Wholeness of body

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

The_Balrog píše:Obávám se, že lidé seznámení s orientální filozofií, zen buddhismem a kung-fu filmy si toto myslet nebudou. Nepamatuji se, že by kdy kde buddhističtí kung-fu mniši studovali anatomii a chirurgii a také mi přijde logické, že pokud už léčíš dotykem, že záleží na tom, jak se ten dotyk provede.

Ohánět se tím, že vše se dá RP okecat je sice lákavé a metoda je to bezpracná, neměla by ale sloužit jako únikový můstek a konečný neooddiskutovatelný trumf v diskuzi :)
Jej...škoda že bych to zvrhl do flame, kdybych napsal, kdypak jsi ty studoval kun-fu, zen či se zajímal o orientální filozofii, že si už nepamatuješ co se oni učili o anatomii. //konec flame
Ujišťuji tě, že zrovna kun-fu bojoví mniši měli SAKRA (záleželo na klášteře, na období a na konkrétním regionu, co se zrovna víc preferovalo) dobře zvládnutou anatomii, aby věděli, kde soupeře nejvíce/nejbolestivěji zranit za použití co nejmenší námahy. Celá východní filozofie s její teorií všeprostupující čchi, kterážto je základ jak léčících, tak bojových technik je úzce spjata se znalostí funkce lidského těla. Naproti tomu křižák mnohdy zjistil že v těle existují játra až když soupeře rozsekl vejpůl nebo ho po večerní pitce bolel žlučník :megalol: .

Ale opět (viz kokosak) tohle celé je jen diskuze o diskuzi pro diskuzi nad hypotetickými věcmi, které by na EQ měli/neměli být oproti DnD systému. A (my oba) podkládáme tuto pseudorealitu příklady z našeho světa (více či méně *mrkne* mylnými).
Jediný co má stejně ve výsledku smysl je to, zda na EQ Labir chce posílit (nijak slabé) Paladiny nebo i (poněkud silnější) Mnichy a jeho vidění této (pseudo)reality. Jak kdysi někdo ukončil jinou diskuzi - může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je to jediné co s tím můžeme udělat :clover: .

Howg.
Obrázek
Vugi
Příspěvky: 835
Registrován: 25. 10. 2007 14.14
Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

re

Příspěvek od Vugi »

Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji a brala se jako nějaký druh meditace s modifikátorem moudrosti.
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem :bigwink:
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

Panathian píše:
Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem :bigwink:
rozhodně jsem také pro, ale zase kdo jen tak odolá v boji skorem před smrtí lektvary došli a poslední záchrana je použití WoB v boji, kdopak odolá nepoužít to? :biggrin:
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Street_cz
Příspěvky: 1136
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

Tomyn píše:
Panathian píše:
Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem :bigwink:
rozhodně jsem také pro, ale zase kdo jen tak odolá v boji skorem před smrtí lektvary došli a poslední záchrana je použití WoB v boji, kdopak odolá nepoužít to? :biggrin:
ale vždyť přece mnich má rychlé nohy, vždycky je může vzít na ramena :bigwink:
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ještě jedno slovo k základní filozofii Fantasy, her na hrdiny, DnD a nakonec i EQ...

A (fantasy svět):
1) Na EQ, stejně jako ve většině euro-americko-ruských fantasy světech (literárních, DnD, filmových a jiných) neexistují a neexistovali křižáci, zen, buddhismus, kung-fu - nic takového...
2) Na většině existovala magie v naprosto různých podobách, rytíři, draci, divné potvory, různí rasy atd.
3) Historie byla vždy tvořena reáliemi daného světa a neměla žádné paralely s naším reálným (narozdíl od žánru sci-fi - kde se právě paralely s naším světem rozvíjely do budoucnosti či na jiné planety)…

B (hry na hrdiny):
1) Hry na hrdiny vznikly jako způsob zábavy - jak utéct do jiného světa a kreativně se bavit, aniž bych kdokoli cokoli potřeboval - stačilo, aby se sešli alespoň dva. Jak název napovídá, šlo o to zahrát si výjimečné osoby, nikoli sedláka každý den robotujícího na poli... koho by to bavilo, že, když to má každý den v reálu...
2) Postupně vznikla ucelená pravidla, protože bylo potřeba herní světy vyvážit a vyážit jednotlivé formy postav, především dlouhá léta se vyvíjející DnD a ADnD, které se hrálo po celém světě.

C (Dungeons & Dragons):
Aby to bylo jednoduché, příjemné a zábavné, přišli autoři na zajímavý class-based system (novějšími hrami překonaný a zaměněný za tvárnější skill-based system) a vznikly základní archetypy:
- mág (ve dvou verzích - zaklínač a čaroděj)
- válečník (ve dvou verzích - bojovník a barbar)
- hraničář (lesem vychovaný bojovník - myslivec)
- zloděj, tulák
- druid
- kněz
- paladin (bojovník říznutý klerikem)
- bard (trochu zloděj, trochu zaklínač a navíc umělec)
- mnich (doplnění archetypu značně neevropského oproti všem ostatním - těch neevropských by šlo udělat mnohem více - od nějakého voodoo kněze, přes samuraje až po mágy jiného typu než arcane či divine)

Tato povolání byla pak později doplněna prestižkami... ale to už jen proto, aby se hra stala rozmanitější.

Jak vidno - není už pak kam uhnout. Skill-based systémy mají tu výhodu, že si postavíte postavu pružně jak chcete - dáte jí ability (schopnosti typu síla, obratnost, přitažlivost, charisma atd...), skilly (dovednosti - jízda na koni, zacházení s chladnými zbraněmi atd...) a featy (rysy - obvykle řešící ty nadpřirozené složky tvorby fantasy postav) - a pak ji prohlásíte čím chcete - třeba krysařem, paladinem, nekromantem nebo klavírním virtuosem...

D (EQ):
Při hře na EQ je potřeba si uvědomit
1) Že stojí na DnD pravidlech (tedy class-based) a proto nezbývá, než je přijmout a ohnout
2) Že je to fantasy svět a předem nemá jakýkoli smysl tyto "classy" srovnávat s archetypy z reálného světa (jako je buddhistický kung-fu mnich z 15. století, samuraj z 16. století, křižák ze 13. století, galský či slovanský druid ze 2. století nebo renesanční šermíř)
3) Že fantasy svět stojí na základech, které stvořil jeho tvůrce. Tyto základy se dají za určitých podmínek upravovat... a proto vznikajípodobné diskuse.

Ovšem dle mého názoru tyto diskuse mají smysl pouze na úrovni OOC - tedy zlepšit scopnost či nikoli, proč ano a proč ne - a jediným cílem obvykle je, aby svět byl vyrovnaný... nic víc. Kung Fu, křižáci ani samurajové sem nepatří... A co si kdo IC okecá, to má - jde jen o to, aby byl systém vyrovnaný a aby každý měl takovou postavu, která ho baví.

Tolik k celé problematice posílení WoB na EQ.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
kokosak
Příspěvky: 2953
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Jen trochu hnidopišsky poznamenám, že mnich ani zaklínač v originálním DnD nebyli a zase zalezu.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

kokosák: co je to originální Dnd? jestli se bavíš o první edici, tak tam byl thief, fighter, mage, cleric, dwarf, elf...

jestli mluvíš o originálním ADnD, tak tam nebyl a jestli mluvíš o originálním DnD 3(3,5) edici, tak tam byli oba...
ale klidně zase vylez, rád tě poučím :bigwink:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
kokosak
Příspěvky: 2953
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

*vyleze*

Tak v první DnD edici byli jen Cleric, Fighting man and Magic-User. Thief byl přidanej až v Greyhawku. *díky wiki může dělat chytrýho*. Jinak jistě, měl jsem napsat ADnD. Jediné "pravé" DnD, tože to sem hrál JÁ :D

*koukne kolem a zas zaleze*
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

kokos: nevěř wiki ve všem :)
jinak nemůžeš srovnávat ADnD s NWN nebo první edicí nebo 3,5 edicí, nebo 4 edicí...vychází ze stejného základu, ale jedná se o zcela rozdílné hry. A mimochodem..v ADnD bych ti mnicha našel..stejně jako zaklínače...kdybych nebyl línej a byl doma u knížek...například orientální dobrodružství se jimi jen hemží.…
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
kokosak
Příspěvky: 2953
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

No, myslím že jsme už dost off-topic, takže toho nechme.

Samozřejmně, v ADnD se dá v ruznejch sourceboocích dá sehnat skoro všechno. Včetně kouzelníků co nekouzlí, ale povolávají djinny, dosud mainstreamovými RPG nepřekonaného psionického systému, démonology, kněží co sesílají kouzelnická kouzla.… a to jako základních class, o kitech nemluvě. Až na to, že většina z těhle vymyšleností byla těžce nekompaktibilní s ostatnímy o vyváženosti nemluvě :D Jinak, mám natažený komplet DnD 1. až 3,5 edice elektronicky, pokud by byl zájem
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Odpovědět