Určování drahokamů
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Určování drahokamů
Určování drahokamů
Pohrávám si s jednou myšlenkou do Rozšíření, ale potřeboval bych u ní zpětnou reakci hráčstva:
Všechny surové drahé kameny by byly označeny jako "Neurčené" s tím, že neurčenost by generovala vlastnost snížení váhy, která je v případě drahokamů na nic. (váha 0.0) Dražší kameny by měly nastavené těžší určení.
Předpokládané dopady:
* Postavy jenž nemají žádné body ve Znalostech (Lore) by byly před prodejem nuceny nechat kameny určit jinou postavu, nebo obětovat nějaké body do tohoto skillu pokud se rýžování chtějí věnovat.
* Posílení možnosti hráčských překupníků a spekulantů
* Systémová podpora IC charakterových vlastností - tupá nevzdělaná postava už nekoukne na název a neví že tenhle kámen je smaragd za N zlatých. V podstatě i posílení IC hráčských knih o drahokamech.
* Tuším, že neurčené itemy nelze sgrupovat, tj. větší záběr v batohu harwesterů bez bodů ve Znalostech.
Očekávám celkově větší posun výhod k hráčům nesedícím 8 hod denně u nalezišť (harwesteři). Co vy na to?
Pohrávám si s jednou myšlenkou do Rozšíření, ale potřeboval bych u ní zpětnou reakci hráčstva:
Všechny surové drahé kameny by byly označeny jako "Neurčené" s tím, že neurčenost by generovala vlastnost snížení váhy, která je v případě drahokamů na nic. (váha 0.0) Dražší kameny by měly nastavené těžší určení.
Předpokládané dopady:
* Postavy jenž nemají žádné body ve Znalostech (Lore) by byly před prodejem nuceny nechat kameny určit jinou postavu, nebo obětovat nějaké body do tohoto skillu pokud se rýžování chtějí věnovat.
* Posílení možnosti hráčských překupníků a spekulantů
* Systémová podpora IC charakterových vlastností - tupá nevzdělaná postava už nekoukne na název a neví že tenhle kámen je smaragd za N zlatých. V podstatě i posílení IC hráčských knih o drahokamech.
* Tuším, že neurčené itemy nelze sgrupovat, tj. větší záběr v batohu harwesterů bez bodů ve Znalostech.
Očekávám celkově větší posun výhod k hráčům nesedícím 8 hod denně u nalezišť (harwesteři). Co vy na to?
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Re: Určování drahokamů
Hezký, ale já většinu drahokamů poznam už podle ikonky, co teprv moje postava. Maj si kuli tomu dávat postavy do znalostí? Těžko říct. Možná jo.Labir píše: …
Když už surové, tak rozhodně i broušené. Ale stejně označení neurčené se mi nelíbí, už jenom pro to že ty věci nejdou prodat, a kdokoliv má neurčenou věc, tak ostatní nemůžou zjistit co to je aniž by mu jí určili (leda podle ikony

Zlatník by to měl koupit nebo identifikovat. Nevim, nezdá se mi to až tak dobrý, spíš bych změnil názvy u všech na "drahokam" a byla by sranda

Nelíbí se mi když přijde půlork a chvástá se jaký má krásný emeraldy a ví přesnou cenu

-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Napad je to hezky, ale ma to hacek. Postavi co na tento skill maji narok z duvodu povolani jsou znacne zvyhodneny oproti tem co ho nemaji.
Ac se mi to libi, musim rici, ze zhlediska hracu je to spise ke skode
A musim tez rici, ze ryzovani porad neni nejvydelecnejsi cinost …. Jsou pred ni jeste dalsi dve …
Ac se mi to libi, musim rici, ze zhlediska hracu je to spise ke skode

A musim tez rici, ze ryzovani porad neni nejvydelecnejsi cinost …. Jsou pred ni jeste dalsi dve …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
Re: Určování drahokamů
Labir píše:* Postavy jenž nemají žádné body ve Znalostech (Lore) by byly před prodejem nuceny nechat kameny určit jinou postavu, nebo obětovat nějaké body do tohoto skillu pokud se rýžování chtějí věnovat.
* Tuším, že neurčené itemy nelze sgrupovat, tj. větší záběr v batohu harwesterů bez bodů ve Znalostech.
Tohle by se mozna trochu priblizilo realite, ale z hlediska hry mi to nprijde zvlastni. Upozornuji na to, ze pri sberu se tyto itemy tezko grupuji a nechci se dozit toho, ze je budu identifikovat po 1 treba 100ks (at uz pro sebe, nebo pro nekoho jinyho, vyskladany v barter okne, ktery neustale vypadava).
velmi mirne, ano* Posílení možnosti hráčských překupníků a spekulantů
ale chytry hrac se bude ridit ikonkou + nemoznost doplnit hracske knihy o ikonku* Systémová podpora IC charakterových vlastností - tupá nevzdělaná postava už nekoukne na název a neví že tenhle kámen je smaragd za N zlatých …
----
a nejvetsi problem, ze jako postava schopna identifikace, nemuzu predmet identifikovat aniz bych tuto informaci automaticky sdelil ostatnim. Jako hrac shopny identifikace (na zaklade ikonek itemu - nejen drahokamu) to dokazi i ostatni. A hrac neschopny identifikace se to muze naucit bez ohledu na charakteristiky postavy. Zahravat si se sluzbou identifikace ma smysl jen, pokud dostanu ID info ja sam a zpristupnim ho podle sve vule (idealni stav je samozrejme, aby jakykoliv mec vypadal stale jako mec, jeho vlastnosti byly viditelne pouze tomu, kdo je odhali a treba ne vsechny a moznost rucni zmeny popisku na zbrani, aby si bojovnik mohl popsat co dany mec "ma umet" podle toho co mu rekne identifikator - v NWN neresitelne :) )
Puvodni napad by to mozna chtelo nejak poupravit, ale urcite se nemuzu vyjadrit souhlasne k tomu, ze bych nekomu mel identifikovat 100x1 kus z inventare a to za podminek, ze on NENI schopen drahokam identifikovat (podle ikonky - coz je znalost hrace, postava s LORE=0 ji nema) a ja ho identifikovat dokazi, ale aniz bych o tom podal zpravu. Jinak je to asi vic naskodu.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
a samozřejmě mág má dycky habaděj skillpointů navíc...
kurva, elfka si na deset dní jede válet koule (pardon, vaječníky) k moři a magická lobby nejenže posílí vo dalšího člena ale eště dobejvá pozice, který nikdo nehájí...
nechce se mi ty zhovadilosti teď pitvat jednu po druhý, když se tak nahromadily ale nadále budu bojovat vo každou píď, bando, teď vám to tak snadno procházet nebude
kurva, elfka si na deset dní jede válet koule (pardon, vaječníky) k moři a magická lobby nejenže posílí vo dalšího člena ale eště dobejvá pozice, který nikdo nehájí...
nechce se mi ty zhovadilosti teď pitvat jednu po druhý, když se tak nahromadily ale nadále budu bojovat vo každou píď, bando, teď vám to tak snadno procházet nebude
jak si zlodej co ma 2x vic skillpointu nez mag a skoro vsechno classskill muze brat do huby magy? :)photter píše:a samozřejmě mág má dycky habaděj skillpointů navíc...
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:


von totiž wizzard má svoje dva "potřebný" skillpointy (concentration a spellcraft) zaručený tou dvojkou a jako typickej debilní jednoabilitovej build při maxovaný inteligenci má 4 další vod začátku, 5 od 8mýho, 6 od 16týho etc, etc a ty sou prostě darovaný, ty sou jenom pro zpřijemnění života
takovej zloděj (jak si lze v manuálu přečíst) má sice základ 8 ale jenom to, že splní, co od něj očekává parta - najde pasti (search), zneškodní je (disable trap), odemkne co je třeba (open lock), je schopnej dělat průzkum (hide + move silently) a naopak vidí nepřátelský zloděje (spot + listen) - a už má 7 vyčerpanejch a to eště nemyslel na sebe - pokud chce žít, potřebuje taky klást pasti (set trap), akrobacii (tumble) jinak ho sezobne kos, že UMD je nutnost asi nemusim rozvádět, to už sem na desítce a eště nekradu (pick pocket), neobchoduju (appraise), nepoznám hovno vod klobásy (lore), kapka healu by se taky šikla a možná bych pomejšlel i na krapánek spellcraftu (jedna z mála možností, jak polepšit katastrofický savy) a ten mám kurva crossclass !!!
tak takhle si jako zloděj beru do huby mágy
koukám, že sem se z dovolený vrátil na poslední chvíli, neměl kdo mlátit magickou lobby po tlamě


Ty mi rves koule, vis o tom? Ne, nezabral. To ze ty povazujes hide,MS,spot,listen,set trap, disable trap, search, umd, spellcraft, tumble za nezbytne nutny skilly pro zlodeje, bez kterych vlastne chudak ani nemuze existovat je tvoje vec. Asi stejna blbost jako rict, ze zlodej ma 3x vic featu, protoze wizard vsechny svoje featy musi dat do veci ktere se od nej ocekavaji. Spell penetration (3x), spell focus (zvykly z alh a nechci videt kolik wizardu to tu ma Necromancy - 3x), metamagic (6x), takze vlastne zadny featy nema, protoze je vsechny musi nastrkat do featu, ktere se "ocekavaji".
Wizard ma 3 skilly ktery se od nej ocekavaji. Takze kdyz si spocitas vsechny ty bonusovy co jich ma plnou p.…, tak si muze vybrat 2-3 dalsi bonusovy - zadnej z nich class skill, ktery maxovany na 15lvl znamenaji mit v tom 9 bodu (18 utopenych skillpointu).
A tohodle uz mam popravde opravdu dost

A k veci: navrhl to Labir, kterej kouzelnika nehraje. Ja se vyjadril nesouhlasne. Ja uz fakt nevim o co tu jde!
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Navrhl jsem to já Labirovi, ale nemyslel jsem to původně jako že to bude neidentifikovaný, z toho plyne víc škody než užitku. Líbí se mi ale ten princip, že když chceš poznat, dej si lore - a haha, všichni tyrozený znalci co maj ty zlodějský skilly najednou nepoznaj ani kamínek. Ukázalo by se kdo je ochotnej co obětovat, a jelikož někdo neni ochotnej obětovat ani bod, tak by ho to nejvíc oslabilo (ano oslabení zlodějů nepopíram v tomhle) a hned se ozval... Ale celkově se to asi nezavede a je pravda, že některý povolání maj tenhle skill "automaticky" - já si do něj za čaroděje dávam a vůbec mě to netrápí, je mi jedno, že od určitý hodnoty je to naprd z hlediska "systému". Takže tihle by to měli "zadarmo" ale ostatní musí obětovat body. Kdyby je museli obětovat všichni, bylo by to maximálně fér (ale žádnej novej skill tu už nechci ani náhodou
), ale stejně má systém identifikace v NWN v tomhle dost nevýhod.
Ale já pořád řikam že muj Tomin měl vlastně skillpoitů nejmíň, protože měl tolik krásných classskillů a chtěl je všechny moc a moc umět, ale ty body nebyly no... Nejde mít všechno na max.

no jak to říct.… ono je to těžký když to chceš mít všechno maxovaný/nejlepší/nejvyšší/nejnamakanější/nej.… …photter píše: …
Ale já pořád řikam že muj Tomin měl vlastně skillpoitů nejmíň, protože měl tolik krásných classskillů a chtěl je všechny moc a moc umět, ale ty body nebyly no... Nejde mít všechno na max.
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
ale to je přece přesně to, vo čem mluvim, zloděj ani náhodou ani s 8+ skillpointama nenamaxuje všecko, co by chtěl a spousta jinejch povolání taky ne, zatimco ty potvory wizzardský maj to potřebný namaxováno vlastně automaticky a eště jim spousta zbyde, to se pak vymejšlej nový skilly nebo zvyšuje potřebnost stávajících jedna radost
kdyby si aspoň založili topic "prskavkovej lobbing" ale voni takhle skrytě
kdyby si aspoň založili topic "prskavkovej lobbing" ale voni takhle skrytě

Ale když chceš bejt s prskavkou trochu kreativni (možná když chceš akorát přežít trochu kreativní jednání ostatních - který na mě zatim nikdo nezkoušel, ale připravuju se na to), tak je taky spousta skillů, který by jaksi Rastor chtěl a nezbejvaj mu body, a oni jsou ještě často crossclass, tak ani nikdo nepočítá, že by si tam nějaká prskavka dávalaphotter píše: …


Hele co porad mate s tim LORE? Tady jasne pisou: Lore allows a character identify unknown magic items = LORE umoznuje postavve indentifikovat nezname MAGICKE predmety.kolja píše:Když se na to koukáš čistě systémově je to jasne disbalanc ve prospěch magickejch povolání s lore. Když se ale na to koukam z hlediska postav, tak když se někdo vyzná, tak by ty body v lore by měl mít, ať už tu máme systém nebo ne.
Kdyz postava body v lore NEMA, nemela by poznat NIC, presne tak, jak je to resene systemove.
To by pak totiz mohl kdejaky fajtr tvrdit, ze i bez bodu ve spellcraftu pozna kouzlena kouzla, protoze okoukal gesta a zarikani od wizardu (ano, grafickych efektu je vskutku jen par a doprovodnych somatickych slozek taky, takze hrac si to lehce zapamatuje = metagame... ) a pritom nema o kouzlech ani paru …
Naposledy upravil(a) cybermisa dne 15. 6. 2006 8.44, celkem upraveno 1 x.
jenom drobny prispevecek jak se na tohle divaji papirova pravidla.
Lore neznaji vubec. To cemu tu rikame Lore se dela pres spellcraft a kouzla. Kouzlo Identify identifikuje magicke vlastnosti predmetu (vcetne nabiti a zpusobu pouziti). Spellcraftem s DC 50+caster level je mozne urcit to same. Jedna-li se o magicky predmet a otazkou je poznani skryte magie. To co v NWN neni a dost chybi a misto ceho se pouziva Lore (bez ohledu na popisek!!!!, ten je pro single, do PW ho netahejte vubec) je skill Knowledge, ktery rika jake znalosti postavy jsou. Knowledge se deli do podkategorii. Tady je priklad jake mohou byt. Uvedomte si ze postavy bez Knowledge o techto oborech nevi nic. Ziskavani informaci IC by se melo promitnout do hodnoty tohoto skillu :) bez ohledu jaky powerbuild stavim. Jinak bych nemel byt schopen se k temto informacim dostat. I kdyz toto se tyka predevsim znalosti, ktere ma postava, ale nema hrac.
Arcana (ancient mysteries, magic traditions, arcane symbols, cryptic phrases, constructs, dragons, magical beasts)
Architecture and engineering (buildings, aqueducts, bridges, fortifications)
Dungeoneering (aberrations, caverns, oozes, spelunking)
Geography (lands, terrain, climate, people)
History (royalty, wars, colonies, migrations, founding of cities)
Local (legends, personalities, inhabitants, laws, customs, traditions, humanoids)
Nature (animals, fey, giants, monstrous humanoids, plants, seasons and cycles, weather, vermin)
Nobility and royalty (lineages, heraldry, family trees, mottoes, personalities)
Religion (gods and goddesses, mythic history, ecclesiastic tradition, holy symbols, undead)
The planes (the Inner Planes, the Outer Planes, the Astral Plane, the Ethereal Plane, outsiders, elementals, magic related to the planes)
Lore neznaji vubec. To cemu tu rikame Lore se dela pres spellcraft a kouzla. Kouzlo Identify identifikuje magicke vlastnosti predmetu (vcetne nabiti a zpusobu pouziti). Spellcraftem s DC 50+caster level je mozne urcit to same. Jedna-li se o magicky predmet a otazkou je poznani skryte magie. To co v NWN neni a dost chybi a misto ceho se pouziva Lore (bez ohledu na popisek!!!!, ten je pro single, do PW ho netahejte vubec) je skill Knowledge, ktery rika jake znalosti postavy jsou. Knowledge se deli do podkategorii. Tady je priklad jake mohou byt. Uvedomte si ze postavy bez Knowledge o techto oborech nevi nic. Ziskavani informaci IC by se melo promitnout do hodnoty tohoto skillu :) bez ohledu jaky powerbuild stavim. Jinak bych nemel byt schopen se k temto informacim dostat. I kdyz toto se tyka predevsim znalosti, ktere ma postava, ale nema hrac.
Arcana (ancient mysteries, magic traditions, arcane symbols, cryptic phrases, constructs, dragons, magical beasts)
Architecture and engineering (buildings, aqueducts, bridges, fortifications)
Dungeoneering (aberrations, caverns, oozes, spelunking)
Geography (lands, terrain, climate, people)
History (royalty, wars, colonies, migrations, founding of cities)
Local (legends, personalities, inhabitants, laws, customs, traditions, humanoids)
Nature (animals, fey, giants, monstrous humanoids, plants, seasons and cycles, weather, vermin)
Nobility and royalty (lineages, heraldry, family trees, mottoes, personalities)
Religion (gods and goddesses, mythic history, ecclesiastic tradition, holy symbols, undead)
The planes (the Inner Planes, the Outer Planes, the Astral Plane, the Ethereal Plane, outsiders, elementals, magic related to the planes)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Jako PROC? Skilly v NWN se pouzivanim nezvysuji POUZIVANIM, ale pri level upu … To bych pak taky mohl rict, ze meditaci se mi zvysuje koncentrace, nebo obchodovanim a obchodnima uspechama se zvysuje appraise … Kdo proste chce, tak si tam ty bodiky da - ne kazdy holt ma nadani rozumet magickym predmetum …kolja píše:Přesto by se IC získané informace měly promítnout do hodnoty skillu lore.
Ano zvyšuje. Nebo to neumíš. Když chceš zpívat, dej si perform. Když chceš obchodovat, dej si appraise. Když chceš poznat kouzla, dej si spellcraft. Když chceš mít vědomosti, dej si lore. Nemusíš si dát nic, ale pak nepoužívat schopnosti, které daný skill propůjčuje.cybermisa píše: …
To sem se marně snažil vysvětlit jednomu člověku fajtrovi co hrál na housle, ale řek sem mu, že dokud si ten lvl barda a perform nedá, tak prostě bude hrát falešně i kdyby to cvičil 50 let.
kolja píše: Ano zvyšuje. Nebo to neumíš. Když chceš zpívat, dej si perform. Když chceš obchodovat, dej si appraise. Když chceš poznat kouzla, dej si spellcraft. Když chceš mít vědomosti, dej si lore. Nemusíš si dát nic, ale pak nepoužívat schopnosti, které daný skill propůjčuje.
Zadny vedomosti, identifikace magickych predmetu … Proste dokud si ty body do LORE nedas, magicky predmety nepoznas at se snazis ve hre pomoci ** jak chces. To jsem tim myslel. Jedine, co muze zvysit LORE je boost do ability a item, docasne treba DM, to je logicky a spravny, ale ziskavat permanentni skill pointy jinak nez pres levelup, s tim nesouhlaism, at uz se IC deje cokoli …
Tak tohle jsi evidentne nepochopilcybermisa píše:Zadny vedomosti, identifikace magickych predmetu … Proste dokud si ty body do LORE nedas, magicky predmety nepoznas at se snazis ve hre pomoci ** jak chces. To jsem tim myslel. Jedine, co muze zvysit LORE je boost do ability a item, docasne treba DM, to je logicky a spravny, ale ziskavat permanentni skill pointy jinak nez pres levelup, s tim nesouhlaism, at uz se IC deje cokoli …

P.S. Tohle je idealni stav, ke kteremu se da pouze vice ci mene inklinovat. A ady hrac ma jine meritko toleranci pro ty ostatni, kdyz to do jiste miry delaji nedelaji :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White