No, nevím. Nezdá se mi že konkrétně runa na bonusové levly do začátku byla nějak výhodná. Stojí dost a je vlastně ekvivalentem 100 hodin hraní při lidském expení. A smrtelná nemoc... i kdyby byla postava díky bodům z téhle runy nějak přeboostovaná, tak do pár měsíců je po ní. Možná se na to dívám moc naivně, ale přijde mi jako lepší řešení přestavět cenu těch run, než je dávat jen prověřeným. Nechť jsou ty extra runy (10/- na sečné) tak drahé, že si člověk bude moct dovolit jednu a nechť je za to nucen odpovídajícím způsobem zaplatit. Na druhou stranu runy za zranitelnost pozitivní energií, rychlejší vyžíznivění a podobné věci které v praxi postavu moc neomezují by mohly dávat méně bodíků.labir píše:To je sice hezké, ale je to rozhodně "menší zlo". Naboostované postavy s extras generují větší problémy. Nicméně jsem našel velmi elegantní řešení - ty nejsilnější runy budou prostě jen pro hráče se statutem "Starší hráč" a "Hostitel". Tam je jistota že je nezneužijí, ale naopak využijí ke hře a ku prospěchu světa. Spadnou do toho všechny levely do začátku, silné redukce a imunity, smrtelné nemoci apod...Sethiel píše:Teď když to tak čtu, už docela dlouho tu o runách chci něco napsat … takovou menší úvahu. Chápu to nějak tak, jako že vlastnosti, jaké dávají runy, šly získat již před zavedením run - při vytváření postavy přímo s DM. A pak se labir rozhodl, že by bylo fajn, kdyby s tím DMka nemusely trávit čas, a že si to každej hráč udělá sám - a zavedou se runy. Tohle jsou předpoklady, pokud se pletu, pak následuící text zřejmě nemá smysl, protože z nich vycházílabir píše:
No a se zavedením run nastal problém. Jak to udělat, aby to hráči nezneužívali k maxování postav. A tak se ceny run vychýlily tak, aby to prostě nešlo, nebo jen konkrétní kombinace. Aby prostě byly natolik drahé, aby hráč nemohl naboostovat postavu. Což podle mě splnilo svůj účel, ale pohřbilo ten původní - velice omezilo možnosti při dotváření postavy. Ve srovnání s původním stavem je tedy možné, aby si hráč dotvořil postavu zcela bez zásahu DMka, ale na druhou stranu bylo tohle dotvoření osekáno na minimum kvůli tomu, že runy musí pokrýt všechny typy hráčů - jak ty, kteří si chtějí udělat zajímavou postavu a uhrají ji, tak začátečníky, kteří si chtějí mermomocí udělat něco úplně originálního a nemají na to, tak ty, kteří to chtějí zneužít pro powergaming.
Aby mě tu někdo neosočil … ne, nesnažím se ukecat lepší ceny run . Chtěl jsem se jen podělit o svou úvahu a svoje pozorování - zrovna v tomto místě, u těch run, je vidět, jak moc jdou policejní úpravy a systémy (zde zvýšení cen run) proti původním myšlenkám a záměrům. Protože je hezký mít neproniknutelnej policejní systém, ale pokud pohřbívá nebo i jen částečně znehudnocuje to, co ochraňuje (zde nápad s bonusovými vlastnostmi pro postavu, jak negativními, tak pozitivními), jakou má pak vlastně cenu? Protože jak ten ochraňovaný nápad, tak policejní systém pro něj určitě stojí spoustu práce a času.
Aneb stále dokolečka: Kdyby se věci nezneužívali tak je 1000x víc možností. Jako "hráči" si za tohle můžete sami. Kdybych věděl že se věci nebudou zneužívat tak bude možností víc... ale vím že se zneužívat budou, tak jich je méně, zabezpečených a nebo jen pro ty prověřené čestné. Protože póvl myslím ani tak netáhne chuť něco někde obejít jako zahrát si na vytuněném světě s nejvíce herními systémy - no a jelikož se jim nechce nic investovat tak sáhnou po podvodech aby měli vše hned.
Edit: nemluvě o tom, že pokud člověk přijde na EQ, začne hrát... a pak se z něj stane starší hráč či hostitel, už bude z jeho pohledu pozdě nato, aby si upravoval stávající postavu.