kohen píše:Je to těžké uhrát draka tak aby se to všem líbilo, nebo aby to alespoň vzali, přesvědčuji se o tom poslední dni a i z tohoto topicu, že někteří lidé nebudou spokojeni do té doby, než RDD bude žít v jeskyni a trhat maso pařáty, nesnášet vodu a chlad, vrčet na lidi, plivat oheň.. atd.…
Pokud by toto z mých příspěvků zde nějak vyplynulo, pak se musím omluvit za špatné formulace, neboť tenle názor opravdu nesdílím. Stejně tak moje odpovědi KaTovi byly odpovědi k jeho argumentům, k tomu, jak je vyjádřil a popsal - a jak se daly třeba i jinak vykládat, než asi zamýšlel. Proto se nemusí George bát, že bych si o něm myslel, že si RDD bere jen kvůli bonusům (ačkoliv věty "za to by měl dostat zase na oplátku něco, ať už systémově ne tak silnýho jako použití pláště" a "...RDD je bojovník." to mohou naznačovat).
Trochu mne zaráží, jak se tu poslední stránku, dvě, rozhořela debata o tom, jak je prima si všechno rp odůvodnit, ale přitom nemožnost nosit pláště lidem vadí a nehodlají se s ní pořádně smířit a najít si nějaké rp východisko. Tak trochu mi přijde, že pro většinu lidí je korektní vyRPit si nějakou výhodu, ale pokud se objeví nějaká nevýhoda, je to spíš chyba systému, než podnět pro hru. Přitom přizpůsobit se systému je mnohem jednodušší, než se pokoušet systém ohýbat pro sebe. (Neříkám, že se to dělat nesmí, jen to mnohdy dopadne jako útok na větrný mlýn a rytíř si na tom ještě vyláme zuby.)
Kdysi.. v nějakém mém příspěvku na začátku tohoto tématu jsem napsal:
Protože kdyby ne, pak křídla/pláště přijmou bez remcání jako překážku a jako událost, která se dá IC dost zajímavě řešit (pokud tak moc děsně ona postava touží po své 5/- sekací odolnosti.
Asi jste to přehlédli - ale je to zase něco podobného, jako jsem kdysi psal o snaze hráčů ve hře a na fóru.
Můj "ideální postup", když by mi narostla křídla a nemohl jsem si nasadit plášť, by byl (až se všechno uklidní a drakobijci z Tirianu odjedou :D), že bych to rozvinul jako velký autoquest ohledně "dračí dospělosti", která nenadchází jen tím, že se ráno probudím a >plop< mám křídla, ale skládá se z několika zkoušek, která může dračí potomek skládat až poté, co se mu ta křídla udělají (třeba to má v knize ve skříňce, kterou dostal zapečetěnou od tatínka, že ji může otevřít až "něco"). Odměnou za složení všech zkoušek (velký autoquest, zkoušky si můžete celkem snadno vymyslet jaké chcete a zatáhnout do nich co nejvíc lidí, pokud chcete) může být nějaká mystická noc dospění, kde (protože si toho třeba DMka během tvého snažení všimly a rozhodli se, že tě za tvou snahu bavit ostatní podpoří) ti DM zapnou nějakou nově udělanou subrasu (odolnost sekání, zmenšená teplotní odolnost - nebo tak něco) a budeš zase chlapík jako dřív. Nebo bude cílem nějaký magický dračí odznak (prsten, kdovíco), který ti tu odolnost taky přidá.
Je to rozhodně větší zábava a větší přínos, než to řešit tady na fŕu - a je to to, co se tu pár lidí snaží naznačit. Že někdy i velká nevýhoda může být zajímavé výzva, od které se můžete odrazit k nezapomenutelnému příběhu pro vás,vaši postavu a pro ostatní.
A tohle je myslím na Eq tak krásné - že když se snažíte a bavíte lidi, je možné ledascos.
Ale kurnik - to mám všechno vymýšlet za vás?