Jak co funguje (nebo by mělo)
Základní nástin jak by měly fungovat jednotlivé systémy. Můžete konzultovat se skutečností jak to funguje a neo jak ne. Chyby prosím hlásit ať je mohu odstranit.
Jak co funguje (nebo by mělo)
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Jak co funguje (nebo by mělo)
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nošení mrtvolek do chrámu
Nošení mrtvolek do chrámu
Po stisknutí tlačítka Respawn (postih na xp)se postava oživí a přenese na Druhou stranu. Na místě jejího skonu se objeví použitelná mrtvolka. Kniknutím na ni ji seberete. Použitím mrtvoly ji opět položíte. Normálně položit nejde, protože by na zemi vypadala jako pytlík
Až přijdete do chrámu s mrtvolou v inventáři (nebo přes rameno) v rozhovoru kněze/žky se objeví nová volba pro oživení padlého. Pokud majitel mrtvoly není na serveru kněz/žka řekne, že oživit jej už neumí. Pokud je na serveru, tak oživením se teleportuje do chrámu (nulový postih na xp) a mrtvola se zničí.
Taktéž při volbě mrtvého, že projde Znovuzrozením (soud avatarů) se mrtvola ničí. Taktéž při odlogování se nositele a jeho nalogování se mu v inventáři mrtvola zničí.
Systém byl testován a byl funkční, ale je možné že se díky lagům mohou projevit problémy (např. se špatně zapíší proměnné do mrtvoly).
Po stisknutí tlačítka Respawn (postih na xp)se postava oživí a přenese na Druhou stranu. Na místě jejího skonu se objeví použitelná mrtvolka. Kniknutím na ni ji seberete. Použitím mrtvoly ji opět položíte. Normálně položit nejde, protože by na zemi vypadala jako pytlík

Až přijdete do chrámu s mrtvolou v inventáři (nebo přes rameno) v rozhovoru kněze/žky se objeví nová volba pro oživení padlého. Pokud majitel mrtvoly není na serveru kněz/žka řekne, že oživit jej už neumí. Pokud je na serveru, tak oživením se teleportuje do chrámu (nulový postih na xp) a mrtvola se zničí.
Taktéž při volbě mrtvého, že projde Znovuzrozením (soud avatarů) se mrtvola ničí. Taktéž při odlogování se nositele a jeho nalogování se mu v inventáři mrtvola zničí.
Systém byl testován a byl funkční, ale je možné že se díky lagům mohou projevit problémy (např. se špatně zapíší proměnné do mrtvoly).
Naposledy upravil(a) labir dne 18. 3. 2006 0.35, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Lodní doprava
Lodní doprava
U NPC kapitána v přístavu si můžete zarezervovat za patřičný obnos místo na lodi. Kapitán vám oznámí kdy odjíždí. V době odjezdu (nikdy není přesný) musíte být na palubě, jinak loď odjede bez vás a vy dostanete jen hlášku že jste ji zmeškali. Peníze propadají.
Pokud si rozmyslíte, že nikam nejedete, tak někteří kapitáni vám vrátí peníze. V době odjezdu jsou všichni co si zaplatili místo a jsou na lodi teleportováni na loď na moři.
Tam stráví nějaký čas (loď pluje k cíli) a poté jsou přeneseni do cílového přístavu. Doba strávená na lodi se odvíjí od počasí a délky cesty, přibližné údaje viz dole.
Pokud se na lodi odlogujete a zmeškáte "přistání" tak po nalogování a projití se po palubě spustí skript, který vám ohlásí, že loď pluje do přístavu (pro klid duše). Jste nuceni počkat danou dobu a poté jste přeneseni do cílového přístavu.
