Postava a (ne)strach ze smrti.
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Systém potřebujeme, systém je i v našich hlavách, ale protože má každej jinak hlavu dutou, tak si ty systémy nerozumí, proto potřebujeme sjednotit na jeden systém (wma>wav,mp3>wav). A tím nebudou rozpory,čili zkus si eq představit bez systému.(I kdyby se ti to přehrávalo v textový formě, tak stejně je potřeba systém)
Prostě systém musí bejt aby "něco" fungovalo.Ne? Od toho je to systém.
Prostě systém musí bejt aby "něco" fungovalo.Ne? Od toho je to systém.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
OneHeart píše:typický argument rozumbradů. Čekal jsem,který chytrák to sem napíše prvníWendigo píše:...to potrebujete na vsehcno system?





Govan syn Thora ("Oh fun and games!")
Adept Magnus - Jeho posledním kouskem je přístroj, který by měl údajně z jablek udělat mošt - a naopak.
Prý by to jednou mohlo fungovat i na chmel.
Kobold Kruul - Vyčistí i ten největší magický blivajz.
Adept Magnus - Jeho posledním kouskem je přístroj, který by měl údajně z jablek udělat mošt - a naopak.
Prý by to jednou mohlo fungovat i na chmel.
Kobold Kruul - Vyčistí i ten největší magický blivajz.
S tím systémem má Wendogo pravdu. Je to sice pořád omílaná hláška. Ale v tomto případě se sem zcela hodí... tak nevím proč říkáš něco o rozumbradech.OneHeart píše:typický argument rozumbradů. Čekal jsem,který chytrák to sem napíše prvníWendigo píše:...to potrebujete na vsehcno system?

Nechci se dotknout nikoho, ale tato debata je o ničem. Prostě se to sem podle mě nehodí. Přijde mi že je to jen kvůli ztrátě XP a né kvůli podpoře RP. A když někdo tak umírá... měl by se zamyslet sám nad sebou co dělá zle. 50x umřít.. je hardcore.
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
Cca tu padesátku smrtí moje postava potřebovala k ponaučení, že nemá lezt tam, kde by to mohlo byt nebezpečný nebo, že má byt dycky připravená na únik... jinak, souhlasim, že tenhle topic je o ničem... tet' se aura ubírá za to, když někdo zabije nějakou jinou postavu (nevim přesně jak moc se aura mění) ale zhoršovat auru za to, že postava zemře? tak to sem se fakt zasmál...


Hrat postavu, ktera nema strach ze smrti a dokonce si ze smrti dela legraci je castecne metagame ze strany hrace, ktery vi, ze se vrati pres soud, protoze jako hrac tu zkusenost ma, postava vsak nikoli. Takto hrane postavy kdyz budou jo kazit ostatnim atmosferu, tak si na druhe strane pockaji pekne dlouho.
Presne tak, cyber vystihl to co se tu snazim rict celou dobu. /sign
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
To se nám to stáčí bokem, moje postava nechodí přes avatary. Moje postava umírá v kolektivu a je transportována, či kříšena ostatními postavičkami.
Systém zranění byl návrh na kompenzaci situací, kdy některé postavy zranění hrají, některé ne. Možná spestření hry, podobné, jako je zavedený systém nemocí (můžeme to hrát), nebo jídla či spánku (můžeme to hrát). Ale návrh se nelíbí, tak tedy ne.
Nesouhlasím s tvrzením, že se postava ultimátně bojí smrti, když má denně důkazy o vzkříšení v chrámech a batoh narvaný svitky jenž to dokážou a byla již x-krát k tomu životu navrácena, či jinou postavu k životu navrátila.
Kdybych se pokusil hrát na základě metagame Serinův charakter a věděl bych, kde a jak rychle a zbytečně už umřela, byl bych přesně ten vyklepaný uzlíček nervů, o kterém tu píšu, protože kromě stoličky u Svačinky jsem umřel už skoro všude. Včetně lokací Tirian cvičiště (2x), Tirian mlýn, Fagad farmy apod. které jsou vrcholem bezpečnosti na EQ.
