Autoquesty - hvězdičky vs. systém

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Hehe, může mi někdo říct, proč by mělo být hnědé uhlí z milířů? To mně už delší dobou lžou..(základní škola) vždycky se říkalo, že černé je starší, vyhřevnější apod... pokud vím, z milířů je dřevěné uhlí... Klasické uhlí je fosfát z období XX hor..


Uhlí vzniká geochemickou fází zvanou prouhelňování z organického materiálu za nepřístupu vzduchu, kde dochází k syntéza monomerů v geopolymery. Postupnou přeměnou vrstev odumřelých stromů působením tlaku při nepřítomnosti vzduchu se přecházelo z fáze trouchnivění, rašelinění až k prouhelňování, což mělo za následek snižování obsahu kyslíku a vodíku a nárůst uhlíku. Tyto procesy mají za následek současně i rozpad struktury rostlin a jejich postupné tmavnutí, což propůjčuje černému uhlí jeho typickou barvu. Rašelina postupně přecházela změnami na hnědé uhlí a to později na černé až antracit.

Uhelná ložiska se tvořila zejména v karbonu a permu (černé uhlí) a v období jury a křídy (hnědé uhlí)[1], tedy přibližně před 360 milióny let a skončilo před 286 milióny let. Obecně platí, že vrstvy starší jak křída obsahují pouze černé uhlí, v křídě černé i hnědé a v mladších dobách pouze hnědé uhlí.[3] V té době byly příznivé podmínky pro vzrůst vyšších forem rostlin. Nahromaděním velkého množství odumřelé vegetace vznikla uhelná ložiska, které se nazývají uhelné sloje. Některé sloje jsou silné jen několik milimetrů, jiné dosahují mocnosti až několika metrů. Tento jev je dán cyklickou sedimentací, kdy docházelo k opakovanému obnažování a ukládání organického materiálu.

Předpokládá se, že za vznik uhlí jsou odpovědné tropické slatiny, o čemž svědčí nalezené otisky dobových rostlin ve formě stromových přesliček, plavuní, či kapradin. Dalším místem potenciálního vzniku byly i sladkovodní oblasti.[3]

Pro vznik černého uhlí jsou potřebné zvýšené tlaky, které na okolí působí. Vznikají postupným překrytím rašelinišť s uloženým materiálem písky a jíly. Organický materiál se postupně dostává do hlubších partií zemské kůry a nadložní horniny začínají působit stále větší vahou. Odhaduje se, že z vrstvy rašeliny silné 10 až 15 metrů dojde ke vzniku uhelné sloje silné 1 metr. Obyčejné litostatické tlaky však nemohou stačit na vznik nejkvalitnějšího černého uhlí a antracitu a tak se předpokládá, že jejich vznik je spojen s oblastmi tektonických sil a vysokých teplot. Podmínek, které obvykle panují při orogenezi.[3]

Tak, mocná Wiki... Nešiřte takové bludy, ať tu nejsme za dementy...

Dřevěné uhlí

Jednodušší a rychlejší postup
Používáme tvrdé dřevo přibližně stejné velikosti polen. Postavíme hraničku, tak aby se dala snadno zapálit. Všechen dřevěný materiál by měl hořet rovnoměrně. Ve chvíli, kdy již oheň nehoří plamenem, zalejeme doutnající hromadu vodou. Necháme vysušit a to co vznikne by mělo být dřevěné uhlí. (neodzkoušeno)

Složitější postup : Milíř
Principem je hoření dřeva za nedostatečného přísunu kyslíku.

Nejdříve si přirvíme dřevní odštěpky, piliny, chrastí, menší kusy dřeva a jiný relativně snadno hořící materiál, tak aby vznikl základ pro stavbu kuželové hranice hranice tvořené rovnoměrně velkými poleny tvrdého dřeva. Na hornim konci postavene hranice nechame otvor o velikosti přibližně jedné čtvrtiny podstavy kužele, který bude v budoucnu sloužit jako komín. Celou hranici přikryjeme větvemi a zasypeme hlínou, tak aby se stala nepropustná pro vzduch, mimo 2-3 kanálů u její podstavy. Tyto kanály slouží k zapálení jádra stavby, a také k přívodu vzduchu. Po zapálení jádra by náš výtvor měl hořet den až dva. Po tomto čase ucpeme horní komín i spodní vzduchové kanály chrastím a listím a necháme celou hranici doutnat. To může trvat několik dnů, ale také třeba týden. Výsledkem by mělo být dřevěné uhlí.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Pírko, uhlí, kalhoty bez trička, pytlík {něčeho} - to všechno jsou jen zástupné problémy, na které lze konkrétně odpovědět, ale vůbec nic to neřeší, protože nemáme žádnou metodiku, jak předat bez zbytečného OOC informaci o minimálním požadavku na splnění questu ze systémové roviny.

