Nové iluze

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

photter píše:zase se něco, co má bejt zlodějovo, přesouvá na prskavky :-/
co takhle eště iluzi zamčení dveří ? jinak DC 100 se mi zdá tak nějak přiměřený, možná by bylo lepší 150 až 200 (ppř x caster lvl)
Je to jen nefunkční iluze, šlápneš a nic. A iluze nejde přece odpastit, proto DC 100. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:zase se něco, co má bejt zlodějovo, přesouvá na prskavky :-/
co takhle eště iluzi zamčení dveří ? jinak DC 100 se mi zdá tak nějak přiměřený, možná by bylo lepší 150 až 200 (ppř x caster lvl)
Kdo řiká, že to zloděj nebude moc použít?
Jinak by se jednalo o iluzi, takže o žádnym DC nemá smysl mluvit (nevim jak to teda bude udělaný z hlediska systému).
Myslíš že to půjde poznat? Co skutečná past bez efektu s DC 100? Který blázen si riskne na tohle šlápnout?
Půjde to poznat když to použije PC, protože skutečnou past od PC nikdy nikdo neuvidí ani neodstraní. Řikam, leda to použít NPC nebo na to někde náhodně narazit - efekt: postavy do toho nevlezou, když to uvidí. Zloděj se to pojusí odstranit a nepude to. Když neuvidí, tak vlezou, a nic se nestane. NPC na to reagovat nebudou.

Jedině leda by to bylo hraný tak, že když to někdo uvidí, tak bude ignorovat hráčskou znalost toho, že je to iluze a nepoleze do toho, a to by snad moh bejt jedinej účel tohohle - aby to někoho odradilo někudy projít. Doufam, že se to tak bude hrát.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

1/ jakákoli zlodějova práce s pastí je full round action, která vyhazuje z hidu, dokonce i to zjištěni o jakou past (iluzi) se jedná
2/ postihne zase jenom zloděje, plech to nevidí, ani pravou ani iluzorni, nereaguje
3/ past se nedává jenom aby do ní někdo šláp, dává se slabá past jako varování nebo jako upozornění "sem nelez" sou to všecko nativně zlodějský dovednosti a taktiky a nemá je zadara, musel do toho investovat spoustu skillpointů

už mně to unavuje a nasírá, jestli vám tu ty plebejský povolání vaděj, udělejte svět prskavka only

co kdybyste místo věčnýho posilování těch slaboučkejch čarodějů nějak pomohli těm profesím, co to maj vopravdu těžký (a to nemám na mysli zloděje ale třeba mnichy nebo rangery)

a spíš se zamejšlejte nad tim, co která věc komu přinese a komu vezme, koho posílí a komu uškodí než nad technickou realizovatelností a zátěží servru
jímá mě docela silný podezření, že jestli to bude takhle pokračovat, bude tady vychytanej ale prázdnej svět, nebo se tu budou prohánět samý čarodějové
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

photter píše: 2/ postihne zase jenom zloděje, plech to nevidí, ani pravou ani iluzorni, nereaguje
No myslim, zes nechytl tu podstatu veci :biggrin: Tu past prave uvidi uplne vsichni, ta iluze se bude sesilat proto, aby BYLA videt. Zlodeje to nijak neovlivni, naopak, sranda bude, kdyz pod tu iluzi daji pravou past a ostatni si budou myslet, ze jde o pouhou iluzi. Posileni WIZ v tom rozhodne nevidim.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ta past má DC 0 na objevení, takže ji vidí všichni - navíc jako všechny iluze po čase zmizí. A pro zloděje zase jsou v Rozšíření nové pasti z nichž některé jsou speciálně proti čarodějům/klerikům (pokladatelné dispell pasti ve 4 silách) a i další pasti s novými efekty, které zase doposud měli jen čarodějové (vyvolávací pasti). Takže se počítá se vším. Když se na jedné straně něco dá, tak se dá něco i na druhé straně. Zlodějům se ztížilo vybírání pokladů z hidu, nakouzleným postavám boj proti některým bestiím (dispell hůlky). Mniši to mají obecně těžší, ale zase mají nejlepší předměty co lze na Desce koupit (jen musí najít kde). Ranger dostane vábničky na zvěř a schopnost číst stopy....Se vším se počítá, jen ještě něco nebylo prezentované a implementované nebo je to skryté a čeká to na toho kdo to objeví.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Labir píše:Mniši to mají obecně těžší, ale zase mají nejlepší předměty co lze na Desce koupit (jen musí najít kde)
Mnisi? :biggrin: Hmm takze vlastne ZASE posileni zlodeju :bigwink:
Saiko
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 3. 2006 12.37

