakou fešandu.
Takže opakuji: "lámání" a "ohýbání" je OOC nástroj, který může používat hráč, nikoli postava.
(Alespoň tak, jak to v této diskusi používám - tedy mám tím na mysli změny, které jdou více (lámání) či méně (ohýbání) proti charakteru (tedy v absolutní sobeckosti a přísnosti vžívání se hráče bychom tak za postavu nehráli) ve prospěch někoho/něčeho jiného (něčí hry, nějaké situace...).)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Odpovědět