Když donesete sojčí pírko postavě, které by stačili hvězdičky, nic se nestane. Když to uděláte naopak, může to být špatně především z následujících důvodů:
- získání takového předmětu (a lze to stejně vztáhnout na získanou/vymyšlenou informaci) má určitou náročnost, která nemusí být splněna, protože si to hráč může (nevědomky) ulehčit.
- hráč může velmi snadno prostě lhát či si domýšlet, aniž by měl zadávající možnost si danou skutečnost ověřit.

Druhý bod odbydu docela rychle, jelikož nejsme DM a sledovat postavu v invisu je IC velmi hloupé řešení, byť v některých případech použitelné, je většinou nutné se na hráče spolehnout a doufat, že se toho nějak důstojně zhostí. Vlastně tak člověk hráči nahraje, ovšem ten se potom musí snažit sám, aby z toho něco zajímavého bylo a třebas to rozvinul dále. Co jsem mluvil s Jonem je to ale u nerozkoukaných hráčů docela nepravděpodobné. Takže tady zbývá zadávat podobné autoquesty jen důvěryhodným hráčům? Nevím.

Tak a co s bodem jedna? Ten se týká bezezbytku všech, předpokládejme zkušeného hráče trpasličího horníka, který se ovšem s požadovanou věcí či informací nikdy nesetkal (byť by k tomu měl třeba předpoklady díky charakteru své postavy). A nyní mu tak v hlavě hlodá červík, jestli se s ním nesetkal proto, že ta věc systémově neexistuje a nebyla zatím do reálií Desky zařazená anebo měl jen tu smůlu a prostě to minul. Samozřejmě, může se zeptat svých druhů, ovšem je docela pravděpodobné, že i když to udělá, tak se nic nedozví. Může se zeptat NPC, které by mu nejspíš mezi řečí odpovědělo, jenže to to neudělá a tudíž to navrhovat jako možné řešení nelze. Pokud se tedy nejedná o věc, o které zadávající ví, že je ve světě relativně známá (z mé zkušenosti opravdu nestačí jedno ani dvě PC, jak si občas DM myslí), měl by asi možné řešení naznačit jinak.

Jedno z možných řešení může být ukázání postavě, co vlastně hledám - například Alkaran mohla mávat s jedním *pírkem* a říkat, že potřebuje další. Hráč tak vidí, že když Alkaran mává se systémově neexistujícím pírkem, bude jí stačit další takové. A samozřejmě obdobně i v případě uhlí. *ukáže k hromadě uhlí* a na zemi opravdu leží předmět "Černé uhlí". Tento postup ovšem není použitelný vždy. Sháním-li například nějakou informaci a ač ji OOC vím, IC se snažím o to, aby mi ji řekla jiná postava (která by ji měla být schopna svými znalostmi být schopná zjistit), rozhodně nerad bych nechal hráče tápat a přemýšlet, jestli si to může vymyslet nebo to má opravdu zjistit. Připodobnil bych to k případu, kdy přijdete za lesníkem a zeptáte se ho, z jakého stromu je tento list. Akorát mu ho neukážete a děláte, že ho má před očima, tak proč se tak hloupě tváří... To se týká především informačních questů a ty já zadávám vážně jen a pouze s tím, že je mají postavy za úkol opravdu zjistit systémově či od jiných postav anebo dostanou všechny informace OOC cestou předem/současně se zadáním ať si je (ne)zjistí dle svého uvážení (ovšem viz. druhý bod druhého odstavce). (Pozn. netýká se vnitřních záležitostí MUNI, tam platí poněkud jiná pravidla.)

Co s věcmi, které chcete získat, nemáte je v exemplárním vyhotovení a nechcete frustrovat hráče či se dočkat nepříjemných překvapení? Padla tu varianta naznačení, k čemu budou dané věci sloužit. Pokud je chce postava pro sebe, dá se usoudit, že jí postačí hvězdičky (ovšem viz. druhý bod druhého odstavce). Pokud řekne, že to chce dál nějak předat NPC, je to již spíše takový "autoquest" a dá se odhadnout, že zadávající postava musí s něčím přijít před DM a osmicípá hvězdička asi nebude vždy postačovat. Ovšem to je jen vodítko, které může a nemusí být pravdivé. Stejným vodítkem může být jakási důležitost/viditelnost/využitelnost předmětu.

