zámky

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
Lump
Příspěvky: 185
Registrován: 22. 7. 2006 23.06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

zámky

Příspěvek od Lump »

mám dvě vjeci:
1. nešlo by ňák změnit jak sou všude dveře co chtěj spešl klíč aby je bylo možný odemknout? Lumpin už zvládne kdejakej zámek, ale aby si mohl užít starou dobrou vloupačku do cukrárny to ne :dry:

2. nešlo by (já vim že asi ne) nějak udělat ,abych moh dveře i zamykat? :smile:
Když já si nechci zkazit těch krásných 1000 příspěvků . Považujte mne za ducha :D
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Re: zámky

Příspěvek od labir »

Lump píše:mám dvě vjeci:
1. nešlo by ňák změnit jak sou všude dveře co chtěj spešl klíč aby je bylo možný odemknout? Lumpin už zvládne kdejakej zámek, ale aby si mohl užít starou dobrou vloupačku do cukrárny to ne :dry:

2. nešlo by (já vim že asi ne) nějak udělat ,abych moh dveře i zamykat? :smile:
Za většinou dveří co jsou v exteriérech měst nejsou interiéry z důvodu přílišné náročnosti, proto nejdou otevřít ani odemknout. U dveří do existujících objektů by to technicky šlo, ale nejsem toho příznivcem. Z důvodu nereakčnosti prostředí. Zloděj by určitě zanechal nějaké stopy a co když narazí uvnitř na NPC co pochopitelně nebude reagovat? Navíc pokud by zloděj si mohl odnést nějaký lup tak v případě automatizovaného pronikání do zamčených prostor tak podle mých zkušeností by se za čas dostavilo něco jako "lootování baráků" a zloději by nechutně bohatli (ještě víc než teď).

Proto vloupačky jen s DM, který zajistí adekvátní reakce okolí, omezí jejich počet na rozumnou mez, a dodá adrenalin díky vyšším nárokům na zloděje - najednou se to může nepovést a zloděj může nést následky.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

Tady bych se chtěl v tomdle Lumpina zastat.Uznejte když si zvolíte určité povoláni tak zřejmně proto že ho tak chcete hrát.Takovej valečník naběhne do podzemí a začně třískat jednu potvoru za druhou.Takovej kouzelník si přivolá přitelička a z dálky na příšery zesílá své kouzla.A co zloděj?? ten nemá tolik hpček ani takovou dmg aby tam mohl naběhnout co zbýva mu?Inu,musí si to celý nenapadně prolízt a když nalezne truhlu opatrně se k ní připlížit a otevřit ale tohle se týka všeho-každej má jinej styl boje žití a výdělku a proto si myslím že je v dosti věcech zloděj omezený.Taky mně štvalo když jsem hral za zloděje ty body do odemykáni když v podstatě není co odemykat.Dávat body do kapsářiny?? proč? vždyt není co okrádat,těch par zlatých? vždyt je to směšné.Říkate zloději budou nechutně bohatnout ale to je hloupost.Proč si s tím(časem) nepohrát a neudělat ruzne tyby baráků.Třeba baráček kde bydlí chudá rodinka nebude 1.Složitej zámek 2..nebude nechutné množství peněz.A co když si zloděje npcečko všimne?Dejte mu dialog:Co tu chceš! Z:Ehm,no asi sem si spletl dům Npc:Stráže stráže zlodéj zloděj!!jen je třeba systemově nastavit že se tam za 3 min objeví stráže mezitím má zloděj čas a jedna podle přesvědčení(uteče nebo toho hulakajícího chlapika zabije aby nestihl nikoho přivolat atd)Nakonec se mu to povedé otvíra starou truhlu a krom par haraburdí nalézá pouhých 100 zlatých.Ted si představte že zloděj je už skušenější a dostane se do domku nějakého bohatého kupčíka kde je 1.složitej zámek(naštestí je naš zloděj už dost skušenej a zámek pro něj není žádnej problem) 2.Placení strážci kteří si lupiče všimli zautočí a našemu zloději nezbývá nic jiného než ůtěk,pokud chce teda žít.To znamená žádne creepovaní.Ono by to mohlo byt i zábavný takový rozhovor s npcečkem něco jak v BG když jsem se vkradl do jednoho domu kde chrapal jakýsi chlapík otevřel sem šuplík a npc:Co se dějě*pootevře oči* Zloděj:Mnau mnau Npc:*zazíva*hmm jen kočka.… Počkat já žadnou kočku nemám*ospale* Zloděj:Ja jsem se zatoulala Npc:Aha to to vysvětluje*přetočí se na levou stranu a začne chrápat* Chrrr Chrrrr :megalol: Přestal jsem hrát zloděje pro tu omezenost svýho zlodějskýho charakteru,a tu touhu okrádat která nešla nijak zahrát,jednou jsem se o to pokusil(zloděj,hobit) s jiným hráčem(člověk mág) že ukradnem knihu pěkně jsme si ten celý RP quest nachystali on dělal otce mága a já jeho dcerku:)) (kvůli tomu jsem si koupil saty kapuci barvu panenku destník a vějíř což mně vyšlo na takový slušný 2000 zlatých)ale DM nám to zkazil už v počátku větou:Bud zdráv člověče i ty hobite a celou dobu rozhovoru dával najevo svými slový že at udělame cokoliv ta kniha co ma hodnotu pohych 3000 tisíce zlatých ukráct nepujde.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Hezké ale naprosto nereálné. To co tu popisuješ by se muselo dělat obecně což je neskutečná práce a navíc jsou to prakticky pevné questy, které nebudou z principu. Dále pak i ten nejlepší systém NPC chování jde lidskou inteligencí přelstít a to velmi rychle. Dále by se jednalo o slušnou zátěž na server, která je dost zbytečná.

