Pár otázek k zodpovězení
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Pár otázek k zodpovězení
Zdravím, chtěl bych vás požádat o to jestli byste mohli odpovědět na pár mých otázek ohledně hry. Prosím chci příspěvky k tématu a nezahlcené téma deseti stránkami dohadování, ať v tom není bordel.
•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
•Smrtící kouzla.Kouzla jako přízračný zabiják, níčení apod. Chci vědět pokud je sesláno kouzlo na postavu, která nemá čarozpyt, postava uspěje v hodu na záchranu, má šanci nebo pozná že se jednalo o kouzlo smrtící a nebo, že kdyby podlehlo bylo by po ní? Zdá se mi blbé že by to postava necítila že to s ní hnulo apod.
•Bigbiho ruka. Toto myslím hlavně na ruce které postavu mohou omámit. Chtěl bych vědět, jestli je postava schopna při tomto omámení mluvit, nebo například hýbat hlavou.
•Paralýza. To samé co bigbiovka. CHtěl bych vědět jestli postavu může mluvit, ale ještě navíc jestli například cítí bolest když je paralyzovaná. Mít vlastně vůbec nějaký cit.
•Mrzačící úder. Nějaká jednoduchá definice této odbornosti.(Nemyslím tím něco ve stylu: Při úspěšném zákeřném útoku, se nepřítelova síle zmenší o 2.) Jestli postava já nevím prosekává svaly, nebo tak něco. Já to v pěstním souboji hrál například tak že útočí na svaly, nějakou speciální metodou aby je zablokoval.
•Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Ne že bych na tyto otázky neměl vlastní vysvětlení ale chtěl bych to trochu jak se říká, přivést na správnou míru pro všechny. Aby nikdo nemohl říct hraje tuhle schopnost úplně blbě apod.
•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
•Smrtící kouzla.Kouzla jako přízračný zabiják, níčení apod. Chci vědět pokud je sesláno kouzlo na postavu, která nemá čarozpyt, postava uspěje v hodu na záchranu, má šanci nebo pozná že se jednalo o kouzlo smrtící a nebo, že kdyby podlehlo bylo by po ní? Zdá se mi blbé že by to postava necítila že to s ní hnulo apod.
•Bigbiho ruka. Toto myslím hlavně na ruce které postavu mohou omámit. Chtěl bych vědět, jestli je postava schopna při tomto omámení mluvit, nebo například hýbat hlavou.
•Paralýza. To samé co bigbiovka. CHtěl bych vědět jestli postavu může mluvit, ale ještě navíc jestli například cítí bolest když je paralyzovaná. Mít vlastně vůbec nějaký cit.
•Mrzačící úder. Nějaká jednoduchá definice této odbornosti.(Nemyslím tím něco ve stylu: Při úspěšném zákeřném útoku, se nepřítelova síle zmenší o 2.) Jestli postava já nevím prosekává svaly, nebo tak něco. Já to v pěstním souboji hrál například tak že útočí na svaly, nějakou speciální metodou aby je zablokoval.
•Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Ne že bych na tyto otázky neměl vlastní vysvětlení ale chtěl bych to trochu jak se říká, přivést na správnou míru pro všechny. Aby nikdo nemohl říct hraje tuhle schopnost úplně blbě apod.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
- k přízračnýmu, ničení atd. - ta kouzla mají popisy... takže když si to přečteš, tak pochopíš co postava vidí, cítí atd. a podle toho se může chovat... takže když uvidím čaroděje před sebou, pak dostanu přízračnýho a uspěju v hodech, tak vím, že ten čaroděj mě chtěl buď přinutit abych viděl nějaké iluze (hod na vůli), anebo že proti mě použil vyobrazení mého největšího strachu (hod na výdrž, kdy se z toho nepoděláte)
-mrzačící úder - nejsem žádný doktor, ale pokud mohu věřit tomu, co jsem četl, tak když správně trefíš určité svaly, tak to způsobuje takovou menší "paralýzu" toho svalu a tím pádem to zasaženého oslabí.. zároveň dobře vedené rány na ta místa nezanechávají trvalé zmrzačení, takže se to dá vyléčit po jisté době (ekvivalent doby trvání)
-mrzačící úder - nejsem žádný doktor, ale pokud mohu věřit tomu, co jsem četl, tak když správně trefíš určité svaly, tak to způsobuje takovou menší "paralýzu" toho svalu a tím pádem to zasaženého oslabí.. zároveň dobře vedené rány na ta místa nezanechávají trvalé zmrzačení, takže se to dá vyléčit po jisté době (ekvivalent doby trvání)
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Re: Pár otázek k zodpovězení
Snad neplácnu nějákou hloupost:
Někdy nemusí být poznat ani "téměř mrtev" - například pokud se postava útká s duchem. V tom případě je poznat, že například *vypadá zesláble, sotva stojí na nohou*, ale nebude vidět žádné fyzické zranění.
Vyvolané zvíře je normální, ale je přivoláno/vytrženo ze své domosvké sféry.•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
Tohle je podle mě na hráčově uvážení, například i zranění v rozsahu "zraněn" jde podle mě ještě dobře schovat.•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Někdy nemusí být poznat ani "téměř mrtev" - například pokud se postava útká s duchem. V tom případě je poznat, že například *vypadá zesláble, sotva stojí na nohou*, ale nebude vidět žádné fyzické zranění.
O tomhle je ve hře dokonce celá kniha. Pokud se postava zneviditelní, je okolo ní jakýsi zneviditelňující štít, který ji zabraňuje být spatřena (a dokonce i slyšena, jak jsem poznal až ve hře). Pokud ovšem jiná postava vstoupí do tohoto štítu, naruší jej a jeho maskovací účinky proti ní neplatí, oběť vidí postavu (podle mě) vcelku dobře.•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Souhlasím s tebou, zdá se mi to jako nejrozumější vysvětlení.•Mrzačící úder. Nějaká jednoduchá definice této odbornosti.(Nemyslím tím něco ve stylu: Při úspěšném zákeřném útoku, se nepřítelova síle zmenší o 2.) Jestli postava já nevím prosekává svaly, nebo tak něco. Já to v pěstním souboji hrál například tak že útočí na svaly, nějakou speciální metodou aby je zablokoval.
Tohle se liší postavu od postavy. Některé postavy se jen přikrčí a *pohybují se tiše*, jiné postavy tohle hrají jako nadpřirozenou schopnost a pak například *lehce splývají s okolím*, atd.. osobně to beru podle bodů ve skrývání a tichém pohybu. Když jsem měl pár bodů, jen jsem se "plížil", ovšem čim víc se postava pohybuje v přírodě a má něco "odplíženo", tím víc se přibližuje k tomu "splynutí s okolím".•Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Thildon Mellvin
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
- k neviditelnosti - vylepšená invis má vlastnost "skrytý", což způsobuje "průhlednost" i když zrušíte ten efekt, že vás nejde vidět. Takže u téhle invisky nemusíte asi hned poznat koho jste potkali.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Re: Pár otázek k zodpovězení
Skurkaa píše:Zdravím, chtěl bych vás požádat o to jestli byste mohli odpovědět na pár mých otázek ohledně hry. Prosím chci příspěvky k tématu a nezahlcené téma deseti stránkami dohadování, ať v tom není bordel.
•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
Neliší, jsou to stále zvířata, jen z jiné sféry, takže krvácí a chovají se úplně stejně.
•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Tohle je často na hráčích, ikdyž se to občas žene do extrému, je tu prostě určitá benevolence.
•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Systém má přednost, a podle mě, když se přiblížíš k neviditelné postavě, tak ji vidíš a žádné, že je průhledná, to by musela mít na sobě GS (lepší útočiště) aby ona osoba byla nehmotná, tudíž průhledná jako duch.
•Smrtící kouzla.Kouzla jako přízračný zabiják, níčení apod. Chci vědět pokud je sesláno kouzlo na postavu, která nemá čarozpyt, postava uspěje v hodu na záchranu, má šanci nebo pozná že se jednalo o kouzlo smrtící a nebo, že kdyby podlehlo bylo by po ní? Zdá se mi blbé že by to postava necítila že to s ní hnulo apod.
Jak kvílení bánší, tak hrozivé vadnutí, přízračný zabiják, ničení... když je to na tebe sesláno a uspěješ, cítíš, že to nebylo nic hezkého, ale spíše na opak, pocítíš např. strach, hněv na osobu, jenž kouzlo seslalo apod. záleží na charakteru postavy - teoreticky můžeš poznat, že to bylo smrtící kouzlo.
•Bigbiho ruka. Toto myslím hlavně na ruce které postavu mohou omámit. Chtěl bych vědět, jestli je postava schopna při tomto omámení mluvit, nebo například hýbat hlavou.
Tohle jsem už taky řešil, jde tam o to, z jakého pohledu to bereš no *pokrčí rameny* systémově máš sice napsáno, že jsi omámen, tudíž jakoby jsi dostal pořádnou pecku do hlavy, že nevíš ani kde jsi apod., jenžéé, jak říkám, záleží to většinou na domluvě.
•Paralýza. To samé co bigbiovka. CHtěl bych vědět jestli postavu může mluvit, ale ještě navíc jestli například cítí bolest když je paralyzovaná. Mít vlastně vůbec nějaký cit.
Můj názor na paralýzu stejně jako na pracku, postava má znemožněno cokoliv dělat, i mluvit. Je to ale můj názor, každý to bere jinak, takže je těžké říct, bude se to hrát takhle a je to. Výsledek - opět na domluvě, u té paralýzi bych byl za úplné ztuhnutí, bez možnosti využití svalů, tudíž nemůže osoba ani mluvit.
•Mrzačící úder. Nějaká jednoduchá definice této odbornosti.(Nemyslím tím něco ve stylu: Při úspěšném zákeřném útoku, se nepřítelova síle zmenší o 2.) Jestli postava já nevím prosekává svaly, nebo tak něco. Já to v pěstním souboji hrál například tak že útočí na svaly, nějakou speciální metodou aby je zablokoval.
K tomuhle jsem si vzpomněl na film Polibek draka, on sice dosahoval paralyzace svalů použitím "špendlíků", ale je to vlastně na stejném principu.
•Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Tady záleží na tom, jak se bere samotný hide... někdo to bere jako splinutí s davem, někdo jiný jako nadpřirozenou schopnost, je zde zase určitá benevolence a hlavně asi záleží na situaci.
Ne že bych na tyto otázky neměl vlastní vysvětlení ale chtěl bych to trochu jak se říká, přivést na správnou míru pro všechny. Aby nikdo nemohl říct hraje tuhle schopnost úplně blbě apod.
Prej smazán
Pravda, na to jsem zapomněl, jen bych dodal, že jde o procentuální skrytí - 50%, takže je to 50% na 50% jestli ho poznáš nebo ne, opět asi domluva noNalk píše:- k neviditelnosti - vylepšená invis má vlastnost "skrytý", což způsobuje "průhlednost" i když zrušíte ten efekt, že vás nejde vidět. Takže u téhle invisky nemusíte asi hned poznat koho jste potkali.
Edit: domluva - spíše je to na tobě, jestli se ti ona postava ukáže, tak jsi to ty, kdo se rozhoduje, zda-li ji poznal nebo ne.
Naposledy upravil(a) Scrappy dne 13. 9. 2010 18.51, celkem upraveno 1 x.
Prej smazán
Tak s tímhle nesouhlasím, protože podle mě je "vylepšená neviditelnost" spojením kouzel "neviditelnost" a "obraz".Nalk píše:- k neviditelnosti - vylepšená invis má vlastnost "skrytý", což způsobuje "průhlednost" i když zrušíte ten efekt, že vás nejde vidět. Takže u téhle invisky nemusíte asi hned poznat koho jste potkali.
Neviditelnsot
Obraz
Pod vlivem kouzla "obraz" je obraz postavy pouze posunut stranou, postava není skryta - dle popisu kouzla.
Možná to ale chápu špatně a máš pravdu.
Thildon Mellvin
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
Můj názor zní, že se jedná o zcela jiné kouzlo a ne o spojení dvou odlišných, na tomto bych chtěl ukázat to, čemu se chtěl nejspíš Skurka vyvarovat, dohady o tom, kdo a jak... ono už ve své podstatě je toto téma celkem náročné na odpovědi, protože každý si to přebírá jinak, podle sebe, nejlépe, jak se mu to hodí. Jediné, co se zde snad dá udělat je napsat svůj názor a nějaké srovnávání názorů, nebo kritika druhých zde není na místě, protože pitvat mouchu a pak se neodborně dohadovat o tom, kde jaké vnitřnosti má a jak to v ní pracuje taky není nic jednoduchého -> pište nejspíše jen své názory a pak je můžeme v konečném důsledku porovnat a třeba i pochopit myšlení druhých.LindacpAG píše:Tak s tímhle nesouhlasím, protože podle mě je "vylepšená neviditelnost" spojením kouzel "neviditelnost" a "obraz".Nalk píše:- k neviditelnosti - vylepšená invis má vlastnost "skrytý", což způsobuje "průhlednost" i když zrušíte ten efekt, že vás nejde vidět. Takže u téhle invisky nemusíte asi hned poznat koho jste potkali.
Neviditelnsot
Obraz
Pod vlivem kouzla "obraz" je obraz postavy pouze posunut stranou, postava není skryta - dle popisu kouzla.
Možná to ale chápu špatně a máš pravdu.
Prej smazán
Taky jsem psal, že je to tak pouze podle mě - nepsal jsem, že je to fakt.Scrappy píše: Můj názor zní, že se jedná o zcela jiné kouzlo a ne o spojení dvou odlišných, na tomto bych chtěl ukázat to, čemu se chtěl nejspíš Skurka vyvarovat, dohady o tom, kdo a jak... ono už ve své podstatě je toto téma celkem náročné na odpovědi, protože každý si to přebírá jinak, podle sebe, nejlépe, jak se mu to hodí. Jediné, co se zde snad dá udělat je napsat svůj názor a nějaké srovnávání názorů, nebo kritika druhých zde není na místě, protože pitvat mouchu a pak se neodborně dohadovat o tom, kde jaké vnitřnosti má a jak to v ní pracuje taky není nic jednoduchého -> pište nejspíše jen své názory a pak je můžeme v konečném důsledku porovnat a třeba i pochopit myšlení druhých.
Thildon Mellvin
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
LindacpAG píše:Taky jsem psal, že je to tak pouze podle mě - nepsal jsem, že je to fakt.Scrappy píše: Můj názor zní, že se jedná o zcela jiné kouzlo a ne o spojení dvou odlišných, na tomto bych chtěl ukázat to, čemu se chtěl nejspíš Skurka vyvarovat, dohady o tom, kdo a jak... ono už ve své podstatě je toto téma celkem náročné na odpovědi, protože každý si to přebírá jinak, podle sebe, nejlépe, jak se mu to hodí. Jediné, co se zde snad dá udělat je napsat svůj názor a nějaké srovnávání názorů, nebo kritika druhých zde není na místě, protože pitvat mouchu a pak se neodborně dohadovat o tom, kde jaké vnitřnosti má a jak to v ní pracuje taky není nic jednoduchého -> pište nejspíše jen své názory a pak je můžeme v konečném důsledku porovnat a třeba i pochopit myšlení druhých.
A já jsem tě taky použil jen jako příklad, než by se to rozjelo, tak to neber osobně ;)
Prej smazán
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár otázek k zodpovězení
•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
Jsou to úplně normální zvířata.
No, vlastně tak úplně normální nejsou. Jsou z jiné sféry, zatažené sem kouzelníkovou magií a jsou ovládány (pokud tedy se neutrhnou) jeho vůlí. Proto se nebudou chovat úplně jako běžná zvířata, ale budou "divná". Jak moc divná (jestli úplně strnulá jako loutky či zombíci, nebo jen "trochu" zvláštně se chovající) budou, to záleží asi na hráči. (Uvědomte si, že můžete jediným příkazem poštvat na draka takové "vrahouny", jako je jelen, nebo kotě...)
Druid ovšem pozná skoro hned, že se zvířetem je něco v nepořádku. (Animal empathy mu to řekne)Hraničář teda taky. (Ale není to stopro průkazné, přítelíčci mají taky imku na ovládnutí...)
Některé postavy ale summonama emulují svoje "zvířátka", koťata a tak podobně. Tady se to oko přimhouřit dá :)
•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Je částečně průhledná, ne "úplně". 50% concealment mají i duchové a podobné mrchy - a ti jsou přeci vidět docela dobře :) Poznat lze, možná maličko složitěji, ale jde. (Takže když kolem proběhne stále ještě v invisu a kolem vás se jen ve zlomku vteřiny mihne nějaká duchopostava, tak v tomto případě ji opravdu neidentifikujete :))
Házet si 50/50 je blbost.
•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Zjistíš ho jen tehdy, když ti to druhá postava "dovolí" popisem :)
Zaprvé netušíš, jaké to zranění má... může mít vnitřní zranění, omrzliny, může být zraněn spektrálním nemrtvým a zranění má spíš "duševní". Je chybou se hned hnát k "lehce zraněné" postavě a mrskat na ni "Uzdrav těžká zranění" jen díky nápisu nad hlavou (děje se to), nebo začít reagovat: "Jé, teče vám krev!" (taky se děje).
Dokud vám druhá postava zranění nepopíše, nebo to není evidentně zřejmé (právě ho vedle vás sejmul drak), neměli byste na zranění reagovat.
Druhý prohřešek je neakceptování vlastního zranění. Pokud je hráč těžce raněn a chová se, jako by nic, je to špatně. S tím ale vy, jako pozorovatel, těžko něco můžete udělat. Leda ho upozornit po tellu. A on vám buď situaci vysvětlí, nebo si nechá poradit. (A nebo nenechá...)
Jsou to úplně normální zvířata.
No, vlastně tak úplně normální nejsou. Jsou z jiné sféry, zatažené sem kouzelníkovou magií a jsou ovládány (pokud tedy se neutrhnou) jeho vůlí. Proto se nebudou chovat úplně jako běžná zvířata, ale budou "divná". Jak moc divná (jestli úplně strnulá jako loutky či zombíci, nebo jen "trochu" zvláštně se chovající) budou, to záleží asi na hráči. (Uvědomte si, že můžete jediným příkazem poštvat na draka takové "vrahouny", jako je jelen, nebo kotě...)
Druid ovšem pozná skoro hned, že se zvířetem je něco v nepořádku. (Animal empathy mu to řekne)Hraničář teda taky. (Ale není to stopro průkazné, přítelíčci mají taky imku na ovládnutí...)
Některé postavy ale summonama emulují svoje "zvířátka", koťata a tak podobně. Tady se to oko přimhouřit dá :)
•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Je částečně průhledná, ne "úplně". 50% concealment mají i duchové a podobné mrchy - a ti jsou přeci vidět docela dobře :) Poznat lze, možná maličko složitěji, ale jde. (Takže když kolem proběhne stále ještě v invisu a kolem vás se jen ve zlomku vteřiny mihne nějaká duchopostava, tak v tomto případě ji opravdu neidentifikujete :))
Házet si 50/50 je blbost.
•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Zjistíš ho jen tehdy, když ti to druhá postava "dovolí" popisem :)
Zaprvé netušíš, jaké to zranění má... může mít vnitřní zranění, omrzliny, může být zraněn spektrálním nemrtvým a zranění má spíš "duševní". Je chybou se hned hnát k "lehce zraněné" postavě a mrskat na ni "Uzdrav těžká zranění" jen díky nápisu nad hlavou (děje se to), nebo začít reagovat: "Jé, teče vám krev!" (taky se děje).
Dokud vám druhá postava zranění nepopíše, nebo to není evidentně zřejmé (právě ho vedle vás sejmul drak), neměli byste na zranění reagovat.
Druhý prohřešek je neakceptování vlastního zranění. Pokud je hráč těžce raněn a chová se, jako by nic, je to špatně. S tím ale vy, jako pozorovatel, těžko něco můžete udělat. Leda ho upozornit po tellu. A on vám buď situaci vysvětlí, nebo si nechá poradit. (A nebo nenechá...)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ve většině projevů se od normálního zvířete nijak lišit nebudou: pouhým okem se rozlišit nedají, krvácí, zanechávají stopy, cítí bolest atd. Mnoho z nich je samozřejmě ovládáno, takže se nemusí chovat "přirozeně". Při smrti nebo smrti majitele se rozptýlí a mizí beze stopy (těla). V určitých případech jejich tělo zůstává na místě, což je zřejmě bug, ale IC to tak je třeba brát. IC vysvětlení IC.Skurkaa píše:Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
Teoreticky bys neměl, protože zranění nemusí být na první pohled viditelné (např. otrava, vnitřní zranění) a mělo by zůstat na hráči, jak a jestli své systémové zranění vysvětlí. Pravdou je, že je častější potkat postavu, co na hru svých zranění kašle a ta opravdu vážná zranění už snad ani skrýt nejdou (chůze, grimasa, letargie, …), takže co zkusit začít nějakou bezpečnou otázku "U Ajris, vypadáte hrozně, co se vám stalo?".Skurkaa píše:Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Vylepšená neviditelnost je ze systémového hlediska opravdu takové sjednocení kouzel Obraz a Neviditelnost, ale to není relevantní. Stejně tak pravidla DnD, která jsou u neviditelnosti v NWN nepoužitelná, i když inspirující.Skurkaa píše:Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Neviditelnost tak, jak na Equilibrii funguje, je asi následující:
- Přiblížíte-li se k neviditelné postavě, IC byste ji měli začít vidět postupně se zjevovat, protože daná iluze je z blízka nedokonalá (představte si mihotání horkého vzduchu nad kamny). Postava opravdu zůstává pro pozorovatele průhledná, i když k ní přilepí nos (a zůstává tak i systémově), ale máte-li alespoň trochu času, pravděpodobně ji poznáte (když se ale jen na vteřinu mihne, rozmyslete, jestli byste vůbec dokázali otočit hlavu a poznávat postavu podle něčeho jiného než oblečení).
- Vylepšená neviditelnost přidává Ukrytí, což je úmyslné rozmlžení i v případech, kdy původní neviditelnost spadla a tedy je postava stále stejně průhledně rozmlžená pro všechny jakkoliv daleko. Opět, proběhne-li kolem vás taková postava v lese v noci, pochybuji, že byste ji poznali. Ale závisí to primárně na hráčově úsudku.
- Ti, co mají na sobě kouzlo pro prohlédnutí neviditelnosti nic z toho nevidí a postava je pro ně úplně normální.
K předchozím řečníkům - neviditelnost sice může být bublina, ale ne třímetrová (nebo z jaké vzdálenosti je neviditelná postava vidět) a dostat se do ní znamená dloubat nosem do postavy.
Toto zdaleka není jen problém smrtících kouzel, ale všech, které nemají jasný výsledek (například i pozitivní Lišcí mazanost apod.) a je třeba u jednotlivých případů trochu přemýšlet. Obecně bych se přikláněl k tomu, že postava má možnost na kouzlo nějak reagovat, ale ne jako vševěd. Záchranný hod na výdrž proti smrti asi postavě řekne, že to nebylo úplně v pořádku, ale neměla by asi poznat, že ji to může zabít. Toto zobecňovat ale hrozí tím, že se střelím do nohy u kouzel, kde to zase z principu být poznat nemá.Skurkaa píše:Smrtící kouzla.Kouzla jako přízračný zabiják, níčení apod. Chci vědět pokud je sesláno kouzlo na postavu, která nemá čarozpyt, postava uspěje v hodu na záchranu, má šanci nebo pozná že se jednalo o kouzlo smrtící a nebo, že kdyby podlehlo bylo by po ní? Zdá se mi blbé že by to postava necítila že to s ní hnulo apod.
Ne, protože je omámená. Je-li na omámení imunní, pracka ji pak pouze drží na místě a může mluvit, hýbat hlavou a dokonce i kouzlit nebo bojovat z místa.Skurkaa píše:Bigbiho ruka. Toto myslím hlavně na ruce které postavu mohou omámit. Chtěl bych vědět, jestli je postava schopna při tomto omámení mluvit, nebo například hýbat hlavou.
Skrývání každý bere různě, ale myslím, že postava, která normálně jde a normálně se baví s ostatními (protože se "skryla" před nimi, takže ji vidí) je špatně. Nějak by se to podle mého názoru určitě hrát mělo a většině osob může dobře stačit obyčejné "kradení se". Jen se to špatně praktikuje za poledne na prázdné cestě.Skurkaa píše:Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Mithirwen Celeavaeil
•Jak se postava má chovat po smrti. Abyste mě špatně nepochopili, rozvinu. Řekněme že je nějaká postava, "zlá" a oddělá jinou postavu, zakope atd. Hráč nemá permku v PvP, tak si projde soudem a narazí zas na tu postavu co ho zabila. A teď je právě ten problém, má postava hrát že s té postavy, s toho vraha cítí něco špatného, má nějaké neurčité negativní pocity na ní, nebo dál hrát jako že se nic nestalo? Přijde mi totiž divný že by se tohle mohlo stát třeba následně pětkrát za sebou, když bych teda bral že je to vrah úkladný a chce se prostě postavy zbavit.
•Možnost memorizace. Řekněme že nějaká postava vám blízká umí kouzlo například přízračného zabijáka, toto kouzlo je vždy stejné, vždy stejně vypadá, a vždy má stejný efekt. Měla by postava brát i na toto nějak ohled například? Protože mi přijde zas blbé nebo divné, že by jeden řekl já něco zkusím, poslal na vás přízračného zabijáka vy to ustáli,bez zranění a usmívali se a ptali se co je to za zajímavou iluzi. Mohla by postava na tohle brát taky ohled, i když kouzlo neurčí, nebo prostě ať to viděla kolikrát chtěla už zas neví co to je. (viz já když mám určenou past položím zas ji zvednu a nevím co je zač)
•Hraní přesvědčení(postavy) x vůle.
Nedávno jsem měl spor, nebo výměnu názor na toto téma. Postava X- říká že podvolení závisí na její vůli. Postava Y - Říká že jeho postava má nějaké, body, nějaký kodex podle kterého se řídí a proto nepodlehne nátlaku,mučení který ji nutí např. zabíjet nebo okrádat. Chtěl bych vědět kdo z nich má pravdu? (beru v úvahu že vůle osoby na který je vyvíjen nátlak je malá.)
•Čekání před přechodem. Tímto myslím například možnost že postava ví že ji někdo sleduje,nebo si to aspoň myslí. Jelikož pronásledovatel je v neviditelnosti, počká ten koho sleduje na začátku dalšího přechodu, aby se mu pronásledovatel zjevil až projde oblastí. Jak byste reagovali na toto?
• A ještě poslední věc co mě napadla. Runa miláček bohů. Pokud já nevím dejme tomu popraví veřejně postavu, např Jack,Safira....A hráč zmáčkne znovuobjevení a bůh ho vyslyší, a oživí, měla by postava nárok na to utíkat? (Tato otázka je spíše směřována výš na DM)
•Možnost memorizace. Řekněme že nějaká postava vám blízká umí kouzlo například přízračného zabijáka, toto kouzlo je vždy stejné, vždy stejně vypadá, a vždy má stejný efekt. Měla by postava brát i na toto nějak ohled například? Protože mi přijde zas blbé nebo divné, že by jeden řekl já něco zkusím, poslal na vás přízračného zabijáka vy to ustáli,bez zranění a usmívali se a ptali se co je to za zajímavou iluzi. Mohla by postava na tohle brát taky ohled, i když kouzlo neurčí, nebo prostě ať to viděla kolikrát chtěla už zas neví co to je. (viz já když mám určenou past položím zas ji zvednu a nevím co je zač)
•Hraní přesvědčení(postavy) x vůle.
Nedávno jsem měl spor, nebo výměnu názor na toto téma. Postava X- říká že podvolení závisí na její vůli. Postava Y - Říká že jeho postava má nějaké, body, nějaký kodex podle kterého se řídí a proto nepodlehne nátlaku,mučení který ji nutí např. zabíjet nebo okrádat. Chtěl bych vědět kdo z nich má pravdu? (beru v úvahu že vůle osoby na který je vyvíjen nátlak je malá.)
•Čekání před přechodem. Tímto myslím například možnost že postava ví že ji někdo sleduje,nebo si to aspoň myslí. Jelikož pronásledovatel je v neviditelnosti, počká ten koho sleduje na začátku dalšího přechodu, aby se mu pronásledovatel zjevil až projde oblastí. Jak byste reagovali na toto?
• A ještě poslední věc co mě napadla. Runa miláček bohů. Pokud já nevím dejme tomu popraví veřejně postavu, např Jack,Safira....A hráč zmáčkne znovuobjevení a bůh ho vyslyší, a oživí, měla by postava nárok na to utíkat? (Tato otázka je spíše směřována výš na DM)
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Memorizace - to už se řešilo.. pokud dokážeš ty jako hráč poznat o co jde i třeba bez čarozpytu..a pokud se s tím postava setkala, tak víš o co jde, i když to třeba neznáš jménem.
Smrt máš rozepsanou na webu. Nic si nepamatovat, nejvýše se trochu podvědomě bát vraha, ale né tak, aby si řekla "mám z něj blbej pocit, jdu ho zabít, protože se mi nelíbí"
Před přechodem čekání je častá prasárna, ale díky různým časům načítání různých hráčů nemůžeš vědět, kdy a jak. Hidaři to mají jednodušší, invisaři na tohle můžou jedině nadávat
Smrt máš rozepsanou na webu. Nic si nepamatovat, nejvýše se trochu podvědomě bát vraha, ale né tak, aby si řekla "mám z něj blbej pocit, jdu ho zabít, protože se mi nelíbí"
Před přechodem čekání je častá prasárna, ale díky různým časům načítání různých hráčů nemůžeš vědět, kdy a jak. Hidaři to mají jednodušší, invisaři na tohle můžou jedině nadávat
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
No, to je jedna teorie, která bohužel není oficiální. Už jsme tu měli i vyšetřování vlastní vraždy. S posvěcením DM týmu, takže i takovéhle chování je, zdá se, v pořádku. Stačí si to IC zdůvodnit. O lidech, co se vrací přes avatary/alternativní cestou z Druhé strany, aby pak vesele pokračovali v činnosti, kvůli které se tam dostali nemluvě. Je to prostě bordel.zuzuPD píše:Má zapomenout všechny okolnosti, které zapříčinily její smrt. Navíc smrtí postavy končí konflikt mezi nimi, v rámci kterého zemřela (protože jinak by to vedlo k nekonečným konfliktům).Skurkaa píše:•Jak se postava má chovat po smrti.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Záleží na konfliktu. Jedná-li se o přepadení bez předchozího konfliktu, je to stejné, jako by tě zabil NPC bandita. Pokud vraha potkáš, nic nepoznáš, spíše můžeš mít podvědomý strach z jakýchkoli banditů.Skurkaa píše:•Jak se postava má chovat po smrti. Abyste mě špatně nepochopili, rozvinu. Řekněme že je nějaká postava, "zlá" a oddělá jinou postavu, zakope atd. Hráč nemá permku v PvP, tak si projde soudem a narazí zas na tu postavu co ho zabila. A teď je právě ten problém, má postava hrát že s té postavy, s toho vraha cítí něco špatného, má nějaké neurčité negativní pocity na ní, nebo dál hrát jako že se nic nestalo? Přijde mi totiž divný že by se tohle mohlo stát třeba následně pětkrát za sebou, když bych teda bral že je to vrah úkladný a chce se prostě postavy zbavit.
Jedná-li se o vraždu z důvodu konfliktu, který jste mezi sebou měli, pak tento jeden konkrétní konflikt skončí a to pro obě strany - vrah vyhrál. Po smrti opět postava neví, kdo ho zabil, neví, co ke konfliktu vedlo. Pokud má s postavou nějaký trvale špatný vztah, to se asi nezmění... akorát z vraha může mít horší pocit a větší strach (který by měl předejít tomu, aby se poražený znovu pustil s postavou do křížku - ale masochistům se podle mě meze nekladou). Vznikne-li nový konflikt, můžou tě znovu zavraždit, můžeš se ubránit, můžeš ho dostat do vězení... prostě je to nový konflikt a se starým nemá nic společného.
Ještě upozoňuji... konflikt sice končí pro obě strany, nicméně většinou konflikt vyprovokuje vrah (pač se v konfliktech vyžívá). Takže vyprovokuje-li ho znovu, nedá se nic dělat. Ale neměl by k vyprovokování využít žádný z důvodů, pro které už soka jednou zabil.
EDIT Aefar: Další rozvinutí debaty na téma konflikt přesunuto sem
Co postava vidí, to vidí. Viděl-li jsi podivného ducha, který tě měl vylekat, tak jsi ho viděl. Systém platí. Řekne-li mu někdo, že takto vypadá kouzlo přízračný zabiják, asi bude postava vědět, že takhle vypadá. Tak jako každý pozná sesílaná profláknutá "očička".Skurkaa píše:•Možnost memorizace. Řekněme že nějaká postava vám blízká umí kouzlo například přízračného zabijáka, toto kouzlo je vždy stejné, vždy stejně vypadá, a vždy má stejný efekt. Měla by postava brát i na toto nějak ohled například? Protože mi přijde zas blbé nebo divné, že by jeden řekl já něco zkusím, poslal na vás přízračného zabijáka vy to ustáli,bez zranění a usmívali se a ptali se co je to za zajímavou iluzi. Mohla by postava na tohle brát taky ohled, i když kouzlo neurčí, nebo prostě ať to viděla kolikrát chtěla už zas neví co to je. (viz já když mám určenou past položím zas ji zvednu a nevím co je zač)
Dohodnete-li se, že budete házet proti will save, je to na vás. V podstatě podvolení závisí na tom, jak dobře zahraje přesvědčující přesvědčování. Podvolovaný by měl hrát svůj charakter a reakci na tom. Kostky podle mě nejsou třeba. Ale o tom byla nedávno sáhoslouhá debata a každý se na to dívá trochu jinak. Nicméně ani hod kostkou ani ** nemůžeš vynutit.Skurkaa píše:•Hraní přesvědčení(postavy) x vůle.
Nedávno jsem měl spor, nebo výměnu názor na toto téma. Postava X- říká že podvolení závisí na její vůli. Postava Y - Říká že jeho postava má nějaké, body, nějaký kodex podle kterého se řídí a proto nepodlehne nátlaku,mučení který ji nutí např. zabíjet nebo okrádat. Chtěl bych vědět kdo z nich má pravdu? (beru v úvahu že vůle osoby na který je vyvíjen nátlak je malá.)
viz. výše CM a zuzuPDSkurkaa píše:•Čekání před přechodem. Tímto myslím například možnost že postava ví že ji někdo sleduje,nebo si to aspoň myslí. Jelikož pronásledovatel je v neviditelnosti, počká ten koho sleduje na začátku dalšího přechodu, aby se mu pronásledovatel zjevil až projde oblastí. Jak byste reagovali na toto?
Odpověď nechám na DM. Čistě podle mě může utíkat... asi ho pak pro změnu upálí, pač jím budou zmítat nečisté síly. Kdo ví Ale nejsem si jistý, zda je miláček bohů přes respawn.Skurkaa píše:• A ještě poslední věc co mě napadla. Runa miláček bohů. Pokud já nevím dejme tomu popraví veřejně postavu, např Jack,Safira....A hráč zmáčkne znovuobjevení a bůh ho vyslyší, a oživí, měla by postava nárok na to utíkat? (Tato otázka je spíše směřována výš na DM)
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Re: Pár otázek k zodpovězení
Liší se, viz IC knihy o vyvolávání. Poznat se obvykle třetí osobou nedají (pokud nepozoruje jejich vyvolání nebo odvolání). Krvácejí. Stopy dělají a dají se stopovat.Skurkaa píše:•Liší se nějak vyvolané bytosti od normálních? Dají se poznat, krvácí při zranění? a nechávají dejme tomu stopy jako normální zvěř, tudíž jestli se dají stopovat.
Systém zde má přednost. Je jen na tobě zda akceptuješ hvězdičkování dané postavy nad rámec systému.Skurkaa píše:•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Systém má přednost (samozřejmě až na jméno nad hlavou). Takže pokud postavu vidíš průhledně, je průhledná a měl bys to zohlednit v jejím poznávání. Zbytek záleží už na okolnostech.Skurkaa píše:•Vidění či nevidění neviditelných postav. Když je postava v neviditelnosti a vy projdete kolem ní, nebo ona kolem vás, jak za prvé vypadá, poznáte jestli je to muž nebo žena, je průhledná, zda jestli je vůbec viděna na blízkou vzdálenost. V mnoha případech se mi stalo že postava napsala je průhledná, nevíš kdo to je.
Může mít silné tušení, že mohla vlivem kouzla zemřít. Jistotu však ne.Skurkaa píše:•Smrtící kouzla.Kouzla jako přízračný zabiják, níčení apod. Chci vědět pokud je sesláno kouzlo na postavu, která nemá čarozpyt, postava uspěje v hodu na záchranu, má šanci nebo pozná že se jednalo o kouzlo smrtící a nebo, že kdyby podlehlo bylo by po ní? Zdá se mi blbé že by to postava necítila že to s ní hnulo apod.
Na tohle jsou různé názory a nutno přesně rozlišovat různé efekty - co si pamatuju, tak bigbiovky mají efekt omráčení (stun), což osobně hraju jako nemožnost vědomého pohybu (ale může mít např nějaké chvění se, apod.), nemožnost mluvy (snad na nějaké nesrozumitelné omámené brblání a slintání) a velmi znatelně sníženou vnímavost a schopnost přemýšlet - jednou větou řečeno, prostě takové dočasné zatmění.Skurkaa píše:•Bigbiho ruka. Toto myslím hlavně na ruce které postavu mohou omámit. Chtěl bych vědět, jestli je postava schopna při tomto omámení mluvit, nebo například hýbat hlavou.
Paralýza je hlubší než omráčení a hraju jí většinou jako neschopnost jakýchkoli vědomých akcí. Jediné, co by asi mohlo zůstat je spíš takové podvědomé vnímání svého těla (včetně bolesti) a možná i toho, co právě vidí (ale očima otáčet ani zaostřovat nemůže, takže yb šlo spíš jen o rozmlželé stíny). Hrát úplnou ztrátu vědomí by možná bylo nejpřehlednější.Skurkaa píše:•Paralýza. To samé co bigbiovka. CHtěl bych vědět jestli postavu může mluvit, ale ještě navíc jestli například cítí bolest když je paralyzovaná. Mít vlastně vůbec nějaký cit.
To je zcela na libovůli a citu hráče. Přesekávání šlach, svalů apod. je myslím dobré vysvětlení.Skurkaa píše:•Mrzačící úder. Nějaká jednoduchá definice této odbornosti.(Nemyslím tím něco ve stylu: Při úspěšném zákeřném útoku, se nepřítelova síle zmenší o 2.) Jestli postava já nevím prosekává svaly, nebo tak něco. Já to v pěstním souboji hrál například tak že útočí na svaly, nějakou speciální metodou aby je zablokoval.
Systém má opět přednost, a to znamená, že když někoho vidíš průhledně v hidu, můžeš na základě toho hrát se svou postavou maximálně tak vědomí, že se ten druhý snaží být nepozorován/neslyšen. Jestli k tomu ten hidař přidá něco navíc hvězdičkami, např. *jde tiše* nebo *schovává se za stromem*, to už je jeho věc a nikdo ho k tomu nemůže nutit. Já osobně doporučuju hide komentovat hvězdičkami např. i kvůli DM, které ho není často schopno včas detekovat (nevidí průhledně, ale plně).Skurkaa píše:•Hide. Pokud je postava schovaná, chová se nijak jinak než postava která normálně jde? Jako jestli by měla být nějak přikrčená nebo tak něco. A nebo jde prostě bez hlásky, bez zacinkání, prostě tak tiše že člověk si myslí že tam nic není.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.