Zabíjení sojek pro pírka je IMO přímo modelový příklad, jak systém dokáže znásilnit hru. Předpokládejme, že se sojek pírka padají, zadávající to ví a bude chtít opravdu předmět pírka. Takže začne navádět ostatní k tomu, aby pár sojek sestřelili a pírka donesli. To se nebude líbit druidům, kteří se nabídnou, že pírka raději donesou po svém. Jenže buď sojky nezabijou a vrátí se s *pírky* nebo je zabijou OOC a vrátí se s pírky (auru zanedbejme). Obojí je svým způsobem špatně, korektním řešením bude udělat screen, poslat ho DM, nechat si dát do invu pírko a to donést zadavateli. Takže se vrátíme s pírkem přibližně za dva měsíce během kterých se budeme vymlouvat, že zrovna teď (celý ten IC rok) sojky hnízdí a nesmí se rušit. Já bych se vrátil s *pírkem* (no, vlastně jsem to opravdu udělal) s tím, že případnou interakci s DM si vyřeší Alkaran, ovšem tohle si nemůže dovolit každá (OOC neznámá) postava.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 7. 10. 2008 21.20, celkem upraveno 4 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Podle mně je splněno, pokud donesu věc, či ingredience v nejvyšší možné míře.. Tj. Pírko ze sojky lze lootovat, takže se zabije sojka a donese peříčko (Pokud sojky jsou a nejdou lootovat, zabije se sojka, zjistí se že to nejde a tím pádem se předá ve hvězdičkách s dodatkem "nejde lootovat". Tím vím, že sojku zabil a problém řešil.) Pokud budu chtít kočičí na žampionech, je třeba zabít kočky a nasbírat žampiony a předat. Pokud budu chtít velbloudí trus, nezbývá mi než věřit, že u velbloudů byl a dotyčného třeba prozkoušet z nějaké věci po cestě.. *viděl jsi tu sochu budhy* Pokud odpoví, že byla skvělá, asi tam nebyl. Nebo se ho zeptat, kde dotyčnou věc našel. Nebo se potom vybrat na cestu sám. Pokud vím, zrovna s Alky jsem nějaké peříčko hledal a byť jsme nechtěli, tak zjištění bylo, že to lootovat jde. Pokud zadavatel chce něco ve hvězdičkách a nechce kvůli tomu nechat vymlátit půl lesa od lovců amatérů, ať zadává inzeráty na smyšlená zvířata, myslím, že je jich poměrně dost. Pírko nemusí chtít ze sojky, ale Datla a buď automaticky dostane hvězdičky, nebo se nejdříve horlivý splnitel zeptá, že ho nemůže nikde najít a můžou "tam" pak jít spolu, nebo upřesnit požadavek pouze na "hvězdičkový předmět". Další možnost je zadávat předměty společně s důkazem pobytu. Například velbloudí trus spolu s dvěma pomeranči, mám skoro jistotu že v té poušti byl. Nebo prostě věřit!!!

Takže navrhuji se zaměřit na věci, které jsou a postava o nich ví a tím pádem je třeba je hledat, nebo si vymyslet absurditu spolu s popisem místa kde to dotyčný najde. Třeba "nehet dvouhlavé želvy z bažin" je věc, o které mohu skoro najisto prohlásit, že na EQ nevylootuju. Je zbytečné zadat "sosák bodlobzuka" a pak se mučit pochybnostmi, jestli tam postava byla, nebo ne a jestli je to IC v pořádku.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Jájo, čti pozorně. Přístup "Nevím, jak získat sojčí pero, tak ji zabiju a uvidí se" je OOC a z pohledu postavy totální nesmysl ("Stůj ty mrcho... hej kam letíš, já ti ukážu..." už je samozřejmě korektní, ale nemělo by se jednat o výmluvu, kterou si IC vymyslím kvůli přístupu I.).

Fajn, kočky na žampionech chce mít kočky, těch je ve městě kupa a žampiony... hm. Existují ve světě žampiony?
A) Neexistují, postava si to vymyslela a nevhodně přejímá věci z IR.
B) Existovat můžou, ale při návrhu světa se s takovou blbostí nepočítalo.
B1) Takže svět (WB/DM) musí rozhodnout kde a za jakých podmínek žampiony rostou.
B2) Svět (WB/DM) se o nějaké houby nezajímá, takže si to může rozhodnout sám hráč.
C) Existují, ale nějaký hráč jejich existenci už předtím zadefinoval a umřel (lze aplikovat i na DM). Některé postavy si na to můžou pamatovat a může dojít ke sporu.
D) Existují a jsou přiměřeně volně dostupné dle zákonů logiky (a ve hvězdičkách).
E) Existují systémově a jsou ve světě.
E1) Jenže nejsou na očích nebo postavy, které o nich ví, to z mnoha důvodů neřeknou.
E2) Kromě NPC to ani nikdo neví.

