Mód utajení, schopnost HIPS a jak je lze brát a hrát

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Mód utajení, schopnost HIPS a jak je lze brát a hrát

Příspěvek od Anade »

Chtěl bych se optat všech, kdo mají s tímhle nějaké zkušenosti, jak lze vlastně mód utajení (dovednosti skrývání a tichého pohybu) jako takový brát. Shrnuto do dvou bodů:
  1. Lze pomoci módu utajení projít dveřmi společně s postavou, kterou někdo pouští do místnosti?
    Pokud ano, za jakých podmínek: Od jaké výše příslušných skillů? Bude mít stínový tanečník (zloděj, vrah, …, ale zejména ten ST) nějaké výhody oproti ostatním povoláním?
    Pozn. 1: V popisu ST v NWN je také zmíněno, že „je schopen proniknout přes všemožné ochrany a oklamat druhé“. V popisu zloděje je, že „zkušení zloději mají téměř kouzelnou moc a schopnosti, jak dokáží zvládnout skrývání…“.
    Pozn. 2: V některých pravidlech získává ST (na 4. úrovni) schopnost proskakovat mezi stíny jako kouzlo dimensional door. Je limitována celková vzdálenost na den (20 stop = 6 m na 4. úrovni, na každé další sudé úrovni se vzdálenost zdvojnásobuje), vzdálenost lze čerpat postupně nejméně po 10 stopách, schopnost je brána jako nadpřirozená, magická (supernatural).
  2. Lze se pomocí HIPS (hide in plain sight, schopnost skrýt se pozorován) schovat například na poušti, kde roste v okolí jen par kaktusů?
    Pozn.: Dle některých pravidel by zřejmě měl být do 10 stop nějaký (téměř jakýkoli) stín.
Naposledy upravil(a) Anade dne 2. 4. 2010 18.30, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Mód utajení, schopnost HIPS a jak je lze brát a hrát

Příspěvek od Jon »

EDIT: Teď jsem si uvědomil, na co se vlastně ptáš. Za předpokladu, že postavu, kterou sleduješ někdo vpouští, by toto jít bez stínového úhybu nemělo.

To, jestli je HIPS magickou abilitou, bych nechal na uvážení a fantazii hráče. Někdo si k tomu šlehne dryanku, aby se zneviditelnil, někdo mizí a zase se objevuje jen tak, třeba proto, že v dětství prožil nějakou magickou havárii... a podobně. Postava to umí, a neomezoval bych se na DaD pravidla, pakliže tě napadá nějaký lepší důvod, proč by tvá psotava mohla zázračně mizet :)

A jak se skrýt na poušti i ve dne? Přeci se zptej beduínů.… :)

Ale obecně:
Vzhledem k tomu, že postava v hidu je normálně zranitelná, je tedy "hmotná" a nejedná se o žádný druh magie a magické ability - zkrátka je to dovednost jako každá jiná. Jiná věc je ale HIPS (diskutabilní, viz. výše) a SD stínový úhyb - ten postavu skutečně "znehmotní" do té míry, že se zkrátka na moment stane stínem.
Kraki Skengdrang
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Dokud respektuješ systémové věci NWN/EQ, je myslím celkem jedno, jak si své skrývání, mizení či obranu vysvětlíš.

Někde na foru bylo tuším psáno, že skrývající se postava dokáže vnutit svému okolí, že tam není. V podstatě jí ignorují. Proto se protlačíš i skupinou NPC v chodbě.

Jak píše Jon, tak úspěch tvého počínání, ať už se pokoušíš o cokoliv, závisí na tom, zda si tě někdo všimne, v jistých případech na tom, jak situaci tvůj "soupeř" zahraje (může tě vidět systémově, ale postava si tvé všimnout nemusí).

Shadow evade (stínový úhyb ?) funguje oficiálně tak, že stínový tanečník povolá stíny z okolí, aby ho ukryly a tím mate soupeře, který ho nemusí zasáhnout (má bonus do AC/OČ a concealment/ukrytí ?) a jeho údery jsou slabší, protože stínový tanečník není tam kde si útočník myslí, že je (DR).
Opět ale platí co jsem psal výše (to zvýrazněné).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Na EQ si může každý hrát Hide/HIPS jak chce, ale vždy platí pravidlo, že nemůže na jiných hráčích vynucovat to, co není dáno enginem hry. Projít dveřmi spolu s jinou postavou tedy můžeš a buď tě prostě systémově uvidí, nebo neuvidí. Na druhou stranu pokud chceš hrát stínového tanečníka tak, že využije stínu jako dimensional door - tzn. něco navíc nad systém hry, tak to ale musí dobrovolně akceptovat druhý hráč. Zvláště v konfliktních situacích je ale domluva většinou velmi obtížná, takže se doporučuje nesnažit se využívat ničeho navíc oproti systému. Stejně tak u HIPSu na poušti to můžeš nechat na systému a nikdo ti nemuže říct ani popel. Zde ale můžeš prokázat cit pro hru a naopak uměle "ubrat" ze systémových možností své postavy, což by třeba zvýšilo její uvěřitelnost a zábavu druhých.

Nikdy ovšem nezapomeň na tenhle katalogizovaný prohřešek:
labir píše:Zneužití přechodu dveří

Pokud jedna postava číhá na jedné straně zamčených dveří než je někdo z druhé strany otevře když jde ven. Pak proklouzne dveřmi dovnitř. Normálně by se samozřejmě ve dveřích obě postavy střetly, ovšem díky přechodu mezi lokacemi se minou, když hráči koukají na nahrávací obrazovky.

Pokud chcete proklouznout dovnitř, počíhejte si až někdo půjde stejným směrem jako vy, pak je vše v pořádku. Ovšem to je také nepomněrně těžší.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Odpovědět