Přibližné doby v real min strávené na lodi na moři:
Linky do/z Ostrova vyvrženců
Pěkné počasí - 5 min, bouře - 10 min
Přímá linka Železná říše/Tirínské království
Pěkné počasí - 10 min, bouře - 15 min
Linka po řece Kirienu
Nečeká se, teleport rovnou do přístavu
U NPC kapitána v přístavu si můžete zarezervovat za patřičný obnos místo na lodi. Kapitán vám oznámí kdy odjíždí. V době odjezdu (nikdy není přesný) musíte být na palubě, jinak loď odjede bez vás a vy dostanete jen hlášku že jste ji zmeškali. Peníze propadají.
Pokud si rozmyslíte, že nikam nejedete, tak někteří kapitáni vám vrátí peníze. V době odjezdu jsou všichni co si zaplatili místo a jsou na lodi teleportováni na loď na moři.
Tam stráví nějaký čas (loď pluje k cíli) a poté jsou přeneseni do cílového přístavu. Doba strávená na lodi se odvíjí od počasí a délky cesty, přibližné údaje viz dole.
Pokud se na lodi odlogujete a zmeškáte "přistání" tak po nalogování a projití se po palubě spustí skript, který vám ohlásí, že loď pluje do přístavu (pro klid duše). Jste nuceni počkat danou dobu a poté jste přeneseni do cílového přístavu.
Přibližné doby v real min strávené na lodi na moři:
Linky do/z Ostrova vyvrženců
Pěkné počasí - 5 min, bouře - 10 min
Přímá linka Železná říše/Tirínské království
Pěkné počasí - 10 min, bouře - 15 min
Linka po řece Kirienu
Nečeká se, teleport rovnou do přístavu
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Únava a spánek
Únava a spánek
Míra únavy postavy je závislá na váze její zbroje co má na sobě (v inventáři se nepočítá), její síle a lokaci (např. bažiny a ledové pláně jsou únavově náročnější).
Spánek je možný použitím itemu "spacího pytle", který jste všichni obdrželi při vstupu do světa a který přinejhorším lze koupit. Spát lze na chráněných místech u zapálených ohnišť (pokud nehoří potřebujete na zapálení troud a ocílku za á 1,- čmrdl) nebo v klidných místech (pokoje v hospodách, rakve na Druhé straně, soukromé pokoje, noclehárny, atd...)
Spánek slouží pouze pro obnovu fyzických sil postavy. Neobnovuje síly duševní (kouzla, modlitby, speciální schopnosti a dovednosti). Pokud nebudete spát, tak postupně můžete až zemřít únavou.
Spánek vyléčí postavu o 60 hp a pro odpočinutí si, je nutné aby nerušeně proběhl celý. Přerušit samopzřejmě lze. Spánek vás spolehlivě zbaví opice. Spánek trvá 1 real minutu a je možné ho opakovat kolikrát chcete.
Meditace slouží k obnovení psychivkých sil postavy (kouzla, modlitby, speciální dovednosti a schopnosti). Spouští se tlačítkem "Odpočinek" v menu. Meditace vás vyléčí za 1/5 zranění. Meditovat lze kdekoliv mimo dohled nepřátel, ale jen 1x za 2 hodiny (cca 20 real minut). Při přerušení meditace se nepočítá že by proběhla a můžete meditovat znovu.
Míra únavy postavy je závislá na váze její zbroje co má na sobě (v inventáři se nepočítá), její síle a lokaci (např. bažiny a ledové pláně jsou únavově náročnější).
Spánek je možný použitím itemu "spacího pytle", který jste všichni obdrželi při vstupu do světa a který přinejhorším lze koupit. Spát lze na chráněných místech u zapálených ohnišť (pokud nehoří potřebujete na zapálení troud a ocílku za á 1,- čmrdl) nebo v klidných místech (pokoje v hospodách, rakve na Druhé straně, soukromé pokoje, noclehárny, atd...)
Spánek slouží pouze pro obnovu fyzických sil postavy. Neobnovuje síly duševní (kouzla, modlitby, speciální schopnosti a dovednosti). Pokud nebudete spát, tak postupně můžete až zemřít únavou.
