
otázky a odpovědi
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Názory na Franca si zjisti ICTT píše:Já bych se rád zeptal, jaký názor máte na Franca (Jaká to je postava) a na mě jako na hráče (Jak se vám se mnou hraje). Rád bych teda slyšel hlavně kritiku, ať vím, co zlepšit, ale za pochvaly budu vděčný

A pokud jde o názor na hráče jako zpětnou vazbu, klidně se ptej, ale popros raději ostatní, ať ti je posílají po PM, bude to (alespoň podle mě) vhodnější.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Re: hihih
hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :DAkruo píše:Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky
V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde.


.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité

"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Re: hihih
Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.Akruo píše:hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :DAkruo píše:Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky
V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde.![]()
![]()
.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité
EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost

Re: hihih
cybermisa píše:Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.Akruo píše:hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .Jon píše: Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde.![]()
![]()
.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité
EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost
No jako myslíš ještě nějaké, ke kterým se nedá dostat v obchodech? - vím, že jsou vylepšené kuše a tak..
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Re: hihih
Na EQ je takovych veci, ke kterym se neda dostat v obchodech …. *tvari se tajemne*Akruo píše:cybermisa píše:Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.Akruo píše: hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .
V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde.![]()
![]()
.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité
EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost
No jako myslíš ještě nějaké, ke kterým se nedá dostat v obchodech? - vím, že jsou vylepšené kuše a tak..

-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Re: hihih
Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".
Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše


Re: hihih
No to pozor. Vynechám-li ty lehčí kuše, tak ty těžké se krom toho napínaly i prošlápnutím třmenu, zapřením a vytažením tětivy většinou s pomocí opaskového háku - nic příjemného a všecko ručně. A o kvalitě a síle nula těch různých heverů, kladek a rumpálů by se dalo dost debatovatKaTo píše:Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".
Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše.

Edit: Ahoj Jone

Naposledy upravil(a) Braenn dne 8. 1. 2010 10.30, celkem upraveno 2 x.
Re: hihih
KaTo píše:Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".
Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše.
V pohodě, jako rejpání to neberu.
Síla nutná k točení kličky u heveru se rozhodně nule nerovná. Zkus napnout hever u třísetliberní kuše; docela se zapotíš. Ano, některé kuše se natahovaly "sklapovačkou", jak říkáš, tedy zapřením o nohu a tahem, ale byly to kuše malé síly, spíše pro střelbu na cíl, nebo lovecké, a i k těm jsi většinou potřeboval jakýsi hák na opasku. Nějaké kuše které by se napínaly "zapřením o břicho a rukama" pokud vím neexistovaly - existují nějaké minikuše, ale vyskytovaly se opravdu vzácně, a rozhodně neměly skoro žádnou bojovou sílu. To, proč kuše později vytlačila luky, bylo prosté. S lukem ses musel učit dlouho zacházet - kuši stačilo dát každému hňupovi, ukázat směr, kam má stříletz a dodat šipky.
A ano, požadavek na sílu u luků už jsem kdysi navrhoval... bohužel, neprošlo to, takže lze stále vidět titěrné elfí dívky se silou šest, které bez problémů natáhnou dvousáhový "longbow" (150 liber v reálu, cca 70 kg tahu jen rukou... chtěl bych elfí dámičky vidět :D). Lučištník v historii nebyl žádný hubený idiot, kterého nepustili do boje na blízko, protože "na to neměl" - byl to statný, dobře živený chlap, který rozhodoval bitvy; a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař.
Edi: Ahoj Braenn

Kraki Skengdrang
Re: hihih
Jen taková zajímavost z wikipedie:Jon píše:...a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař...
Výjimkou v použitelnosti byla čínská opakovací kuše, která byla používána od počátku našeho letopočtu až do 19. století. Umožňovala vystřelit za 15s až 20 šipek a byla uspěšně používána, jako obranná zbraň na Velké čínské zdi .
Co všechno se člověk díky tomu, že hraje na EQ, nedoví

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Re: hihih
Jo, no, to je ta chu-ko-nu, nicméně ta rozhodně nedosahovala takové síly jako evropské kuše - ostatně, v Číně a vůbec v Asii se na těžké kovové zbroje moc nehrálo, takže to ani nebylo potřeba :))Aefar píše:Jen taková zajímavost z wikipedie:Jon píše:...a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař...
Výjimkou v použitelnosti byla čínská opakovací kuše, která byla používána od počátku našeho letopočtu až do 19. století. Umožňovala vystřelit za 15s až 20 šipek a byla uspěšně používána, jako obranná zbraň na Velké čínské zdi .
Co všechno se člověk díky tomu, že hraje na EQ, nedoví
Pro upřesnění ale, vycházel jsem z Evropských poměrů :)
(Nejlepší lučištníci byli schopní držet ve vzduchu až pět šípů naráz. Ne teda, že by si borec vzal pět šípů a všechny je vystřelil, ale prostě po jednom střílel tak rychle, že jich ve vzduchu současně udržel pět. Hroznej respekt k tomu chovám, vzhledem k tomu, že já jsem schopnej vystřelit tak šíp za třicet sekund, a to ještě ztěží, pokud by měl něco trefit :D)
Kraki Skengdrang
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Kuše
* K použití je třeba dostatečné síly nebo kličky na natažení. V případě kličky (tedy podměrečné síly střelce) by se ale nejspíš jednalo o rychlost střelby jednou za x kol (nikoliv jen za jedno). Síla napnutí by pak měla dávat i bonusy k útoku (prorazí to brnění).
* Ke střelbě/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka. Větší síla vám prostě bonus k útoku nedá (leda byste uvažovali o tom že budete soupeře tou kuší tlouct).
Luk
* K použití věžného luku není zapotřebí větší síly (všechny takové luky jsou dělané pro sílu 10). Jsou luky (a jsou ve hře) dělané pro vyšší sílu a ty dávají bonusy do zranění, takové by však neměly být použitelné někým s nižší silou, než pro kterou je luk vyrobený (dotyčný ho nenapne). Rozdíl v síle napnutí takového luku není oproti běžnému takový, aby dával střelci bonus do útoku (průraz).
* Ke střelbě z luku/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka (opět, leda byste chtěli někoho lukem tlouct, pak by to byla síla).
* K použití je třeba dostatečné síly nebo kličky na natažení. V případě kličky (tedy podměrečné síly střelce) by se ale nejspíš jednalo o rychlost střelby jednou za x kol (nikoliv jen za jedno). Síla napnutí by pak měla dávat i bonusy k útoku (prorazí to brnění).
* Ke střelbě/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka. Větší síla vám prostě bonus k útoku nedá (leda byste uvažovali o tom že budete soupeře tou kuší tlouct).
Luk
* K použití věžného luku není zapotřebí větší síly (všechny takové luky jsou dělané pro sílu 10). Jsou luky (a jsou ve hře) dělané pro vyšší sílu a ty dávají bonusy do zranění, takové by však neměly být použitelné někým s nižší silou, než pro kterou je luk vyrobený (dotyčný ho nenapne). Rozdíl v síle napnutí takového luku není oproti běžnému takový, aby dával střelci bonus do útoku (průraz).
* Ke střelbě z luku/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka (opět, leda byste chtěli někoho lukem tlouct, pak by to byla síla).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Re: hihih
Počkej, střílet pod cca 60-80 stupni do vzduchu jeden šíp za druhým co nejrychleji, než dopadne ten první a mířenou střelou trefit do břicha jednoho chlapa za druhým na 100 metrů jsou dvě různé disciplíny.Jon píše:…
(Nejlepší lučištníci byli schopní držet ve vzduchu až pět šípů naráz. Ne teda, že by si borec vzal pět šípů a všechny je vystřelil, ale prostě po jednom střílel tak rychle, že jich ve vzduchu současně udržel pět. Hroznej respekt k tomu chovám, vzhledem k tomu, že já jsem schopnej vystřelit tak šíp za třicet sekund, a to ještě ztěží, pokud by měl něco trefit :D)
To první je jen o "technice nátahu = zda se ti nepletou prsty na tětivě, nepadají šípy na zem

To druhý už chce i "oko".
Btw - když držím luk v ruce a šípy tahám z toulce u boku, trvá mi výstřel "na jistotu směrem kam chci" cca 3-4sec, mířený do cca 10sec (a to se nepovažuju za extra lukostřelce, na závodech vždy s přehledem v zadní polovici "peletonu"). Co proboha s tím lukem půlminuty děláš?



Re: hihih
Coby, padaj mi šípy na zem :)))KaTo píše:Btw - když držím luk v ruce a šípy tahám z toulce u boku, trvá mi výstřel "na jistotu směrem kam chci" cca 3-4sec, mířený do cca 10sec (a to se nepovažuju za extra lukostřelce, na závodech vždy s přehledem v zadní polovici "peletonu"). Co proboha s tím lukem půlminuty děláš?![]()
Kraki Skengdrang
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Psal jsem o zbraních a vlivech obratnosti a síly na jejich použití ve hře, ne o šípech/šipkách.KaTo píše:*už jen s úsměvem* Šípy, nezapomeň ve výčtu na šípy.Pavel Urban píše:…
Luk není osamocená věc. Dost záleží i na šípech a tětivě. Lehčí šípy vs těžší šípy, měkčí šípy vs tvrdší šípy. Pokaždé se výstřel chová jinak.
A to jsme ještě nezabředli do debaty o materiálu a kvalitě tětivy!!

Ještě doplním, že při boji, když se na postavu vyřítí několik soupeřů, kteří jí chtějí zabít... střelba spíš připomíná střílení od boku (divoký západ) než sáhodlouhé míření (olympiáda). V takovém stresu borci jako Asar nebo Serin klátí nevzrušeně nepřítele k zemi pěti útoky za kolo, zatímco borci jako Jon, já a asi většina z nás by byli rádi za jeden výstřel (kdo ví jak přesný) a házeli by šípy po zemi (chvíli).

Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Ještě dodám:Pavel Urban píše:…
* K použití věžného luku není zapotřebí větší síly (všechny takové luky jsou dělané pro sílu 10). Jsou luky (a jsou ve hře) dělané pro vyšší sílu a ty dávají bonusy do zranění, takové by však neměly být použitelné někým s nižší silou, než pro kterou je luk vyrobený (dotyčný ho nenapne). Rozdíl v síle napnutí takového luku není oproti běžnému takový, aby dával střelci bonus do útoku (průraz).
…
Bows and slings are automatically mighty +0, meaning that without an explicit mighty property, the only circumstance in which the damage of these weapons is affected by strength is when the wielder has a negative strength modifier.
Což znamená, že klasický luk neumožní napnutí více, než to jde, takže se bonus za sílu nepřičítá. Ale máte-li záporný bonus (zmiňované elfky se silou 6), pak je postih k dmg

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
Už se tu někdo ptal, tady máš odpověď
viewtopic.php?p=70647#70647
viewtopic.php?p=70647#70647
Je nekde na forech (pri zbeznem hledani jsem nic nenasel) popsano co jsou bonusy z PLACOSu? Dostal jsem nejaky 1. bonus a pise mi to "Ziskan prvni bonus, moznost predavat veci bez postihu prijemce" … no a nejsem z toho moc moudry... osvetli mi to nejaka hodna duse?
PLACOS je systém hlídající nešvary a naopak odměnujícím za pěknou hru, mimojiné hlídá i nárůst bohatství postavy, které je limitováno levelem a časem.
Bonus jsi dostal za hru, která lze označit přivlastkem "žádoucí". Pokud by jsi byl bez tohoto bonusu a nechal *potěžkat vzácný meč* svému IC příteli, Placos zjistí nárůst majetku u příjemce a sníží mu možnost výdělku. Pokud ale tento bonus máš a tvá postava teď dá něco cenného začínajícímu hráči, hodnota této věci se mu do přírůstku majetku nezapočítá. Je předpoklad, že postava, která je "žádoucí" toho nezneužije.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění