nosiči břemen
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
nosiči břemen
Nevím, jak se toho tématu, co mám na mysli, chopit, ale budu se snažit, aby to nevyznělo blbě.
Trochu mi vadí, že herní mechanismus umožňuje a často vyžaduje, aby postava nosila v inventáři řadu předmětů, které by se do něj v reálu nemohly vejít a jejich nošení nemá rp důvod ( RP důvod má třeba nošení několikerého oblečení v inventáři, protože postava může mít na sobě několik vrstev šatsva, nebo nošení předmětu, který může vypadat jinak zakrytý a odkrytý), například nošení několika zbrojí, nákladu dřeva, masa, kůží, apodobně. Nebo několika zbraní, které postava dle potřeby obměňuje a tak je vybavena obouručním mečem, obouručním řemdihem lukem, halapartnou apodobně.
V CEPu jsou vytvořená nákladní zvířata, která, pokud by se dala persistentně použít, protože ta CEPová po restartu mizí i s nákladem, mohlo by to podle mne zkrášlit hru. ( například dobrodruzi by museli hlídat nákladní zvířata apod)
Druhá věc je krátká doba spánku, myslím, že by stálo za to dobu spánku prodloužit z dnešní asi minuty na alespoň 5-10 minut, dalo by to možnosti pro DM, RP noční přepady, myslím, že by stálo za to aby potřebná minimální doba pro spánek byla spíše delší než je mnou navrhovaná doba.
Trochu mi vadí, že herní mechanismus umožňuje a často vyžaduje, aby postava nosila v inventáři řadu předmětů, které by se do něj v reálu nemohly vejít a jejich nošení nemá rp důvod ( RP důvod má třeba nošení několikerého oblečení v inventáři, protože postava může mít na sobě několik vrstev šatsva, nebo nošení předmětu, který může vypadat jinak zakrytý a odkrytý), například nošení několika zbrojí, nákladu dřeva, masa, kůží, apodobně. Nebo několika zbraní, které postava dle potřeby obměňuje a tak je vybavena obouručním mečem, obouručním řemdihem lukem, halapartnou apodobně.
V CEPu jsou vytvořená nákladní zvířata, která, pokud by se dala persistentně použít, protože ta CEPová po restartu mizí i s nákladem, mohlo by to podle mne zkrášlit hru. ( například dobrodruzi by museli hlídat nákladní zvířata apod)
Druhá věc je krátká doba spánku, myslím, že by stálo za to dobu spánku prodloužit z dnešní asi minuty na alespoň 5-10 minut, dalo by to možnosti pro DM, RP noční přepady, myslím, že by stálo za to aby potřebná minimální doba pro spánek byla spíše delší než je mnou navrhovaná doba.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Re: nosiči břemen
Vsechno bude, zejo Labire? :) Ale ten spanek je diskutabilni. Zase problem hratelnost vs realisticnost, tezko rict. I kdyz ja bych se z 5 min nezblaznil, ale kdyz vazne nemas naladu cekat je to votrava - nejhur by se to mohlo projevit pri Q kdyz je jenom jedna postava unavena a fakt potrebuje odpocivat, musi cekat pak vsichni... leda by sli chrnet vsichni aby se unavove srovnali.
k předmětům v invetnáři:
Osobně mi to taky vadí, chápu že se s tím asi nedá moc dělat. Pokud by na to Labir vymyslel systém tagování předmětů podle velikosti a potom omezení součtu na různý typ zavazadla, bylo by to super. Zatím je to na kultuře hráčů a myslím, že když se někdo sám sebe snaží omezit, je to přínos. Např. se mi líbilo Rollovo "chrastění" zbroje pod kutnou.
k spánku:
Klidně bych ho přitvrdil třeba na 5 minut, jak píše Kai. Konec konců dlouhá modlitba myslím, taky trvá 4 minuty a člověk to vydrží. Sám spánek občas "hraju" a musím říct, že se mi to dost vyplatilo. Probuzení Babina a Droga, které nám jednou připravil Onyx, byl jeden z nejúžasnějších a skutečně neopakovatelných zážitků na Equilibrii. V questu bych se toho tolik nebál, protože pokud se postava nevyspala před ním, měla by z logického důvodu odpadnout, protože se an quest nepřipravila. Na druhou stranu je tu problém situací typu: Hra je domluvená na 20oo, jeden nestíhá a ještě by musel spát a tím víc zdržovat. Nebo u "vícedenních" událostí, jako je soud, kde se to prostě hraje třeba i 6 hodin našeho času.
Osobně mi to taky vadí, chápu že se s tím asi nedá moc dělat. Pokud by na to Labir vymyslel systém tagování předmětů podle velikosti a potom omezení součtu na různý typ zavazadla, bylo by to super. Zatím je to na kultuře hráčů a myslím, že když se někdo sám sebe snaží omezit, je to přínos. Např. se mi líbilo Rollovo "chrastění" zbroje pod kutnou.
k spánku:
Klidně bych ho přitvrdil třeba na 5 minut, jak píše Kai. Konec konců dlouhá modlitba myslím, taky trvá 4 minuty a člověk to vydrží. Sám spánek občas "hraju" a musím říct, že se mi to dost vyplatilo. Probuzení Babina a Droga, které nám jednou připravil Onyx, byl jeden z nejúžasnějších a skutečně neopakovatelných zážitků na Equilibrii. V questu bych se toho tolik nebál, protože pokud se postava nevyspala před ním, měla by z logického důvodu odpadnout, protože se an quest nepřipravila. Na druhou stranu je tu problém situací typu: Hra je domluvená na 20oo, jeden nestíhá a ještě by musel spát a tím víc zdržovat. Nebo u "vícedenních" událostí, jako je soud, kde se to prostě hraje třeba i 6 hodin našeho času.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Spánek prodloužit není problém i když si myslím že spousta hráčů spánek pěkně hraje, takže to není až takový problém (třeba situace kdy postava spí a mumlá něco ze spaní jsou super). U situací typ soud jsem psal že stačí hodit do PJ kanálu hlášku a DM může v takových situacích prostě na postavě únavu, hlad a žízeň dvěma kliky vyresetovat.
S inventářem nesouhlasím - ano je to nereálné líbilo by se mi to víc realisticky, ale vzhledem k tomu jak je stavěné NWN, které všude počítá s tím že postava může nosti dost předmětů by se hra stala nehratelnou - takže volím hratelnost před pseudorealitou. NWN má prostě primární omezení na hmotnost, ne velikost. Je na to postavený celý herní mechanismus.
Šlo by uvažovat o změně kdyby NWN podporovalo nativně rychlou, jednoduchou a spolehlivou perzistenci itemů, takže by mohla být levná a všudypřítomná (nejen v každé truhle, ale pod zemí a na zemi). Ale perzistence tvoří nemalou zátěž a tak holt ty věci musí postava tahat u sebe. Tohle se myslím už někde dokonce probíralo, takže se asi opakuji.
S inventářem nesouhlasím - ano je to nereálné líbilo by se mi to víc realisticky, ale vzhledem k tomu jak je stavěné NWN, které všude počítá s tím že postava může nosti dost předmětů by se hra stala nehratelnou - takže volím hratelnost před pseudorealitou. NWN má prostě primární omezení na hmotnost, ne velikost. Je na to postavený celý herní mechanismus.
Šlo by uvažovat o změně kdyby NWN podporovalo nativně rychlou, jednoduchou a spolehlivou perzistenci itemů, takže by mohla být levná a všudypřítomná (nejen v každé truhle, ale pod zemí a na zemi). Ale perzistence tvoří nemalou zátěž a tak holt ty věci musí postava tahat u sebe. Tohle se myslím už někde dokonce probíralo, takže se asi opakuji.

Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
TA DOBA ČEKÁNÍ
se zdá drtivá asi jen pro postavy, které často necestují. protože když vám jede loď za tři hodiny, tak holt musíte počkat, pak odplouvá v rozmezí hodiny a když tam nejste jede bez vás a pak u většiny lodí ještě nějakou dobu cestujete. Škoda jen, že není možné plutí lodi, aby si postavy mohly nějakou pořídit a plout na různá místa na mapě a s tím, že by k encountrům docházelo i na moři a třeba i při normální dopravě (konečně moře je zamořeno piráty z ostrova) ale snad se s tím v rámci příběhů bude dát něco dělat.
Kdyby ne, tak neva, dík za prima zábavu.
Kdyby ne, tak neva, dík za prima zábavu.
Dobro zvítězí až nakonec. W
dyk mas kolem dost vody na uhaseniJezura píše:Nebo když ti během bouře uhodí blesk do stěžně a loď začne hořet. To taky není žádná švanda :) Trapaslíci by mohli vyprávět..


Dives, qui sapiens est
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
K tomu spánku.
Je to hezký nápad a já jsem pro …
Výprava 4 lidí. Spánek je řekněme 6minut. Dva hlídají a dva spí. Spánek se nám pak protahuje na 12 minut …
Škoda, že třeba zálesák/hraničář nemá možnost, třeba najít místa kde se dá spát …. Místa která normální hráč nevidí, ale jen zálesák . Když už je tu to stopování, tak by mohlo být i toto ….
Je to hezký nápad a já jsem pro …
Výprava 4 lidí. Spánek je řekněme 6minut. Dva hlídají a dva spí. Spánek se nám pak protahuje na 12 minut …
Škoda, že třeba zálesák/hraničář nemá možnost, třeba najít místa kde se dá spát …. Místa která normální hráč nevidí, ale jen zálesák . Když už je tu to stopování, tak by mohlo být i toto ….
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
To nebylo do stěžně, ale do sudu s prachem co bouchnul.Jezura píše:Nebo když ti během bouře uhodí blesk do stěžně a loď začne hořet. To taky není žádná švanda :) Trapaslíci by mohli vyprávět..
Ad hledání míst na spaní - zajímavý nápad, ale ono to jde i bez featu - leckdy stačí trochu zauvažovat a dotyčný takové místo najde.

Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.