Spánek vyléčí postavu o 60 hp a pro odpočinutí si, je nutné aby nerušeně proběhl celý. Přerušit samopzřejmě lze. Spánek vás spolehlivě zbaví opice. Spánek trvá 1 real minutu a je možné ho opakovat kolikrát chcete.
Meditace slouží k obnovení psychivkých sil postavy (kouzla, modlitby, speciální dovednosti a schopnosti). Spouští se tlačítkem "Odpočinek" v menu. Meditace vás vyléčí za 1/5 zranění. Meditovat lze kdekoliv mimo dohled nepřátel, ale jen 1x za 2 hodiny (cca 20 real minut). Při přerušení meditace se nepočítá že by proběhla a můžete meditovat znovu.
Naposledy upravil(a) labir dne 28. 2. 2006 19.03, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Systém expení
Systém expení
Jednou za cca minutu (nejde odhadnout díky lagům) přibyde postavě zkušenostní částka. Ta je odvislá od jejího levelu (postavy na nižších levelech dostávají více) tak na rase (např. trpaslík expí rychleji, ale ne tak dlouho jako elf).
Zároveň je kontrolována poloha PC v lokaci. Při delším nehýbání se je přísun xp pozastaven až do detekce dalšího pohybu. Použití itemu nebo sběr/dolování je chápáno také jako činnost. Tj. při sezení v hospodě se stačí třeba jen napít a systém pochopí, že nejste AFK. Detekci nelze obecně udělat na mluvu. I když Psanec navrhl lokální alternativu. Kdo ví, možná ji jednou použijeme.
Pakliže je blízko vaší postavy jiná hráčská postava, tak získáváte malý bonus expů navíc. Toto by mohlo posunout zejména nováčky směrem od hraní stylem "já sám" na hraní ve skupinkách. Pakliže je poblíž jediná postava, která je nějakým způsobem skrytá (např. ve stínech, neviditelnost apod..) tak neskrytá postava bohus nezískává, kdežto skrytá ano. Tím nedojde k jejímu OOC prozrazení.
Nad tím celým je ještě reportační systém proti zneužití, který pokud uzná, že je podezření na zneužívání systému, tak hlásí DM své podezření na perzistentní tabuli.
Kdybych se mohl spolehnout, že nikdo nebude tento systém zneužívat, tak milerád vypnu všechny kontroly (včetně té na pohyb či činnost).
Jednou za cca minutu (nejde odhadnout díky lagům) přibyde postavě zkušenostní částka. Ta je odvislá od jejího levelu (postavy na nižších levelech dostávají více) tak na rase (např. trpaslík expí rychleji, ale ne tak dlouho jako elf).
Zároveň je kontrolována poloha PC v lokaci. Při delším nehýbání se je přísun xp pozastaven až do detekce dalšího pohybu. Použití itemu nebo sběr/dolování je chápáno také jako činnost. Tj. při sezení v hospodě se stačí třeba jen napít a systém pochopí, že nejste AFK. Detekci nelze obecně udělat na mluvu. I když Psanec navrhl lokální alternativu. Kdo ví, možná ji jednou použijeme.
Pakliže je blízko vaší postavy jiná hráčská postava, tak získáváte malý bonus expů navíc. Toto by mohlo posunout zejména nováčky směrem od hraní stylem "já sám" na hraní ve skupinkách. Pakliže je poblíž jediná postava, která je nějakým způsobem skrytá (např. ve stínech, neviditelnost apod..) tak neskrytá postava bohus nezískává, kdežto skrytá ano. Tím nedojde k jejímu OOC prozrazení.
Nad tím celým je ještě reportační systém proti zneužití, který pokud uzná, že je podezření na zneužívání systému, tak hlásí DM své podezření na perzistentní tabuli.
Kdybych se mohl spolehnout, že nikdo nebude tento systém zneužívat, tak milerád vypnu všechny kontroly (včetně té na pohyb či činnost).