A s tím, že zloděj nemůže používat své dovednosti nesouhlasím. Jít bez zloděje někam do dungeonu je buď hloupost nebo sebevražda. Okrádání chci napsat za čas nové, které bude řešit nesmysly Bioware implementace okrádání (viz příslušené topicy na fóru). NPC nemají většinou u sebe ukradnutelné věci právě proto, že zloději by pak prakticky už jen lootovali NPC a to beztrestně.

Pokusit se napsat natolik komplexní AI, aby reagovala jako lidská inteligence (zaútočí, uteče, nabonzuje strážím, atd..) sice mám v plánu ale to je věc na hodně dlouhou dobu a navíc se to musí udělat tak aby to nezatěžovlo server, protože výpočetní nároky tohoto jsou značné.

Už takhle při pohledu "shora" mi přijdou zloději jako jedno z nejsilnějších povolání co se týče snadnosti hry, zisku prostředků a dosahu kam se sám zloděj dostane. To si dovolím tvrdit díky tomu, že dost často hráče pozoruji, takže si mohu povolání provnávat. Zloděj není apriori bojové povolání a proto argumentovat tím že v boji nic nevydrží je totéž jako argumentovat tím, že neumí hrát na housle. Prostě to není jeho parketa.

Z mých zkušeností jasně plyně, že možnost vykrádání domů bez DM (tj. kdykoliv) nepovede k větší zábavnosti hrát za zlodějě, ale ke kolečkování na domcích s využíváním nedokonalé AI (ať už by byla napsaná jakkoliv dobře) a k bohatnutí zlodějů. Možná poprvé nebo podruhé či potřetí vybrat ten samý barák by byla zábava. Pak už jakási "povinnost" ve stylu "ještě se kouknu támhle co tam zase mají". Byl bych rád, kdybych si tohle myslet nemusel, ale hráči jsou lidi.

Zloděj na vyšších levelech pak bude moci i při dokonalé AI vykrádat domky zcela bez rizika - to by musel u každé truhly stát strážný s TS. Snížení skrývání o 20 bodů při otevření truhly je pro zkušenější zloděje už není riziko.

A teď si vem naproti tomu, když jednou za čas zloděj (třeba s partou) dostane možnost nějaký dům vykrás jako quest. Každá taková vloupačka bude adrenalinový zážitek, nikdy nebude vědět co ho čeká a co si DM vymyslí nebo připravilo. Každá taková akce pak bude pro hráče naprosto unikátním zážitkem, který se už nebude opakovat. Kdežto při ošetření "systémově" se DM už nebudou na tohle skoro zaměřovat - "mají systém a možnost, tak proč jim to dělat, uděláme quest pro jiné postavy".

Takže v důsledku když se to celé rozebere je jasné, že systémově ošetřené vloupačky škodí jak ekonomice, vyváženosti síly povolání tak i samotné hratelnosti. Takže to nebude.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

Dobrá,ted chápu že to asi nepude že by se toho dalo spíš zneužít než využít.To s tím zlodějem a partou máš pravdu,snad se mi jednou nějaká taková vloupačka nebo přepad podaří,páč by to mohlo byt hodně adrenalinové a rozhodně lepší néž mlátit v jeskyni po hlavách skřety:)) On to je vlastně důvod proč jsem si vytvořil jako vedlejší postavu chmatáka:))
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

na todle téma byla celkem divoká diskuse na Alhambrijským fóru...
problém je v tom, že postava, co vsecko tahá u sebe, je pak mnohem hůř vokradnutelná, než postava s barákem, to nedává logiku
pak je tu metagame problém, každej pude vykrást barák bohatýho PC (a nejspíš, když nebude ve hře) a na baráky NPC, kde je samozřejmě prd se každej vykašle
ale hlavně je to nefér vůči postavám s barákem, který tím, že si pořídily dům, pro to něco udělaly, aby nebyly snadná kořist, a to za velký peníze a v konečným součtu sou zranitelnější, než houmlesák, co má všecko u sebe
navíc, co ukradneš houmlesákovi, má "stolen flag", takže je to neprodejný (skoro), zatímco věci, co někomu vybereš z truhly sou "čistý"
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Lump
Příspěvky: 185
Registrován: 22. 7. 2006 23.06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lump »

noyo, ale s tim,že to že je zloděj nejbohatší class už po tý změně (-20hide při votevření truhly) moc neplatí, aspoň pro mýho špekouna...spíš si odlehčil o pěknejch pár tisícovek xp :smile:
to že bude nový kradení je super, moc se tešim (Lumpin taky :))
ještě kdyby se udělalo aby se dali věci (otrávený :)) někomu taky podstrčit do invu a bylo by to grejt
to s těma zámkama chápu no, co naplat....budu profík jen na zámky v dungech
Když já si nechci zkazit těch krásných 1000 příspěvků . Považujte mne za ducha :D
Zamčeno