To Magnumik: Tady někdo něco psal o auře? *pročítá zpětně příspěvky*
Systém zranění byl návrh na kompenzaci situací, kdy některé postavy zranění hrají, některé ne. Možná spestření hry, podobné, jako je zavedený systém nemocí (můžeme to hrát), nebo jídla či spánku (můžeme to hrát). Ale návrh se nelíbí, tak tedy ne.
Nesouhlasím s tvrzením, že se postava ultimátně bojí smrti, když má denně důkazy o vzkříšení v chrámech a batoh narvaný svitky jenž to dokážou a byla již x-krát k tomu životu navrácena, či jinou postavu k životu navrátila.
Kdybych se pokusil hrát na základě metagame Serinův charakter a věděl bych, kde a jak rychle a zbytečně už umřela, byl bych přesně ten vyklepaný uzlíček nervů, o kterém tu píšu, protože kromě stoličky u Svačinky jsem umřel už skoro všude. Včetně lokací Tirian cvičiště (2x), Tirian mlýn, Fagad farmy apod. které jsou vrcholem bezpečnosti na EQ.
To Magnumik: Tady někdo něco psal o auře? *pročítá zpětně příspěvky*
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Ehm, tak mě napadlo, že když tu píšeš o zranění tak co to udělat následovně. Když by postavu někdo donesl do chrámu aby ji oživil, aby se oživila se zlomeninou a ten hráč si to mohl zahrát. Měsíc INgame by nevylezl z města a skučel by bolestí atp... A když půjdeš přes avatary, tak by to byla norm smrt... *pokrčí rameny* Vše bych nechal při starém, ale upravil bych například jen to že když tě tedy někdo donese, budeš nést následky léčení. Ztrátu XP bych nechal jak je a přidal bych tam tu zlomeninu, nebo jiné věci a dal bych to na náhodný spawn.
// Nepřemýšlel jsem o tom dlouho, vlastně mě to napadlo a tak to tu předesílám.
// Nepřemýšlel jsem o tom dlouho, vlastně mě to napadlo a tak to tu předesílám.
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
to JájaCZE:
DenGrasse píše:nejjednodušší by bylo zbavit smrt na EQ té devalvace... protože ta tady je (teď se jistě ozvou někteří, že za všechno mohou hráči a oni sami... a tak)![]()
- učinit smrt poněkud drastičtější (např. obrat ji o věci v závislosti na místě smrti, nechat ji nějaký čas v podsvětí, snížit auru za každou smrt (s příliš nízkou by se zpátky nedostal) atd.)
- současně s tím odstranit nepředvídatelná nebezpečí (1% spawn, dávat pozor na zapomenuté potvory po DM questu atd.)
- systém trvalých zranění a zmrzačení by také stál za to, ale je problémově zdůvodnitelný - proč by ti měl bandita lámat ruku, když tě může tabít? a navíc má zaručeno, že zapomeneš...
spíše poopravit rovnici častá smrt = malá nepříjemnost na smrt výjimečně = velká nepříjemnost...
To tu nikdo ale nikde netvrdi. Co tvrdim, ze postava NEMA JISTOTU, ze po smrti bude znovu vzkrisena.Jája CZE píše: Nesouhlasím s tvrzením, že se postava ultimátně bojí smrti, když má denně důkazy o vzkříšení v chrámech a batoh narvaný svitky jenž to dokážou a byla již x-krát k tomu životu navrácena, či jinou postavu k životu navrátila.
-2 k odolnosti po smrti po dobu IC měsíce? Nezabrání to člověku hrát postavu, ale svítící ikonka (Constitution decreased) ho donutí uvažovat, jestli je dobrej nápad jít na ty skřety, když (vyberte podle nátury) se necítím dobře || mám o x HP míň.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 28. 2. 2008 23.57, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
ale no tak netahejte se tady o to kdo co napsal *přísně s podívá do třídy přes půlené brýle* tady podle mě jde hlavně o to
že postava se smrti bát může ale nemusí, protože … měl jsem v hlavě takovej koncept, kterej jsem nakonec nerozjel protože mě chytli trpoši(ale to sem nepatří) bylo to o tom hrát postavu která se smrti nebojí naopak ji vyhledává, přesto jí pořát není dopřáno spočinout
maopak postavy běžné by měli mít ze smrti strach, protože at je systém exp a já nevim čeho nastaven jakkoli tak je to prostě smrt
že postava se smrti bát může ale nemusí, protože … měl jsem v hlavě takovej koncept, kterej jsem nakonec nerozjel protože mě chytli trpoši(ale to sem nepatří) bylo to o tom hrát postavu která se smrti nebojí naopak ji vyhledává, přesto jí pořát není dopřáno spočinout
maopak postavy běžné by měli mít ze smrti strach, protože at je systém exp a já nevim čeho nastaven jakkoli tak je to prostě smrt
PODPIS
Hlaska "moje postava se smrti neboji" je OOC berlicka, kterou nejcasteji slychavam od creeperu po tellu jako vysveteleni, proc koleckuje na zlobrech, kdyz jej pokazde malem zabiji ..sciorp píše:ale no tak netahejte se tady o to kdo co napsal *přísně s podívá do třídy přes půlené brýle* tady podle mě jde hlavně o to
že postava se smrti bát může ale nemusí, protože … měl jsem v hlavě takovej koncept, kterej jsem nakonec nerozjel protože mě chytli trpoši(ale to sem nepatří) bylo to o tom hrát postavu která se smrti nebojí naopak ji vyhledává, přesto jí pořát není dopřáno spočinout
maopak postavy běžné by měli mít ze smrti strach, protože at je systém exp a já nevim čeho nastaven jakkoli tak je to prostě smrt
A vis dalsi vec, ono je dulezite si obcas v klidu dovyjasnit, kdo co rekl a co tim myslel - to je zaklad pro prevenci flamu

Zavest pro kazdou smrt 5%, ze bude permanentni?DenGrasse píše:nejjednodušší by bylo zbavit smrt na EQ té devalvace... protože ta tady je (teď se jistě ozvou někteří, že za všechno mohou hráči a oni sami... a tak)![]()
- učinit smrt poněkud drastičtější (např. obrat ji o věci v závislosti na místě smrti, nechat ji nějaký čas v podsvětí, snížit auru za každou smrt (s příliš nízkou by se zpátky nedostal) atd.)
- současně s tím odstranit nepředvídatelná nebezpečí (1% spawn, dávat pozor na zapomenuté potvory po DM questu atd.)
- systém trvalých zranění a zmrzačení by také stál za to, ale je problémově zdůvodnitelný - proč by ti měl bandita lámat ruku, když tě může tabít? a navíc má zaručeno, že zapomeneš...
spíše poopravit rovnici častá smrt = malá nepříjemnost na smrt výjimečně = velká nepříjemnost...


Příde mi, že tohle je spíš otázka nastavení světa a postoje hráče k hře. Jestli to nastavíte víc "hratelně", aby smrt nebyla příliš drastická nebo naopak "realisticky" až k permanentní smrti.
Jsou hráči, kteří systém nepotřebují a dokážou - chtějí zahrát trvalé následky nebo omezení (ti se ale systému/postihů nemusí vlastně bát ;), protože neumírají a pud sebezáchovy mají) a na druhou stranu jsou hráči, kteří se skutečně nebojí vůbec ničeho. Jak by taky mohli - málokdo z nás poznal opravdovou bolest (třeba o sečné ráně nebo vážném zranění nemluvě) natož skutečný strach ze smrti.