Naposledy upravil(a) labir dne 18. 3. 2006 0.34, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Systém hladu a žízně
Každá postava potřebuje jíst a pít. Když tak nečiní tak se může stít že i zemře hlady či žízní. Různé rasy potřebují různý kalorický přízun. Vodu potřebují všichni stejně.
Míra potřeby pít tekutiny a jídla závisí i na místě, kde se nacházíte. Na pouštích a u lávových jezer je žízeň jako trám, na ledových pláních útočí hlad, protože tělo spaluje potravu pro zisk tepla...
Při vyhládání a vyžíznivění se postupně postavě objevují různá hlášení a provádí různé animace až po bezvědomí. První hláška se objevuje v 1/3 cesty k smrti hladem či žízní.
První hláška žízně se objevuje po cca 85 min od stavu "zcela napojen".
Největšími konzumenty jsou půlčíci a půlorkové - první hláška se u nich objevuje po cca 120 min od stavu "zcela zasycen".
Následují gnómové a trpaslíci - první hláška se u nich objevuje po cca 133 min od stavu "zcela zasycen".
Lidé a půelfové - první hláška se u nich objevuje po cca 150 min od stavu "zcela zasycen".
A nejméně musí jíst elfové - první hláška se u nich objevuje po cca 171 min od stavu "zcela zasycen".
Údaje jsou čistě ilustrační. Délka "minuty" je počítána z délek NWN kol, ale ta se dynamicky prodlužují a zkracují dle vytíženosti serveru. Střední hodnota se pohybuje okolo 6-8 sec za kolo.
Hlad a žízeň lze snížit jedením jídla nebo i pitím nápojů. Každé jídlo má jinou nutriční hodnotu a pití jiný obsah vody v něm. Pakliže jste pěkně vyhládlí tak bochník chleba nemusí stačit. Nejlepší je jíst po troškách častěji. Jakmile je postava zcela zasycena, nebo zcela napojena, tak se objevuje při dalším jídle či pití na toto upozornění.
Při lagování hry se může stát, že zejména u nápojů nedojde ke korektnímu použití - předmět lahve se zničí dříve nežli se stihnou přečíst jeho proměnné. Bylo provedeno opatření snižující pravděpodobnost, že se tak stane, ale asi není dostatečné. Na nápravě přímo systémové se pracuje. Jídlo by mělo být proti lagům ošetřeno zcela.
Každá postava potřebuje jíst a pít. Když tak nečiní tak se může stít že i zemře hlady či žízní. Různé rasy potřebují různý kalorický přízun. Vodu potřebují všichni stejně.
Míra potřeby pít tekutiny a jídla závisí i na místě, kde se nacházíte. Na pouštích a u lávových jezer je žízeň jako trám, na ledových pláních útočí hlad, protože tělo spaluje potravu pro zisk tepla...
Při vyhládání a vyžíznivění se postupně postavě objevují různá hlášení a provádí různé animace až po bezvědomí. První hláška se objevuje v 1/3 cesty k smrti hladem či žízní.
První hláška žízně se objevuje po cca 85 min od stavu "zcela napojen".
Největšími konzumenty jsou půlčíci a půlorkové - první hláška se u nich objevuje po cca 120 min od stavu "zcela zasycen".
Následují gnómové a trpaslíci - první hláška se u nich objevuje po cca 133 min od stavu "zcela zasycen".
Lidé a půelfové - první hláška se u nich objevuje po cca 150 min od stavu "zcela zasycen".
A nejméně musí jíst elfové - první hláška se u nich objevuje po cca 171 min od stavu "zcela zasycen".
Údaje jsou čistě ilustrační. Délka "minuty" je počítána z délek NWN kol, ale ta se dynamicky prodlužují a zkracují dle vytíženosti serveru. Střední hodnota se pohybuje okolo 6-8 sec za kolo.