Příspěvek od Saiko »

Labir píše:Ta past má DC 0 na objevení, takže ji vidí všichni - navíc jako všechny iluze po čase zmizí. A pro zloděje zase jsou v Rozšíření nové pasti z nichž některé jsou speciálně proti čarodějům/klerikům (pokladatelné dispell pasti ve 4 silách) a i další pasti s novými efekty, které zase doposud měli jen čarodějové (vyvolávací pasti). Takže se počítá se vším. Když se na jedné straně něco dá, tak se dá něco i na druhé straně. Zlodějům se ztížilo vybírání pokladů z hidu, nakouzleným postavám boj proti některým bestiím (dispell hůlky). Mniši to mají obecně těžší, ale zase mají nejlepší předměty co lze na Desce koupit (jen musí najít kde). Ranger dostane vábničky na zvěř a schopnost číst stopy....Se vším se počítá, jen ještě něco nebylo prezentované a implementované nebo je to skryté a čeká to na toho kdo to objeví.
nevadí ti, že prozrazuješ něco, co by si spíše měli hráči objevit sami a tak se těšit z toho, co naleznou a neříkat jim to zde?
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Saiko píše:
nevadí ti, že prozrazuješ něco, co by si spíše měli hráči objevit sami a tak se těšit z toho, co naleznou a neříkat jim to zde?
To víš že mi to vadí. Ale vzhledem ke směru diskuse jsem obětoval trochu překvapení abych ji otočil jiným směrem.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Labir píše:
Jenom nevim, jestli to bude stát za tu námahu. Uvidíme jestli to někdo bude používat, možná na začátku jak z toho budou nadšený, že je to nový, ale pak si myslim, že to nebude moc využívaná iluze. Zloděj škoda že nemá schopnost klást slabý pasti tak, aby byly vidět, ale tohle mu jí třebas propůjčí díky UMD.

to_photter: už si nestěžuj, po tom co se chystá pro zloděje v rozšíření a co už je teď to bude moc hezký povolání (ono je i tak určitě). Teda až na to snížení hidu při vybírání, to je dost brutální, ale dobře jim tak, když to chtěj vybírat sami. Stejně sem si nikdy nevšim, že by tvoji zloději byli někdy nějak slabí :bleh: Sice na alh byl takovej paradox, že každej trouba čaroděj na jedenáctý měl vysokou šanci v přímym souboji porazit namakanýho zloděje o mnoho lvlů výš díky TS a pacce... Ale tady když packa i IGMS dostanou reflex save (jsem pro reflex z jistejch důvodů :smile: ), tak tady zbejvá jen TS. Navíc to neni problém jen čarodějů, tak proč všichni hned na ně :dry:

Je určitě spoustu jinejch věcí, který kdyby byly, tak by hned zase křišeli ostatní. Jak se nám HIPS hezky posunul na šestou, tak najednou SD nikdo nehraje, hmm, není to hezké? Dál tu nejsou epický šmejdy jako devast nebo epic dodge, a doufám že nikdy nebudou, takže zbyla jen kouzla a všichni hrr na ně. A mně to oslabení nebude vadit, IGMS i packa sou vážně děsný :bigwink: Ale jenom koukám, jak všichni pořád naříkaj jak sou slabý a ty prskavky oslabit hnedka, a po oslabení nařikaj etě víc... Hmm :dry:
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

hmm, pravda, nevim, co se chystá pro vostatní ale tahle iluze pasti je celkem ultimátní taktická věc pro maga proti zlodějovi...pokud ho zloděj nevidí pokládat, považuje to za "pravou" past, musí se jí pokusit odstranit - stráví u toho kolo a odkreje se, to je horší prasárna, než TS, zkus vo tom eště popřemejšlet, hmm ?
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:hmm, pravda, nevim, co se chystá pro vostatní ale tahle iluze pasti je celkem ultimátní taktická věc pro maga proti zlodějovi...pokud ho zloděj nevidí pokládat, považuje to za "pravou" past, musí se jí pokusit odstranit - stráví u toho kolo a odkreje se, to je horší prasárna, než TS, zkus vo tom eště popřemejšlet, hmm ?
Ehm. Co kdyby jí vobešel? Krom toho, když po mágovi pude zloděj, těžko mu bude pod paznehty házet iluzorní pasti, ale bude se ho snažit vyřadit. Odstraňování pasti můžeš přerušit kdy chceš a nevyhazuje z hidu. Mág si klidně dá pár bodů do pokládání pastí a může použít skutečnou past, kterou zloděj neodstraní (a dělá se to), tam je iluzorní zbytečná.

