Kohen to napsal krásně.
Chybovat může každý, větší míra tolerance u nováčkům je nutná, ale jen když zároveň platí, že jsou schopni chybu uznat a minimálně říct že "už to nebudeme dělat".
A rady? Budu konkrétní, teď vám možná nepomůžou, ale do budoucna se vyhnete hodně starostem a nářkům. Monžá to zní útočně, ale věřte mi, jsou ze života:
1) I když jste nevinní, můžete se dostat do CVC a může se stá, že budete zabiti nebo zraněni. Začněte se s tím smiřovat už ťed.
2) Charakter postavy neodpovídá nutně charakteru hráče, i když v 99% případů se ty části do určité míry promítají. Ovšem to neznamená, že hrubá postava je nutně hrubý hráč a argumentace tímto je zcela irelevantní.
3) Právo posílat IC kam slunce nesvítí a psát vulgarity má (do určité hranice) právo jakákoli postava. Pokud tohle psychicky neunesete, HCRP server není pro vás.
4) Pokud je zlé chování jiné postavy důvodem k IR psychickému zhroucení, není to server pro vás. Bude to dít a děje se to. Nespravedlnost má na Desce své místo jako v realitě.
5) Uvědomte si, že jste vedlejší postavy, nikoli hlavní. Ty postavy, které v knížce a filmu umírají, nedosahují svých cílů, nejsou oblíbení, které někdo zradí. Ne Harry Potter, ale jeden z těch bezejmených žáků v pozadí. Dobrý konec je plus, nikoli nutnost. Buďte připravení na to, že do vaší hry vám někdo IC zasáhne a nebude to vždy příjemné.
6) Domýšlejte do důsledku činy vašich postav. Zákonně dobrá kněžka Ajris nepřekročí zraněného, ani kdyby ji urážel. Zabíjení banditů je zabíjení lidí, i když jsou to NPC a tak se na to můžou někteří dívat. Okrádání mrtvol, vykrádání truhel, vylupování hrobek není čin dobré postavy a když tyto věci děláte, ostatní se na vás můžou podle toho dívat.
7) Nechcete li konflikt, budte nekonfliktní. Ne vždy to stačí, ale může to pomoct. Nekonfliktní postava se pozná tak, že táhne ocas a nepočítá s tím, že za rohem už její pomluvy nikdo neslyší.
A zajímavost bych dopuručila srovnat tyhle dva topicy
viewtopic.php?p=87436#87436
viewtopic.php?t=4389&postdays=0&postorder=asc&start=0
Stejní dva hráči ve velmi konfliktním podobném sporu, jednou oběti, jednou útočníci. Se stejnými argumenty o promítání charakterů a nelogičnosti na obou stranách, s narážkami a přeháněním. Ale v každé verzi byli ti dobří a ublížení oni - protože jsou nováčci. Tohle taky není ta pravá cesta.
Tolerance ano, ale všechno má své hranice.