Osobně jsem pro znepříjemnění smrti - myslim si že hráč ve hře musí mít z něčeho respekt, musí existovat nějaká metla, nejistota, která sníží počet excesů nebojsů, a třeba i přinese do hry prvek finální spravedlnosti, vědomí existence nečeho co nejde ovlivnit. Každá postavička a přes ní každý hráč by se měl něčeho bát: bolesti, smrti, hanby, ztráty majetku - to prostě k životu (reálnému i virtuálnímu) patří. Nedivim se, že některým, a mě přiznám se taky, vadí nebojsové nebo chybí částečně tenhle prvek a že z toho vznikne snaha o nějaký zpřísnění nebo doplnění.
Nevím jestli si se Serinem někdy takový postižení zkusil zahrát a jak dlouho ti to vydrželo. Pro mně to byla vždycky rána (už samotná smrt) a pak když jsem zkusil to postižení hrát dál nebylo mi to příjemný až jsem si řikal jestli nejsem blbej takhle si to komplikovat, ale nakonec jsem toho nelitoval, protože mi to přineslo další zážitky a vytvořilo další herní situace.
Otázka je jak to udělat a jak to nastavit na správnou (snesitelnou) míru - jestli systémem (zranění, nemoci po oživení, ztráta majetku, náhodná permanentní smrt, výrazná ztráta XP nebo levelu) nebo třeba důraznějším postupem DM a jestli je to vůbec chtěné (hratelnost vs realita) z pohledu většiny. O tom ale musí rozhodnout Labir a já myslim, že on tomhle problému ví a určitě je rád, že hráči nad tím přemýšlí, diskutují o tom a připomínají
EDIT:
Smrti se v bojí téměř všichni (kromě těch, kteří mají psychickou nebo nervovou poruchu) - je to (pud sebezáchovy) základní princip přežití každýho živýho tvora. Takže postavička, o které její hráč tvrdí, že nemá strach ze smrti je buď jednou z vyjímek (psychopat, nemocný člověk a jako takový by měl mít zase jiná omezení) nebo má jiný způsob přežití ("ty zatracený bohové mě nechtějí nechat umřít" a i tady pak pro ní plynou další omezení, kterýma musí "platit") nebo metagamuje a spolíhá na to že projde soudem anebo je to nesmysl, protože taková postavička by na EQ (a kdekoliv jinde) nežila příliš dlouho.
Jsou hráči, kteří systém nepotřebují a dokážou - chtějí zahrát trvalé následky nebo omezení (ti se ale systému/postihů nemusí vlastně bát ;), protože neumírají a pud sebezáchovy mají) a na druhou stranu jsou hráči, kteří se skutečně nebojí vůbec ničeho. Jak by taky mohli - málokdo z nás poznal opravdovou bolest (třeba o sečné ráně nebo vážném zranění nemluvě) natož skutečný strach ze smrti.
Osobně jsem pro znepříjemnění smrti - myslim si že hráč ve hře musí mít z něčeho respekt, musí existovat nějaká metla, nejistota, která sníží počet excesů nebojsů, a třeba i přinese do hry prvek finální spravedlnosti, vědomí existence nečeho co nejde ovlivnit. Každá postavička a přes ní každý hráč by se měl něčeho bát: bolesti, smrti, hanby, ztráty majetku - to prostě k životu (reálnému i virtuálnímu) patří. Nedivim se, že některým, a mě přiznám se taky, vadí nebojsové nebo chybí částečně tenhle prvek a že z toho vznikne snaha o nějaký zpřísnění nebo doplnění.
Nevím jestli si se Serinem někdy takový postižení zkusil zahrát a jak dlouho ti to vydrželo. Pro mně to byla vždycky rána (už samotná smrt) a pak když jsem zkusil to postižení hrát dál nebylo mi to příjemný až jsem si řikal jestli nejsem blbej takhle si to komplikovat, ale nakonec jsem toho nelitoval, protože mi to přineslo další zážitky a vytvořilo další herní situace.
Otázka je jak to udělat a jak to nastavit na správnou (snesitelnou) míru - jestli systémem (zranění, nemoci po oživení, ztráta majetku, náhodná permanentní smrt, výrazná ztráta XP nebo levelu) nebo třeba důraznějším postupem DM a jestli je to vůbec chtěné (hratelnost vs realita) z pohledu většiny. O tom ale musí rozhodnout Labir a já myslim, že on tomhle problému ví a určitě je rád, že hráči nad tím přemýšlí, diskutují o tom a připomínají

EDIT:
Smrti se v bojí téměř všichni (kromě těch, kteří mají psychickou nebo nervovou poruchu) - je to (pud sebezáchovy) základní princip přežití každýho živýho tvora. Takže postavička, o které její hráč tvrdí, že nemá strach ze smrti je buď jednou z vyjímek (psychopat, nemocný člověk a jako takový by měl mít zase jiná omezení) nebo má jiný způsob přežití ("ty zatracený bohové mě nechtějí nechat umřít" a i tady pak pro ní plynou další omezení, kterýma musí "platit") nebo metagamuje a spolíhá na to že projde soudem anebo je to nesmysl, protože taková postavička by na EQ (a kdekoliv jinde) nežila příliš dlouho.
Naposledy upravil(a) psin dne 29. 2. 2008 8.42, celkem upraveno 1 x.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
To znie moooooc zaujimavo, kto chce zlomeninu ma ju, kto ju nechce nema a je iba zoslabnutý, ale neviem či by kumulativne -2 k odolnosti za smrt pri niektorých výpravach postavičky neodrovnalo uplne.drake127 píše:-2 k odolnosti po smrti po dobu IC měsíce? Nezabrání to člověku hrát postavu, ale svítící ikonka (Constitution decreased) ho donutí uvažovat, jestli je dobrej nápad jít na ty skřety, když (vyberte podle nátury) se necítím dobře || mám o x HP míň.
Presne tak hlavne takove postavicce by se mohlo stat, ze ji prave bohove NECHAJI umrit … Navzdypsin píše: EDIT:
Smrti se v bojí téměř všichni (kromě těch, kteří mají psychickou nebo nervovou poruchu) - je to (pud sebezáchovy) základní princip přežití každýho živýho tvora. Takže postavička, o které její hráč tvrdí, že nemá strach ze smrti je buď jednou z vyjímek (psychopat, nemocný člověk a jako takový by měl mít zase jiná omezení) nebo má jiný způsob přežití ("ty zatracený bohové mě nechtějí nechat umřít" a i tady pak pro ní plynou další omezení, kterýma musí "platit") nebo metagamuje a spolíhá na to že projde soudem anebo je to nesmysl, protože taková postavička by na EQ (a kdekoliv jinde) nežila příliš dlouho.


psin: To ze si nejaka postava boji a neni tak tupa aby vsude lezla jen tak a tak dale jeste neznamena ze neumira kdy ma pud sebezachovy. Uplne zapominas na to ze postavy neumiraji jenom protoze ze vlezou nekam kde na to nemaji atd.
a) 1% spawn - to mluvi samo o sobe, kdyby slo o trochu silenejsi potvoru nez je obvykle tak by si s ni hrac mel sanci poradit pokud by byl opatrny a pripraven ovsem ted jak jsou 1% preboosteni znamena potkat ho bud stesti kdyz se podari utect nebo smrt.
2) RP - tady zalezi na charakteru postavy zatimco jedne bude ukradene ze se jeji kamarad vypravil do Amfi, mel se vratit pred setmenim ale uz je tma a po ceste je v noci nebezpecno a nemusi to resit. Jenze nebo postava proste vezme vsechny sve saky paky a vyrazi v noci do Amfi i kdyz vi ze po ceste jsou banditi, ze pujde o kejhak a boji se (a hrac je na hranici infarktu) ale nejit tam by proste slo proti charakteru te postavy ve velmi zakladni veci. Neda se svitit.
To jsou faktory proc je zprisneni smrti hloupost, postih na XP je hodne velky a nahrat to zpet neni otazkou minut a casto ani hodin ale desitek hodin. Hraci strach maji to ze nedokazi/nechteji zahrat i strach postavy je neco co zadne omezeni nebo zprisneni nevyresi.
edit: K editu no chudaci barbari, ty v berserku napriklad pud sebezachovy absolutne potlaci stejne jako vnimani bolesti a ted si predstav ze by kazdy dostal chudak za smrt v berserku perma death.
a) 1% spawn - to mluvi samo o sobe, kdyby slo o trochu silenejsi potvoru nez je obvykle tak by si s ni hrac mel sanci poradit pokud by byl opatrny a pripraven ovsem ted jak jsou 1% preboosteni znamena potkat ho bud stesti kdyz se podari utect nebo smrt.
2) RP - tady zalezi na charakteru postavy zatimco jedne bude ukradene ze se jeji kamarad vypravil do Amfi, mel se vratit pred setmenim ale uz je tma a po ceste je v noci nebezpecno a nemusi to resit. Jenze nebo postava proste vezme vsechny sve saky paky a vyrazi v noci do Amfi i kdyz vi ze po ceste jsou banditi, ze pujde o kejhak a boji se (a hrac je na hranici infarktu) ale nejit tam by proste slo proti charakteru te postavy ve velmi zakladni veci. Neda se svitit.
To jsou faktory proc je zprisneni smrti hloupost, postih na XP je hodne velky a nahrat to zpet neni otazkou minut a casto ani hodin ale desitek hodin. Hraci strach maji to ze nedokazi/nechteji zahrat i strach postavy je neco co zadne omezeni nebo zprisneni nevyresi.
edit: K editu no chudaci barbari, ty v berserku napriklad pud sebezachovy absolutne potlaci stejne jako vnimani bolesti a ted si predstav ze by kazdy dostal chudak za smrt v berserku perma death.

Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
ups tohle bylo uvedeno jako extrémní případ já samosebou chápu že to někdo používá jako onu "berličku" mě šlo spíš o to že by takový případ mohl nastat přesně jen z těch důvodů které napsal psin..cybermisa píše:Hlaska "moje postava se smrti neboji" je OOC berlicka, kterou nejcasteji slychavam od creeperu po tellu jako vysveteleni, proc koleckuje na zlobrech, kdyz jej pokazde malem zabiji ..sciorp píše:ale no tak netahejte se tady o to kdo co napsal *přísně s podívá do třídy přes půlené brýle* tady podle mě jde hlavně o to
že postava se smrti bát může ale nemusí, protože … měl jsem v hlavě takovej koncept, kterej jsem nakonec nerozjel protože mě chytli trpoši(ale to sem nepatří) bylo to o tom hrát postavu která se smrti nebojí naopak ji vyhledává, přesto jí pořát není dopřáno spočinout
maopak postavy běžné by měli mít ze smrti strach, protože at je systém exp a já nevim čeho nastaven jakkoli tak je to prostě smrt
A vis dalsi vec, ono je dulezite si obcas v klidu dovyjasnit, kdo co rekl a co tim myslel - to je zaklad pro prevenci flamu
PODPIS
vytrženo z kontextu... první část věty se vztahuje k devalvaci smrti na EQ. odstavce nedělám pro nic za nic... chápu že někoho neupoutajíkokosak píše:*nevěřícně zírá*DenGrasse píše: … bez ohledu na to, jestli pro to důvod je nebo není zavést permku je dobrej nápad...
No... *odkašle si*.. možná jsem to špatně pochopil... neříkáš, že vynucovat permanentní smrt postav je dobrý nápad, viď že ne?

ale ano, jinak bych pro permku byl... samozřejmě v podobě jak jsem popsal... tedy nikoliv jak píše
ani klidně ale ne za současného nastavení... to by totiž změnilo rovnici na častá smrt = velké nepříjemnosti...cybermisa píše:zavést na každou smrt 5% že bude permanentní?
ale jinak by to zbavilo svět řady postav, které se smrti nebojí
malinový harwester a arcilooter