Řešení neRP postav s nebojovými vlastnostmi

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Rahwin píše:Preboha ludia, len preto, ze labir nascriptuje aj modre z neba, nemusi byt nascriptovane vsetko, to by sa uz rovno mohlo scriptovat chovanie hracov...:)
Nooo...*koukne na rozpracovaný algoritmus s prozatímním názvem PCMCS - Player Character Main Command System*

Ne vážně...souhlas :yes:
Když na to systém není tak to prostě zahrajte. Sebelepší systém nenahradí hráče a neudělá s něj lepšího hráče. Jen ho může více motivovat nebo mu dát lepší vyjadřovací prostředek.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Tahle diskuze není o tom, jak naskriptovat něco, co je možné zahrát. Diskuze je o tom, jak posílit prostředky na vynucování pravidel:

Rasa, povolání a vlastnosti postavy musí vyplývat z jejího charakteru a historie. Povolání mohou být libovolně kombinována tak, aby odráželi dosavadní život postavy. Síla, obratnost, odolnost, inteligence, moudrost a charisma musí odpovídat skutečným kladným i záporným vlastnostem postavy bez ohledu na to, zda je to užitečné ve vztahu k zvolenému povolání.
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

Ano ježura má pravdu k čemu mi je jako trpalsíkovi moje inteligence:12+1 když ork s inteligencí -6 se chová uplně jinak než mu to jeho statistiky dovolují?
Ixtremist
Příspěvky: 324
Registrován: 19. 2. 2006 11.10
Bydliště: DM chliv :)

Příspěvek od Ixtremist »

No ork s int 6 by měl tak maximalně občas vydat nějakej skřek :excl:
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
JUNGLE MASSIVE!
Ethernity

Příspěvek od Ethernity »

Jo, taky si myslim.

APEL NA HRÁČE:
Věnujte pozornost tvorbě postavy, alespoň v náznaku se v popisu postavy vyjádřete k jejím vlastnostem Tohle je základ. Napište tam to, co obecně může pozorovat postava, která se na vás podívá, nepište tam historie, sou sice zajímavý ale moc dlouhý, navíc je škoda jí celou hned vyzradit a to navíc ooc. Prázdný popis nedoporučuju - vždy se dá něco vypozorovat. Argumentem proti tomu, co píšu, byla proměnlivost vlastností. V examine ale vidim změněný vlastnosti, tak si to sám nějak domyslim. Ale to nejhlavnější - hrajte ty vlastnosti, co si zvolíte. Když je nehrajete, je to jakobyste zneužívali systému, který nemá prostředky pro vaší kontrolu!
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Jak sem to tak pročítal, tak se mi věc na přibližný zjištění char zdála jako zajímavá. Přece jenom když hraju postavu přes char a je pro mě důležitá char ostatních, tak je to zajímavá pomůcka hlavně proti těm, kdo na to kašlou takže vlastně nevim jak mam hrát. Ale protože photter má asi vysoký cha (narozdíl od jeho postav :biggrin: ) tak po přečtení jeho příspěvku s nim musim souhlasit, ta hůlka se mi vážně nelíbí. řešení který jí nahradí je dostatečný naznačení v popisu postavy + občasná kontrola DM, když už se opravdu najde někdo kdo na to kašle :blink: :dry:
A samozřejmě dobrý hraní :biggrin:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Narazil sem tady na docela nepříjemnou věc, a to přístup k hrůzu nahánějícímu orkovi. Sou tu dva názory, jeden co napsal stoupa, a to že ork, kterej působí hrozivě a drsně a dostanu z něj strach musí mít vysoký cha, tak 14-18. A pak názor, že ork tak může působit i s nízkym cha. Tohle je podle mě potřeba vyřešit.
Se stoupou souhlasim, zní to logicky. Ale, když chci hrát hrozivýho silnýho orka bojovníka, tak musim nejdřív dát cha na 18 a pak mi zbyde na sílu a tak kolem 12/+1? To se mi nelíbí + třeba v dračáku je na zastrašování u hnusnýho krolla čim menší cha tim líp.
Tak co s tim? Pokusil se to vyřešit snowwman a já myslim že docela zajímavym nápadem, a to že strach mam z celkovýho dojmu a v tom nerozhoduje jenom cha. Já bych navrhoval eště tohle:
Cha 18/+4 klidně bude splňovat stoupovu představu hnusnýho hrůzu nahánějícího orka. A to i třeba když bude nula, vubec tak silnej nebude, svaly bude mít jenom narostlý od steroidních hormonů a nebude s nima umět zacházet, ale prostě dokáže tak zapůsobit. Ale v podstatě podobnýmu efektu strachu se bude blížit ta uplně nejnižší cha. Třeba když se s nim budete bavit, tak bude vypadat kuli eště nízký int hloupě až směšně, ale když na vás poběžeží s napřaženou sekerou, bude to vyvolávat strach. Bude vypadat takovej, jakej je - naprosto odpudivej, někdo s kym byste se nikdy nebavili, ale taky hora svalů, která vás chce zabít. Půjde lehce odhadnout jeho síla, a když bubde silnější, tak se budete bát. Ale je to něco jinýho než zastrašování, myslim strach jako že je efektem zastrašování. Pokud by se pokusil vás zastrašit s tim že nechce bojovat, nebo se pokusit zastrašovat, když nepřítel má přesilu, tak bude vypadat směšně. Prostě nízká cha (6-) ho bude ukazovat přesně takovýho, jakej je, a díky odpudivosti eště umocnovat případnej efekt strachu (slintající tupá ošklivá potvůrka :biggrin: ). Ale když bude dělat cokoliv jinýho než co mu de (tj něco jinýho než sekání hlav a pojídání humanoidů) - třeba se s váma pokusí vést rozhovor, tak pokud se nerozesmějete, tak radši odejdete protože to neni někdo, s kym byste chtěli bavit. Nevim jestli sem to popsal dost jasně jak sem to myslel, a taky jestli to neni blbost :biggrin: Stejně něco podobnýho napsal snowwman, i když takhle sem se snažil vlastnost cha popsat jako to jediný co určuje celkovej dojem a vzhled. :smile:
Talmarin
Příspěvky: 80
Registrován: 23. 2. 2006 15.45

