Verze 3.190.430
Takže je tu slíbený větší update. V reálném světě každý kdo může vytváří ekonomické balíčky tak ani Equilibrie nemůže zůstat pozadu a máme tu jeden ekonomický balíček:

U všech surových drahokamů, mušlí, lastur, ovoce a hub navýšena výkupní cena.

Zcela nový systém pokladů! Nový systém je realističtější a odstraňuje mnoho neduhů a nešvarů stávajícího systému. Například velmi výdělečné osamocené kolečnování a naopak prodělečné velké výpravy, stereotyp a jednoduchost s možností namaxování postavy na co nejlepšího "vybírače pokladů". Pokud se ukáže, že vše funguje tak jak má, tak možná bude moci být vypnut i osobní limit na poklady. Systém a jeho nastavení jsme docela dlouho probírali na Rádcovském fóru a myslím, že bude velkým přínosem. Celkem se dá říci, že ztěžuje zisk prostředků jednotlivci, nahrává skupinám tvořeným různě zaměřenými postavami a skupinové hře obecně. A teď co systém umí:
- Poklady se nyní zapasťovávají a zamykají náhodně. A to s přihlédnutím na svou "sílu" a polohu. Např. menší poklady najdete spíše nezamčené než zamčené a spíše bez pasti než s ní. A když už poklad bude zamčený tak jen jednoduchým zámkem a pokud bude mít past tak jen slabší. Naopak u silných pokladů se dá čekat silné zámky a silné pasti. Ale nikdy dopředu nevíte jaké a jestli ano. Systém je poměrně inteligentní, takže mrtvoly na prošacování se nezamykají a podobně např. knihovny bez dveří nemají zámky (ale mohou mít mezi knihami ošklivou past) atd..
- Hodnota pokladu je pravděpodobnostně vztažena k množství postav ve výpravě. Samotářští vybírači pokladů jsou penalizováni (mají menší pravděpodobnost bohatších pokladů s více předměty), výpravy do hlubin naopak bonifikovány (častěji najdou více-předmětové poklady takže se jim cesta spíše vyplatí).
- Při zničení truhlice s pokladem je velká pravděpodobnost, že se mnoho předmětů uvnitř zničí a postava je najde v rozbitém stavu. Některé předměty mohou přežít.
- Fádní NWN zámky jsou doplněny (ne nahrazeny, stále jsou dominantní) novými zámky jenž vyžadují jiné dovednosti. Například zrezivělým zámkem jenž se musí vypáčit, číselným zámkem u něhož se musí nastavit správná kombinace (ala Fallaut 3 hacking) nebo démončím zámkem který se musí ukecat, zastrašit nebo podvést aby se otevřel.
- U některých pokladů je možné, že obsahují skytou schránu s dalšími předměty, kterou nemusí každá postava objevit. Schránku lze pochopitelně objevit jen jednou a postavě bude sděleno že se tak stalo (vše je automatické). A pochopitelně každá postava může zkusit hledat jen jednou a dopředu nikdy nevíte jestli vůbec v pokladu nějaká skrytá schránka je.
- Loot jenž padá ze zabitých potvůrek je přepsán na stejný systém jako se stará o poklady. I zde je osamocený bijec potvor penalizován pravděpodobností vypadnutí lootu.
- Může se stát že jsem i přes veškeré kontroly opomněl převést nějaký poklad na nový systém. Taková truhla/cokoliv se při otevření sama zahlásí jako chybná. Pak mě kontaktujte s přesnou polohou pokladu abych jej mohl převést.

Upraveno kouzlo Zaklep - nyní odemyká pouze nejbližší dveře či placeable se skrytým hodem proti DC zámku z odemykání +1/4 čarozpytu bez kritického úspěchu či neúspěchu. Nefunguje na velmi složité a nemechanické zámky (zrezivělé, číselné a démončí).

Upraven malý loot.

Opravena chyba s mizením waypointů na přechodech. Kdyby se začaly hromadně objevovat "svítící místečka" na místech zabití bestií tak mě hned kontaktujte.

Úprava několika lokací jako reakce na hráčskou činnost.

Opravena chyba s kocovinou přetrvávající smrt postavy.

Bazének záměny nyní zachovává na předmětech jejich název, popisek a skladbu popisku (odstavce).

Na přání hráčů posíleny krávy a skot obecně i s pasáčkem.

Opravena chyba restart-obživování zabitých nákladních zvířat.

Kouzlo Zraň nemrtvé nyní respektuje případné magické imunity.

Opravena chyba u extras run slibu a přísahy chudoby s chybným detekováním počtu mincí.

Opraven hromadný DM výpis PLACOS PWB.

Opravena funkčnost runy permanentní smrti při každém úmrtí.

Lehké balancování koeficientů PLACOS PGR.

Systémově implemetován post staršího hráče.

Na zkoušku uveden nový silný DM nástroj. Pokud se osvědčí bude to obrovský přínos pro všechny hráče.