Ať žijou drowové
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Ať žijou drowové
autocenzurováno
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 8. 8. 2006 11.00, celkem upraveno 1 x.
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hlasoval jsem pro Ano. Jelikož tak trošku tuším , proč tomu tak je.
Ale nebudu zde spekulovat … Prostě jsem dal hlas pro ano ..
Ale nebudu zde spekulovat … Prostě jsem dal hlas pro ano ..
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nepřistupuješ k tomu tak trošičku už s hotovým názorem Kai? Co když celé to všechno má nějaký smysl, který prostě nevidíš a ani v současné době nemáš vidět a o to lepší pak bude rozuzlení ve formě navazující série questů? Co když to slouží k navození atmosféry zoufalství a bezmoci? Co když tímhle co děláš - nepozabíjím to => chyba DM => zveřejním to jako stížnost - kazíš hru těm kteří se na to právě těší? Ba co víc, co když kazíš náladu a chuť do té série questů samotnému DM co se rozhodlo tím zpestřit hru tobě i ostatním?
Nebo zkus hledat jednou chybu i na svojí straně, někdy je třeba lepší se stáhnout z boje když není šance. DM není povinné přizpůsobit dění tak aby protivníci byli slabší než postava a ta vždy vyhrála. Speciálně jsem na DM fórum před nějakým měsícem dal doporučení, aby se DM nebáli nechat zabít postavu jejíž hráč prostě dělá jednu botu za druhou. Všeobecně platí, že na Equilibrii jsou nejmírnější a nejhodnější DM, často pomůžou i když se hráč do bryndy dostane vlastní vinou.
Takže dávám ANO.
Ještě dodatek: Nezřídkakdy jsem si užil nejlepší zábavu právě při řešení nesplnitelných questů.
Nebo zkus hledat jednou chybu i na svojí straně, někdy je třeba lepší se stáhnout z boje když není šance. DM není povinné přizpůsobit dění tak aby protivníci byli slabší než postava a ta vždy vyhrála. Speciálně jsem na DM fórum před nějakým měsícem dal doporučení, aby se DM nebáli nechat zabít postavu jejíž hráč prostě dělá jednu botu za druhou. Všeobecně platí, že na Equilibrii jsou nejmírnější a nejhodnější DM, často pomůžou i když se hráč do bryndy dostane vlastní vinou.
Takže dávám ANO.
Ještě dodatek: Nezřídkakdy jsem si užil nejlepší zábavu právě při řešení nesplnitelných questů.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Ano.
Je dobře, že PC nejsou na EQ pány a že se musí strachovat o svůj život stejně jako všichni ostatní. Moje postava by utíkala před většinou hostile NPC a zrovna u drowů bych se nedivil značně zvýšené pravděpodobnosti smrti PC. Hráčům podle mě občas chybí respekt a málo se vžijí do často nebezpečné situace své postavy. Souhlas s Labirem.
Je dobře, že PC nejsou na EQ pány a že se musí strachovat o svůj život stejně jako všichni ostatní. Moje postava by utíkala před většinou hostile NPC a zrovna u drowů bych se nedivil značně zvýšené pravděpodobnosti smrti PC. Hráčům podle mě občas chybí respekt a málo se vžijí do často nebezpečné situace své postavy. Souhlas s Labirem.
Ano.
Myslím, že je super, když jsou na pozadí "velké" questy, jejichž součástí jsou i "nesplnitelné" subquesty. Opravdu by se mi líbil třeba quest stylu nájezdu nějaké "zlé" armády na vesnici, kde by v ten okamžik byli i PC a nezbylo by jim nic jiného, než utíkat.
Souhlasím s Labirem i v tom, že nesplnitelný quest může být zábavnější než obyčejný. Jeden z nejhezčích na Alhambrii byl, když jsme hledali hrob úpíra, který ohrožoval vesnici. Napínavé hledaní na hřbitově bylo naprosto neúspěšné, ale královsky jsme se bavili.
Samozřejmě, že zdánlivě nesplnitelné questy můžou být dost frustrující a DM je musí užívat s citem. Nováčka by to mohlo odradit od hry na Equilibrii, ale znalého hráče (Kaie) to imho naopak namotivovuje k novým činům. Konkrétně si možná pamatujete, jak jsem tady nedávno řešil svůj osobní problém, který jsem vnímal jako podraz od DM. Ono to byla dost soda, ale nakonec mě to namotivovalo k radikální změně života mé postavy.
Myslím, že je super, když jsou na pozadí "velké" questy, jejichž součástí jsou i "nesplnitelné" subquesty. Opravdu by se mi líbil třeba quest stylu nájezdu nějaké "zlé" armády na vesnici, kde by v ten okamžik byli i PC a nezbylo by jim nic jiného, než utíkat.
Souhlasím s Labirem i v tom, že nesplnitelný quest může být zábavnější než obyčejný. Jeden z nejhezčích na Alhambrii byl, když jsme hledali hrob úpíra, který ohrožoval vesnici. Napínavé hledaní na hřbitově bylo naprosto neúspěšné, ale královsky jsme se bavili.
Samozřejmě, že zdánlivě nesplnitelné questy můžou být dost frustrující a DM je musí užívat s citem. Nováčka by to mohlo odradit od hry na Equilibrii, ale znalého hráče (Kaie) to imho naopak namotivovuje k novým činům. Konkrétně si možná pamatujete, jak jsem tady nedávno řešil svůj osobní problém, který jsem vnímal jako podraz od DM. Ono to byla dost soda, ale nakonec mě to namotivovalo k radikální změně života mé postavy.
Jo, nebudu hlasovat, protoze:
nesplnitelný questy ne, uz jenom kdyz neco udelate blbe a nedokazete to dodelat je priserna nuda a pocit, ovsem neverim ze na Eq takove questy jsou a snad jsem nikdy na takovy este nenarazil, quest se dela s tim ze ma zacatek a nejak to pude dodelat, kdyz to hraci pokazi, je to jejich chyba (vetsinou... tedy z jednostranneho a HC pohledu :) )..
neco jineho je obtiznost questů :) no kdyz je Q moc tezkej tak se do nej nepoustim a hotovo, neni podminkou ze musite delat kazdej q co existuje a kazdej dodelat...
Ale k tem pastem sem chtel dodat: doufam ze je davate z palety nebo jak se to dela, proste aby nemely boostly DC, si pamatuju jak stoupa jednou vysvetloval, ze pasti nemuze pokladat se zvedama, protoze by vsechny zabil :)
nesplnitelný questy ne, uz jenom kdyz neco udelate blbe a nedokazete to dodelat je priserna nuda a pocit, ovsem neverim ze na Eq takove questy jsou a snad jsem nikdy na takovy este nenarazil, quest se dela s tim ze ma zacatek a nejak to pude dodelat, kdyz to hraci pokazi, je to jejich chyba (vetsinou... tedy z jednostranneho a HC pohledu :) )..
neco jineho je obtiznost questů :) no kdyz je Q moc tezkej tak se do nej nepoustim a hotovo, neni podminkou ze musite delat kazdej q co existuje a kazdej dodelat...
Ale k tem pastem sem chtel dodat: doufam ze je davate z palety nebo jak se to dela, proste aby nemely boostly DC, si pamatuju jak stoupa jednou vysvetloval, ze pasti nemuze pokladat se zvedama, protoze by vsechny zabil :)
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Díky, pro mne samá podnětná myšlenka.
autocenzurováno
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 8. 8. 2006 10.59, celkem upraveno 2 x.
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Autocenzurováno
Autocenzurováno
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 8. 8. 2006 10.58, celkem upraveno 2 x.
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že nemá smysl cokoliv přispívat. Doporučím ti jen přečíst bod 1.1 v pravidlech.
Jen dodám že to o víkendu nebyl start příběhu, ten se odehrál už dávno před tím. To že u toho tvoje postavy nebyly není věc DM. A co se hlasování týče, ne každý kdo hlasoval sem něco napsal.
Jen dodám že to o víkendu nebyl start příběhu, ten se odehrál už dávno před tím. To že u toho tvoje postavy nebyly není věc DM. A co se hlasování týče, ne každý kdo hlasoval sem něco napsal.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Autocenzurováno - Hm, zajímavé. Jak je vidět u některých hráčů benevolentní přístup s vírou v dostatečnou kulturnost a vyzrálost (v tomto případě povolení editace vlastních příspěvků) není vhodný a byl by vhodnější restriktivní.