Navíc jako hráč víš, že to nikdy nemůže bejt skutečná past, protože bys jí neviděl, ale to je zase metagame no.

Já si spíš řikam, že to bude nevyužívaný a celkem zbytečný, ale máš pravdu, jistý posílení těch co to můžou seslat (ha jeden z nich je čaroděj, hrr na něj ale ostatní v poho...) oproti zlodějovi, pasti sou prostě jeho doména. Ale jako hodně silný v ňákym boji mi to snad přece nepříde... To by ale samozřejmě ukázal čas :biggrin:
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

zase tvrdiš věci, který se jenom domníváš a který nejsou pravda
braní pasti můžu přerušit ale nedozvim se pak, co je to zač, to se vypíše až když dokončíš (a kdy seš vykoplej z hidu)
obejít jistě, pokud je někdo takovej trouba, že dává pasti na obejitelný místa, pak neni co řešit
cizí pasti dou na EQ normálně sebrat, vyzkoušeno, to byl bug Alhambrie to DC 106
co to povídáš, že bych past neviděl ? to jako proč ?
když mi někdo chce položit skutečnou past, je to pro něj taky full round action

sorry, podle mně je to hodně disbalancující věc a hodně velkej nesmysl
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Jen poznamka do debaty: tu iluziorni past muze ze svitku seslat kazdy, kdo muze sesilat Acrane kouzla ze svitku tj wizard, sorcerer, bard a diky UMD i rogue …
Saiko
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 3. 2006 12.37

Příspěvek od Saiko »

Labir píše:
Saiko píše:
nevadí ti, že prozrazuješ něco, co by si spíše měli hráči objevit sami a tak se těšit z toho, co naleznou a neříkat jim to zde?
To víš že mi to vadí. Ale vzhledem ke směru diskuse jsem obětoval trochu překvapení abych ji otočil jiným směrem.
a to jsi dělat nemusel :bigwink: Stačilo napsat, že něco bude - nějaká překvapení a nechat je o tom přemýšlet. Anebo to byla taktika a takto se na to budou těšit a ono pak bude něco jiného.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:
odstranění/sebrání pasti mě teda eště z hidu nevykoplo, jenom položení. Prozkoumání nevim, ale tipuju že taky ne.

huh DC 106 je docela dost, já měl jenom 74 :megalol:
No a na EQ jsem viděl "pouhých" 53 na ty slabší :dntknw: Tipuju, že se boostuje i objevení, nejen odstranění, takže ano, vlastně bys jí viděl, jestli máš search 30+. Eště to ozkoušej ale, tohle mě zajímá, a ani by mi nevadilo, kdyby se ty dost podivný boosty zrušily...

Opravdu mi přijde nebezpečnější položení opravdový pasti. Nemůžu si pomoct, navíc aby to nešlo obejít, bude často potřeba víc pastí -> víc iluzí a jestli to bude na vyššim lvl, tak to si radši připravim jiný kouzla než několik pastí, který eště nic nedělaj...
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

photter píše:braní pasti můžu přerušit ale nedozvim se pak, co je to zač, to se vypíše až když dokončíš (a kdy seš vykoplej z hidu)
uz jsem to nevydrzel a musel jsem si to vyzkouset v normalnim modulu. Examine, Disable trap, Flag trap a Recover trap me tak nejak z HIDU NEVYHAZUJI. Z hidu vyhodi jen pokladani pasti a to v okamziku jejiho polozeni na zem (cely proces je v hidu). Proc me to nevyhodi a tebe jo?
obejít jistě, pokud je někdo takovej trouba, že dává pasti na obejitelný místa, pak neni co řešit
no, ja bych spis pokladal za ultimatni, ze nekdo (to jako zlodej) muze polozit past tesne blizko prechodu a nebo jine jedine pristupove misto (a ze to dela). Protoze zde NENI standardni moznost pro zadnou postavu, jak se tomu branit. Ano IC, o te pasti muzu vedet a preskocim/preletim/obejdu, ale v systemu to proste nejde.
cizí pasti dou na EQ normálně sebrat, vyzkoušeno, to byl bug Alhambrie to DC 106
uvedu jednoduchy priklad. zlodej na 6 nebo 7 levelu mi polozil nejakou slabouckou past. Nejen ze jsem ji nevidel (narozdil od vsech pasti na EQ), ale mela DC-56. Ehm, technicky mozna je sebratelna, ale kdo na EQ to prakticky dokaze.
co to povídáš, že bych past neviděl ? to jako proč ?

protoze ty potvurky polozene roguem maji nejake divne DC na detekci
když mi někdo chce položit skutečnou past, je to pro něj taky full round action
delsi verze: zatimco caster dokaze seslat iluzi pasti, pritom se najist, poskrabat na zadku, vysmat se zlodeji, ktery je tak pomaly ze se zda ze se skoro ani nehybe a poslat na nej 10x maxovany IGMS a jeste bude mit 20% z roundu cas.

kratsi verze: zakouzlit iluzi pasti taky vezme 1 kolo.

Ale je pravda ze kdyz tak slysim phottera, tak specialne pro nej tam je lepsi nosit nejaky jiny kouzlo.

btw. me taky prijde svinacky pokladat spousty pasti na sebe, to ti divny neprijde? Pasti s obrovskym DC, ktery davaji veci jako paralyzu, dispell... ktere se nedaji obejit … odstranit …

P.S. ted me trochu zarazilo, ze si stezuje zrovna photter, kterej jako jeden z mala muze na ty pasti dat v hidu examine a zjistit, co to je zac. Ostatni classy examine ani nemaji. A kdyz to tak posloucham, tak mu radsi budu klast opravdovy pasti. Maji vetsi detection DC, skutecne neco udelaji a neseberou mi mid level slot
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Pasti v dungeonech mají upravované DC podle dungeonu. Když je potřeba aby tam byla těžko odstranitelná past tak tam je i kdyby to byla slabší plynová. Jen jste navyklí škatulkovat a žít podle zažitých vzorů (např. slabá past = malé DC na odstranění).

Iluze falešné pasti určitě bude (konečný verdikt). Vůbec mi nepřijde jako taková šílená výhoda pro kouzlící povolání jako nové pasti pro zloděje. Pokud se přesto ve hře následně ukáže, že díky falešným pastem mágové válcují chudáky zloděje, tak se přistoupí k náprave. Totéž naopak.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Labir píše:Pasti v dungeonech mají upravované DC podle dungeonu. Když je potřeba aby tam byla těžko odstranitelná past tak tam je i kdyby to byla slabší plynová. Jen jste navyklí škatulkovat a žít podle zažitých vzorů (např. slabá past = malé DC na odstranění).
O to nejde. Ta past byla sebrana a jeji puvodni umisteni melo velmi nizke DC jak na nalez tak na sebrani. Az jeji polozeni roguem z ni udelalo smrtelnou (no dmg zrejme nedavala, furt byla slaba)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Labir píše:Pasti v dungeonech mají upravované DC podle dungeonu. Když je potřeba aby tam byla těžko odstranitelná past tak tam je i kdyby to byla slabší plynová. Jen jste navyklí škatulkovat a žít podle zažitých vzorů (např. slabá past = malé DC na odstranění).
Pasti v dungeonech jsou v pohodě, neni problem, DC podle tabulky.
Pasti který položí PC dostávaj nesmyslnej boost a nevim proč (proto taky DM musí házet pasti z palety nebo jak, protože kdyby je položil potvorou, tak to nikdo nvezme/neuvidí - aspoň na alh to tak bylo). Ten boost je strašnej, ta DC 56 jestli patřila k nejslabšim, tak ty maj mít DC 26? 30? Nevim, tak ňák... A na Alh sme dosáhli vyšších čísel - viz výše (106 :)) ). Předpokládam že je to i tady, ale jestli photter tvrdí, že past kterou mu položil jinej zloděj (hlavně ne vlastní, ta je v poho) sebral, tak to eště ozkoušejte pls, a na EQ, ne jinde.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Labir píše: Iluze falešné pasti určitě bude (konečný verdikt). Vůbec mi nepřijde jako taková šílená výhoda pro kouzlící povolání jako nové pasti pro zloděje.
Souhlas, podle me to otevre jen dalsi moc pekne a zabavne moznosti ve hre …
Zamčeno