Příspěvek od Talmarin »

Ja si myslim, ze sanci treba zastrasit/presvedcit ma kazdy, akorat ten s vysokou charismou ma daleko vetsi sanci, ze se mu to povede. Tzn. pocitam tam s hodem 20-stranou kostkou. Treba pri 20 se i tomu nejvetsimu zoufalci zazrakem podari presvedcit sve okoli :bigwink:

Ad. vyvolavani strachu vzhledem … myslim, ze zde budou jeste sekundovat vlastnosti typu sila a odolnost (konstituce) … tyto dve vlastnosti dle mne take dosti utvareji vzhled charakteru …. obrovske svaly, statna postava, kterou jen tak neco nepolozi atd...
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Talmarin píše:Ad. vyvolavani strachu vzhledem … myslim, ze zde budou jeste sekundovat vlastnosti typu sila a odolnost (konstituce) … tyto dve vlastnosti dle mne take dosti utvareji vzhled charakteru …. obrovske svaly, statna postava, kterou jen tak neco nepolozi atd...
Jo, právě to chci brát jako dvojí možnost - strach jako efekt zastrašení, kdy se snažim předstírat, přesvědčit o něčem, co nejsem nebo umocnit svojí sílu - ten určitě posílí vysoká cha. A taky strach jenom jako takovej z toho co vidim, kterej je MOŽNÝ posílit i NÍZKOU charismou při NĚKTEREJCH činnostech (například v boji).
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Talmarin píše:Ja si myslim, ze sanci treba zastrasit/presvedcit ma kazdy, akorat ten s vysokou charismou ma daleko vetsi sanci, ze se mu to povede. Tzn. pocitam tam s hodem 20-stranou kostkou. Treba pri 20 se i tomu nejvetsimu zoufalci zazrakem podari presvedcit sve okoli :bigwink:
eh, jen upozornuju na fakt, ze zadny s hodu na Skill (coz zastrasovani (Intimidate) je) nepocita s 1 a 20 jako automaticky (kriticky) uspech/neuspech.

1 a 20 se pocita pro zachranne hody (will, fort, refl)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Alcatraz píše: eh, jen upozornuju na fakt, ze zadny s hodu na Skill (coz zastrasovani (Intimidate) je) nepocita s 1 a 20 jako automaticky (kriticky) uspech/neuspech.