Vysvětlující edit: Kai si zautocenzurovala příspěvky sama a tím prakticky zlikvidovala informační hodnotu topicu.
Vysvětlující edit: Kai si zautocenzurovala příspěvky sama a tím prakticky zlikvidovala informační hodnotu topicu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Jenom můj názor na Questy
Nejlepší Questy jsou podle mě ty, co nejsou hned od začátku vymyšleny dopředu podle přesných kritérií.
Prostě DM vymyslí Quest a ten se pak vyvíjí podle toho jak hráčí hrají a co dělají. Pokud třeba zničí jedinný důkaz tak je prostě konec questu. Nebo umře jedinný svěděk a je konec.
Naopak třeba zase se z původního jednoho Questu pro 5 lidí může stát díky zajímavým rozhodnutím hráčů quest, do kterého se přidají JINÍ hráči co plní uplně JINÝ quest a konec bude třeba uplně jinej než měl být. Prostě volnost.
Každej quest prostě splnit nejde...
To je můj názor
Nejlepší Questy jsou podle mě ty, co nejsou hned od začátku vymyšleny dopředu podle přesných kritérií.
Prostě DM vymyslí Quest a ten se pak vyvíjí podle toho jak hráčí hrají a co dělají. Pokud třeba zničí jedinný důkaz tak je prostě konec questu. Nebo umře jedinný svěděk a je konec.
Naopak třeba zase se z původního jednoho Questu pro 5 lidí může stát díky zajímavým rozhodnutím hráčů quest, do kterého se přidají JINÍ hráči co plní uplně JINÝ quest a konec bude třeba uplně jinej než měl být. Prostě volnost.
Každej quest prostě splnit nejde...
To je můj názor
Wanting something does not give you the right to have it.
Nepatrim sice k zasvecenym, ale presto bych se vyjadrilOneIceOne píše:Já myslím, že tahle debata nemá smysl. Byla založena z jiného důvodů, než z nespnitelnosti q a může akorat založit vedlejší flame, což neni nutné a tak bych se na ni vykašlal a třeba smazal. Důvod vědí jen zasvěcení, snad budou souhlasit.

Nejlepsi argument v teto diskuzi podal myslim Arto a to nikoliv na foru, ale vcera vecer ve hre. Vypravou jsme sice vubec niceho nedosahli, presto si myslim, ze se vsichni bavili (ja tedy urcite


Jina vec je ovsem jak moc delat questy realisticke. Slapnout na nezjistitelnou past a umrit asi zrovna moc lidi nebavi, na druhou stranu drowove by jiste nepokladali slabe pasti. Stejne tak kdyz mne a jednu puvabnou slecnu napadl drow, tak jsem se mu na chvilku postavil, aby mela slecna pri taktickem ustupu do mesta naskok a mel jsem strach, ze mne drow jednou ranou slozi/paralyzuje nebo tak neco. Nastesti se tak nestalo a ja po jedne rane nasledoval slecnu, takze to dobre dopadlo...

"Boj byt nevycerpatelna zdroj zabava i pouceni." - Vugar Malshurd
Ja sem pak viceme rozlisil dva takovy zpusoby pristupu ke questum, jeden je strikne HC, kdyz proste hraci musi sami, kdyz se dostanou do maleru, kdyz dou spatne, kdyz blbe hodi, tak proste maj smulu a hotovo, konec questu nebo vsichni mrtví, proste tak neco; druhej je takovej kind DM pristup, kdy se DM snazi pomahat, napovidat a kdyz hraci udelaj fakt botu, tak stejne to DM nejak vymysli a da jim treba jeste sanci :)Arto píše:Prostě DM vymyslí Quest a ten se pak vyvíjí podle toho jak hráčí hrají a co dělají. Pokud třeba zničí jedinný důkaz tak je prostě konec questu. Nebo umře jedinný svěděk a je konec.
Sam nevim kterej je pro me jako hrace nejlepsi .. je jasny kterej je nejpohodlnejsi :D Kazdej z pristupu ma neco do sebe, ale nejlepsi je asi jejich nejaka vhodna kombinace ve prospech zabavnosti a hratelnosti...
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Ale Labire
AUTOCENZUROVÁNO přece znamená, že jsem si to smazala sama. Třeba proto, že ti v něčem dávám za pravdu. I když si ponechávám právo na vlastní názory hráče i postavy.
Zrovna tak nikde neříkám ani nepíšu, že je ten příběh, nebo svět, špatnej, nebo že se nebavím, jen je mi líto, že tam není alternativa mezi schovávat se/ chcípnout, hlavně v době kdy není DM online, což je z pochopitelných důvodů často, ale to je naše půl roku staré téma.
A poslední oprava:
Aby tedy byl jasný můj názor: Protože se asi vyjadřuji plynuleji při kritice, než při chválení, tak tady chci proklamovat:
1. příběh je skvělej
2. má drobné mouchy v herní přetvrzenosti, přijde mi jako když DM má málo zkušeností s motorem hry. Postava (Npc) na o hodně vyšším levlu, bez které se nedá hnout, může vzbudit v hráčích marazmus, protože všechno co jejich postava dělá, je jen k smíchu (nebo pláči) a nemá smysl. Proti většině postav na serveru by byla drowí hrozba smrtelná i v případě, že by se všem drovům ubralo 5 levlů (snad s výjimkou těch nejslabších drowích vojáků), některým i 15. Dalo by to postavám možnost se o něco pokoušet, třeba i neúspěšně.
3. MÁM plnou důvěru v DM, že ví, co činí a že ti tvrďáci maj skutečně smysl i když, jak DM ví, je pro mne někdy dost těžký to strávit. Protože mi, zejména jako postavě, zcela uniká logika jejich jednání.
Zrovna tak nikde neříkám ani nepíšu, že je ten příběh, nebo svět, špatnej, nebo že se nebavím, jen je mi líto, že tam není alternativa mezi schovávat se/ chcípnout, hlavně v době kdy není DM online, což je z pochopitelných důvodů často, ale to je naše půl roku staré téma.

A poslední oprava:
Aby tedy byl jasný můj názor: Protože se asi vyjadřuji plynuleji při kritice, než při chválení, tak tady chci proklamovat:
1. příběh je skvělej
2. má drobné mouchy v herní přetvrzenosti, přijde mi jako když DM má málo zkušeností s motorem hry. Postava (Npc) na o hodně vyšším levlu, bez které se nedá hnout, může vzbudit v hráčích marazmus, protože všechno co jejich postava dělá, je jen k smíchu (nebo pláči) a nemá smysl. Proti většině postav na serveru by byla drowí hrozba smrtelná i v případě, že by se všem drovům ubralo 5 levlů (snad s výjimkou těch nejslabších drowích vojáků), některým i 15. Dalo by to postavám možnost se o něco pokoušet, třeba i neúspěšně.
3. MÁM plnou důvěru v DM, že ví, co činí a že ti tvrďáci maj skutečně smysl i když, jak DM ví, je pro mne někdy dost těžký to strávit. Protože mi, zejména jako postavě, zcela uniká logika jejich jednání.
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 11. 8. 2006 14.51, celkem upraveno 2 x.
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Doporučím ti přečíst ještě jednou můj příspěvek. Zkus číst co tam je a ne co si myslíš že tam je. To že jsi si zautocenzurovala příspěvky sama je myslím celkem jasné. Jde o to že to pak likviduje informační hodnotu topicu, který najednou postrádá jakýkoliv smysl a to bez vysvětlení z tvé strany. Což ti musí být jasné. Takže nechápu o co ti jde.
V druhém případě s alternativou mezi schovat se/chcípnout když DM není ve hře taky nechápu o co jde. Alternativ je nekonečné množství, nejčastější bariéry jsou v myslích hráčů že nejsou schopni na nic jiného přijít.
V druhém případě s alternativou mezi schovat se/chcípnout když DM není ve hře taky nechápu o co jde. Alternativ je nekonečné množství, nejčastější bariéry jsou v myslích hráčů že nejsou schopni na nic jiného přijít.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
No, možná to byla moje
trochu unáhlená reakce, na naší osobní debatu. Už se stalo, nemám to na záloze a znovu to psát asi nemá cenu.
Takže tohle je omluva za smazání, protože to asi bylo trochu dětinské se hned urážet.
Takže tohle je omluva za smazání, protože to asi bylo trochu dětinské se hned urážet.
Dobro zvítězí až nakonec. W