Určování drahokamů

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

cybermisa píše:
Pro mě lore supluje (je to celý trochu nešťasntně, ale co) všech těch 8 nebo kolik podkategorií knowledge. Systémově je ti asi jenom vážně na "poznávání těch modrejch věciček abys je moh použít nebo prodat". Proto mi každej řikal, jak sem hloupej a jak sem si Tomina zmrvil, že sem mu dával do lore, že stačí vypít lektvar a identifikuješ všechno nebo zajdeš za prskafkou přinejhoršim. ALe já to tak neberu, a navíc DM mi při Q házel docela často na lore. Jestli by tu bylo poznávání kamenů, tak přes lore, logičtějc mě to teď nenapadá.

Jinak zvýšení skillu a zlepšení v příslušné činnosti je ekvivalentní, když seš zlepšil, tak se zvýší skill a když se zvýší skill, tak ses zlepšil. Zvýšit skill (boosty to tady trošičku bouraj, ale nenaušej tě stejně trained skilly) můžeš při lvlupu. Viz s tou hrou na housle. Učíš se -> dostáváš xp -> děláš to dostatečně dlou -> lvl -> přidáš si skill jako znamení toho, že seš zlepšil. Když si tam nepřidáš, tak ses prostě nezlepšil a je to pořád stejná katastrofa a je jedno jak dlouho se budeš učit. Stejně když hráč usoudí, že se v něčem zlepšuje, tak by si měl přidat při lvlupu body do příslušnýho skillu, jinak se nezlepšuje, všechno hned zapomene atp... Ale tohle je více či méně (spíš více :biggrin: ) OT, ale snad už si pochopil co sem myslel.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kolja píše: Pro mě lore supluje (je to celý trochu nešťasntně, ale co) všech těch 8 nebo kolik podkategorií knowledge. Systémově je ti asi jenom vážně na "poznávání těch modrejch věciček abys je moh použít nebo prodat". Proto mi každej řikal, jak sem hloupej a jak sem si Tomina zmrvil, že sem mu dával do lore, že stačí vypít lektvar a identifikuješ všechno nebo zajdeš za prskafkou přinejhoršim.
Njn, ja chapu, co tim myslis, jenze v NWN lore vsechny knowledge skilly rozhodne nesupluje a DM by lore mel pouzivat jen v pripad, kdy dana vec (at uz jde o malinkaty sperk nebo treba celou budovu) obsahuje jakousi magii, diky ktere muze dotycny poznat, o co jde a zda vubec jde o magickou vec - napr. kombinovat s hody na spellcraft …

AD knowledge skilly: Na EQ je to relativne zbytecne, pac kazdy hrac muze dat sve postave znalosti dle toho, z jake sfery pochazi, vyjma realii EQ, ktere si musi nejdrive zjistit IC.

(Pr:) Moudry knez, ktery pochazi ze sfery, kde nikdy zadny tiefling neni a nebyl, tak o nich bude asi tezko neco vedet. To same ale plati opacne. Muze byt i hloupy valecnik, ktery ve sve sfere travil roky v bojich proti tieflingum (popr. na jejich strane) a vi o nich prvni posledni. Tyto background informace zalezi jen a jen na hracich, tj. jak svou postavu na pocatku utvori. Avsak pozor, postavy, ktere se narodily na EQ (resp. i ty co nemaji tyto informaxce ze sve domovske sfery - tj. uz od pocatku urceny hracem) by mely vychazet jen a pouze z realii EQ a IG dostupnych pramenu. Zadne takove ve stylu, dokud tieflinga nepotkam, nevi o nem postava vic, jak se vsak na EQ objevi, vi o nich vsechno … Takovehle info se tezko da nekomu vycitat / vyvratit, je jen na hracich, jak cestne to pojmou resp. jak vymysli minulost sve postavy (coz souvisi s vymyslenim minulosti pred zapocetim hry a ne behem, ale to uz jsou zaklady RP a tudiz trochu OT) :biggrin:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Který skill potom nahrazuje knowledge a na který by mi měl DM hodit, když bude potřeba hod na určitý typ knowledge?

Jestli sem to pochopil, tak to bereš tak, že si hráč sám určí, co jeho postava ví a co neví, průběžně se učí a zjišťuje nové věci? Je to sice mimo koncept skillů, ale protože sme to tak dělali v dračáku, tak ne, že by se mi to nelíbilo. Ale je důležitý to volit citvlivě, co se vůbec postava dokáže naučit, o co se zajímá, jaký má staty... Uznat že prostě, když se specializuje na boj, že vědomosti budou pokulhávat, že nikdy nedosáhne kvality mágů... Až zase potkam vzdělanýho půlorka co všechno ví a všechno zná, tak mě to zničí :crazy:
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kolja píše:Který skill potom nahrazuje knowledge a na který by mi měl DM hodit, když bude potřeba hod na určitý typ knowledge?
Nehodi si na nic :biggrin: Zepta se hrace, zda to jeho postava vi …

Samozrejme tenhle pristup vyzaduje cit pro RP od hracu stejne tak jako smysl fair play. Na RP serveru neni PG jen maxovani cislicek, ale i co se ziskavani informaci tyce - co si budem povidat, pri dobre zahranem RP spravne informace jsou nedocenitelne a dokazi vic nez nejaka zavratna cisla v character sheetu …
Uživatelský avatar
Pitikule
Příspěvky: 1081
Registrován: 4. 8. 2006 14.21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pitikule »

Jedině, že by se znalost zvyšovala automaticky, používáním daného předmětu. Např. zlatokop, který rýžuje stále drahokamy by jistě od oka poznal, co se kde blyští - ale jak zde bylo řečeno - to je asi / určitě nemožné … :glare:

Takže jsem (bohužel) také proti.
Zamčeno