1 a 20 se pocita pro zachranne hody (will, fort, refl)
Tak tak, a taky v boji samozrejme pri hodu AB+1d20 vs AC (dokonce ani hody proti SR nemaji 1 a 20 jako kriticky neuspech/uspech)

AD Ork: Achjo, pochopte uz prosim, ze CHAR v NWN neznamena krasa/osklivost, tj. postavu s nizkou CHAR (zaporny bonus) nemuzete hrat jako strach nahanejiciho orka, obzvlaste kdyz kaslete na davani bodu do intimidate (jen poznamka, nevylucuji moznost, ze obcas i ork s CHAR 4 muze nekomu nahnat strach, ale je to velmi velmi velmi nepravdepodobne). Hrajeme ve svete, kde bezne na hrbitovech lezou nemrtvi a vetsina postav ty nemrtvi beze strachu rozseka, proc by se nekdo mel bat orka jen kvuli tomu, ze je to ork?
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Bohužel například v Hag Hargolu není krom snowmana snad nikdo, kdo by měl kvalitně vytvořený popis postavy. Nováčka poznám podle toho, že má default, zkušenější hráč to obvykle smaže, nebo tam píše všechno možné. A to je to přitom opět napsané v pravidlech:

Popis postavy doporučujeme neponechat na standartním nastavení hry. Popis může obsahovat jakékoli charakteristiky, které jsou pro ostatní postavy viditelné. Doporučujeme tomuto věnovat chvilku a vytvořit alespoň popis typu "Mohutná postava muže, hnědé vlasy mu padají do tváře."

..které jsem dal odkazem i do instalátoru, aby si každý musel přečíst a odsouhlasit. Imho neřešitelná věc, na kterou nejde spoléhat a která se bude zlepšovat jen s vyspělostí hráčů.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Jezura píše:Bohužel například v Hag Hargolu není krom snowmana snad nikdo, kdo by měl kvalitně vytvořený popis postavy. Nováčka poznám podle toho, že má default, zkušenější hráč to obvykle smaže, nebo tam píše všechno možné. A to je to přitom opět napsané v pravidlech:

Popis postavy doporučujeme neponechat na standartním nastavení hry. Popis může obsahovat jakékoli charakteristiky, které jsou pro ostatní postavy viditelné. Doporučujeme tomuto věnovat chvilku a vytvořit alespoň popis typu "Mohutná postava muže, hnědé vlasy mu padají do tváře."

..které jsem dal odkazem i do instalátoru, aby si každý musel přečíst a odsouhlasit. Imho neřešitelná věc, na kterou nejde spoléhat a která se bude zlepšovat jen s vyspělostí hráčů.
Jooo ja sem tim padem novacek :megalol: :megalol: super diky!

Holt ten rok hrani na Ark2, kde popis nebyl funkcni, zpusobil, ze sem to pri vytvareni ignoroval. Ale coz, je to tak strasne dulezite, ze asi svou postavu smazu a zalozim si novou, uz s popiskem … :biggrin: :bigwink: Ne ted vazne, da se popisek k postave dodat zpetne?
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

cybermisa píše:Ne ted vazne, da se popisek k postave dodat zpetne?
Úpravou postavy přímo na serveru. Řekni Labirovi. Sice to není priorita, ale hru to o dost zkvalitní, takže předpokládám, že se to dělat bude i bez IC důvodu.

Jinak ohledně změny z IC důvodu:
viewtopic.php?t=288
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

cybermisa píše:AD Ork: Achjo, pochopte uz prosim, ze CHAR v NWN neznamena krasa/osklivost, tj. postavu s nizkou CHAR (zaporny bonus) nemuzete hrat jako strach nahanejiciho orka, obzvlaste kdyz kaslete na davani bodu do intimidate (jen poznamka, nevylucuji moznost, ze obcas i ork s CHAR 4 muze nekomu nahnat strach, ale je to velmi velmi velmi nepravdepodobne). Hrajeme ve svete, kde bezne na hrbitovech lezou nemrtvi a vetsina postav ty nemrtvi beze strachu rozseka, proc by se nekdo mel bat orka jen kvuli tomu, ze je to ork?
Hmm, takže se v tom problému přikláníš BEZVÝHRADNĚ k názoru, kterej napsal stoupa? Tj, když budu chtít hrát půlorka, z kterýho prostě dostaneš strach když se na tebe rozeběhne se sekyrou (a bude evidentně silnější), tak mu MUSIM dát charismu 14+ jinak je tu možnost, že se postava rozesměje? (to je přehnaný, ale podstatný je, že když chci s nim nahnat strach -> vysoký cha a JEN vysoký cha) Mně se tohle jako JEDINÁ možnost nelíbí. A nenapadlo mě jak jinak to řešit, když nechci nechat ten názor jako BEZVÝHRADNĚ správnej :dry:
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kolja píše: Hmm, takže se v tom problému přikláníš BEZVÝHRADNĚ k názoru, kterej napsal stoupa? Tj, když budu chtít hrát půlorka, z kterýho prostě dostaneš strach když se na tebe rozeběhne se sekyrou (a bude evidentně silnější), tak mu MUSIM dát charismu 14+ jinak je tu možnost, že se postava rozesměje? (to je přehnaný, ale podstatný je, že když chci s nim nahnat strach -> vysoký cha a JEN vysoký cha) Mně se tohle jako JEDINÁ možnost nelíbí. A nenapadlo mě jak jinak to řešit, když nechci nechat ten názor jako BEZVÝHRADNĚ správnej :dry:
Hele ja te chapu, ale proc by zrovna bezici a rvouci pulork se sekyrou mel nahnat strach jen kvuli tomu, ze je to pulork? PROC? Chapej, jsou napriklad postavy, ktere nechaji orka pribehnout o kousek bliz, mavnou rukou a jedine, co na zemi zustane, je ohorela sekyrka... PROC si prosimte myslis, ze ork/pulrk jako takovy by mel nahanet strach? Nahaneni strachu je reseno u bytosti, co strach nahaneji, pomoci aury strachu Tu ork nema a nema ji vetsina bytosti … Pokud chce ork nahnat strach, necht hrac udela nasledujici:
1. kvalitni popis orka
2. jeste peknejsi popis jeho cinnosti, kterou by mel strach nahnat (pomoci * *)
3. hod na patricny skill - doporucuji intimidate, protoze je k tomu nejbliz

AD k tomu cos napsal:
"evidentne silnejsi" - sila opravdu neni vsechno :bigwink:
"MUSIM dát charismu 14+ " - nemusis, ale cim nizsi CHAR, tim mensi sance na uspech, to je logicky … Proste je to to same, jako by si tu nekdo stezoval, ze jeho postava je elf, ma velky usi, tak musi preci dobre slyset a chtel ignorovat fakt, ze listen je zavisly na WIS a ze s nizkou WIS a bez pridavani bodu do listen, proste postavu plizici se okolo neuslysi …

Promin, ale vetsina argumentu mi tu prijde jako neco ve stylu: chci hrat orka, chci mit vysokou STR a CONST, na CHAR a INT mi uz nezbydou bodiky, ale to neva, toho si nikdo nevsimne a ja to ve hre nejak okecam …
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Nemyslím že je zrovna šťastné spojovat charisma s vyvoláním strachu. Zejména ne u orků. To že se někdo začne bát totiž ani tak podle mě nezáleží na charismě toho čeho se bojí, jako spíš na vůli toho kdo se bojí - když se ze svahu řítí velký kámen, tak taky budí strach u těch dole pod svahem a to má charismu 0. Podobně když se z toho svahu řítí řvoucí obří ork mávající sekerou - v tu chvíli už myslím ani tak není těmi dole vnímán jako postava s nějakými vlastnostmi, ale jako "živelná pohroma" typu valící se kámen.

Takže strach bych s charisma spojoval maximálně v případě, že se ork rozhodne "pouštět hrůzu", ale na to by měl mít alespoň průměrnou inteligenci - ten tupý by problém spíš řešil asi rovnou ranou. A na "pouštění hrůzy" máme skill "Zastrašování" i když je původně asi myšlen na slovní zastrašování a ne zastrašování "tělem".
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Labir píše:Nemyslím že je zrovna šťastné spojovat charisma s vyvoláním strachu. Zejména ne u orků. To že se někdo začne bát totiž ani tak podle mě nezáleží na charismě toho čeho se bojí, jako spíš na vůli toho kdo se bojí - když se ze svahu řítí velký kámen, tak taky budí strach u těch dole pod svahem a to má charismu 0. Podobně když se z toho svahu řítí řvoucí obří ork mávající sekerou - v tu chvíli už myslím ani tak není těmi dole vnímán jako postava s nějakými vlastnostmi, ale jako "živelná pohroma" typu valící se kámen.

