Jak hrát sociální skilly?

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Já osobně to dělám tak...

Když moje postava nemá podvádění, nelže... když něco nechce říct, vykrucuje se... ale nelže, protože ví, že by to na ní bylo poznat (už jen proto, že by před tím, komu lže, umřela třeba studem)

Protože nemá přesvědčování, nesnaží se nikoho přesvědčovat. Je liberální, říká běžně svůj názor, ale ať si ten druhý dělá co chce.

Jinými slovy, neřeším, jestli přesvědčuju nebo podvádím, ale zapracuji tyto statistiky do charakteru.
Buďto tak, že se při lži červená, nebo tak, že se přesvědčovat nesnaží atd.

U postav, u kterých chci, aby byly vlivné, mám zásadně jako primární skill přesvědčování (narozdíl od Nalkových buildů dávám jinde body teprve poté, co mi nějaké zbydou z přesvědčování... většinou je dám do léčení :bleh: ). No a u těch temnějších, aby se hned neprozradili, dávám povinně i podvádění, protože bez přetvářky by se jinak nemohly ukázat na veřejnosti. Ale opět je vše zapracováno do charakteru. A když máte charakter propracovaný, podle něj sestavené sociální skilly, a dobře ho zahrajete... pak v podstatě nemusíte přemýšlet, jak hrát sociální skilly :smile: A nemusíte se hádat o TO, protože člověk s nízkým podváděním zpravidla nepodvádí :-) A člověk s nízkým přesvědčováním zpravidla moc osoby okolo nepřesvědčuje. A člověk s nízkím zastrašováním zpravidla nepouští hrůzu.

A proč to tak dělám?
1) Protože pak je postava vyvážená, má kládné stránky i své chyby... a je uvěřitelnější
2) Protože to tak má být a je to základem RP... a taky je to v pravidlech

Tolik můj pohled na věc

Ono to úvodní doporučení ani tak nebylo pro ty, kdo tam nemají ani bod, jako spíše pro ty, kdo tam ty body mají a chtějí to dnes a denně používat (protože mají takový charakter)… a znám mnoho takových postav.

Ten, kdo tam body nemá, to neumí, takže většinou se k potřebě někoho přesvědčit/někomu zalhat dostane párkrát za život... a pak samozřejmě doporučení platí.

Pro srovnání... když nebudete mít ani bod v hledání... a budete mít inteligenci 10/0 a na hlavě helmu... půjdete tam, kde víte, že jsou silné pasti?

Totéž platí pro špinavého a smradlavého válečníka, kterému táhne z huby už z dálky (charisma 8), který nemá ani ponětí o tom, co to znamená volit argumenty... rozhodně nebude dnes a denně někoho přesvědčovat o tom, že je důležité tohle, támto, že by měli udělat tohleto... čímž postupně bude celé své okolí směřovat ke svým cílům a postupně si je podmaní. Na to si měl hráč udělat válečníka paladinského typu, v udržované zbroji, čistotného a s bílým kapesníčkem... který přesně ví, co na lidi platí a jak je přinutit něco udělat (char 14 a bodíky v přesvědčování) :shades:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

hmm... po přečtení aefarova posledního příspěvku sem zjistil, že to taky tak dělám :smile: jen teda nevědomky...
Uživatelský avatar
Lampyris
Příspěvky: 241
Registrován: 7. 3. 2009 12.40
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lampyris »

Aefar píše: A proč to tak dělám?
1) Protože pak je postava vyvážená, má kládné stránky i své chyby... a je uvěřitelnější
2) Protože to tak má být a je to základem RP... a taky je to v pravidlech
Tolik můj pohled na věc
ad 1)
Může se "tvářit" uvěřitelně, ale nikdy to tak ve skutečnosti nebude... A nemá cenu obelhávat sám sebe a ostatní že ano. V systému nwn, který primárně není určený pro on-line HCRP zábavu to prostě nejde, protože tak absolutně není nastavený a zaměřený. (Viz. debata o přenosu mechaniky boje do RP)

ad 2)
*pokýve mlčky hlavou*

Tudíž... větší respekt ze zastrašování/přesvědčování postava bude mít z nějaké "pověsti" postavy kterou ve světě má. A postava neznámá, která seděla 3 IC roky (z 1 na skoro 20 za půl roku - solidní zrychlení, skoro jak F1 na rovince) u Svačinky a má přesvědčování klidně 25 s jinou postavou moc nehne.
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Aefar píše:Když moje postava nemá podvádění, nelže... když něco nechce říct, vykrucuje se... ale nelže, protože ví, že by to na ní bylo poznat
imho by se neměla moc co vykrucovat, protože pak už by to toho zase zasahovalo přesvědčování... Tedy pokud se nevykrucuje tak, že i slepý vidí, že se vykrucuje.
Takže já tam obvykle přihvězdičkuju, že nepůsobí moc přesvědčivě
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

mno ono zaleži čo po pojmom *vykrucuje sa* *lže* *podvadi* mysliš

co je podla teba niečo ako:

otazka : zabili ste "mrtvolu"?

odpoved : Nie, nezabil *pomysli si : ked som od neho odchadzal ešte trocha dychal*


z mojeho pohladu postavy nelže ani sa nevkrucuje iba podava požadovane a pravdive informacie. Na druhu stranu toto mam podmienene inteligenciou aspon 14
Because I'm Batman !!!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Roma píše: imho by se neměla moc co vykrucovat, protože pak už by to toho zase zasahovalo přesvědčování... Tedy pokud se nevykrucuje tak, že i slepý vidí, že se vykrucuje.
Takže já tam obvykle přihvězdičkuju, že nepůsobí moc přesvědčivě
*Mlčí a uhne pohledem* Například... Já v tom moc přesvědčování nevidím. To je tak maximální vykrucování.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Lampyris píše: ad 1)
Může se "tvářit" uvěřitelně, ale nikdy to tak ve skutečnosti nebude... A nemá cenu obelhávat sám sebe a ostatní že ano. V systému nwn, který primárně není určený pro on-line HCRP zábavu to prostě nejde, protože tak absolutně není nastavený a zaměřený. (Viz. debata o přenosu mechaniky boje do RP)
Systém NWN tak skutečně nefunguje a není tak zaměřený. Ale EQ tak nastavená a zaměřená je. Já EQ beru jako virtuální svět sloužící jako podklad pro PnP styl hry, který se navíc dá hrát, kdykoli si pomyslím, a ne pouze jeden den v týdnu a maximálně v pěti :smile: A ještě s tím pohodlím, že boj netrvá půl hodiny, než se to všechno nahází.

Nemáš jediný důvod dát víc bodů do hledání či akrobacie než do přesvědčování. Nejmocnější postava nemusí opustit celý život bezpečná místa... a když se bude chtít někam podívat, nemusí hnout prstem, protože to ostatní udělají za ni. A nemyslím si, že se bude nudit.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

mno... a prave že nie :smile:

pretože z pohladu tej postavy je to : prišla, pobodala, obet ale žila ked odchadzala. Z jej pohladu nikoho nezabila. Ten jej pohlad a nelhani je o jemnych detailoch, ale stale o pravde.

Spravna otazka by bola niečo v zmysle pobodali ste mrtvolu ?

mno... pokial by vzala cudzie auto, jednalo by sa privlastnenie si cudzieho majetku a teda vlastne o kradež. Z pohladu postavy by to bolo : prišla som, vzala som niečo cudzie a je jedno či na minutu či 10 rokov.
Because I'm Batman !!!
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

Aefar píše: Nemáš jediný důvod dát víc bodů do hledání či akrobacie než do přesvědčování. Nejmocnější postava nemusí opustit celý život bezpečná místa... a když se bude chtít někam podívat, nemusí hnout prstem, protože to ostatní udělají za ni. A nemyslím si, že se bude nudit.
:biggrin: Toto možem potvrdit, funguje to vyborne
Because I'm Batman !!!
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

zuzuPD píše:Prostě na úvahu "já ho jenom bodl, musel umřít jinak" by musel být daný člověk docela zvláštní, dle mého sociopat s fakt pokroucenou morálkou :biggrin:
mno.… :biggrin: skor mi šlo o to že ta uvaha je skor v zmysle "já ho jenom bodl, a on asi na to čason chcip, ale ty sa ma pytaš či som ho zabil a na to je odpoved, nie nezabil pretože ked som odchadzal ešte žil"

a ano tak reaguje postava s pokroucenou morálkou :dribble:
Because I'm Batman !!!
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Aefar píše:Systém NWN tak skutečně nefunguje a není tak zaměřený. Ale EQ tak nastavená a zaměřená je...
Dovolím si nesouhlasit. EQ tak nastavená není. Kdyby byla, každé povolání by dostalo "bonusové RP" body, které by byly nezávilé na "bojových" bodech ve skillech - viz původní systém NWN. Tj. EQ pouze říká "používejte RP skilly", ale už "nepomáhá" proti "tvrdé realitě" původního systému. (btw - viděl jsem výpisy u několika stěžejních postav na Desce patřících DM/starších hráčům, která hýbají světem a příliš bodů v RP skillech jsem u nich v buildu neviděl - takže ono to nebude tak žhavé :bigwink: ) edit: Neříkám že v současné době nejsou po re-levelu...leč ještě před pár měsíci tomu tak bylo.
Tj. vize WB EQ pouze "tlačí" do toho, aby postavy neměli maxované "bojové" skilly a místo toho investovali i do "RP" skillů...ale to je tak jediné.
Např. Takový bojovník/klerik se systémovýma dvěma bodama (+bonus INT) to má opravdu na "hraně", pokud chce dávat do skillů "nutných" k přežití v "boji" s NPC (výcvik/soustředění/léčení). Na RP tam toho už opravdu moc nezbývá. Kde je v tomhle případě "podpora od EQ"?? To samé hraničář, ten má sice 4, ale ukrytí+chůze, zvířata, výcvik a jsme na "nule" a pořád tu zbývají pasti, akrobacie...jo a jasně - ty RP skilly.
Obrázek
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Aefar píše:*Mlčí a uhne pohledem* Například...
A není to přesně to, co dělá vykrucování nepřesvědčivým?
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

allekoo píše:
zuzuPD píše:Prostě na úvahu "já ho jenom bodl, musel umřít jinak" by musel být daný člověk docela zvláštní, dle mého sociopat s fakt pokroucenou morálkou :biggrin:
mno.… :biggrin: skor mi šlo o to že ta uvaha je skor v zmysle "já ho jenom bodl, a on asi na to čason chcip, ale ty sa ma pytaš či som ho zabil a na to je odpoved, nie nezabil pretože ked som odchadzal ešte žil"

a ano tak reaguje postava s pokroucenou morálkou :dribble:
IMHO je tohle o tom, jestli dokážeš popřít odhad situace. Podle mě můžeš dojít k "bodl jsem ho, asi vykrvácí", ale můžeš to zapírat "nadějnýma řečma" jako "určitě šel někdo kolem a pomohl mu/měl lektvar nebo něco, čím se trošku vzmátožil, tak snad jen omdlí a přežije" a ve výsledku stejně víš, že umře, jen je otázka, jak moc si to dokážeš před sebou samým utajit :megalol:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

zuzuPD píše: B: "*myslí si: Cože, von je mrtvej? Vždyť sem ho jenom bodnul, na to nemoh chcípnout, však ještě dejchal a nadával mi, když sem odcházel. Snad sem netrefil ňáký blbý místo* …
Tak tohle je presny priklad toho, co se rozhodne do hvezdicek psat nema :shades:
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Tak o tom, že by se to psalo do chatu snad nikdo ani neuvažuje :crazy:
Myslím, že to psali jen jako podklad, který zná jen hráč postavy
Bratrstvo zabanovaných!
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

Nalk píše:….
mno, ale to neni o popierani, sebaklame a hladanim vyhovoriek. Ta postava dobre vie že ten niekto pravdepodobne velmi rychlo chcipne pretože prave o to jej išlo.

V tom priklade ide skor o to že postava podava len presbne tie požadovane informacie na otazky ktore jej boli položene a nemá potrebu odpovedat na nič ine. Ma už dopredu vytvorene "zadne vratka" preto aby nemusela klamat a nemá potrebu hladat si nejake vyhovorky o tom že ho niekto najde a vylieči, alebo že ho roztrhali vlci preto že sa v bezvedomi nebranil. Ono je to skor cele postavene na bezcitnosti ako o nejakom tom klamani a podvadzani.
Because I'm Batman !!!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Roma píše:
Aefar píše:*Mlčí a uhne pohledem* Například...
A není to přesně to, co dělá vykrucování nepřesvědčivým?
Ano, je... však to odpovídá skillu. Ale pravdu neřekne. To by ho musel někdo přesvědčit (což se v praxi x-krát stalo i se všemi fatálními důsledky).
KaTo píše:
Aefar píše:Systém NWN tak skutečně nefunguje a není tak zaměřený. Ale EQ tak nastavená a zaměřená je...
Dovolím si nesouhlasit. EQ tak nastavená není. Kdyby byla, každé povolání by dostalo "bonusové RP" body, které by byly nezávilé na "bojových" bodech ve skillech - viz původní systém NWN. Tj. EQ pouze říká "používejte RP skilly", ale už "nepomáhá" proti "tvrdé realitě" původního systému. (btw - viděl jsem výpisy u několika stěžejních postav na Desce patřících DM/starších hráčům, která hýbají světem a příliš bodů v RP skillech jsem u nich v buildu neviděl - takže ono to nebude tak žhavé bigwink ) edit: Neříkám že v současné době nejsou po re-levelu...leč ještě před pár měsíci tomu tak bylo.
Tj. vize WB EQ pouze "tlačí" do toho, aby postavy neměli maxované "bojové" skilly a místo toho investovali i do "RP" skillů...ale to je tak jediné.
Např. Takový bojovník/klerik se systémovýma dvěma bodama (+bonus INT) to má opravdu na "hraně", pokud chce dávat do skillů "nutných" k přežití v "boji" s NPC (výcvik/soustředění/léčení). Na RP tam toho už opravdu moc nezbývá. Kde je v tomhle případě "podpora od EQ"?? To samé hraničář, ten má sice 4, ale ukrytí+chůze, zvířata, výcvik a jsme na "nule" a pořád tu zbývají pasti, akrobacie...jo a jasně - ty RP skilly.
Dle mého názoru na EQ 1) realita není zas tak tvrdá a 2) nelze dělit skilly na "bojové" a "RP". Jsou prostě vlastnosti a dovednosti, dotvářející vytvořený charakter postavy. Bodů je právě tolik, aby byly všechny postavy vyvážené. Tedy, aby inteligentnější postava měla víc bodů, aby bojově/magicky slabší postavy byly zase šikovnější atd.

Nevím, co myslíš tím hýbáním světem u těch postav, o kterých mluvíš. Ale pokud to byly postavy, které manipulovaly či zastrašovaly - a to rafinovaně - a neměly ani bod, pak samozřejmě hráči hráli proti pravidlům.

Co se týče například postav, se kterými jsem hrál já a které zastrašovaly a podváděly moje postavy, přisuzoval jsem jim tak nejméně 15 bodů ve skillech podvádění nebo/a zastrašování (jak komu co šlo lépe) a dohromady byly tyto jejich dovednosti bravurní a byly jejich nejsilnější zbraní. Pokud tam body ale něměli, je to jejich věc... mě by to ovšem mrzelo a měl bych je za podvodníky.

Mimochodem, mám bojovníka/kněze... a teda na soustředění/výcvik mám asi pět bodů, zatímco na přesvědčování a léčení 15. A to léčení nemám do boje, pač nosím jednu lékárnu jako RP předmět, ale na to, abych se mohl pouštět do složitějších informací, psát knihy o anatomii, němocech a léčení atd.

Já ve tvém pohledu vidím stálě příliš systémový NWN pohled a ne PnP pohled na EQ jako takovou.
Naposledy upravil(a) Aefar dne 15. 8. 2010 10.58, celkem upraveno 1 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

cybermisa píše:
zuzuPD píše: B: "*myslí si: Cože, von je mrtvej? Vždyť sem ho jenom bodnul, na to nemoh chcípnout, však ještě dejchal a nadával mi, když sem odcházel. Snad sem netrefil ňáký blbý místo* …
Tak tohle je presny priklad toho, co se rozhodne do hvezdicek psat nema :shades:
Tie hviezdičky su použite len ako oddelovatko toho čo si postava mysli, aby som to ja na fore vedel nie to čo napiše v hre :shades:
Because I'm Batman !!!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

allekoo píše:
cybermisa píše:
zuzuPD píše: B: "*myslí si: Cože, von je mrtvej? Vždyť sem ho jenom bodnul, na to nemoh chcípnout, však ještě dejchal a nadával mi, když sem odcházel. Snad sem netrefil ňáký blbý místo* …
Tak tohle je presny priklad toho, co se rozhodne do hvezdicek psat nema :shades:
Tie hviezdičky su použite len ako oddelovatko toho čo si postava mysli, aby som to ja na fore vedel nie to čo napiše v hre :shades:
Pro novacka, ktery tuto diskusi bude cist, je to rozhodne napsano zavadejicim zpusobem, proto moje upozorneni a doplneni :shades:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

KaTo píše:Např. Takový bojovník/klerik se systémovýma dvěma bodama (+bonus INT) to má opravdu na "hraně", pokud chce dávat do skillů "nutných" k přežití v "boji" s NPC (výcvik/soustředění/léčení). Na RP tam toho už opravdu moc nezbývá. Kde je v tomhle případě "podpora od EQ"?? To samé hraničář, ten má sice 4, ale ukrytí+chůze, zvířata, výcvik a jsme na "nule" a pořád tu zbývají pasti, akrobacie...jo a jasně - ty RP skilly.
Ano, má to na hraně, proto si musí rozmyset, co a jak chce jeho postava dělat a v čem vynikat ;) Vždycky je něco za něco.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět