Když moje postava nemá podvádění, nelže... když něco nechce říct, vykrucuje se... ale nelže, protože ví, že by to na ní bylo poznat (už jen proto, že by před tím, komu lže, umřela třeba studem)
Protože nemá přesvědčování, nesnaží se nikoho přesvědčovat. Je liberální, říká běžně svůj názor, ale ať si ten druhý dělá co chce.
Jinými slovy, neřeším, jestli přesvědčuju nebo podvádím, ale zapracuji tyto statistiky do charakteru.
Buďto tak, že se při lži červená, nebo tak, že se přesvědčovat nesnaží atd.
U postav, u kterých chci, aby byly vlivné, mám zásadně jako primární skill přesvědčování (narozdíl od Nalkových buildů dávám jinde body teprve poté, co mi nějaké zbydou z přesvědčování... většinou je dám do léčení


A proč to tak dělám?
1) Protože pak je postava vyvážená, má kládné stránky i své chyby... a je uvěřitelnější
2) Protože to tak má být a je to základem RP... a taky je to v pravidlech
Tolik můj pohled na věc
Ono to úvodní doporučení ani tak nebylo pro ty, kdo tam nemají ani bod, jako spíše pro ty, kdo tam ty body mají a chtějí to dnes a denně používat (protože mají takový charakter)… a znám mnoho takových postav.
Ten, kdo tam body nemá, to neumí, takže většinou se k potřebě někoho přesvědčit/někomu zalhat dostane párkrát za život... a pak samozřejmě doporučení platí.
Pro srovnání... když nebudete mít ani bod v hledání... a budete mít inteligenci 10/0 a na hlavě helmu... půjdete tam, kde víte, že jsou silné pasti?
Totéž platí pro špinavého a smradlavého válečníka, kterému táhne z huby už z dálky (charisma 8), který nemá ani ponětí o tom, co to znamená volit argumenty... rozhodně nebude dnes a denně někoho přesvědčovat o tom, že je důležité tohle, támto, že by měli udělat tohleto... čímž postupně bude celé své okolí směřovat ke svým cílům a postupně si je podmaní. Na to si měl hráč udělat válečníka paladinského typu, v udržované zbroji, čistotného a s bílým kapesníčkem... který přesně ví, co na lidi platí a jak je přinutit něco udělat (char 14 a bodíky v přesvědčování)