Tak, Serinku, utíkej mi hledat věc, které říkám žampion. Pokud mi je přineseš, potom v případech A), B1), C), E1), E2) porušíš pravidla.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Mě přijde, že nejlepší je, když se postava snaží, hledá a zjišťuje o tom o čem nic neví (zeptá se jiných postav, zajde do knihovny atd.), a když nic nezjistí, zeptá se OOC zadavatele (Tell, PM,…).
Postava/hráč se tak zabaví, třeba k tomu hledání strhne i někoho jiného, a i když to nakonec bude stačit řešit jen hvězdičkově (což patřině zahraje :bigwink: ), bude to stát za to.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

questy, které vyžadují hvězdičkové jednání, nebo co hůř pouhé předstírání nějaké činnosti, jdou dle mého nabídnout pouze postavě, která je tu buď delší dobu nebo je na to zvyklá.
V opačném případě záleží, jestli je cílem autoquestu hráče zabavit nebo poučit - pokud se jedná třeba o nadějného nováčka, pak s ním tuhle hvězdičkovou proceduru projdu já, nebo k němu někoho připojím. Pokud ho chci zabavit, tak můžu rovnou zapomenout na 99% jakýchkoli nových postav, pro které hledání hvězdičkových píerk nebo čehokoli jiného není představa zábavy. (Osobně a z vlastní zkušenosti mám dojem, že k tomuto stylu hry se musí člověk propracovat a přijít mu na chuť). U starších (nebo řekněme postav s vyšším levelem, které jsou nad "pírka" povzneseny:) pak zabere motivace. A to ne peněžní, protože peníze jdou získat všude a mnohem důstojnějším způsobem. Ideální jsou informace, nebo řekněme slíbení nějaké další a lepší práce, když uspěje.. cokoliv.

Kdysi jsem žila také v utopické představě, že když dám na nástěnku inzerát "jak si postava může přijít k penězům snadno a rychle", sesypou se šťastní nováčci či ti, kterým je to určeno a ruce mi vděkem utrhají.. protože odměny co jsem nabízela byly vždy víc než slušné. No, ne. Ať už se jednalo o hloupé "odkoupím dvě muchomůrky zelené" po "sháním schopného kováře/kameníka"), reakce žádná. (V hargolu se takové inzeráty objevují co chvíli, tak by mě zajímalo, ozval už se někdy někomu nějaký trpaslík, nebo tam prostě nikdo není kovář ani kameník?)

Případ řemeslníka ještě chápu, možná si říkají kováři, ale v praxi - nemají kovárnu a je vůbec povoleno dělat kováře jen ve hvězdičkách? a někomu tak něco udělat? Ta hranice jak psal drake, mezi zneužitím systému a obohacením hry je docela tenká a ne každý si ji troufne překročit.

Tak jednoduché questy jako sběr hub, které rostou poblíž běžných cest a na snadno dostupných místech už jsou podle mě čistou leností hráčů. Nevím. Když chci něco donést, pak buď photterovou metodou nebo uprošováním postav, nabízením práce konkrétním jednotlivcům a pak jejich přesné nasměrování do míst, kde to roste, s informací jestli je tam něco nesežere, jak je to daleko a není zlaťák za tři houby málo?

Problém bych viděla jednak v lenosti, a hlavně v tom, že většina nových postav NECHCE být zabavena. Ne takto. Zábava je když je vezmete do nějakého dungeonu, kde pak ideálně z truhly dostanou podíl. Takže ideální práce na kterou nalákám nováčka je "pomůžeš mi nést kůže, jdu totiž na lov". Neříkám že to nechápu, když si vzpomenu na své začátky.
Takže ideálním kandidátem pro sojčí pírka je nová postava starého hráče, který zná eq, ví jak to tady chodí a chce se nechat bavit tímto způsobem.
anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Braenn píše:Problém bych viděla jednak v lenosti, a hlavně v tom, že většina nových postav NECHCE být zabavena. Ne takto. Zábava je když je vezmete do nějakého dungeonu, kde pak ideálně z truhly dostanou podíl. Takže ideální práce na kterou nalákám nováčka je "pomůžeš mi nést kůže, jdu totiž na lov". Neříkám že to nechápu, když si vzpomenu na své začátky.
Takže ideálním kandidátem pro sojčí pírka je nová postava starého hráče, který zná eq, ví jak to tady chodí a chce se nechat bavit tímto způsobem.
:yes:
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Problém je v tom, uvedu zase praktický a konkrétní příklad, že některé práce prostě zpočátku vypadají neatraktivně. Nicméně...

Hlídání velbloudů. Pouš't, zdánlivá nuda. JENŽE hráč získá cca toto: Občas strava, sem tam cenné IC informace při rozmluvě se zaměstnavatelem, jednou za čas plat v podobě relativně těžko získatelných předmětů.…

A navíc samozřejmě zpestření. Je mi jasné, že pást velbloudy by nikoho nebavilo déle než jeden IR den. Zpestření je tedy opravdu potřebné, a že přes Animal Charm jde toho zpestření udělat opravdu hodně... A to nemluvím jen o tom, napadlo mě x dalších způsobů, jak obyčejnou šichtu "znepříjemnit". Zkrátka... i to, co se nejdřív netřpytí, může být zlato. Pravdou ale je, že to chce jistý stupeň znalosti světa a jistou úroveň vyspělosti hráče.

Možná kdybych na nástěnku napsal "Hledám chrabrého válečníka pro pobíjení škůdců"… byly by ohlasy větší?

Kdybych nováčkovi řekl "Půjdeme povraždit pár lítejch hyen a lvů, kůže si necháš, zajímá mě maso" půjde spíš než když řeknu "Půjdeme na lov"?

Abych se vrátil k původnímu tématu, nechal bych na citu toho kterého jednotlivého hráče, zda se spokojí s předmětem "ve hvězdičkách" nebo s předmětem systémovým. Nicméně vyvstává problém řešení zadaného questu - prakticky známe dvě cesty: cestu kreativní, kdy hráč přemýšlí a nebaví se jen bohapustým zabíjením, případně zapojí další, jiné hráče (v mém případě pak dávám větší odměny :D) - a cestu destruktivní, když hráč jde a co neprimitivnějším způsobem se snaží na vlastní pěst quest splnit (což je na místě u tupého orka "Ty chtít péro vod pták. Já přinýst péro, vono zlomená vod kyj dyž já sojka rozbít palica" :)))
Kraki Skengdrang
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Ja osobne na vec koukam tak, ze nema smysl vubec delat hvezdickove aq zacinajicim postavam. Minimalne do te doby nez s nimi neco neodehrajete a neuvidite zdali je takovy styl hry nadchne a bude bavit.
Problem je podle meho totiz jednoduchy.
Vemte si ze pokud zacnete hrat hry na pocitaci, tak jsou to vetsinou singlove hry. V takovych to hrach jde predevsim o to co nejvice zdokonalit svoji postavu, aby snadneji mohla odrazet privaly nepratel. Podstatou takovych her je poze prijmat zabavu a byt lepsi jak ti ostatni. Malo kdo by se snazil nejakou zabavu tvorit pro procitac ze ano.
Druha faze uz jsou vetsinou online hry, kde uz se setkate vetsinou i s lidmi. Ziskate zde moznost porovnavat, o jak moc lepsi v tomto stylu hrani dokazete byt a to ne jen pred pocitacem. Do takoveho stylu je stavena vetsina servru a to at uz jde treba o hry CoD, Lineage, Nwn a mnoho dalsich.
Proto se potom nikdo nemuze divit, kdyz prijde kdokoliv nauceny tomuto stylu, na server jako je EQ, ze nepujde hledat pirka a ani nepujde hledat uhli. Je to hlavne z duvodu ze jsou zde daleko lepsi cesty jak ziskat a zabavit se. At uz je to v singlove hre, nebo treba na nejakem PvP servru tak jste nauceni hledat co mozna nejzsnazsi a nejrychleji proveditelny zisk.
Stejne tak nejde ocekavat ze nekoho napdane ze zdejsi server (ktery je v tomto zcela jedinecny na ceske scene) je postaven na zaklade "pouze davat a neprijmat". Vim ze i takhle to zni jako padle na hlavu, ale v ramci nauceneho stylu hrani to kazdemu takto prijit musi a tak se mu to zda jako nesmysl.
Malokoho napadne ze zabava pro sebe jde tvorit tim ze budete bavit jine a sam z toho nebudete mit zadny uzitek a stejne tak malo kdo je takove povahy aby to dokazal. Krasne je to videt z debaty o motivaci v tomto topicu.
Vetsina tech co o ni psali na to hledi podle me, diky naucenemu brani zabavy ve hre ktery jsem uz uvedl. Neni to nic spatneho protoze nikdo nemuze presne rici ktery druh brani zabavy jako takove je lepsi nebo horsi. Proto jak jsem napsal je dulezite nejprve takoveho hrace seznamit s tim jak je mozne se bavit a podle toho poznat zdali o to ma zajem.
Motivace je totiz v kazdem probiranem ukolu spousty a to pro jakykoliv druh postavy, staci jen na to koukat spravnym smerem. Abych se zbytecne nerozepisoval dal, zkusim uvedst jen par prikladu ktere snad daji jasne najevo jak to myslim. Svalne uvedu postavy ktere by se jich pokud se nad tim nezamyslite jich ani nedotkly.

Ziskani pirka pro Alkaran

1. Hrdy valecnik (neutralni, zli) -Alkaran je hodne pekna zenska sakra, treba si tak ziskam jeji naklonost a kdyz uz nic nebude tak aspon pak treba v budoucnu ziskam nejakou slevu na dobrej mec, kdyz uz ma tu kovarnu. Samozrejme ze nebudu litat po lese a nahanet sojky ale tak najdu nejakyho druida a reknu mu proc jsem do lesa vyrazil a o co mi jde. Ten posuk urcitre nejaky pirko prinese nez aby ryskoval ze mu nejakou zabiju, nebo aspon pujde se mnou a bude litat misto me.

2. Moudry carodej (dobry, neutralni, zli) - Alkaran ma preci vez po tom carodeji co postavil tu lod. Treba diky tomuhle si ziskam jeji duveru a konecne me pusti i k sobe domu. (dale pro zleho carodeje) Ta coura se prej modli k ajris, kdyz me tam pusti moh bych ji tam pak nejak nenapadne skovat nejakou prokletou lebku a par duchu ji to modleni v pristich dnech pekne zprijemni muhaha.. ja budu z obliga prece jsem ji pomahal. ( dale pro dobreho ) I po tom co to prozkoumavali jiny, preci jen alkaran tam pak spoustu veci prestavovala a mohla tam najit nejakou zvlastnost, byla by pak jiste hovornejsi nez kdyz bych za ni jen tak prisel

Hlidani velbloudu


1. Hrdy valecnik - (neutralni, zli) - Proc si nevydelat par zlatek jen tim ze se budu valet chvilku na slunicku a necham ty blby zvirata at si delaj co chtej. Krom toho stejne jsem vzdycky chtel do tech ohnivejch skal kde ma bejt ukrytej ten magickej stit, treba kdyz tem beduinum navrhnu ze mi ho za to pomuzou pak ziskat, preci jen se tam vyznaj lip nez kdokoliv jinej a vubec jim nemusim rikat ze vlastne magickej.

2. Moudrej carodej (zlej) - Skvelej zpusob jak se k tem hovadum v pousti dostat do prizne a pak je pekne vyuzit. Potreboval jsem stejne prinest z arundenu nejaky veci a zaroven nikdo preci nemusi vedet co jsem zac a proc to skutecne potrebuju muhah. Jako pasacek budu skvele krytej a nebudou mit zadny podezreni kdyz si vymyslim nejakou hystorku proc to chci. Krom toho aspon si na tech mrchach budu zkouset nejaky kouzla kdyz tam nikdo nebude .. pak to svedu treba na hyeny kdyz se to vymkne.

Nehledne na to ze hlidani si vzdy jde zprijemnit treba tim ze velbloudi zabehnou nekam do pouste a vy se je pak vydate hledat, nebo se v okoli objevi obrovska hyena ktera se je snazi kazdej vecer ulovit a vy seberete beduiny a vyrazite na ni … atd atd ..;)

(moh bych pokracovat do nekonecna, pokud nekdo bude chtit at mi posle jeho postavu a motiv se vzdy najde :shades: )

PS pro zacinajici hrace: Staci jen zmenit nahled na to jak se zde bavit a pak bude motivace habadej a zaroven spousty zabavy pro ostatni
:bigwink:
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

drake127 píše:Jájo, čti pozorně. Přístup "Nevím, jak získat sojčí pero, tak ji zabiju a uvidí se" je OOC a z pohledu postavy totální nesmysl ("Stůj ty mrcho... hej kam letíš, já ti ukážu..." už je samozřejmě korektní, ale nemělo by se jednat o výmluvu, kterou si IC vymyslím kvůli přístupu I.).
Trošku jsi to překroutil.. Není to "nevím, jak získat pero, tak zastřelím", ale "Támhle letí sojka jakou chtěl XY a má spoustu peříček, tak zastřelím" A v tom místě dojde k tomu rozhodnutí: A)Má peříčka, dám hmotné, B)nemá peříčka, dám *hvězdičky*.

Takže není to nesmysl, pokud je postava lovec/střelec a donese ti celou sadu pér i s pojivem dohromady, aby jsi si vybral a navrch s opeřeným dřívkem na opékání.. Myslím, že na takovou postavu bych se obrátil při tomto úkolu. Dvorní dámu s vějířem bych na takový úkol nenominoval. A orka s palicí také ne, protože by byla fuška mu vysvětlit jakýho fógla to myslím. Takže druid, ten ať to udělá jak chce (třeba ti ho vyvolá před nosem, jakože jí druidskou mocí zmámil, ať ho následuje a pírkem od DM), nebo lovec, ten to nejspíše donese hmotné bez DM..