Hlad a žízeň lze snížit jedením jídla nebo i pitím nápojů. Každé jídlo má jinou nutriční hodnotu a pití jiný obsah vody v něm. Pakliže jste pěkně vyhládlí tak bochník chleba nemusí stačit. Nejlepší je jíst po troškách častěji. Jakmile je postava zcela zasycena, nebo zcela napojena, tak se objevuje při dalším jídle či pití na toto upozornění.
Při lagování hry se může stát, že zejména u nápojů nedojde ke korektnímu použití - předmět lahve se zničí dříve nežli se stihnou přečíst jeho proměnné. Bylo provedeno opatření snižující pravděpodobnost, že se tak stane, ale asi není dostatečné. Na nápravě přímo systémové se pracuje. Jídlo by mělo být proti lagům ošetřeno zcela.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Systém sběru a dolování
Tento systém je předstupeň craftu a slouží pro výdělek peněz jiným způsobem nežli lovem a bojem. Tento popis není detailní neboť má sloužit pouze jako ilustrace funkčnosti a provedení aby hráči mohli posoudit zda funguje či nikoliv.
Každý hráč při nalogování získá Knihu výroby, která se při dalších nalogováních bude automaticky vyměňovat za poslední verzi. Pomocí této knihy lze zjistit dispozice postavy vzhledem k jednotlivým činnostem. Uvedené popisné hodnoty jsou ovšem čistě ilustrační, skutečná obtížnost závisí na konkrétní činnosti. Např. pokácet dub je těžší nežli pokácet jasan.
Dispozice pro každou činnost se odvíjí ze statistik postavy a její míry zkušeností v dané činnosti. Při provádění činnosti se totiž postava v ní zlepšuje. A to dokonce i když se činnost nepovede, i když poté v mnohem meší míře. Míra zlepšení se také zpomaluje s rostoucí dovedností. Někdo kdo skoro nikdy nedržel krumpáč v ruce se při rubání rudy naučí mnohem více nežli ostřílený kovkop.
Činností je zatím devět:
Po dokončení se činnost buď povede a postava získá předmět suroviny, nebo se činnost nepovede a nezíská nic. V některých případech se při nezdaru surovina zničí (např. houby). Některé činnosti jsou obtížnější nežli jiné, někdy dokonce ani postava nemusí mít šanci na úspěch (např. drobný elf se pokoušející dolovat adamantium). Ovšem pokud bude takováto postava velmi trpělivá a cílevědomá, tak se může zlepšit za dlouhý čas i v činnosti, pro kterou nemá vůbec předpoklady. Pro vykonávání činností nejsou žádné restrikce - každá postava může zkusit libovolnou z nich.
Pro vykonávání některých činností je třeba mít buď obě ruce prázdné, nebo v nich držet vhodný nástroj. Ten lze zakoupit na mnoha místech. V některých případech stačí mít nástroj v batohu, protože se nedá dát do ruky (např. rýžovací miska).
NWN engine není dělaný na použití takovýchto druhů činností a proto prováděné animace nemusí být vždy perfektní a grafické ztvárnění optimální (třeba strom nejde graficky porazit, nemůže zbýt pařez atd..).
Některé zdroje se časem obnovují (maliny, borůvky, atd.. dozrávají, houby a bylinky rostou), některé ne (ruda, stromy na skácení), ty se obnovují restartem serveru.
Nastřádané suroviny lze prodat buď normálním obchodem (např. drahé kameny), nebo pomocí rozhovoru na vybraných místech u vybraných obchodníků. Při prodeji přes rozhovor můžete zjistit nejprve cenu a případně prodat suroviny. Vždy prodáte všechny suroviny v inventáři o které má obchodník zájem. Pozor na to, pokud si koupíte např. borůvky a chcete prodat nasbírané jahody, tak prodáte jak jahody i ty borůvky. Pak stačí prostě borůvky na chvilku položit na zem. Řešení s ohledem na typ suroviny by bylo neefektivní a znesnadnilo by rozšiřování o další suroviny.
Cestujte. Některé suroviny jsou v některých místech běžné a jinde vzácnější. To se odráží pochopitelně i na ceně a poskytuje prostor pro překupníky se surovinami.
Tento systém je předstupeň craftu a slouží pro výdělek peněz jiným způsobem nežli lovem a bojem. Tento popis není detailní neboť má sloužit pouze jako ilustrace funkčnosti a provedení aby hráči mohli posoudit zda funguje či nikoliv.
Každý hráč při nalogování získá Knihu výroby, která se při dalších nalogováních bude automaticky vyměňovat za poslední verzi. Pomocí této knihy lze zjistit dispozice postavy vzhledem k jednotlivým činnostem. Uvedené popisné hodnoty jsou ovšem čistě ilustrační, skutečná obtížnost závisí na konkrétní činnosti. Např. pokácet dub je těžší nežli pokácet jasan.
Dispozice pro každou činnost se odvíjí ze statistik postavy a její míry zkušeností v dané činnosti. Při provádění činnosti se totiž postava v ní zlepšuje. A to dokonce i když se činnost nepovede, i když poté v mnohem meší míře. Míra zlepšení se také zpomaluje s rostoucí dovedností. Někdo kdo skoro nikdy nedržel krumpáč v ruce se při rubání rudy naučí mnohem více nežli ostřílený kovkop.
Činností je zatím devět:
- * Sběr plodů
* Sběr hub
* Sběr kořínků a bylin
* Hledání věcí
* Rýžování
* Kopání rud a uhlí
* Kácení stromů
* Stahování kůží
* Tábornické vaření
Po dokončení se činnost buď povede a postava získá předmět suroviny, nebo se činnost nepovede a nezíská nic. V některých případech se při nezdaru surovina zničí (např. houby). Některé činnosti jsou obtížnější nežli jiné, někdy dokonce ani postava nemusí mít šanci na úspěch (např. drobný elf se pokoušející dolovat adamantium). Ovšem pokud bude takováto postava velmi trpělivá a cílevědomá, tak se může zlepšit za dlouhý čas i v činnosti, pro kterou nemá vůbec předpoklady. Pro vykonávání činností nejsou žádné restrikce - každá postava může zkusit libovolnou z nich.
Pro vykonávání některých činností je třeba mít buď obě ruce prázdné, nebo v nich držet vhodný nástroj. Ten lze zakoupit na mnoha místech. V některých případech stačí mít nástroj v batohu, protože se nedá dát do ruky (např. rýžovací miska).
NWN engine není dělaný na použití takovýchto druhů činností a proto prováděné animace nemusí být vždy perfektní a grafické ztvárnění optimální (třeba strom nejde graficky porazit, nemůže zbýt pařez atd..).
Některé zdroje se časem obnovují (maliny, borůvky, atd.. dozrávají, houby a bylinky rostou), některé ne (ruda, stromy na skácení), ty se obnovují restartem serveru.
Nastřádané suroviny lze prodat buď normálním obchodem (např. drahé kameny), nebo pomocí rozhovoru na vybraných místech u vybraných obchodníků. Při prodeji přes rozhovor můžete zjistit nejprve cenu a případně prodat suroviny. Vždy prodáte všechny suroviny v inventáři o které má obchodník zájem. Pozor na to, pokud si koupíte např. borůvky a chcete prodat nasbírané jahody, tak prodáte jak jahody i ty borůvky. Pak stačí prostě borůvky na chvilku položit na zem. Řešení s ohledem na typ suroviny by bylo neefektivní a znesnadnilo by rozšiřování o další suroviny.
Cestujte. Některé suroviny jsou v některých místech běžné a jinde vzácnější. To se odráží pochopitelně i na ceně a poskytuje prostor pro překupníky se surovinami.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.