Takže strach bych s charisma spojoval maximálně v případě, že se ork rozhodne "pouštět hrůzu", ale na to by měl mít alespoň průměrnou inteligenci - ten tupý by problém spíš řešil asi rovnou ranou. A na "pouštění hrůzy" máme skill "Zastrašování" i když je původně asi myšlen na slovní zastrašování a ne zastrašování "tělem".
Ktera ability/skill podle tebe vypovida o tom, zda postava vypada smesne nebo na prvni pohled nahani strach? Samozrejme, ze je to i otazka vule cile, ale vule ostatnich neni to, co tvori popis postavy. Popis postavy musi vychazet z neceho co ma ona sama.

AD Kamen&Svah: No nevim, vetsine postav by neco takoveho strach nenahnalo, resili by to spis s chladnou hlavou. Vis co, ono je vubec diskutabilni, co vsechno a jak moc nahani strach ve svete, kde postava vi, ze nemuze zemrit permanentne a tudiz se o sebe tolik neboji.

AD Intimidate: jiste, ale je to skill, ktery je zhruba nejblize. Skillu je v NWN malo, casto se musi nahrazovat podobnymi … Mne treba chybi skill, ktery by mohl tvorit rezisted roll proti prave persuade/intimidate/bluff. Hod ve stylu skill vs ability bonus nebo save je dost nestastny ….
Talmarin
Příspěvky: 80
Registrován: 23. 2. 2006 15.45

Příspěvek od Talmarin »

Vlastnosti co podle mne utvareji prvni dojem z postavy jsou nasledujici:

sila (svalstvo), odolnost (celkova stavba tela, mohutnost), obratnost (elegantni pohyb, vyhybani se prekazkam), charisma (drzeni tela, sila pohledu, krasa/osklivost)

Pokud postava promluvi ci zacne vydavat skreky promitne se mix nasledujicich vlastnosti:
charisma, inteligence, moudrost

Postava se podle mne bude bat i v pripade, ze ji prijde do cesty neco co ji muze ohrozit na zivote a to muze byt i jina postava s charismou 6. (zavisle na vlastni moudrosti, inteligenci). Samozrejme pak pri pouziti dovednosti zavislych na charisme.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Talmarin píše: Postava se podle mne bude bat i v pripade, ze ji prijde do cesty neco co ji muze ohrozit na zivote a to muze byt i jina postava s charismou 6. (zavisle na vlastni moudrosti, inteligenci). Samozrejme pak pri pouziti dovednosti zavislych na charisme.
Ohrozit na zivote te muze i komar s nakazlivou nemoci a taky se nikdo neboji chodit do lesa nebo k potoku … Vubec, pripada mi naprosto zcestne prosazovat nazor, ze postavy by se mely bat na prvni pohled zrovna orku, kdyz se neboji lezt v noci do lesa, neboji se prohledavat krypty plne nemrtvych, neboji se dokonce ani v doupeti mravencu nebo v noci v divocine …

Jiste, v realu by vetsinu takovy ork vystrasil, ale ve svete EQ? Ve fantasy svete podle me normalni psychologie naseho sveta vubec neplati … Strach je reseny systemove pomoci aury a uprimne, divim se, ze takovy duch nebo mumie tuto auru nemaji. Aura strachu presne splnuje predstavu, ze zalezi na vuli dotycneho, tj. hod na will save …

Ja zastavam nazor: chce-li ork zastrasovat, at si hodi INTIMIDATE - coz je hod modifikovany charismou. Netvrdim, ze se o zastrasovani nemuze pokusit ork s nizkou CHAR, jen proste nejspis neuspeje … Bat se orku jen z principu, ze to sou orkove, rozhodne nebudu. A zastrasovat tim, ze ma nekdo velke svaly? No nevim nevim, ve svete, kde silu zvysi kouzlo nebo kouzelny prstynek muze i malinky hobitek mit silu dvakrat takovou, co svalnaty ork …
Zamčeno