Otevírám nové téma ohledně problému, který - podle mého názoru - může stát za tím, že se někteří hráči nechtějí účastnit různých autoquestů, popřípadě se při nich nechovají tak, jak by bylo "dobře".
Byl bych moc rád, kdyby se k tomuhle hráči vyjádřili, jak moc velký problém to pro ně je a jak by si představovali řešení, zadávání questů od jiných PC a podobně.
Shrnu li to, jedná se o problém hvězdičkování vs systém v questech.
Nejdřív příklad (nijak nemá souvislost s tím, že se to samé řešilo teď ve hře! Jen se na to pěkně hodí.):
Jedna černovlasá elfka požádá nějaké PC, aby ji doneslo sojčí pírko. Quest úplně megajednoduchý. Já, jako zadávací hráč, vím, že mi stačí pírko přinést jen ve hvězdičkách.
Hráč ale začne přemýšlet:
Existuje opravdu sojka jako pták, a nebo stačí vyjít na louku a tam ji ve hvězdičkách chytnout?
Pokud existuje sojka jako pták, existuje i předmět "sojčí pírko" a mám ji tedy zabít, aby mi z ni vypadlo?
Mám té elfce přinést sojčí pírko, protože to je předmět a ona ho potřebuje do nějakého craftu, nebo ji stačí to ve hvězdičkách a bude splněno? Nebude průšvih, když ji ho přinesu ve hvězdičkách a ona potřebuje ten předmět?
Když si to budu hvězdičkovat, ale sojka existuje, nebudu porušovat pravidlo, že systém má přednost nad hvězdičkama?
Základní konflikt je v pravidlu 4.16, a hlavně jeho oblíbené první větě, která se dá snadno vytrhnout z kontextu:
Běžný hráč (a začínající už tuplem) neví, co je systémově možné a co ne. Ani já nevím, jestli ze sojky pírko padá, když z racka jo. A jestli kdysi nepadalo, tak nemůžu tušit, jestli se nějakým updatem neupravil spawn tak, že už padat začaly.4.16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.
A právě tato nejistota, kdy hráč neví, jak úkol řešit, může u slušného počtu hráčů vést k tomu, že se na takovýhle quest prostě vybodnou. Proto myslím jsou mnohem úspěšnější questy typu "přines dvacet pečených koroptví nebo tři tuny železa", protože s těmihle velice běžnými "předměty" se postavy setkávají a vědí, jak na to.
Rád bych proto znal váš názor, jak se s tímhle vypořádat, jak questy zadávat, aby bylo jasné, jak je řešit. Co si vy hráči OOC pomyslíte, když se s nějakým takovým úkolem setkáte. Jestli vám tenhle konflikt brání (nebo je aspoň malá překážka) v tom se do questu pustit.