Co se týká žampiónů, ty nejsou, měl jsem říci na hříbkách. To je splnitelné snadno. Takže jsem se právě dopustil mnou kritizované chyby.. nekamenujte mně. Jsem se spletl, jsou kozáci.. Ale máš pravdu, hráčská postava by neměla *vnášet nové rostliny či zvířata* do hry. Souhlasím. Pokud tedy *hvězdičkové* itemy, tak zub krokodýla, lebku medvěda či slepičí pařát, věci sice nezískatelné, ale ve hře jistě obsažené.

Buď věc splnitelnou bez problémů, nebo jasně nesplnitelnou. Ale dávat někomu ve hvězdičkách věc, která reálně je si myslím není nejlepší.. item sojčí pírko prostě je!!
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Nepřekroutil, to naopak ty, protože jsi přednesl řešení jiného problému, než jsem zadal. (A proto jsem taky napsal, ať čteš pozorněji.) Můj příklad měl totiž za úkol dokumentovat situaci, kdy získat pírko z živé sojky či z jejího hnízda je stejně reálné jako jednu sojku zastřelit. Ovšem jedno lze provést systémově a druhé ne a poté tedy navrhnout řešení pro postavy, které si zvolí to systémově "špatné" řešení, i když postavě odpovídá lépe. Že jsem použil jako příklad druida je už jen otázka najítí archetypu postavy, která by se nesnažila primárně sojku zastřelit.

Ano, u itemů, jejichž získatelnost je jednoznačná žádné problémy nevznikají. Lebka skřeta, se prostě musí získat ze skřeta, skřet se musí zabít a když z něj lebka nezůstane, stačí ti ta ve hvězdičkách (mimochodem na zuby a ostny mantikory nám ovšem házelo DM na úspěch).

Ovšem přesto přeze všechno jsem se snažil napsat příspěvek, co nejobecněji a ve většině případů můžeš nahradit slovo věc za informaci a nezměníš smysl. A omezit autoquesty jen na předměty/informace, u kterých si může být hráč 100% jistý, že daný předmět/informace systémově neexistuje by množinu možných questů velmi ochudilo a tak jsem se pokusil najít jakési způsoby řešení tohoto problému. Ovšem to tvé je také řešení a jsem si docela jistý, že to někdo zváží.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Jája CZE píše:Ale dávat někomu ve hvězdičkách věc, která reálně je si myslím není nejlepší.. item sojčí pírko prostě je!!
Fajn, pokud tedy opravdu je, tak já jsem to nevěděl. A myslím, že to nevěděl ani The_Balrog ani ta elfka, co ho té sojce vytrhla z křídla. Takže ta naše debata vlastně není nijak hypotetická a máme tu přímo exemplární příklad, jak snadné je porušit pravidlo 4.16, kvůli OOC neznalosti implementace systému. Je to docela k smíchu, jak vlastně máme tedy hráčům radit jak tohle hrát když to sami nezvládáme?

Ale přestože/protože jsem pírko získal právě způsobem, který systém díky své nedokonalosti neumožňuje, budu si stát tvrdě za tím, že to pírko prostě mám.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Jája CZE píše:Ale dávat někomu ve hvězdičkách věc, která reálně je si myslím není nejlepší.. item sojčí pírko prostě je!!
Jo ale systemove je nutne sojku zabit! A co kdyz ji postava nebude chtit zabit a radsi bude po lese behat za sojkou a najde nejake hnizdo. Pote jen vyleze na stom a z hnizda si jedno veme, nebo pod stromem to uz je jedno.
Balrog vytahl jen jednu vec z toho pravidla a to je zavadejici. Podle me by to spravne melo byt takto :
4.16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.
Jelikoz tezko ziskat pirko ze sojky systemove, kdyz ji nechces zabit. :bigwink:
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Počkejte.. sojčí pírko fakt je? :D

Nikdo z těch dvou lidí, co mi ho přinesli, mi žádný item "sojčí pírko" nedali!


Jak se tu snaží Drake osvětlit, celá tahle debata nemá s nějakými pitomými pírky ani velbloudy nic společného. Jde o to, jak člověk, který dostane nějaký úkol, má přijít na to, jestli ho má přinést itemem, nebo ve hvězdičkách. A jestli to je jeden z důvodů, proč se do toho lidem nechce.

Řešit konkrétní případy je tady zavádějící a zcestný, pokud na tom konkrétním případu nedemonstruujete nějakou všeobecně platnou věc. Což Jája a sojčí pírka nesplňují : )

Libra: Já vím, napsal jsem schválně, že je ta první věta zralá na vytrhávání z kontextu. (A že to tu spousta lidí ráda dělá.) A protože to je první věta, je na očích v tom odstavci nejvíc. Ano, smysl toho pravidla je v něčem jiném. Ale dalo by se i vztáhnout na tohle "předmětování" a možná proto se lidi i trochu "bojí" (snad to není silné slovo) něco nějak plnit, aby pak nedostali zpucunk, že měli přinést item, a že vlastně podvádí.

Tohle je totiž patová situace. Nejde najít nějaké univerzální řešení, vždycky se při tom bude dít něco "nekorektního". Mě osobně se třeba nelíbí praktika, že lidem pak musíš po tellu upřesňovat, jak to mají udělat. Uznávám, že to je jednoduché a praktické řešení, ale pokazí to atmosféru, může to druhého vyhodit z DI. Telly bych se snažil omezit a ne z nich nějak dělat doporučení. Proto mne zajímá, zda někdo další přijde s nějakým zajímavějším řešením.

Zatím to ale vypadá, že většině hráčů telly nevadí.

Ale řekněte mi - pokud tedy stačí ujistit tellem... proč tedy hráči tohle nedělají? Udělal jsem několik questů, na které se někdo přihlásil a začal je plnit - a nikdy se mne nikdo nezeptal, jak to vlastně myslím. : ) Tak že by tohle opravdu nebyl problém náročnosti questu, ale toho, že lidi nic dělat nechtějí? A proč tedy potom jsou úspěšnější questy "přines tři koroptve" než "najdi něco co není tak snadno nalezitelné"?

Přednesl jsem řečnické otázky, které mne teď napadly, ale nechtěl bych, aby se zo tohoto topicu stala pouze debata o motivaci postav ke questům. Libra to řekl moc pěkně - většina hráčů je svázaná svým "charakterem", jak tu krásně Darthirii předvedl ("jsem válečník" :D) a krátkozrace vidí jen tu "práci", ale žádné další širší souvislosti.
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 8. 10. 2008 8.46, celkem upraveno 1 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Libra píše:
4.16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.
Jelikoz tezko ziskat pirko ze sojky systemove, kdyz ji nechces zabit. :bigwink:
A ještě něco. Teď by se taky mohla rozproudit debata, zda je správný výklad pravidel:


1/ Systémově pero nejde vytrnhout, a proto, když to tak udělám, ho mohu předat ve hvězdičkách

2/ Systémově pero nejde vytrhnout, ale existuje (pokud existuje), proto ho mohu vytrhnout jen s tím, že mi ho pak DM dá.

3/ Systémově pero nejde vytrhnout, ale vypadne po zabití. Proto ho vytrhávat nesmím a jediný korektní způsob, jak ho získat, je zabitím. Tak to tu prostě funguje a IC vysvětlení si najdi.

(Samozřejmě s tou nejistotou, že si hráč není jistý, zda v případech 2 a 3 to pero opravdu jako item existuje!)

:D
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Pokud si matně vzpomínám, tak jsem s Alkaran už jednou sojčí pírko hledal v divočině a to tak, že jsem zmámil sojku a ona si *pírko vytrhla* Bohužel nás vzápětí napadl medvěd, nebo dokonce tygr a statečná sojka to nerozdýchala. Mám pocit, že potom šlo z mrtvolky pírka získat. Teď jsem sám znejistěl, když všichni říkáte, že ty pírka nejsou..
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ani tehdy jsem žádné sojčí pírko neměl : )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Jestli ne, tak se ale už vážně děsně kaju.. :ermm: z racků padají, já byl přesvědčený, že i ze sojek.. Hůů, promiňte druidové, ale jedna padne, bo Serinek uzří, že je nemocná a mohla by nakazit ostatní ptáčky a tak raději zbaví les nebezpečí.. :blush: Ale řekněme, pro tento topic pírka existují.. Představte si to.. ju?
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Darthirii
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 8. 2008 16.29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Darthirii »

The_Balrog píše:Libra to řekl moc pěkně - většina hráčů je svázaná svým "charakterem", jak tu krásně Darthirii předvedl ("jsem válečník" :D).
Prosím, nepřehazujte mi tu implikace všemi směry.

Tvrdím totiž následující: "Mít postavu s 1. úrovní bojovníka je postačující (a nikoliv nutnou) podmínkou pro vydávání se za válečníka." Oponuji tím Jonovi, který tvrdí, že "Válečník na prvním levelu je vesničan, ne válečník.". Mé tvrzení je tak pouze popřením Jonova výroku, že každý bojovník na 1. úrovni je vesničan.

O motivaci, či dalších způsobech jak je možno hrát povolání bojovníka nepadlo v tomto protitvrzení ani slovo.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

pak tedy oprava:

Libra to řekl moc pěkně - většina hráčů je svázaná svým "charakterem", jak tu krásně Darthirii předvedl ("jsem válečník" :D), ale nemyslel to tak.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět